6 probléma, amivel szembesülhetsz a TikTokon – és a megoldásuk

Dátum

Megosztás

A te éves tartalmi tervedben is helyet kapott a TikTok? Akár 2023-ban akarsz belevágni a videós tartalomgyártásba és még csak ismerkedsz a platform üzleti felhasználásával, akár már rutinosan töltöd fel a videókat, van azért egy-két gikszer, amivel találkozhatsz. Az alábbi zökkenők nem jelentik, hogy elbuktál – inkább a tanulási folyamat természetes részei. Összeszedtük, mit tehetsz ha ezekkel szembesülsz! 

1: A videóm nem kap elég nézettséget

Nem árt, ha felkészülsz rá: ez elő fog fordulni. Azt tapasztaljuk, hogy az első 5 videóból még az algoritmus is tanul rólad, azt több embernek mutatja meg, de a kezdeti sikerek után ne lepődj meg, ha visszaesést tapasztalsz. Teljesen természetes, hogy kicsit bénábbak az első videóid, vagy kínosnak érzed őket, ha még nem sokat szerepeltél a kamera előtt. Gondolj rá úgy, hogy ezen túl kell esni ahhoz, hogy megtaláld a hangod.

Az is előfordulhat, hogy egy szupernek érzett videót nem kap el az algoritmus és alacsony marad az elérése. Lehet, hogy rossz volt az időzítés, vagy nem olyan megkapó a hook mint gondoltad – ne kukázd az ötletet, vedd fel újra más megközelítésből!

Mit tehetsz hosszú távon, hogy kimaxold a nézettséget a TikTok videóidon?

Tesztelj folyamatosan. Mint minden más marketing csatornán, itt is futtass meg különböző ötleteket, teszteld a kameraszögeket, feliratokat, videó hosszt… és a többi. A nézők többsége a Neked oldalon fog találkozni a videókkal, nem a profilodon, ezért nem gond, ha ugyanazt a témát többször, többféleképpen feldolgozod, vagy akár egymás után kirakod tartalmilag ugyanazt a videót, A és B formában, hogy lásd melyik lesz sikeresebb.

#tipp Próbálj ki új nézőpontokat: kamerába beszéd vs hangalámondás, profi kamera vs mobil, beállított háttér vs in-app filterek… 

Figyeld meg, mi működik. Sok tesztelés után látni fogsz egy mintázatot, hasonlóságot a sikeres videóid között. Elkezdheted a saját jól menő tartalmaidat modellezni, kialakítani a saját siker receptedet!

Ne lájkokra törekedj, hanem minőségi tartalom készítésére.

A felvétel gomb megnyomása előtt tervezd meg a videó felépítését, tudd miért akarja majd bárki is megnézni, mit fog belőle tanulni, mitől pörgős… 

2: Jön a nézettség, de nem követnek be

Lehet egy-két virális videód úgy, hogy az nem hoz követőket a profilodra. Miért kövessenek be téged? Tartsd fejben te is tartalomgyártáskor, mit kapnak tőled:

  • Például vicces vagy, szórakoztató a csatornád?
  • Az ügyfelek problémáit oldod meg, tanulhatnak tőled?
  • Pénzt, ajándékokat szeretnének, és nekik szóló játékok miatt fognak követni?

Figyelem, ezt nem lehet egóból megválaszolni, senki nem akar azért követni mert a te céged a legjobb, vagy mert jó termékeket mutatsz meg! 

Megvan a válaszod a fenti kérdésre? Akkor tedd egyértelművé! Képzeld el, hogy valaki a For You oldalon, két teljesen random videó között találkozik a tiéddel, anélkül hogy ismerne. A videód leírása, a CTA a végén, a kommunikáció a kommentekben, a profilod, bio, fotó… és a többi meg kell, hogy mutassa, hogy ez nem egy egyszeri jól sikerült videó volt, hanem ennek a témának te szakértője vagy ezért érdemes követni. 

3: Negatív kommentek jönnek

Az utálkozó, rosszindulatú, kritikus kommenteket nehéz jól kezelni. Csábító lehet, de ne kapcsold ki a kommenteket! Gyanúsnak tűnhet, és növelheti a negatív érzéseket az emberekben a márka iránt, akik akár más social felületeken is támadhatnak miatta. 

Észszerű keretek között válaszolj a kritikára. Tartsd észben, hogy a válaszod nem feltétlenül a rosszat kommentelőnek szól, nem az ő véleményét próbálod megváltoztatni. A többi nézőnek szól a válasz, akik ez alapján alkotnak képet rólad és a cégedről, így a kommentre adott válasszal növelheted a bizalmukat feléd. Ez lehet az is, hogy komolyan és profin kezelsz egy valid kritikát, de kisebb súlyú esetben a poénkodás is beleférhet (ám ezzel óvatosan). 

