50 üzleti kapcsolat elég, hogy még sikeresebb legyél, 100 pedig egyenesen a csúcs felé repít

Te hogy állsz a kapcsolati tőkével? Egyáltalán mi is ez? Amikor sikeres emberekre gondolunk, például valamilyen menedzserre vagy cégvezetőre, nagyon sokszor felmerül az, hogy bizony ő a kapcsolati tőkéjének köszönheti a sikereit. Mit jelent egyáltalán a kapcsolati tőke, kapcsolatépítés? Mennyire nehéz ezt csinálni? Tényleg elég 50 üzleti kapcsolat a sikerhez? Vágjunk is bele!

Mi is az a kapcsolati tőke? – Ha tudod már, akkor is olvasd el ezt a részt!

A kapcsolati tőke fogalmát legjobban Bourdieu szociológus fogalmazta meg:  “A kapcsolati tőke hasonló a pénzhez, csak éppen arca van”. A kapcsolati tőke különösen fontos olyankor, amikor válsághelyzetbe kerülünk, vagy az anyagi javak nem tudnak segítségünkre lenni, vagy éppen amikor csak már egy kis csipetnyi szerencse (véletlen) kell a sikerhez. A véletlen és a szerencse megtalálásban segítenek az üzleti kapcsolataid. A kapcsolati tőke anyagi tőkévé kovácsolható.

Én már több mint 7 éve építem tudatosan a kapcsolati tőkémet, és ezt a klasszikus példával szoktam megmagyarázni:

Tegyük fel, hogy neked éppen akkor kellene jó kapcsolati tőke, amikor piacra dobod az új terméked/szolgáltatásod. Lenne abban a pillanatban olyan, akiket azonnal riadóztatni tudnál? 

Lenne kit felhívnod, hogy “Szia, Tibi úgy tudom, te ismered a …”

Nem is kell hozzá sok ember, hogy kiterjedt és hasznos kapcsolati tőkéd legyen. Annyira megfoghatatlan, igaz? De mégis működik. Majd figyeld meg! Néha véletlennek fogod azt érezni, hogy ott volt egy jó kapcsolatod, pedig nem véletlen, hanem ezt elő lehet idézni tudatos kapcsolatépítéssel is.

Mi a különbség a baráti/ismerősi kapcsolat és az üzleti kapcsolat között

Főleg a kezdő kapcsolatépítőknél szokott előjönni az, hogy félnek az üzleti kapcsolatépítéstől, picit félreértelmezik.

  • Baráttal: Elmész fröccsözni, sörözni péntek délután /hétvégén – Ettől még egyébként egy barát is a kapcsolati tőkéd része.
    Miről beszélgetsz vele? Bármiről, sőt még a magánéletedről is. Arról is, hogyha éppen munkavállaló vagy, hogy mekkora seggfej a főnököd…
  • Ismerős: Tudod, akit valahonnan ismersz, de nem pacsizol vele minden héten, sőt lehet, hogy még negyedévente sem, de ismered, tudod ki ő, mit csinál. (Például egyetemről/főiskoláról ismered vagy régi munkahelyről…). Vele ha találkozol is, akkor is maximum beültök meginni egy kávét, vagy összefutsz vele valahol. (Ilyenkor szokott az lenni, hogy meghívsz egy ismerőst egy kávéra, aztán azt hiszi egyből, hogy MLM-ezel. Szóval ezzel csak óvatosan, kommunikáld le, miért is találkoztok, például mond ezt: “Szeretném építeni a kapcsolati tőkémet”.
    Miről beszélgetsz vele? – Hírekről, történésekről, néha egy-egy sztori, felületesen érintitek, hogy mi újság veled (család, gyerek, barátnő….)
  • Üzleti kapcsolat: Bárki lehet, akár egy cég alkalmazottja is, vagy vezető beosztású embere és természetesen vállalkozó vagy cégvezető is. Fontos! Vele nem beszélgetsz arról, hogy most halt meg a kutyád! A cél az ilyen kapcsolatépítésnél természetesen az, hogy megismerjétek egymást, ki mivel foglalkozik, mihez ért, vagy például milyen kapcsolatai vannak, miben tud neked segíteni. Beültök egy kávéra, találkoztok egy eseményen vagy együtt ebédeltek (üzleti ebéd).
    Miről beszélgettek? – Általános témákról. Ki mivel foglalkozik, adott piaci tapasztalatokról, üzleti hírekről, változásokról.

