9 WordPress megoldás 20 000 forintból, amivel új vállalkozást, digitális szolgáltatást, startupot indíthatsz.

Egy új digitális vállalkozás elindítása költséges is lehet, ha nem megfelelő a tervezés. Nagyon sok projektnél tapasztaltuk már, hogy bőven elég egy egyszerű rendszer, amivel már piacra lépünk, és amikor látjuk az eredményeket akkor kezdünk további fejlesztésekbe. A cikk készítésekor figyelembe vettük a magyar trendeket is! A WordPress keretrendszerre rengeteg olyan fejlesztés történt már, aminek segítségével már néhány tízezer forintból komoly dizájnnal és funkciókkal felszerelt webes üzletet tudunk elindítani. A cikk célja, hogy megfelelő támpontot adjon számodra, mit-hol keress, milyen megoldások léteznek már. Ettől még a siker rajtad múlik, de milyen szerencse, hogy a rendszerek már készen vannak! Először nézd meg fekszik-e neked az a piac, utána kezdj nagyobb fejlesztésekbe!

A kiindulási pont, hogy tudd, mit is csináltunk
Az ötlet tehát az, hogy megkeressük a már kész weboldalt és üzembe helyezzük, magyarosítjuk és már indulunk is.
Adott üzleti ötletekhez kapcsolódó angol kifejezéseket használva kerestünk WordPress megoldást a Themeforest.net oldalon. Lényegében ún. WordPress sablonokat kerestünk, amelyekben benne vannak a megfelelő funkciók. Ezeknek a költsége kb. 20 000 forint. A WordPress egy weboldalkészítő rendszer, amihez funkciókat is hozzá tudunk kapcsolni. Ezeknek a lényege, hogy kapunk ún. adminisztrációs felületet, ahol mi magunk tudjuk változtatni a weboldal szövegeit, funkcióit, adminisztrálni a weboldalt. A feladatunk a testreszabás és magyarosítás (bár sokszor már az is megvan). Erről részletesebben a cikk végén.

A cikkben rengeteg linket elhelyeztem! Majd ne felejts el visszajönni! Már előre látom, hogy mennyire el fogsz kalandozni! A cikket a Minneren a vállalkozási ötlet rovatban később is megtalálod!

#1 – Kuponos oldal, kuponos megoldás

A Bónusz Brigád csődjéről írtam már több hónappal ezelőtt. A legnagyobb piaci szereplő esett most ki, ami igazán jó lehetőség egy új kuponos oldal elindulására is, hiszen az igény még mindig ott van az embereknél. Ebben a cikkben írtam részletesebben is, sőt több ötletet ehhez a piachoz kapcsolódóan: Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt?

Na, de jöjjön a kuponos weboldal példa mindössze 20 000 forintból! A coupon szóra kerestünk rá a Themeforest.net oldalon.

Már az elején el tudsz indulni egy kész kuponos oldallal, ami WordPress weboldal-motorra épül. Itt találsz több ilyen kész kuponos oldalt, ami tudja kezelni a kuponokat is, felhasználókat is, és könnyű magyarosítani a feliratokat, továbbá az áruk 15-20 000 forint között mozog. Az alábbi képeken például a Kupon nevű sablon 2 verziója (több is van), ide kattintva élőben is meg tudod nézni (live preview-ra kattintva)

A sabLoNoknál kattints a live preview -ra és akkor élőben látod, hogyan néz ki a sablon!

#2 – Helyi lokális cégadatbázis, étterem/ kávézó gyűjtő…

Veled is volt már olyan, hogy egyszerűen elszörnyülködtél, mennyire nem találhatóak meg online a cégek, szolgáltatók a környékeden. A digitalizáció most még jobban felértékelődött a cégek életben, tehát keresik az online megjelenési lehetőséget, jobban befogadják a digitális megoldásokat. Könnyebb létrehozni egy gyűjtőoldalt, mint gondolnád! Szerencsénk van, mert ilyen megoldások már megvásárolhatóak “kész” weboldalként. Ezek az ún adatbázis weboldalak (jó ha tudod milyen üzleti modelled van), angolul directory listing, vagy business directory keresőszavakkal tudjuk előcsalogatni.

Ezen a linken például cégadatbázis weboldalakat látsz készen, amit könnyen lehet magyarosítani. Tudod, amolyan 21. századi aranyoldalak. Benne térkép funkcióval, cégprofil szerkesztéssel, képek feltöltésével, sőt cégek részéről előfizetési rendszerrel… Utóbbinál tipp, hogy a cégek fizetését általában Woocomerce nevű bővítménnyel, webshop modullal oldják meg az ilyen oldalakon.

Például:

A funkciókat is megkapjuk a sablonokhoz! Ez benne a legjobb!

