A 131. pulóver márkát mutatják be a TikTokon a fiatalok. Mi ez a trend?

Dátum

Megosztás

Az elmúlt hónapokban arra lettem figyelmes, hogy egymás után jönnek létre a melegítőruha márkák a TikTokon. Bejelentik, hogy elindul egy új márka, droppolják (piacra dobják) a termékeket, sőt még „limitált” szériát is kidobnak. Harminc ezer forintos szetteket értékesítenek, ami árban vetekszik a nagy márkákkal, de azért ahogy látom, akadnak vevőik. Hogyan? Miért? Még én is csak elemzem ezt a trendet, de azért is merem ide behozni, mert bizony itt van egy új generáció, aki máshogy gondolkodik, mint az idősebb. Ha nem érted például a sneaker piacot, akkor itt is vakargatni fogod a fejed.

Emlékszem, az első akikbe talán így belefutottam az a VVS nevű márka. Igen, a logójuk mintha Paintben lenne megrajzolva. Ezt nem bántásból írom, komment szekcióban sokszor kapják ezt vissza.

A VVS Clothing mennyire jön be az embereknek, főleg fiataloknak? Nos, 12 000 követőt összegyűjtöttek TikTokon azzal, hogy beszámoltak a márkájuk indulásáról. Itthon üzleti körökben a droppolást, mint szót kevésbé használják. Egy márka, vagy mondjuk egy kézműves ritkán mondja, hogy új kollekciót droppolok. Nos itt már ők elkezdték használni ezt, ahogy például a Niki’s tiki esetében hallhattad a Minner podcastban (tudod 80 000 forint értékű egyedi tiki bögréket droppol – lásd itt.)

Drop = Rövid ideig, korlátozott darabszámban elérhető termék vagy kollekció.

A VVS feltette a TikTokra az első drop után hogy mennyi rendelése volt. Láthatod, ha hiszünk a videónak egy kocsi hátulját meg tudták tölteni. Tizenéves fiataloktól ez nagyon merész dolog hogy ebbe belevágtak, vállalkozóként tudjuk hogy minden kezdet nehéz. 50-100 rendelésük lehetett azért. Te emlékszel az első hetedre?

Weboldaluk most, azt hiszem drop környékén járunk. Kicsit furcsa, mert azt írják 2 hét múlva, de valamiből, ami új szettjük, abból elfogyottat ír.

Most lesz nehéz dolguk! Egyrészt sok ilyen piaci szereplő kezdte őket másolni, talán egyik elsők voltak, mindjárt jön a következő, akik így belevágtak, aztán felsorolok még néhányat. Szóval azért lesz nehéz dolguk, mert droppolás idején jöhet forgalom, de a stabil megrendelésekért bizony nagy márkákkal versenyeznek. Amikor éppen jönne, hogy na gurítsunk egy nagyot, akkor ütköznek bele, hogy nekik nincs például szabójuk, varrónőjük, hogy ez csak egy Alibabán megrendelt póló, amire rányomják a logót.

De van itt izgi dolog! Az első dropjuk után nem sokkal már KOLLAB-ban gondolkodnak, vagyis kollaborálnak más piaci szereplővel. A vásárlóik trendinek tartják a terméket pont emiatt. Hm…

Egy Devergo, Saxoo London vagy RetroJeans tulajdonos (magyar tulajok) bármikor kerít egy nyekenyókát, aki „droppol” így egy új márkát, és úgymond másodlagos márkát csinálnak. De nekik van pénzük, van korábbi évek tapasztalata. Nehéz piac lesz ez így!

Nem, én nem azt mondom, hogy ne csinálják. Abszolút tök jó, hogy belevágtak és tanulnak vállalkozni. Sőt az a legérdekesebb, hogy

ezekből a Tiktok ruhamárkákból egy győztesen fog kikerülni. Őrület figyelni egy új trendet itthon!

Akik még időben elkezdték az OWN YOUR FUTURE. Bár ők sem vitték túlzásba a dizájnt, sőt bírom mikor TikTokon összevesznek, hogy egymástól „másolnak”, meg hogy a másik lopja a terméket, koncepciót. A kommentszekció időnként humoros tud lenni és bizony sokszor megkapják ezek az új hullámú márkák, hogy a Nike-ban jobbat veszek, meg csak rátettél egy logót, meg én is tudok Alibabáról rendelni. DE! DE!

