6 probléma, amivel szembesülhetsz a TikTokon – és a megoldásuk

Dátum

Megosztás

A te éves tartalmi tervedben is helyet kapott a TikTok? Akár 2023-ban akarsz belevágni a videós tartalomgyártásba és még csak ismerkedsz a platform üzleti felhasználásával, akár már rutinosan töltöd fel a videókat, van azért egy-két gikszer, amivel találkozhatsz. Az alábbi zökkenők nem jelentik, hogy elbuktál – inkább a tanulási folyamat természetes részei. Összeszedtük, mit tehetsz ha ezekkel szembesülsz! 

1: A videóm nem kap elég nézettséget

Nem árt, ha felkészülsz rá: ez elő fog fordulni. Azt tapasztaljuk, hogy az első 5 videóból még az algoritmus is tanul rólad, azt több embernek mutatja meg, de a kezdeti sikerek után ne lepődj meg, ha visszaesést tapasztalsz. Teljesen természetes, hogy kicsit bénábbak az első videóid, vagy kínosnak érzed őket, ha még nem sokat szerepeltél a kamera előtt. Gondolj rá úgy, hogy ezen túl kell esni ahhoz, hogy megtaláld a hangod.

Az is előfordulhat, hogy egy szupernek érzett videót nem kap el az algoritmus és alacsony marad az elérése. Lehet, hogy rossz volt az időzítés, vagy nem olyan megkapó a hook mint gondoltad – ne kukázd az ötletet, vedd fel újra más megközelítésből!

Mit tehetsz hosszú távon, hogy kimaxold a nézettséget a TikTok videóidon?

Tesztelj folyamatosan. Mint minden más marketing csatornán, itt is futtass meg különböző ötleteket, teszteld a kameraszögeket, feliratokat, videó hosszt… és a többi. A nézők többsége a Neked oldalon fog találkozni a videókkal, nem a profilodon, ezért nem gond, ha ugyanazt a témát többször, többféleképpen feldolgozod, vagy akár egymás után kirakod tartalmilag ugyanazt a videót, A és B formában, hogy lásd melyik lesz sikeresebb.

#tipp Próbálj ki új nézőpontokat: kamerába beszéd vs hangalámondás, profi kamera vs mobil, beállított háttér vs in-app filterek… 

Figyeld meg, mi működik. Sok tesztelés után látni fogsz egy mintázatot, hasonlóságot a sikeres videóid között. Elkezdheted a saját jól menő tartalmaidat modellezni, kialakítani a saját siker receptedet!

Ne lájkokra törekedj, hanem minőségi tartalom készítésére.

A felvétel gomb megnyomása előtt tervezd meg a videó felépítését, tudd miért akarja majd bárki is megnézni, mit fog belőle tanulni, mitől pörgős… 

2: Jön a nézettség, de nem követnek be

Lehet egy-két virális videód úgy, hogy az nem hoz követőket a profilodra. Miért kövessenek be téged? Tartsd fejben te is tartalomgyártáskor, mit kapnak tőled:

  • Például vicces vagy, szórakoztató a csatornád?
  • Az ügyfelek problémáit oldod meg, tanulhatnak tőled?
  • Pénzt, ajándékokat szeretnének, és nekik szóló játékok miatt fognak követni?

Figyelem, ezt nem lehet egóból megválaszolni, senki nem akar azért követni mert a te céged a legjobb, vagy mert jó termékeket mutatsz meg! 

Megvan a válaszod a fenti kérdésre? Akkor tedd egyértelművé! Képzeld el, hogy valaki a For You oldalon, két teljesen random videó között találkozik a tiéddel, anélkül hogy ismerne. A videód leírása, a CTA a végén, a kommunikáció a kommentekben, a profilod, bio, fotó… és a többi meg kell, hogy mutassa, hogy ez nem egy egyszeri jól sikerült videó volt, hanem ennek a témának te szakértője vagy ezért érdemes követni. 

3: Negatív kommentek jönnek

Az utálkozó, rosszindulatú, kritikus kommenteket nehéz jól kezelni. Csábító lehet, de ne kapcsold ki a kommenteket! Gyanúsnak tűnhet, és növelheti a negatív érzéseket az emberekben a márka iránt, akik akár más social felületeken is támadhatnak miatta. 