#3 – Fórum – Nem lerágott csont még?! – FB csoportból Fórum

Jogosan teheted fel magadnak a kérdést, hogy van-e ennek jogosultsága most. A Facebook csoportokban van nagyobb aktivitás, de egyre több helyen látni már most, hogy kezdik kivinni a csoportot weboldal fórum irányába. Ennek oka, hogy a csoportokban a kereshetőség nehézkes (sőt, sok az ismétlődő kérdés, poszt), az adminisztrátoroknak sok munkájuk van benne, de nagyrészt ingyen dolgoznak a Facebooknak. Ha stratégiailag nézzük, még jó megoldás is, hogy a közösséget a Faceobokon összehoztuk, majd kivisszük egy fórumra. Ott könnyebben el tudunk helyezni reklámblokkokat, vagy egyéb üzleti megoldásokat. A felhasználó által generált tartalom igazán izgalmas üzleti modell, mivel a legtöbb munkát a felhasználók sokasága végzi (és még élvezik is).

A WordPress-hez szorosan kapcsolódik a BBPress nevű fórumrendszer, így első körben ezt ajánlom. A Themeforest-en található forum sablonok (kattints ide) is erre a rendszerre épülnek, annyi sokszor a különbség, hogy dizájnban és funkcióban változtatnak rajta.

Facebook csoport témához kapcsolódó cikkek. Szerezd meg a közösségedet és utána építs rá üzletet!

#4 – Gyakorikérdések oldal

Valljuk be a Gyakorikérdések.hu oldal dizájnja siralmas, még azután is, hogy változtattak rajta. A hazai piac 51. leglátogatottabb oldalára már igazán ráfért a redizájn. Sajnos nem sikerült jól, ezt láthatod az alábbi képeken is. A havi több mint 5 millió látogatottságot felmutató oldal tulajdonosai egyébként több portált is üzemeltetnek. Ezekből 2018-ban például 63 millió forint árbevétel mellett 36 millió adózott eredményt (profitot) tudtak felmutatni. Sok kiadásuk nincs, elég jó eredmény. Igaz az egyszerűség versenyben a hirkereső 500 milliójával nem tudnak versenyezni ők sem. Képek után a weboldalaik és egy kis inspiráció ehhez a gyakorikérdéses bizniszhez (ötlet).

A főoldal dizájnja

Egy kérdésnél a dizájn rész:

Lehetne ennél jobb is! Úgy gondolom, a dizájn itt még mindig eszméletlenül gyatra, nem mondom, hogy csak ezzel le lehetne őket nyomni, de egészen biztosan meg lehetne szorongatni. A Gyakorikérdések.hu üzleti modellje főleg arra irányul, hogy vadidegenek adnak választ a többi ember kérdésére. Ezzel szemben lehetne egy szakértői, vagy akár céges válaszadói oldalt létrehozni. Ezt olvasd el itt: 26. üzleti ötlet: Gyakori kérdésekből üzlet. Te jobban tudnád, mint a gyakorikérdések.hu

A Themeforest.net-en a Q&A, vagy a question keresőszót használjuk (Question and answer rövidítése). És akkor ilyen jobb dizájnnal rendelkező megoldásokat találunk, mint ez:

#5 – Apróhirdetés portál – Saját Jófogásod lesz? Autó, ingatlan, egyéb tárgyak…

A jelenlegi gazdasági helyzet is biztosan közre fog játszani abban, hogy az új helyett megpróbálunk használt dolgokat venni, a másik dolog, ami szintén ebbe az irányba hajt minket, a környezettudatosság. Apróhirdetés portált beindítani ma már nem bonyolult dolog.

A classified ads keresőszót használjuk a Themeforest.net oldalon és elénk tárul rengeteg megoldás. Van olyan sablon, amiben még különböző megoldások, dizájnokat is találunk, mint például a Classima sablonnál.

Én teljes üzleti ötleteket keresek! Akkor irány a Minner vállalkozási ötlet rovata, ahol 200 üzleti ötletet találsz! Kattints ide!

#6 – Piactér oldal – kösd össze a….

Akit csak akarsz! A kézműveseket a vevőkkel, a gyártókat a kiskereskedőkkel, fotósokat a marketingesekkel… Ezekre megoldást nyújtanak az ún. piactér weboldalak. Ezt marketplace -nek hívjuk (tudod mint a Facebook egyik funkcióját). Így is keresünk rá, vagyis beírjuk marketplace (kattints ide). Azon mosolyogtam, hogy a találatok között még ötletet is kaptam, te is így fogsz járni! A piactér megoldásoknál az a funkció is benne van (ahogy pl. apróhirdetésnél), hogy tudja kezelni a felhasználókat, azok hirdetéseit.

