Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is nőni fog. Ahhoz, hogy a te hirdetéseid és holisztikusan nézve a kampányaid a lehető leghatékonyabban működjenek nem lesz elég csak az elindítás előtt rászánnod pár napot. Az alábbi cikkben olyan eszközöket gyűjtöttem össze, amik megkönnyítik a felkészülést és a hirdetések, kampányok megtervezését, továbbá a segítségükkel még hatékonyabb hirdetéseket készíthetsz.
A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.
Facebook Ad Library – konkurenciafigyelő eszköz
A Facebook Ad Library hű társad lesz akkor is, ha a konkurencia hirdetéseit szeretnéd elemezni és akkor is, ha inspirációra van szükséged és új ötleteket gyűjtenél a hirdetési kreatívjaidhoz és szövegeidhez. Röviden-tömören itt megtalálhatod az összes jelenleg aktívan futó Facebook hirdetést az összes verziójában.
Rákereshetsz konkrét versenytárs Facebook oldalára, márkanevére, de akár kulcsszóra is és a rendszer egyből kidobja hány hirdetést talált, illetve listázza azokat aszerint, hogy melyik hónapban indították el a hirdetéseket.
Például kiválasztottam a Minnert és látjuk is, hogy a cikk megírásának pillanatában 12 aktív hirdetés futott:
A rendszer használata elég intuitív, de azért összeszedtem pár tippet:
- Ha konkurenciát szeretnél elemezni érdemes a számunkra releváns országra szűrni. Például, ha az egyik versenytársad csak itthon hirdet, akkor jó az alapértelmezett Magyarország, de ha nemzetközi a konkurencia, vagy esetleg itthon nem forgalmazó céget néznél, akkor érdemes az All/Összes beállítást használni.
- A hirdetés kategóriában MINDIG az összeset válaszd ki, különben limitálni fog a rendszer.
- Ha kulcsszó alapján keresel, akkor magyar piacon használj magyar szavakat és angolt is (külön keresésekben), nemzetközin pedig csak angolt. Kulcsszavas keresésnél ne csak termék kulcsszavakkal próbálkozz, hanem ha például termék ötletet keresel a webshopodhoz gondolkozhatsz tipikus webshop Call to Action szövegekben is. Például Buy now, Order Now, 50% off… és a többi.
Kapcsolódó cikkek a Facebook Ad Library-ről:
- Milyen hirdetései vannak a konkurenciának? Nézzünk utána! Google és Facebook
- Így tanulj a versenytársaid Facebook hirdetéseiből (és győzd le őket)!
Jitter – online animációs eszköz
A Jitterrel könnyen és gyorsan lehet látványos animációkat készíteni, hogy a legjobb fényében mutathasd meg a termékeidet.
Pro tipp: ne a funkcionalitást mutasd be, hanem azokra az előnyökre fókuszálj, amitől a közönséged élete jobb lesz. Vagy, ha mindenképp funkcióval szeretnél dobálózni egyszerűsítsd le úgy, hogy mindenki értse, ez jó, de ne a konkrét leírást add meg. Arra ott a specifikáció lista, akit érdekel úgyis elolvassa.
Például az animáció ne azt sorolja fel, hogy 8 magos, 2,4 GhZ processzor, hanem hogy “A korábbiaknál 2,5X gyorsabb processzor”
Vagy gyógytorna esetében ne azt, hogy “X és Y gyakorlatokkal mozgatom át a tested”, hanem “fájdalommentes élet akár 5 alkalom után”.
Ami kell hozzá:
- Egyértelmű termék / szolgáltatás előnyök.
- Jó minőségű termékfotók. Nemcsak fehér hátteres, hanem lifestyle fotók és beállított anyagok is. Ezek rengeteget dobnak a hirdetéseden.
Ezt a kis videót 5 perc alatt dobtam össze 3 db iPhone 14 pro képből és 3 hirtelen hozzájuk kitalált előnyből:
Canva – grafikus eszköz
A Canvát szerintem a legtöbben ismeritek, de azért érdemes megemlíteni. Ez ugyanis a legegyszerűbb eszköz hirdetési kreatívok készítésére, legyenek azok sima grafikák, slideshow-k vagy videók. Emellett rengeteg előre telepített sablonnal tudsz dolgozni, hatalmas stock fotó, videó és alakzat adatbázisa van.
Szerintem alap esetben az ingyenes verzióval is elég sokáig el lehet jutni, de a havi $14.99 se egy ökör ára és nagyon megéri.
Kapcsolódó cikkek a Canváról:
- Átütő prezentáció készítése gyorsan és egyszerűen, Canva-val
- Elragadó képek készítése Photoshop tudás vagy grafikus nélkül – Canva.com
Pixabay, Pexel, Unsplash – stock fotós és videós oldal
A hirdetésekhez időnként szükséged lehet a saját képek, termékfotók mellett stock fotókra is. Ilyenkor fontos, hogy ne a Google-ben keresgélj, hanem jogtisztán használható képeket válassz!