Észszerű keretek között válaszolj a kritikára. Tartsd észben, hogy a válaszod nem feltétlenül a rosszat kommentelőnek szól, nem az ő véleményét próbálod megváltoztatni. A többi nézőnek szól a válasz, akik ez alapján alkotnak képet rólad és a cégedről, így a kommentre adott válasszal növelheted a bizalmukat feléd. Ez lehet az is, hogy komolyan és profin kezelsz egy valid kritikát, de kisebb súlyú esetben a poénkodás is beleférhet (ám ezzel óvatosan). 

A negatív kommentekből is lehet tanulni.

Nézz rájuk kívülálló szemmel: mi lehet az oka a sok negatív kommentnek?

  • Hiányos információi vannak a nézőknek?
  • Van valami gyakori félreértés amit nem jól kommunikálsz?
  • Rossz célközönséghez értél el valahogyan?
  • Változtatni kéne a videó stílusán, tartalmán, hangvételén?

Sértettség helyett próbáld objektíven felmérni az okokat, mint mindenhol a TikTokon is vannak trollok, de helytálló visszajelzést is kaphatsz amit érdemes észrevenni!

4: Kifigurázzák a brandem TikTokon

Igazi rémálom szituáció, hiszen a márkád, vállalkozásod mintha a gyereked lenne, rosszul esik ha kifigurázzák! Nos ilyenkor a legjobb amit tehetsz, ha te magad irányítod a narratívát.

  • Ha még nincs, legyen saját TikTok csatornád, hogy el tudd juttatni a saját üzeneted az emberekhez.
  • Dolgozz együtt már ismert kreátorokkal, hogy hozzájuk kapcsolják a márkád.
  • Ha a kifigurázás valamilyen félreértésen alapszik, ami káros a cégedre nézve, javíts a kommunikációdon, tisztázd a tényeket.

Ha azonban valamilyen jelentéktelen, emberi hiba, például félremondás miatt lett belőled a legújabb mém, akkor próbáld lazán venni. Még a javadra is válhat, ha tudsz nevetni magadon. 

5: Egy-két sikeres videó után visszaesik az elérés

Ez ellen a legbiztosabb módszer, ha konzisztensen, rendszeresen posztolsz videókat és részese vagy a közösségnek, válaszolsz a kommentekre. Fontos az is, hogy tudd mi az aktuálisan trendi audió, milyen formátumok mennek, hiszen ezek akár egy-két hét alatt lecsengenek, és egy lejárt mémmel bizony nem lesz sikered. Segít, ha van a csapatban olyan aki aktívan TikTokozik, vagy te fogyasztod is a tartalmat nem csak készíted.

Ne félj kísérletezni, amíg rá nem találsz a saját hangodra – és a TikTok ritmusára!

#tipp Kilőtt az egyik videód nézettsége? Fordítsd a hasznodra! Olvasd el az erről szóló cikket is: Milliók látták a TikTok videóm, hogyan tovább?

6: Nem vásárolnak tőlem TikTokról

Több oka is lehet, ha nem tudod vásárlásra ösztönözni a nézőidet. Például lehet, hogy túlságosan az eladásra fókuszálsz, és a videóidnak olyan érzete van, mintha reklámot néznénk. Vagy épp ellenkezőleg: olyan óvatos vagy, hogy ne legyen sales-szagú a tartalmad, hogy az emberek nem is tudják, hogy lehet tőled vásárolni. Az is lehet, hogy nem elég egyértelmű az értékajánlatod – hogy pontosan mit is szeretnél eladni, kinek, és az miért lesz jó neki. 

Ne félj időnként konkrétumokról beszélni, számokat és árakat említeni a videóban, vagy emlékeztetni a nézőket hogy hol olvashatnak többet, rendelhetnek…stb. Két nem sales-es videó között ér bemutatni a terméked, szolgáltatásodat, mondd el mire lehet használni, hogyan készül, miben más mint a hasonló termékek a piacon. Jó, ha van stratégiád az eladásra a TikTokon, nem pedig vaktában lövöldözöl és várod az eredményeket. Például gondolkodj időszakos kampányokban. 

A fenti tippekkel magabiztosabban kezdheted el – vagy folytathatod – a TikTok tartalomkészítést. Ne feledd, egy-egy besült videó még nem jelent bukást! Ahogy mindenhol máshol, itt is tesztelni, próbálkozni, és tanulni kell. 

Ez jó volt, van még TikTokos tartalom?

Fotó: Solen Feyissa / Unsplash

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...