4 tanulság a TikTok What’s Next 2023 jelentéséből

Dátum

Megosztás

A TikTok készített egy riportot az üzleti felhasználóinak a 2023-as trendekről és nagyobb tendenciákról, hogy még jobban tudjuk használni a platformot és értékesebb, hasznosabb organikus tartalmat és hirdetéseket tudjunk készíteni. Mint minden ilyen céges jelentés, azért ez sem volt mentes a nagyvállalati lingótól, úgyhogy kihámoztunk belőle 5 hasznos és valóban gyakorlatias tippet, amit a saját profilotokon ki is próbálhattok.

“Show don’t sell”

A jelentés kiemeli, amit a Minneren már sokszor hallhattál: nem elég az emberek arcába tolni a terméket, és TikTok videókon keresztül csak és kizárólag direkt értékesíteni próbálni. Egyszerűen nem fog menni, mert reklámokat nézegetni senki nem szeret (max talán a reklámszakemberek, de ők is csak a jó reklámokat!).

A TikTok videókban megvan az erő, hogy offline tevékenységet inspiráljanak (étterem, helyszín kipróbálását, termék megvásárlását, és a többi), de ezt kicsit csalafintább módon kell elérned. Például, történetbe ágyazva megmutatni a terméket. A TikTok nézői szeretik a tutorialok közben elmesélt őszinte, személyes sztorikat, és a kreatív átmenetekkel izgalmassá tett előtte-utána átváltozásokat.

Leplezd le a városi legendákat

A TikTok felhasználók szeretnek nyomozni, vizsgálódni, hazugságot leleplezni. Ezért pörög az #ExpectationvsReality hashtag, és olyan divatosak a “fact or cap” videók, amiben az alkotók az interneten elhíresült hackeket tesztelnek, valódi vagy átverés-e. Ezt az üzleti fiókoddal is kihasználhatod, ha például az iparágadra jellemző félreértéseket vagy városi legendákat leplezel le. Például dietetikusként lerombolhatod az elterjedt étkezési mítoszokat, veszélyes trend diétákat. Vagy termékfotósként megmutathatod, hogy készül egy-egy óriásplakátra kerülő látványos kép, mekkora beállítást és utómunkát igényel. Érezze azt a néződ, hogy te lerántod a leplet a kamuról, így aztán szavahihetőnek is fogsz tűnni (ne élj vissza vele, mert még a végén téged is lelepleznek).

Használd a TikTok natív szerkesztő funkcióit

Ne pocsékold a pénzed stúdióminőségű videókra, ha a végeredményt a TikTokra szánod! Sokkal jobban mennek a hétköznapibb, okostelefonnal készült és az appon belül megszerkesztett videók.

Hogy még natívabbnak tűnjön a tartalmad az appban, használd a TikTok saját funkcióit:

  • Adj zenei aláfestést a videóidnak, még ha beszélsz is rajta, vagy van hangalámondás. A szerkesztőben választhatsz az épp trendi hangok közül (akár teljesen le is némíthatod)
  • Helyezz el kreatív szövegeket, feliratokat a videóban. Egyrészt ezekkel kereshető a videód, így kulcsszavakat is érdemes így elhelyezni, másrészt ezekkel tudsz részt venni aktuális népszerű audióra épülő trendekben, poénokban.
  • Hangeffektek: a TikTok szerkesztőbe beépített hangtorzító effektusokkal organikus, “igazi tiktokos” feelinget adhatsz a videóidnak, ráadásul egy ilyen segíthet túllendülni a kamerába beszéléstől való félelmeden.

Pozitivitás és humor

A felhasználók 50%-a azt mondja, a TikTok javítja a hangulatukat, boldogabbnak, pozitívabbnak érzik magukat tőle. 10-ből 4 user szerint pedig a felemelő tartalmak motiválják őket a legjobban a vásárlásra. Ez nem jelenti azt, hogy komoly dolgokról nem lehet beszélni de a pozitív, támogató hozzáállás, felemelő sztorik, vagy a viccek sikeresebbek lesznek.

Taníts valamit, adj tanácsot, ossz meg egy hacket, válaszolj meg gyakran ismételt kérdéseket!

A humor, a mémek a TikTok univerzális nyelve. Nem kell azonnal Duolingo baglyot megszégyenítő vicces videókat készítened, de ne félj lazábbra venni a hangvételt, beszállni a poénkodásba, és akár magadból is viccet csinálni időnként!

További érdekes statisztikákat és tippeket találhattok még a teljes riportban, olvass bele itt!

Ez jó volt, van még cikk a TikTokról?

Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...