Például Pixabayen, Pexelsen vagy Unsplashen találsz ingyen is szuper stock fotókat, videókat, sőt a Pixabayen még zenéket és hangeffekteket is. Hatalmas gyűjteményből válogathatsz, amivel még jogi problémáid se lesznek. Persze érdemes elolvasni mindig a licenszt, de ezen a három oldalon minden anyaghoz jár ingyen a commercial licence, vagyis fel tudod használni a tartalmakat gazdasági célra.
Biddyco hírlevél – hirdetési ötlekehez
Bevallom sok hírlevélre fel vagyok iratkozva, de ezek közül egyet nyitok meg minden nap: a Biddyco hírlevelet.
A Biddyco egy kaliforniai kreatív ügynökség, akik szuper hirdetéseket alkotnak. De nem is ez a lényeg, hanem hogy a hírlevelükben konkrét hirdetéseket küldenek el és elemeznek, akár saját munka, akár csak ráakadtak. Rámutatnak mi működik jól a hirdetés kreatívban, mi nem, és ebből rengeteget lehet tanulni. Na meg persze ihletet lehet meríteni saját hirdetések létrehozásához, igazoltan működő jó gyakorlat alapján.
Érdemes feliratkozni akkor is, ha éppen nem tervezel új hirdetéseket indítani, mert beindítja az agyadban a kreatív folyamatokat.
Hotjar – felhasználó figyelő eszköz
Ugyan szorosan nem tartozik a Facebook kampányokhoz, mégis megemlíteném a Hotjart, ami rengeteget fog segíteni a landing oldalad és más aloldalak optimalizálásában. Ezzel együtt pedig természetesen a landing oldalt használó Facebook és más kampányok sikerességén is rengeteget tudsz javítani vele.
A Hotjar egy a weboldaladon történő munkameneteket figyelő eszköz, amivel remekül ki tudod egészíteni a Google Analytics adatait és így teljesebb képet kaphatsz a felhasználóidról.
Amit mi gyakran használunk:
- Hőtérkép
- Munkamenetek videó felvétele
A hőtérkép magától értetődő: meg tudod nézni meddig görgetnek le a felhasználóid és azt is, hogy hova kattintanak, akár van ott kattintható link / gomb, akár nincs.
Ami különösen jó szerintem, hogy ezeket a hőtérképeket külön készíti el a rendszer asztali és mobilos nézetben. Emiatt azt is le tudod ellenőrizni, hogy jó-e a mobilos optimalizáltsága a weboldaladnak, vagy éppen elcsúszott-e valami funkció.
Ennél mi sokkal jobban szeretjük a munkamenet videó felvételeket, ami pont az, amire gondolsz. Felveszi a rendszer az összes látogatód munkamenetét egérmozgással / görgetéssel és akciókkal (kattintás, űrlap kitöltés, stb.).
Melós dolog ezeket végignézni, pláne ha sok látogatód van, de ha gyanúsan lecsökkent, vagy alacsony a konverziós rátád nehezen tudnék jobb eszközt mondani ennél arra, hogy kiderüljön mi a hiba. Konkrétan mindent látni fogsz, amit a felhasználóid csinálnak az oldaladon, kivéve a személyes, illetve bankkártya adatokat, amiket maszkol a rendszer. Így például ha egy űrlap mező nem működik, egy gomb nem kattintható, vagy valami nincs logikus helyen (a felhasználóid számára) ki fog derülni és ki tudod javítani.
Kapcsolódó cikkek a Hotjarról:
- Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg, mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata
- Így kattintanak félre az emberek a weboldaladon. Mutatjuk! A pénz elszáll
Hogyan tovább?
Az őszi szezonra felkészülve érdemes már most megcsinálnod a konkurencia elemzést hazai és nemzetközi téren, hirdetési kreatív és szöveg ötleteket gyűjtened magadnak és akár már a kivitelezésnek is nekikezdened. De már azzal is sokat segítesz magadnak, ha konkrét terveid lesznek arra, hogyan is fogsz hirdetni 1 hónap múlva.
Ne feledd, a sikeres karácsonyi szezon a nyáron készül, készítsd elő most a következő negyedév marketing tevékenységét!
Kapcsolódó tartalmak
- Részletes segítség, útmutató a Facebook hirdetéseidhez: Facebook marketing online képzés – FRISSÍTVE!
- A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme
- Gyorstalpaló a Facebook hirdetésszövegeid írásához – konkrét példával
- Legyen a vásárlód a marketingesed! Így használj user-generated tartalmat a hirdetéseidben