500 forinttal a zsebében lett milliomos, gazdag. Miért hallunk több ilyen sztorit?

Dátum

Megosztás

Te is észrevetted már, hogy sokszor ehhez hasonló felütéssel olvashatunk, hallhatunk meggazdagodás történeteket? Persze egyrészt szenzáció, jobban megragad bennünk, mintha azt mondanánk: 10 millióval a zsebében szerzett 100 milliót. Olvastál már olyan sikeres emberről, aki írt, beszélt a nélkülöző gyerekkoráról? Na nézzük mi állhat a dolog mögött. Csak nem egy sikerrecept? Ha csak 500 Ft van a zsebedben, sikeresebb lehetsz? Majdnem!

500 Ft vs korlátlan (sok) pénz

Tele a padlás ilyen 0 forinttal lett gazdag sztorikkal, sőt még a Minneren is olvashatsz ilyet (cikk végén linkek). Igaz, én mindig válogatok, és csak olyanokról írok, amiből mi magunk is tanulhatunk, a sztorik alapján tudunk támpontot kapni.
Van itt valami viszont, ami közös bennük. Ahogy fent már említettem, fel is figyelünk az ilyen semmiből milliomos lett történetekre.

  • A sok, vagy szinte korlátlan pénzmennyiség megöli a kreativitást és az innovációt, elkényelmesít.
  • A korlátozott, szűkös erőforrások (pénz, idő) arra kényszerítik az embert, hogy kreatívabb megoldásokat csináljon. Jobban beosszuk a pénzünket, hatékonyságra törekedjünk. Ilyenkor az időt használjuk fel erőforrásként, ami előrevetíti, hogy képezzük magunkat, tanulunk, és a tudásunkat, agyunkat használjuk. Utóbbi nem hátrány!

Mikor például beszélgetek egy kismama vállalkozóval, akkor elcsodálkozok, hogy a gyerek(ek), a házi munka mellett még a vállalkozásukban is annyit beletesznek és annyit haladnak (sőt néha jobban), mint egy normál vállalkozó. Miért? Mert szűkösek az erőforrások.

Másik érdekes dolog, hogy mikor egy startup már korai fázisában kap 200 millió forint tőkét befektetőktől, már akkor sejthető, hogy abból nem lesz semmi. Egyszer felkértek egy stresszkezelő applikáció marketingjének megtervezésére. És mikor elmentem az első megbeszélésre említették, hogy 500 (!!!) millió forintból fejlesztették. Persze orvosok közreműködése… és hasonló költségek miatt mondták, hogy ekkorára duzzadt az összeg. De akkor is, abban a pillanatban az összeg hallatán elszörnyülködtem. Nekem akkor kellett volna becsatlakoznom a marketingbe, amikor piacra dobják. Nos, ez a pont nem jött el. Nem is értem, mit csináltak azzal a sok pénzzel…

De van még érdekesebb! A Wall Street farkasa, vagyis Jordan Belfort is alkalmazta ezt a trükkök az értékesítőinél. Rávették őket, hogy minden hónapban költsék el a pénzüket, éljenek úgy, ahogy ők a vezetők. Így hónap végére elfogyott a pénzük a brókereknek (szűk erőforrás), tehát új ügyfeleket kellett keresniük. Ami persze Jordan-éknek is nagyon jó volt. Enélkül elkényelmesedtek volna. Jó ez erős példa, de érted remélem! Ez a példa motivációra, a pénz nélkül nagyobb a kényszer a munkára. (A kis trükkjeikről itt olvashatsz még, vannak benne, amit te is használni tudsz és nem gátlástalan).

Na, de te is észrevetted már például azt, hogy sokáig halogatunk valamit, de milyen érdekes, hogy a határidő előtti időnek az utolsó tizedében állsz neki, valahogy megtáltosodsz. Szűkös erőforrást kreált a lustaságod.

A vállalkozásoknál is működik! Érdemes használni!

Amikor azt mondom neked, hogy butítsd le a vállalkozás ötleted, akkor azt is javaslom, hogy kreálj így magadnak egy szűkös erőforrást. Mert a lebutított ötlethez nem kell akkora pénzt invesztálnod, sokkal inkább az idődet fekteted bele. Nem is beszélve rengeteg más előnyről, amiről korábbi cikkekben is írtam. Nem véletlen, hogy a lean szemléletet követő vállalkozások sokkal sikeresebbek. Erről itt írtam: van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből…

Használd te is ezt! Kreálj magadnak szűkös erőforrásokat – Működik!

Én már kipróbáltam, én úgy hívom ezt, hogy kihívást, challenge-t csinálok. Idén már kétszer is volt olyan alkalom például, hogy Facebookon 30 napon keresztül nem reklámoztam. És tudod mi volt az érdekes? Mi volt az eredmény? Amellett, hogy megspóroltam több százezer reklámköltséget, az adott időszakban a bevételek (itt most videós kurzusok eladására értem) nem estek, sőt volt egy nagyobb felfedezésem. Egyszerűen jobban odafigyeltem az organikus posztokra, sokkal jobb címeket adtam a tartalmaknak, jobb reklámszövegeket használtam (az ingyenes posztoknál). Ennek további eredménye az lett, hogy mikor hirdetéseket állítottam be a kihívásom után, akkor sokkal hatékonyabb lett. És lám! Ennek is köszönhetően júliusban, amikor elvileg uborkaszezon van, a Minner 5 éves működése során a legnagyobb havi árbevételt könyvelhette el.

Saját magamnak kreáltam szűkös erőforrást. Bejött! Gondolkozz, hogy te hol tudsz ilyen kihívást csinálni magadnak. Meglásd sokkal kreatívabb megoldásokat fogsz csinálni! Új megközelítéseket alkalmazol, újragondolsz dolgokat! Hajrá! Sok sikert!

Apropó! Akkor a gazdagok gondolkodásával már rendelkezik a szegény, mielőtt sok pénze lesz? Hm… Ez alapján akkor igen: Mi a különbség a gazdag és a szegény gondolkodásmódjában?

Vagy számít-e a szerencse? Természetesen erről is van Minner cikk? Számít-e a szerencse a bizniszben? Másnak bejött, mert jókor volt jó helyen? [kutatás]

Ilyen sikersztorik (természetesen minőségi válogatás):

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!