Az alábbi képen például egy kézműves piactér weboldalt látsz:

#7 – A foglaló oldalak: szállás, időpont (szépségszalon)…

Az Airbnb teljes sztoriját a Minneren is olvashatod, inspiráló lehet számodra (kattints ide)! Hasonló dolgot más piacon is meg lehet valósítani, egészen biztosan már neked is szárnyal a fantáziád és van ötleted rá. Ezeket gyűjtő néven booking platformoknak hívjuk. Így a booking keresőszót használva találjuk meg a megfelelő megoldásokat (kattints ide). Persze ha megvan már, a kategóriát érdemes elé írni, pl. salon booking esetében szépségszalon foglalási rendszereket találunk. Kinek ne jutott volna már eszébe egy ilyen közvetítő oldal ötlete! Igaz? Nagyon sokszor egyébként keveredik a marketplace és a directory listing kategóriával, így úgy is érdemes keresgélni.

#8 – Blogrendszer – a bloggerek adják a tartalmadat

Az index.hu körüli botrány, átalakulás negatívan érintette a bloggereket is. Ebben a cikkben részletesen írok erről, további ötleteket is adok hozzá: Index balhé vesztesei lehetnek a blog.hu blogok. Itt egy üzleti lehetőség?
Lényege, hogy teret adunk bloggereknek, és a hirdetési bevételekből mi is részesedünk.

Valójában blog platformot keresünk, amire így is kereshetünk rá, vagy blogging platorm kulcsszóval (kattints ide).

#9 – Étterem rendelés, futár cég – Az új Netpincér?

Egy ilyen rendszerre több bizniszt is építhetünk. Akár lehet az az irány, amit a Oneminorder hazai cég csinál, hogy éttermek használhatják saját weboldalként a rendszerüket, vagy Netpincér szerű üzleti modellre is, ahol az étterem partnereknek mi közvetítünk vevőket.

Food delivery kulcsszóra találunk ilyen rendszereket (kattints ide). Ez a Gomoto sablon nagyon jól néz ki!

Websablonok, a könnyed és gyors indulás alappillérei

Tudtad, hogy a Minner is WordPress-re (WP) épülő weboldal? Már több mint 6 éve, és meg vagyok elégedve. Sőt most a következő hónapokban újul meg a főoldal, könnyű a sablonomban változtatni. Imádom! DE! A Minner WordPress, a MinnerAkadémia.hu már például egyedi fejlesztés. Látod én is WP-vel indultam.

WordPress – Mi ez?

A WordPress egy olyan weboldal motor, amivel akár saját magad is tudsz weboldalakat készíteni, vagy webfejlesztő segítségével (ami így olcsóbb, mint az egyedi). Weboldal készítés alatt néha itt azt is értjük, hogy csak kattingatnod kell, sőt legtöbbször kész sablonból dolgozunk. Mindezt programozói tudás nélkül. Átírjuk a szövegeket, beállítjuk a funkciókat, képeket, színt, dizájnt választunk… Persze kell hozzá egy kis gyakorlás, de egyébként sok webfejlesztő is WP-t használ. Rengeteg sablon áll rendelkezésünkre, amiből ki tudunk indulni, sőt egyes weboldal funkciókat is könnyen hozzá tudjuk adni a weboldalunkhoz. Mindezt annak köszönhetően, hogy sokan fejlesztenek erre a rendszerre.
Hátránya: Bár testreszabható, de vannak korlátai, ennek oka, hogy ez egy keretrendszer. Amiért könnyű szerkeszteni, így például keretek közé vagy szorítva. Bár úgy gondolom áthidalható a legtöbb minden. Folyamatosan frissíteni kell, mert a háttérben fejlesztik és az új verzióra érdemes váltani, mert új funkciókat kapsz, biztonsági javítások. Ezekre érdemes figyelni, sőt felkészülni rá.
Érdemes megtanulni akkor is, ha másnak adod le az elkészítését. Így legalább tudod, mihez nyúlj. A saját időd megy el arra, hogy felépítsd a weboldalad.  +WordPress videós tanfolyam a MinnerAkadémián
Ha valami probléma van az oldallal, vagy magadnak kell kutatnod, vagy fizetned egy szakértőnek.
Előnye: Kevés pénzbefektetés, és le tudod tesztelni a vállalkozásod indulásának van-e létjogosultsága. Sok funkciót már leprogramoztak előre, amit te is használni tudsz. Nagyon jó a keresőoptimalizálás szempontjából, vagyis nagyobb az esély, hogy a weboldalad a Google-ban előre kerül, ha ezt használod. Könnyű átadni egy másik webesnek, hamar felveszi a fonalat, a marketingesek is hálásak mert amint hozzáférést kapnak, azonnal dolgozni tudnak. Egyedi fejlesztésnél sokszor üldözni kell a fejlesztőket.

“Ez izgalmas! Tudsz még ilyet mondani?”

Másik megoldás lehet az ún. white label megoldás, amikor komplett rendszert licence-elsz. A háttérben fejlesztik is a platformot, neked lényebében a marketinggel kell foglalkoznod. Erről itt írok bővebben: Digitális szolgáltatás, SaaS vállalkozás indítása kevés tőkéből, rövid időn belül

Ha valami más érdekelne, akkor pedig irány a vállalkozási ötletek rovat!

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!