Ha nem érted hol folyik el a pénz, hová tűnik a profit miközben az árak csak emelkednek, ez az anyag segíteni fog egy új szemléletmód kialakításában. Nem kell mindent megfogadni, de minél több dologban fejlősz, annál jobban fog menni a vállalkozásod. A digitalizáció mára elengedhetetlen, merj belevágni!
Youtube-on itt éred el vagy az alábbi lejátszón keresztül:
Asztalfoglalás
Az asztalfoglalás egészen elterjedt mára, de még mindig lehet jobban csinálni. Jelenleg a digitalizáció kimerül egy weboldalon található űrlap kitöltésben, csakhogy egy összetett éttermi rendszer képes a foglalásokat automatizálni. Kiosztja a megfelelő asztalokat és optimalizálja a kapacitás tervezést, hogy a lehető legtöbb vendég férjen be.
Amivel viszont igazán nagyot lehet nyerni az nem a plusz pár vendég, aki befér, hanem a munkaerő, amit kiváltasz vele. Akár telefonon érkeznek be a foglalások, akár valaki az emaileket böngészi, akár űrlap eredményeket néz és úgy viszi fel azokat kézzel a rendszerbe, ez rendkívül munkaigényes. Napi több órát megspórlhatsz az egyik munkavállalódnak az autmatizálással, amiben ő nagyobb értéket fog tudni teremteni.
Beosztások
Való életből hozott példa, hogy managerek a vendéglátásban máig sms-ben kommunikálnak és papírt lofotózva, elküldve írnak beosztást az alkalmazottakkal. Volt, hogy vasárnap este még nem tudják ki megy hétfőn nyitni.
Azon túl, hogy ez a fejetlenség stresszes tud lenni, rengeteg elpazarolt munka a managernek, tulajnak, főnöknek. A papíron vezetett beosztás időrabló, nem hatékony és megintcsak anlakon kidobott kapacitás. A beosztások vezetése teljesen digitalizálható és részben kiadható az alkalmazottaknak. A managernek elég a felhőben lévő táblázatot ellenőrznie minden okés-e. De ugyanígy digitalizálható checklistán minden egyéb háttérfolyamat, pl takarítás. ki mikor mit kell hogy elrendezzen, látható távolról is hogy elkészült-e az adott feladat. Management oldalon is hatalmasat lehet ezeken spórolni a felszabadult a kapacitással.
Készletkezelés
Egy jó készletkezelő mára rengeteg automazitzációt rejt magában. Össze van kapcsolva pl. a számlázó programmal és látja miből mennyi fogy, tudja mikor kell újat rendelni és tud automatikusan rendelést leadni. Méri a készleteid forgási sebességét és rengeteg gondolkodást+manuális munkát levesz a válladról
Mérés és analitika
És ha már mérés! Az adatalapú döntéshozatal korában élünk és még mindig rengeteg vendéglátós nem tudja megmondani mit adott el a héten/hónapban. A nyugtán gyűjtő1-re kerül minden és nem is lehet visszakeresni mit értékesített, maximum a készlet fogyásából tud tippelni, mi ment jobban. Az offline vállalkozások gyakran hagyják figyelmen kívül az adatgyűjtést, mérést, analitikát, pedig nem véletlen, hogy a webshopok a konverzióval kelnek és fekszenek. Ez mindennek az alapja. Ha tudod mérni pontosan mit történik az éttermedben/kávézódban jobban tudsz készletezni, árazni, tervezni. Kevesebb pénz megy el felesleges termékekre, készletekre, kidobott ételekre/italokra, felesleges nyitvatartási időre stb…
Rendelésfelvétel
A videó egy nagy része a rendelésfelvétel, ami elég megosztó téma lett mostanában. A nem à la carte helyeken ez elkezdett fejlődni. Egyre több sorszámos rendszer terjed el, de még mindig lehet jobban csinálni. Egy QR kódot teljesen digitalizált rendelési megoldást például megfelezheti a pultban álló kollégák munkaterhét. 2 pultban dolgozó duplaannyi vendéget tudsz kiszolgálni, vagy egyszerre elég 1 embert behívni, hiszen eltűnik a feladataik közül a rendelésfelvétel és a kasszázás.
A munkanapjuk mellett a betanításuk is rengeteget gyorsul, de ami még fontosabb, több vendéget tudsz kiszolgálni. Ha az emberek előbb kapják meg amit rendeltek, mert nem kell sorbanállni és fizetni (mindezt online teszik meg) akkor 1 óra alatt többen fordulnak meg nálad. Konkrétan nö a bevételed pár digitális megoldás bevezetésével.
Persze étlapos helyeken az élmény részének tekintjük a böngészést, de itt is rengeteg kört tud a felszolgálóknak megspórolni egy online rendszer. Akár meg is felezheti az utak számát az egyes asztalokig. Rengeteg spórolhat egy vendéglátós a munkaerő optimális felhasználásán és a vevői élményt is csak növeli ezzel. Ja és a bump és upsell ajánlatokat is intézi a felszolgálók helyett, akik ezt éles helyezben vagy elmondják vagy nem.
Felszolgáló kapacitás
A felszolgálók kapacitásának számolásához mutatunk a videóban egy szuper kalkulátort.
A kapacitás kalkulátort itt találod legörgetve. Meg fogsz lopődni az eredményén, és ezt egy havidíjas szoftver tudja. A többszörösét fogod az 5-10 ezer forintos havidíjnak megspórolni, pontosabban a több kiszolgált vendégen sokszorosan visszahozni bevételként.
Menü nyomtatás
A másik egyértelmű spórolási lehetőség a menü újranyomtatás költsége. Van ahol nem sokat változik, de sok helyen vannak szezonális ajánlatok, ség ajánlata, miközben az infláció és az alapanyagárak emelkedése miatt egyre gyakoribb az átárazás. Léteznek olcsó és igénytelen megoldások, a folyamatos nyomtatás pedig költséges. Itt is van a QRiosmnak kalkulátora, hogy lásd mennyi pénzt égetsz el ezzel, miközben egy digitális étlap percek alatt átárazható ingyen.
Értékelés gyűjtés
Tudtad, hogy a webshop értékelések 80%-a emailből érkezik? A weboldalon felugró értékeléskérést 69% zárja be.
Egy étteremben persze nem állnak fel és mennek ki, hanem egyszerűen nem fognak értékelni. Senki sem áll neki értékelni egy az étlapra írt kéréssel, ellenben egy diigtális rendszerben a fizetés után felugró figyelmeztetés sokkal jobban kovertál. Arról nem is beszélve, hogy megszokjuk a telefon használatot, míg egy analóg étteremben szándékosan nem akarjuk elővenni a telefonunkat. Még értékelni sem…
Ez jó volt! Olvasnék/hallgatnék még valamit!
- QR kódos étlap létrehozása QRiosum magyar fejlesztésű megoldással. Útmutató, első lépések
- Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása
- A robot pizzéria kudarca – Soha többé elfelejtett jelszó – A Lidl lenyom mindenkit – Hírszemle
- Miért nem mernek a cégek kockáztatni? Pedig mindenki nagyot akar „szakítani”!