A negatív kommentekből is lehet tanulni.

Nézz rájuk kívülálló szemmel: mi lehet az oka a sok negatív kommentnek?

  • Hiányos információi vannak a nézőknek?
  • Van valami gyakori félreértés amit nem jól kommunikálsz?
  • Rossz célközönséghez értél el valahogyan?
  • Változtatni kéne a videó stílusán, tartalmán, hangvételén?

Sértettség helyett próbáld objektíven felmérni az okokat, mint mindenhol a TikTokon is vannak trollok, de helytálló visszajelzést is kaphatsz amit érdemes észrevenni!

4: Kifigurázzák a brandem TikTokon

Igazi rémálom szituáció, hiszen a márkád, vállalkozásod mintha a gyereked lenne, rosszul esik ha kifigurázzák! Nos ilyenkor a legjobb amit tehetsz, ha te magad irányítod a narratívát.

  • Ha még nincs, legyen saját TikTok csatornád, hogy el tudd juttatni a saját üzeneted az emberekhez.
  • Dolgozz együtt már ismert kreátorokkal, hogy hozzájuk kapcsolják a márkád.
  • Ha a kifigurázás valamilyen félreértésen alapszik, ami káros a cégedre nézve, javíts a kommunikációdon, tisztázd a tényeket.

Ha azonban valamilyen jelentéktelen, emberi hiba, például félremondás miatt lett belőled a legújabb mém, akkor próbáld lazán venni. Még a javadra is válhat, ha tudsz nevetni magadon. 

5: Egy-két sikeres videó után visszaesik az elérés

Ez ellen a legbiztosabb módszer, ha konzisztensen, rendszeresen posztolsz videókat és részese vagy a közösségnek, válaszolsz a kommentekre. Fontos az is, hogy tudd mi az aktuálisan trendi audió, milyen formátumok mennek, hiszen ezek akár egy-két hét alatt lecsengenek, és egy lejárt mémmel bizony nem lesz sikered. Segít, ha van a csapatban olyan aki aktívan TikTokozik, vagy te fogyasztod is a tartalmat nem csak készíted.

Ne félj kísérletezni, amíg rá nem találsz a saját hangodra – és a TikTok ritmusára!

#tipp Kilőtt az egyik videód nézettsége? Fordítsd a hasznodra! Olvasd el az erről szóló cikket is: Milliók látták a TikTok videóm, hogyan tovább?

6: Nem vásárolnak tőlem TikTokról

Több oka is lehet, ha nem tudod vásárlásra ösztönözni a nézőidet. Például lehet, hogy túlságosan az eladásra fókuszálsz, és a videóidnak olyan érzete van, mintha reklámot néznénk. Vagy épp ellenkezőleg: olyan óvatos vagy, hogy ne legyen sales-szagú a tartalmad, hogy az emberek nem is tudják, hogy lehet tőled vásárolni. Az is lehet, hogy nem elég egyértelmű az értékajánlatod – hogy pontosan mit is szeretnél eladni, kinek, és az miért lesz jó neki. 

Ne félj időnként konkrétumokról beszélni, számokat és árakat említeni a videóban, vagy emlékeztetni a nézőket hogy hol olvashatnak többet, rendelhetnek…stb. Két nem sales-es videó között ér bemutatni a terméked, szolgáltatásodat, mondd el mire lehet használni, hogyan készül, miben más mint a hasonló termékek a piacon. Jó, ha van stratégiád az eladásra a TikTokon, nem pedig vaktában lövöldözöl és várod az eredményeket. Például gondolkodj időszakos kampányokban. 

A fenti tippekkel magabiztosabban kezdheted el – vagy folytathatod – a TikTok tartalomkészítést. Ne feledd, egy-egy besült videó még nem jelent bukást! Ahogy mindenhol máshol, itt is tesztelni, próbálkozni, és tanulni kell. 

Ez jó volt, van még TikTokos tartalom?

Fotó: Solen Feyissa / Unsplash

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...
00:34:11

Pontosabb Facebook célzás, remarketing, organikus elérés – Minner meeting

Te is tapasztaltad már, hogy a Facebook hirdetések nem teljesítenek olyan jól? Nos húzzunk le talán egy utolsó bőrt a Fb hirdetésekről, vagy legalább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...

Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?

A Tiktok felhasználók elkezdték nyomozni, hogy mi az a Mobilfox Member és mire jó nekik. A Mobilfoxosok néha már-már kínos videókat is készítettek az...