Ez szerencsére nem fogja vissza az ifjú Gianni Versace-ékat. Nos visszatérve az OYF!-re, nekik is már számottevő követőjük van, egészen pontosan a cikk írásakor 7100 – lásd itt.

Ők ahogy látod elzárták a webshopot most és március 26-án jön a drop. E-mail feliratkozókat is gyűjtenek, akiket később direktben meg tudják szólítani. Lásd itt.

A harmadik, aki kicsit tovább jutott, mint majd a lenti listában szereplő cégek az Out of Mood márka. Pont két nappal ezelőtt droppoltak új termékeket, a cikk írásakor még nem fogytak el a termékek. Már majdnem a ruha színeit is levédették. Ötletes a logó, nekem tetszik. Úgy látszik a fiatalok már csak ilyen mackónadrágban járnak? Kezdek félni!

És akkor van itt még néhány új márka a teljesség igénye nélkül (TikTok csatornákat linkelek, mert ezek TikTokon létrejövő márkák).

Az Out of mood márka még posztol is sikerükről a követőiknek. Pulóver drop 30 perc alatt ennyi bevételt hozott (1,2 milliónál jártak és még sokan a pénztárnál voltak). Drop = új kollekció, limitált készletben, limitált ideig elérhető. Most kezdték, ne óriási számokat várj, viszont érdekes látni hogy fejlődnek.

Egy piaci szereplő itt ki fog nőni.

Kik vannak még? Néhányat szemlézek, de van rajtuk kívül még több tucat, főleg a fentiek sikerén felbúzdulva.

Mit tanulhatunk tőlük? KOLLAB és storytelling (történetmesélés)

Ez kell most a Z generációnak? Egy Z generációs fiatal, amint meghallja a KOLLAB vagy a DROP szót, azonnal tudja miről van szó. Ha lát egy olyan márkát, aki kollaborált másikkal, akkor az ő szemében az trendi, érdekli, kutatja mi van a kollaboráció mögött. Most nő fel egy generáció, aki már nem akarja másolni az ősei életútját, sőt márkáit. Nem véletlen, hogy a sneaker piac is azért van felfutóban, mert tudtak valami különlegest adni a fiataloknak, egyedit. Pont ezt keresik. És abból az új streatwear kultúrából kialakult az is, hogy egy új márkával is gyorsan tudnak azonosulni.

A cikket két dolog miatt írtam meg. Egyrészt hogy felhívjam a figyelmeteket egy ilyen érdekes trendre, amit figyeljünk, hogy miként alakul. Az elején vagyunk, cégek is még bénácskák, de tudod, pont ez lesz a jó sztori. A másik az, hogy amit mi tanulhatunk ezekből a projektekből, hogy mennyire izgalmasan használják az új vállalkozásuk elindításánál a történetmesélést a fiatalok, és az együttműködéseket arra, hogy megerősítsék a fogyasztókban azt, hogy ez különleges, trendi.

A KOLLAB-ban rejlő vevőszerzési módszerre a Minner és a K&H is felfigyelt, és együtt szeretnénk támogatni titeket, hogy ne csak Z generációs fiatalként merj a kollaboráció vizére evezni. Egy új menüpontot találsz a Minneren és egy új kategóriát is. Nézd csak!

Eszter munkatársunk, aki korábban egy divatmárkánál dolgozott a következőt mondta erről a jelenségről: A hazai tervezőkből pont ez az agilitás és értékesítési szemlélet hiányzik. Lehet, hogy a tervező képzettsége, a ruhák minősége, dizájnja, anyaga messze lekörözi a tömeggyártott, logózott mackónadrágot, ha nem tudnak kommunikálni, vagy napokra elakadnak azon, hogy milyen legyen a gomb színe a weboldalon. Erre itt vannak ezek a fiatalok, akik a hozzáállásukkal és lelkesedéssel lehet nagyobb forgalmat fognak generálni, mint egy kisebb magyar divatmárka.

Ez jó volt! Van még ilyen?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!