8 bizalmi tényező a webshopodra, ami elűzi a vásárlók fenntartásait [példákkal]

A webshopok száma napról napra nő, a fogyasztói bizalom viszont csökken. A webshopod látogatóiban másodpercek alatt, akár öntudatlanul alakul ki az első benyomás a márkádról, ami alapján megítélik, szeretnének-e tőled rendelni, rád bízzák-e a kártyaadataikat. Hogyan érheted el, hogy már első pillantásra hiteles, megbízható, profi webáruháznak tűnj? Ebben lesznek a segítségedre azok a hitelességi faktorok, bizalmi elemek, amiket a cikkben összegyűjtöttünk.

Mik azok a bizalmi tényezők, hitelességi faktorok?

Angolul trust elementnek vagy trust signalnak nevezik azokat a szöveges vagy vizuális elemeket egy weboldalon, amik tudat alatt bizalmat ébresztenek a látogatóban. Túl sok energiát venne igénybe, hogy az agyunk minden egyes helyzetet önállóan felmérjen és értékeljen, ezért ismerős mintázatokat, jeleket, hivatkozásokat keres. Ez a mentális egyszerűsítés (a pszichológiában „döntéshozatali heurisztika”, körülbelül ökölszabályok követése) megkönnyíti az embereknek a döntéshozást, de ha ismerjük, akkor a marketingben a javunkra is fordíthatjuk.

Kicsit elvontan hangzik? Nézzünk egy példát. Az egyik leggyakrabban emlegetett marketingpszichológiai hatás a social proof, azaz a társadalmi bizonyíték. Ennek a lényege, hogy az emberek nem szeretnek eltérni a csoportnormától. Ezért hajlamosak vagyunk úgy dönteni, ahogy sokan mások már döntöttek előttünk. Könnyebben vásárol a látogató, ha látja, hogy már 1461 értékelés van egy terméken, hiszen akkor már 1461-en megvették és elégedettek voltak – máris csökken a szorongása, hogy rosszul döntene, vagy kilógna a sorból.

A social proofról lejjebb még lesz szó, de ez csak egy sok olyan tényező közül, amik jelzésként szolgálnak a látogatóknak, hogy gyorsan felismerjék: ez egy megbízható oldal, jó helyen, biztonságban vannak, jó döntést hoznak.

#tipp: A bizalmi tényezőket mi a látogatók szemszögéből nézzük, és nekik tervezzük ebben a cikkben. De ha az alábbi elemeket megfelelően megjeleníted a weboldaladon, az a keresőoptimalizálásban is segítségedre lesz, amivel továbbgyűrűző hatást érhetsz el.

Lássuk, milyen tényezőket alkalmazhatsz még!

Elérhetőség a weboldaladon

Valószínűleg nem újdonság, hogy fel kell tüntetned a webshopon az üzemeltető cég adatait és elérhetőségét, hiszen ez törvényi előírás. Hozd ki ebből a legtöbbet, hiszen az elérhetőség egy erős bizalmi tényező is.

  • Telefonszám: Már a tény, hogy látható egy telefonszám a weboldalon, erős bizalomgerjesztő elem. A potenciális vásárló megnyugszik, hogy ha akadna problémája, lenne kit hívni vele – ez nem jelenti azt, hogy fog is telefonálni, sőt a legtöbben igyekeznek ezt elkerülni és e-mailt vagy élő chat opciót keresnek. Úgyhogy tedd ki a telefonszámod (vagy ügyfélszolgálat telefonszámát) bátran, és ne rejtsd el a footerben vagy az ÁSZF-ben! Jelenjen meg rögtön a headerben, hogy első pillantásra megnyugodjon a webshopba látogató.
  • Érdemes kiírni azt is, milyen idősávban tudod felvenni a telefont, ne idegeskedjen aki munkaidőn kívül nem ér el. Egy kedves megoldás, ha az ügyintéző neve is fel van tüntetve, aki válaszol a hívásra.
  • A telefonszám mellett elhelyezhetsz „visszahívást kérek” gombot/funkciót is.
  • E-mail cím: Ne használj ingyenes, például @gmail.com végződésű e-mail címet. Nemcsak a céges adataid nincsenek biztonságban egy ingyenes Gmail fiókban, de amatőrnek is hat ha egy cégnek nincs saját domaines e-mail címe. Elenyésző költség, könnyű beállítani, és bizalmi faktor a saját domaines (pelda@webshopodneve.hu) ügyfélszolgálatos e-mail cím.
  • Cím és nyitvatartás: Ha fizikai üzlettel is rendelkezel tedd könnyen elérhetővé az üzlet lokációját és nyitvatartását. Ez megjelenhet már a headerben, de tedd a footerbe is mert sokan automatikusan oda tekernek és ott keresik az ilyen információt.
hazakaruhaza.hu

laptopszaki.hu

A cikknek itt még nincs vége! A további bizalomnövelő tényezőkért jelentkezz be vagy csatlakozz a Minner Előny előfizetőink közé. 2 percen belül már hozzá is férsz az összes exkluzív cikkhez, letölthető dokumentumhoz és képzéshez.

Az előfizetést bármikor lemondhatod, tegyél minket próbára!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Kapcsolódó tartalmak

Kiemelt kép: Canva

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Kapcsolódó cikkek