50 milliót kaptak a Cápáktól. Hol tart ma a The Lollipop Manufactory [podcast]

Dátum

Megosztás

Nauty Lollipop néven voltak a Cápák között első évadában, sőt az első részben és azonnal tőkét is kaptak. 50 millió forintot invesztált a cégükbe 3 Cápa az első részben. A deal meg is köttetett és a Cápák a műsor után néhány héttel már be is fektettek a cégbe. A cég közben megváltoztatta a nevét The Lollipop Manufactory-ra. Eljöttek hozzám és kifaggattam őket, hogy mi történt Cápák között műsor után, mi történt a tőkével, és azóta a vállalkozás hol áll és mik a tervek. Izgalmas! Foltin András és Régi Tamás volt vendégem. A beszélgetést megtudod hallgatni, de össze is foglaltam szövegesen.

A podcast hanganyag

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata, vázlata

The Lollipop Manufactory – Weboldaluk: https://shop.lollipop.hu

Foltin András és Régi Tamás a Cápák között 1. évadának 1. részében egyértelműen lenyűgözték a befektetőket, és 3-an is ráharaptak a vállalkozásra, a nyalókabizniszre. Moldován András, Balogh Levente és Fehér Gyula fektetett a vállalkozásukba összesen 50 millió forint értékben 30%os részesedésért. Korábbi videó a Cápák gyárlátogatásáról:

Már az első résznek akkora nézettsége volt, hogy felismerték őket élőben. Sőt amikor tárgyalásra mentek akkor sokszor faggatták őket a műsorról, a befektetésről.

Kézműves nyalóka gyáruk van. Foltin András kivált édesapja cégéből és így alakult meg az a cég, amivel a Cápák közöttbe szerepeltek. A gyártás, munkatársak már akkor megvoltak, de így is egy friss cégbe fektettek a Cápák.

A cég működésében tulajdonosként is jelen vannak az alapítók, András és Tamás, de az operatív, napi működésben is teljes állásban részt vesznek. Így a 3 befektető jól is jött a cégnek, hogy 100% tulajdonosi szemlélettel nézik a vállalkozás működését, fejlesztését.

A Disney – vel való szerződésük elég jó ütőkártya volt a befektetőknél, a párizsi Disneyland -nek szállítanak be nyalókákat. De a felvétel utáni gyárlátogatás is egészen biztos még jobban meggyőzte Moldován Andrásékat, hogy érdemes beleinvesztálni a cégben.

A befektetőkkel való közös munka azt is jelenti, hogy rengeteget ötleteltek a vállalkozás termékpalettáján. Főleg Moldován András vetette bele magát legjobban az együttműködésbe. Már az elején összeültek, átnézték az üzleti tervet, KPI-okat átbeszélték (célok, főbb mutatószámok), de például egy ilyen beszélgetésből jött az ötlet a cukormentes nyalókával kapcsolatban (új termékirány). Úgy érzik, hogy nemcsak tőkét, hanem okostőkét is kaptak.

Ahogyan András mondta: „gyorsan feléltük”. Közben volt egy gyárköltözés, ebből az összegből az átmeneti időszakra is ment, de új gépekre is. A tőkéből tudtak készletre gyártani, ez főleg azért is kellett, mert az üzletek nem jöttek olyan gyorsan, ahogy azt gondolták. Az akkor termelt készletet (2019) a covid időszak alatt tudták értékesíteni.

A covid időszak nekik cash flow javító volt. Az ellátási láncok nehézségei miatt sikerült ügyfélbázist növelniük. A partnereik korábbi beszerzési útvonalaikba a covid belerondított, így több európai kereskedőt sikerült megfogniuk. Sokakkal már több éve tartják a kapcsolatot, nagyobb partner meggyőzéséhez sok idő kell (több év, több hónap), de a covid egy picit segítette ezt. Régi Tamás a sales-t viszi és mondta, hogy legalább 10-12 érintés kell, míg sikerül egy nagykereskedőt meggyőzni, de ez időben akár több hónap, sőt év lehet.

A nyalóka biznisz nehézsége, hogy nem lehet automatizálni, valóban kézműves folyamatban készül. Ez egyben jó is, ha nem így lenne, akkor ma nem lenne egy ilyen jól működő cégük, hiszen nyugaton egy tőkeerősebb vállalkozás könnyen lenyomná őket (pl. német). A robotizálás tehát csak részben működik.

800 millió forint értékben tudnának gyártani kézműves nyalókat, tehát a kapacitás megvan. Ami nagy probléma most a jó munkaerő megtalálása. Ha szeretnének dupla ennyi forgalmat, akkor dupla ennyi munkavállalóra lenne szükségük. Most 200 millió éves forgalomnál járnak (2021-es).

Főként export piacra értékesítenek, minden régióban, országban 1-1 nagykereskedővel dolgoznak együtt. Utóbbit azért, hogy védik magukat attól, hogy nehogy kannibalizálják a saját piacukat (versenyeznének a partnerek, megölik a profitot).

A hazai piacon a nagykereskedői együttműködés nem működött. Ezért itthon 2020-ban kipróbálták, hogy helyi üzleteket keresnek meg. Tehát virágboltokat, kisboltokat, helyi üzleteket, vagyis viszonteladókat, kiskereskedőket. András ötlete azt volt, hogy Facebook hirdetést indítanak a partnerek keresésére, ez bejött. 200 partnert találtak, akik rendszeresen rendelnek tőlük nyalókákat.

Hallgasd meg részletesen a podcastet!

Ez érdekes volt? Követjük a korábbi évek Cápás projektjeit. + ötletek

Fotó: RTL Klub

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!