Tapasztalat szerint már 50 erős üzleti kapcsolat elég ahhoz, hogy több helyen is kinyíljanak a kapuk. Én is így kezdtem, sőt sok-sok üzleti kapcsolatom jelezte, hogy bizony számukra is katalizátorként hatott a kapcsolati tőkéjük. 100 kapcsolatot azért írtam a cikkben, mert általában aki komolyan veszi, legalább ennyivel rendelkezik, de ebből sok a laza üzleti kapcsolat.

Mi történik egy üzleti kapcsolatépítéses találkozón? – NE ADJ EL! SALES

Nagyon fontos! Sőt még annál is fontosabb! Ne adj el üzleti kapcsolatépítés közben! Vagyis ne salelj senkit! Nem erről szól. Ha elkezded, akkor hamar el fogod veszíteni ezt a kapcsolatot. Hidd el, hogy mikor megismer téged, el tudja dönteni, hogy vásárolni akar-e ha éppen szüksége lenne a termékedre, sőt a személyes kapcsolat miatt még salelned sem kell. A lényeg tehát az, hogy az ilyen üzleti kapcsolatépítéses találkozókon amikor valakivel beszélsz, akkor megismerjétek egymást, ki -mivel foglalkozik, ki milyen területen van otthon és valójában ezt még úgy is elérhetitek, hogy abszolút bármilyen témáról, hírről beszélgettek. Ennyi elég a sikerhez? Igen!

Gondolj bele! Kivel tudja megbeszélni az üzleti, piaci híreket az ember, vagy a saját szektoráról beszélni? Hát naná, hogy az üzlet kapcsolataival, például veled. 

Hogyan tudsz nagyobb kapcsolati hálóra szert tenni?

  1. Első tippem az, hogy járj el üzleti témájú rendezvényekre, eseményekre, konferenciákra. Akár ingyenes rendezvények is jók. Itt a szünetekben bátran menj oda az emberekhez, cseréljetek névjegykártyát, vagy más módon elérhetőséget, beszélgess. Majd később beszéljetek meg egy találkozót valahol.
  2. Tudatosan szervezz találkozókat! Csinálj egy tervet! Például heti 2-3 emberrel találkozol.
  3. Kérd meg azt akit ismersz, hogy hozzon össze olyan valakivel, akivel tudnál kapcsolatot építeni. Ebben segítségedre lehet, hogy látod mondjuk a LinkedIN-en, hogy ő kit ismer és akkor már konkrétan is meg tudod jelölni, hogy kit keres.
  4. Felmerültek még benned kérdések? 
    1. A Minner üzleti kapcsolatépítés videós oktatásban útmutatót kapsz ahhoz, hogy miként tudod építeni a kapcsolati hálód! Gyakorlati példákon keresztül sajátítod el a kapcsolatépítés fortélyait. Kattints ide és szerezd be most!
    2. Ha még rá szeretnél hangolódni erre, akkor kapcsolódó cikkek:
      3 tipp, amivel könnyedén tudod építeni a kapcsolati tőkéd, vagyis könnyen helyzetbe hozod magad
      Hogyan segíti a kapcsolatépítés a vállalkozásod sikerességét? Már az induláskor is.
      -Egy hóbortos cégvezető? Fel-alá sétáltunk egy plázában az üzleti megbeszélésen. Tudod miért? – Kapcsolatépítés sztorik
      Üzleti reggeli, amin aranyat is nyertem – Kapcsolatépítés sztorik
      – A KFC-s srác, akiből később … – Kapcsolatépítés-sztorik

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek