8500 milliárd forinttal bővül 2030-ig a gazdaság. Te kiveszed a részed? Mi igen!

Dátum

Megosztás

Van két izgalmas adatunk, hogy a digitálisan érettebb cégek a 2030-ig bővülő hazai gazdaságból mennyi pénzből tudnak részesedni. Ezt majd úgy is kell érteni, hogy ennyivel bővül a gazdaság, sőt ez az új szint jelenti majd az osztozkodás alapján. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én abba az irányba szeretek menni, ahol a bővül a gazdaság. Egy már most biztos, valamilyen szinten kapcsolódnod kell a digitalizációhoz. A címben persze a nagyobb adatot írtam. Egyik kutatás 4000 milliárdról szól, másik 8500 milliárdról. Erről a cikk elején írok, majd a többi médiumhoz képest itt bele is megyünk, hogy te vagy én, vagy a többi hazai cég ebből hogyan tud részesedni. Mert itt az a legizgalmasabb, hogy itt ez a versenyszférához kapcsolódó adat, sőt a kis és közép vállalkozásokhoz, karrieredben, új területek létrehozása és még sorolhatnánk.

A cikk arra is rá akar majd világítani, hogy a „jól van az úgy, ahogy eddig volt, eddig is működött” mentalitással rendelkező cégvezetők vállalkozásánál a következő években még inkább kihullik az a sok csontváz a szekrényből, amit eddig hurcoltak magukkal.

Kezdjük először néhány képbe hozó adattal:

  • A hazai digitális gazdaság 50%-kal nőtt 2017 és 2021 között (2017-es- 6,6 milliárdról 9,8 milliárd euróra bővült a teljesítmény). Ez 1200 milliárd forint bővülés 4 év alatt. Sok webshop, online szolgáltató volt ennek nyertese. A cikkben szereplő 4000-8500 milliárd bővülés a következő 6 év alatt menne végbe. Természetesen a fent említett idősávban a pandémia felhúzta a számokat.
  • A digitális gazdaság által megtermelt egy főre vetített GDP 20 százalékkal marad el a régió átlagától.
  • A pandémia is már meglódította azok számát, akik használják az internetet, de még mindig lemaradásunk van. A következő években a lemaradást organikusan is teljesíteni tudja az ország, de látszik, hogyha az EU átlag alá szorítjuk az internetet NEM használok arányát, akkor még versenyképesebb is lehet a gazdaságunk. Viszont a másik nézőpont, hogy EU átlaghoz hasonló mértékben használjuk az internetet, eközben az online költés elmarad. Kiderítjük mi az oka! Olvasd tovább!

Internetet NEM használok aránya a teljes lakossághoz képest:

Forrás: Egyensúly Intézet
  • Ma már a magyar háztartások 97 százalékához (EU-átlag: 90 százalék) ér el nagy sebességű széles sávú hálózat. De nem csak elér hozzájuk, hanem átlag felett is vagyunk a szélessáv használatával kapcsolatban. Tehát a fogyasztóknál ott az internet!
  • Legjobban az e-kereskedelem zárkózott fel az EU átlaghoz. Ám sajnos ezt az üdvözítő adatot beárnyékolja, hogy a legnagyobb szereplők itthon nem a magyar cégek KIFLI (cseh), EMAG (román), ALZA (cseh), WOLT (finn), Foodora (német).
  • A vállalati szféra ahogy látod nagy lemaradásban van digitalizációban. Ez egybecseng a Digiméter 2022-es kutatásával, ahol 10-es skálán alig 2,6 pontot kaptak a hazai cégek digitális felkészültséget nézve. Akkor azt írtam, hogy: A hazai cégek 99%-a legyőzhető pusztán a digitalizáció által. Nos itt látod is, hogy EU átlag még a céges közösségi média jelenlét arányát is nézve 29%, itthon ez az arány 13%!!! Felhőalapú szolgáltatások EU 34% (pl. online kollaboráció, CRM, vállalatirányítási rendszer…) magyar 21%. Az már hab a tortán, hogy a hazai cégek csupán 6%-a használ feladat- és projektmenedzsment szoftvert a napi munkavégzéshez (szervezetlenek vagyunk?).
Forrás: Egyensúly Intézet
  • Magyarországon a kkv-k csupán egyharmada rendelkezik legalább „alapszintű digitális intenzitással”, EU átlag 55%. És itt a mikro vállalkozások még benne sincsenek az adatban!!! Hogyha benne lennének tovább rontaná a statisztikát (a hazai gazdaságból a mikro vállalkozások egészen nagy szeletet vesznek ki).

A hazai cégek 2/3-a nem rendelkezik weboldallal.

Ez továbbá a home office lehetőség hiánya, a feladatkezelő rendszerek, ellenőrző rendszerek használata szinte lakmusz papírként mutatja a hazai üzleti szféra mennyire nem tudja mire is lehet használni a digitalizácót.

Láthatod az alábbi képen, hogy bár internet elérésben megközelítjük az EU átlagot, addig online költés vásárlónként igazán alacsony. Ennek oka, hogy a fogyasztó nem kap elég triggert, hogy online költsön. Miért? Fent láthattad a cégek 2/3-a nincs online, 13%-a használja csak aktívan a közösségi médiát. Ott vannak a vevők, ott a mobil a kezükben napi 2-4 órán át, laptopon költenének, de még sem kapnak annyi ingert!

De ennél sokrétűbb a helyzet, mert nemcsak vásárláshoz kapcsolódik a digitális jelenléte, digitalizációja egy cégnek, vagyis ahol tud még pénzt keresni. Például sétálsz hétvégén az erdőben, túrázól (cégvezető vagy). A hétvégén is jön érdeklődő legalább 5-10 a cégedhez, mert jó a sales folyamatod, van űrlap a weboldaladon… Aztán a digitalizációt használva (felhő szolgáltatások) hatékonyabban és gyorsabban vezeted a projekteket, szolgálod ki az ügyfeleket, vagy kevesebb hibával, csúszással működik a céged.

Mi és a Minner vállalkozók ezt a lehetőséget kiaknázzuk

Kontextus, elemzés:

A fenti adatból látszik, hogy az internetet használok aránya hasonlóan magas, mint az EU átlag (bár van még 20%-os bővülési lehetőség az átlaghoz). A fogyasztók ott vannak, eközben a hazai vállalkozások nem helyeznek elég hangsúlyt az online jelenlétre. Nem, ez nem buzzword, hiszen a hazai cégek 13%-a használ csak közösségi médiát, weboldaluk csak 1/3-ának van, online sales stratégiája pedig alig 6%-uknak van.

Így is óriásit bővült 2017-2021 között az online költés (50%-kal), ez a bővülés 2030-ig is meglesz. Mondhatni a digitális költés bővülni fog, a kérdés ki tudja ezt lecsapni. A bővülés mértéke attól is függ, mennyire képesek a hazai cégek megfogni, bővíteni digitális repertoárukat (van még mit). Ha te például tudatosabban állsz hozzá, akkor nálad csörög a kassza.

A vásárlók ott tobzódnak, lenne mit elköltenie a fogyasztónak, de hiányzik az a cég mennyiség az online térben, az a kommunikációs mennyiség, ami miatt nem offline költi el a fogyasztó a pénzét, hanem online. Fontos az e-kereskedelem már kezd jó lenni, a többi területet is nézzük itt. Az offline költés egy vándorol most át onlineba ezt is vedd flgyelembe.

Online javak, online szolgáltatások eladása: E-kereskedelmet érted egyértelműen, ha online adsz el terméket akkor az oda is tartozik, mint forgalom. Ha például egy fotós online értékesíti szolgáltatását, akkor az is online költésbe tartozik.

Az offline költés szűkülőben van vagy stagnál, eközben az online több mint 50%-os bővülés előtt áll. Melyiket választod? Melyik irányba fejlesztesz?

  • Azt hiszed sok a marketinges, webes? NEM – hiszen a közösségi médiát a cégek alig 13%-a használja. Tehát még dupla ennyi marketinges elfér itthon. (Ha te ilyen álmokat dédelgetsz a cikkben végén erre is van javaslat)
  • Azt hiszed sok a reklám online? – NEM – lásd fenti adat.
  • A digitallizáció már lerágott csont, nem lehet vele előnyt szerezni? – NEM lerágott csont! – A cégek alig 21%-a használ felhő szolgáltatást, 2/3-ának nincs weboldala, sőt a Digiméter 2022-es kutatása alapján 10-es skálán 2,6 pontot kaptak a hazai cégek a digitális érettségüket nézve. 6% használ csak feladat és projektmenedzsment szoftvereket, amiből látszik nem hatékonyan működnek a cégek.

A 8500 milliárd forint – számszerűsítve a digitalizációs növekedés

Ha ezt videóban meg szeretnéd nézni – fenti statisztikák is benne vannak, videós magyarázat (Ettől még a cikket nézd, olvasd végig, megoldások a cikk második részében).

Eddig is bővült a hazai digitális gazdaság, jelentős előrehaladás volt ebben. A McKinsey kutatás alapján a tudatosabb digitalizáció révén 8500 milliárd forinttal járul hozzá a GDP-hez az online, digitális szektor 2030-ig. Ez a többlet a gazdaságban ott is marad. Nos a becslés igencsak magas összeg. Az IVSZ – Szövetség a Digitális Gazdaságért már kisebb összeget mond, 4000 milliárd forintot.

Hol tud bővülni a legjobban? Naná, hogy ott ahol lemaradásban vagyunk az átlagtól! Ott mondhatni könnyebb is nyerni.

A fenti számok (ahol a lemaradást néztük) azért is ilyen gyatrák, mert:

  • Hiányzik digitális tudás a piacon. A cégek információhiányban vannak, kevés mintát látnak.
  • A cégek, cégvezetők nem is tudják, hogy le vannak maradva. Másik megközelítésben nem is tudják a lehetőségeket, mert nem is keresik. Talán a mostani gazdasági helyzetben már látható mozgás, hiszen valamit lépni kell.
  • A cégeknél külön projektként kellene kezelni a digitalizációt, mert ehhez szükség van a munkatársak bevonására is. Sokszor ők maguk gáncsolják el a digitális törekvéseket.

Ha mindent ugyanúgy csinálsz mint eddig, akkor miért is változna bármi? Ugyanazzal az eszköztárral ugyanolyan eredményre számíthatsz

Hogyan lehet ebből a bővülésből kivenni a részünket? Vállalkozásként sőt magánemberként! (karrier)

Ennek a résznek az elejére kerülnek a céges, üzleti megoldások, a végére pedig a karrier, karrierváltás, hiszen láthattad legalább dupla ennyi digitális szakemberre lesz szükség a következő években (amikor 20-25 000 fős hiányról beszélnek a cikkekben, akkor már érted).

Vállalkozások, cégek

Összegyűjtjük azokat a területeket, ahol ha már kicsit fejlődsz elkezdesz feljebb kúszni a piacod felső 1%-ába.

Vágj bele velünk! Gyorsítsd fel a történéseket!

A Minner üzleti közössége már 9 éve bővül, több mint 12 000-en tanulnak online üzleti, digitalizációs képzésünkből és most elindítottuk tagsági rendszerünket. A Minner Előny tagságban olyan zárt tartalmakhoz (cikkek, videók, letölthető guide-ok) férsz hozzá, aminek köszönhetően fejlődik digitális tudatosságod, tudod mit kell csinálni, sok példát, mintát, esettanulmányt látsz. Mindezt 6900 forintért havonta.

És akkor most nézzük hol tudsz versenyelőnyt szerezni még!

Weboldal

Az alábbi ábrán azt látod, hogy a cégek 18%-a hetente frissíti a weboldalát. Mit gondolsz frissítené ilyen rendszerességgel a weboldalát az, aki úgy látja, hogy ez nem térül meg? Na ugye! A tapasztalatunk az, hogy a cégeknek nincs meg a megfelelő weboldal stratégiája. Nem tudja miben van lamaradva, mi a lehetőség, mire kell használni a weboldalt.

Olvastad a fenti túrázós gondolatot? Nos igen, ha hétvégén sétálsz az erdőben és pihenés közben rápillantasz a mobilodra és látod jött 5-10 érdeklődő, akivel foglalkozni kell majd hétfőn, akkor kezdesz jó irányba menni (csinálj bármit is).

Erre indulj el a weboldal stratégiában

Lejjebb még szó lesz a marketingről.

Céghatékonyság, munkatársak tehetségének kiaknázása, jobb megtérülés

Két irányból közelítjük meg ezt a területet:

Feladatmenedzsment, projektmenedzsment: Amikor látom, hogy egy cég nem használ feladatmenedzsment megoldásokat, akkor azonnal tudom, hogy bizony nincsenek jól összeszedve az üzleti folyamatok. A CRM, ERP, feladatmenedzsment szoftver bevezetéssel foglalkozó cégekkel beszélgetve azt a mintát is felfedeztem, hogy általában azért akad el a bevezetés, mert

  • nincsenek letisztázva a cégben a folyamatok,
  • a munkatársak elkaszálják,
  • a napi rutinba nem kerül be, emiatt elhanyagolják.

A digitálisan érett cégek a digitalizáció segítségével még termelékenyebbek. Ám itthon ebben óriási lemaradásban vagyunk. A Digitméter kutatás alapján (2022) a hazai cégek mindössze 6%-a használ projektmenedzsment, feladatkezelő megoldást, vállalatirányítási-rendszer használata mindössze 10%, és ügyfélkezelő-rendszert (CRM) is mindössze 6% használ.

Merre indulj el ezen a területen?

Tudásbázis létrehozása, folyamatleírások: A jól körülhatárolható munkafolyamatok segítik a cég növekedését. A leírások, útmutatók lerövidítik az új munkavállaló betanítási időszakát (onboarding), és sokkal jobban körülhatárolja a feladatköröket. A cégben dolgozók sokkal önállóbbak lesznek. A hazai cégek pusztán 26%-a használ tudástárat (pl. a munkafolyamatok leírásához). Az ellenőrző listák segíthetnek abban, hogy ugyanazt a minőséget adjátok nap mint nap.

Merre indulj el ezen a területen?

Marketing

Bár a weboldal is hozzátartozik, amiről feljebb már volt szó. Most az online kommunikációra térünk rá. Ahogy látod az alábbi ábrán is, a cégek többsége még messze nem aknázta ki az online marketing adta lehetőségeket. Ennek oka valószínűleg továbbra is az alacsony digitális érettség. Csak egy kicsivel kell többet foglalkoznod vele! A fenti statisztikákban is láttuk, hogy még a közösségi médiával kapcsolatban is le vannak maradva a cégek. Hajrá! Ezzel nemcsak előnybe kerülhetsz a piacodon, hanem a fent említett bővülésből is még jobban kiveheted a részed.

Merre indulj el ezen a területen?

Termékfejlesztés, új üzleti modellek

Már azzal óriási változást tudsz elérni, ha tudatosabban állsz hozzá az online, digitális területekhez a vállalkozásodban, továbbá a folyamatmenedzsmenthez. Amelyik területen lehet még fejlődni, hogy reagálsz a megváltozott üzleti környezetre, az üzleti életben tapasztalható diszrupcióra. A termék és vállalkozásfejlesztés területére tévedsz egyből.

A kutatásokból tudjuk, hogy egy sikeres cégvezető, menedzser munkaidejének 32%-át cégstratégiával, vállalkozásfejlesztéssel tölti – azaz tervez, elemez, növekedésen gondolkodik (The Alternative Board).

De tudjuk azt is, hogy a gyakorlatban ezt milyen nehéz megoldani a napi rutinfeladatok mellett, vagy két tűzoltás között.

Merre indulj el ezen a területen?

  • A gyorsan növekvő cégek cikksorozat segíthet ebben. Viszont ehhez csak Minner Előny tagok férnek hozzá. Minner Előny előfizetés, tagság. Kiemeltem foglalkozunk ezzel a témával! minner.hu/elofizetes
  • Ebben a Minner üzleti tanácsadás, konzultációs szolgáltatása tud segíteni, amely során egy alkalommal letudhatod a nagy részét ennek a 32%-nak. Gyere el hozzánk egy személyes üzleti tanácsadásra. Részletek itt: Személyes üzleti tanácsadás a Minnerrel

Karrier, új lehetőségek, digitális karrierek

Mi magunk is kampányolunk arra, hogy a cégek éhesek legyenek a digitalizációra. Nos a másik oldalon kellenek szakemberek. Nem, ebből még nincs elég Magyarországon! Akár munka mellett is bele tudsz vágni ezekbe a területekbe! De ezzel még foglalkozni fogunk, gyere vissza a Minnerre!

Értsd meg, hogy működik egy modern vállalkozás, digitálisan érett vállalkozás

Az első képzés „alapmű” két okból is:

  • egyrészt, neked is segít megérteni, hogyan gondolkodj a saját vállalkozásodról. Kezdj akár szabadúszó marketinges munkába, válts menet közben, legyen webshopod vagy fuvarozó céged, a vállalkozási ismeretek az első perctől kezdve segítenek máshogy gondolkozni, jobban látni a lehetőségeket, és vállalkozói attitűdöt fejleszteni magadban.
  • Másrészt, ha olyan foglalkozást választasz, ahol más vállalkozók az ügyfeleid (B2B), segít az ő igényeiket megérteni, kiszolgálni ha tudod milyen problémákkal szembesülnek, mire van szükségük. Utóbbi esetben a piackutatásod része ez a képzés.
  • Megismerheted hogyan működik egy modern, digitalizált vállalkozás. Sőt, ezt sok példán keresztül.

Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó képzés

Facebook marketing

Digitális natívként könnyen szert tehetsz egy kis keresetkiegészítésre, ha helyi cégeknek, vagy a környezetedben lévő kisvállalkozásoknak segítesz a Facebook oldal, vagy alap hirdetések beállításában. Gondolj bele: te gyorsan ráérzel, hol találod a beállításokat, hova kell kattintani például egy esemény létrehozásához. Ez egy analógabb beállítottságú embernek hosszú idő és fejfájás lenne, kevesebb sikerrel. Kis szövegírói érzékkel, egy Canva előfizetéssel, és a MinnerAkadémia Facebook marketing online kurzusával magabiztosan fogsz tudni posztolni vagy fizetett kampányokat indítani a megbízóidnak néhány esti vagy hétvégi óra alatt.

Tipp: Ne a marketing ügynökségekkel, marketingesekkel versenyezz! Olyan vállalkozóknak tudsz a legtöbbet segíteni, akiknek minimális vagy egyáltalán nincs még online jelenléte, például egy helyi személyi edző, kozmetikus, étterem. Nekik a Facebook oldal létrehozása és a heti posztolás is nagy segítség lehet, ami által felfedezhetővé válik, és rá tudnak találni az ő leendő ügyfelei. A hirdetéskezelés pedig a következő lépés.

Facebook marketing online képzés, sikeres kampányok lépésről-lépésre

E-mail marketing automatizálás

GKID 2023-as jelentése szerint Magyarországon jelenleg 32 ezer darab webáruház működik, miközben a covid alatti óriási forgalomnövekedés lelassult. Azaz most már nem elég, hogy van valakinek webshopja, a szolgáltatás minőségével, vagy márkaépítéssel, marketinggel ki kell emelkedniük a tömegből az online kereskedőknek. Az egyik ilyen lehetőség a hatékony e-mail marketing: (újra)vásárlásra ösztönző, vagy a checkoutra visszaterelő e-mail automatizmusokkal, illetve rendszeres hírlevelekkel megkülönböztethetik magukat a webshopok a konkurenciától.

Itt jössz a képbe te! Tervezz meg és állíts be e-mail automatizmusokat, mint például üdvözlő e-mail, vásárlást követő e-mail sorozat, vagy kosárelhagyó e-mail a webáruház tulajoknak. Ez egyszeri nagyobb lélegzetvételű munka, ami ha kész van, elég időnként ellenőrizni, optimalizálni.

Az sem baj, ha most még fogalmad sincs, ezek hogy működnek: az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak lépésről lépésre segít a beállításban és az e-mailek tartalmában. A kurzus ára az első elégedett ügyféllel megtérülhet!

E-mail marketing mesterkurzus e-kereskedőknek (vagy az őket kiszolgáló kivitelezőknek!)

Saját webshop indítása és vagy webshop e-kereskedő kivitelező / tanácsadó

A Deloitte felmérése szerint az online szolgáltatás vagy termékértékesítés a legnépszerűbb „side hustle”-ök, kiegészítő bevételek egyike. Talán már te is gondoltál rá, milyen jó ötlet lenne a te terméked Mobilfoxát megcsinálni, és például Kínából importált árukat saját webshopban értékesíteni. A másik irány lehet az, hogy ezeket megtanulva és miközben saját webshopodat beindítod segítsz másoknak is elindulni az e-kereskedelem dzsungelében.

Nos, a Minneren azt tanácsoljuk, előbb próbálj meg kis mennyiségben, akár az első 10 termékedet veszteséggel eladni, hogy lásd, egyáltalán megy-e neked ez az online értékesítés! De ha kiolvastad a webáruház kategóriát, megvan a keresett termék, és flow-ba hoz a saját webshopod optimalizálása, akkor már valóban érdemes belevágni a Kínából importálásba.

Ne költsd azt a bizonyos tanulópénzt félresikerült rendelésekre és megbízhatatlan partnerekre, tanulj más hibáiból! A MinnerAkadémia Alibaba, kínai import képzésében egy gyakorlott importőr vezet végig a beszerzési folyamaton. Rámutat a gyakori buktatókra, sőt, még kérdezni is tudsz a kurzus felületén, ha elakadsz.

Alibaba, kínai import képzés egy konténernyi belsős infóval

Webáruház indítás lépésről lépésre

Szövegírás, tartalomkészítés

A szövegírás nagyszerű készség, ha extra bevételre szeretnél szert tenni üres óráidban. Nyugodtan olvass tovább akkor is, ha nem voltál ötös irodalomból! Persze nem árt, ha szövegíróként felismersz egy metaforát és tudod, milyen „j” a muszáj, de a marketingszövegírás elsősorban a vásárlói gondolkodás ismeretéről szól. Több időt töltesz majd kutatással, mint írással, és nem árt, ha érdekel a pszichológia és az értékesítés, de ha ez megvan, akkor írhatsz ügyfeleidnek hirdetésszövegeket, landing oldalakat, céges blogposztokat, social posztokat, hírlevelet… és a többi.

A kommunikációban le vannak maradva a kisvállalkozások, sőt még a nagyobbak is. Nem tudják eladni magukat, nem tudják reklámozni értékeiket, nem tudnak emberi nyelven kommunikálni a fogyasztókkal.

Az előbbieknek persze van jó gyakorlata, bevált struktúrái – nem kell fejből tudnod ezeket! Marketingszövegírás képzésünkben részletesen átbeszéljük, mitől jó egy hirdetés vagy hogyan építsd fel egy termékoldal szövegét, és annyi sablont, mintát kapsz a videók mellé, amik végigkísérnek a szövegírói karriereden!

Marketingszövegírás a gyakorlatban, tanulj egy profi szövegírótól

Csinálj marketing rendszereket és gyűjtsd be a vevőket!

Olyan vállalkozást fogsz építeni, amelynek a marketingje ugyanúgy fog működni, mint amit az ügyfeleknek építesz. Hát mi más győzné meg a legjobban az ügyfeleket, ha nem ez?

Kézzelfogható marketingrendszeket fogsz építeni a cégeknek. Olyan e-mail marketingre és chatbot marketingre épülő vevőszerző rendszert csinálsz a megbízóidnak, ami óriási hatással lesz az eladásaikra, érdeklődő gyűjtésükre. Lényegében kiszámítható módon jönnek majd hozzájuk az érdeklődők, vevők, mindezt rendszeresen. E-mail marketing esetében különböző e-mail automatizmusokat fogsz használni (pl. ha megnyitották az e-mailt, akkor 1 nap múlva küld egy újabb automata e-mailt…). Chatbotnál termékválasztó kvízt, és további tartalomkvízeket. A működéshez hozzá tartozik az is, hogy a felépített rendszerekbe forgalmat (embereket, érdeklődőket) is terelsz, amit hirdetéskezeléssel fogtok megoldani.

Erről bővebben ebben a cikkben írtam: Ötlet: Csinálj marketing rendszereket és gyűjtsd be a vevőket!

A képzések, ami segít neked ebben:

TikTok tartalomkészítés

Ha inkább a videós formátum vonz, de azért influencernek nem állnál be, akkor jó hírünk van. A hazai cégek még csak most kezdik bevenni a TikTokot, új nekik a felület, a kollégák nem akarnak a kamerák elé állni, nem tudnak videókat készíteni, humorosat és a TikTok stílusába illőt még kevésbé (tisztelet a kivételnek). Készíts heti pár órában rövid videós tartalmat márkáknak!

MinnerAkadémia TikTok képzését egy aktív TikTokker oktatja, aki ráadásul kivitelezőként is dolgozik más cégeknek. Megtanulhatod tőle, hogyan tervezd meg, építsd fel, és forgasd le a videókat, milyen apróságokon múlhat a siker, és hogyan generálj szinte végtelen ötletet a megbízóidnak anélkül, hogy rövid életű trendekre kellene alapoznod.

TikTok kurzus az első videótól a 10.000. követőig

Forrás:
Digital Challengers on the next frontier. Central and Eastern Europe thriving in digital commerce. McKinsey & Company, 2022
Egyensúly Intézet
Digiméter 2022

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!