A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: Így csináld! Biobubi sztori [podcast]

100 látogatójukból 14 vásárol a weboldalon. Már ez az információ annyira sokkoló, hogy biztosan érdekel téged is, hogy ez az alig 1 éves vállalkozás hogyan is csinálja. Bérgyártásban készíttetik a sajátmárkás biomosószerüket, flakoncserével védik a környezetet. Már most igazi lovebrand lett a Biobubi. És az alapító mindössze 24 éves. Hallgasd meg a sztoriját, mert te is sokat inspirálódhatsz belőle, és sokat is tanulhatunk a sikeréből. Háromfai Balázzsal beszélgettem, a Biobubi alapítójával, aki már az országos hálózat kialakításán dolgozik a már aktív partnereivel, de közben természetesen online adják el a sajátmárkás mosószert. Balázs már volt a Minnernél, a 19. podcastban beszélt az akkor még indulás előtt álló tisztítószer vállalkozásáról. Most pedig itt vagyunk 1,5 évvel az indulás után.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül is meghallgathatod.

A podcast vázlata, leirata

Kép a már új dizájnnal felvértezett mosószerről:

Mondanám, hogy ezt 1000%-ban meg kell hallgatnod, de ha éppen nem érsz rá, akkor itt egy kis ízelítő a podcastból:

Balázs 2019-ben vágott bele úgy a vállalkozásba, hogy az autókozmetikai vállalkozásból befolyó profitot egy új tisztítószerbizniszbe teszi. Először a név Semmiszemét volt, sőt főleg tisztítószereket értékesítettek, természetesen online. A gyártást kiszervezték egy bérgyártónak (ahogy azt egyébként teszik más cégek is). Elővásárlókat gyűjtöttek úgy, hogy megkérdezték a fogyasztókat a környezettudatos tisztítószerekkel kapcsolatban. 2019 őszén járunk, szeptember környékén.

Aztán rájöttek, hogy ez emberek nem akarnak annyit takarítani

főleg nem annyit nem, amennyiből fenntartható egy ilyen kezdő vállalkozás, olyan kis volumen (értsd rendelési mennyiség) mellett. Aztán kiderült, hogy mosni viszont mosnak, pont annyit, amennyiből már sikeres vállalkozást lehet építeni.

Így lett meg a Biobubi termékük, aminél szintén alkalmazták a mosószereknél is már bevált flakoncserés rendszert, vagyis a semmiszemét, környezettudatos gyakorlatot. Ezzel a termékkel 2020 februárjában indultak.

A fogyasztók annyira érdeklődnek a termékeik iránt, és úgy megtalálták a célcsoportot, hogy már a kezdeti időszakban 10%-os konverziót értek el. Ez a mai nap már 14%-ot tesz ki, tehát a weboldalukon 100 látogatóból 14 vásárol. Ennek jó része persze visszatérő vásárló, de hát pont ez az, ami egy vállalkozást igazán működőképessé tesz.

Először csak Érden és környékén szállítottak ki, majd elkezdtek terjeszkedni, és most már az ország több pontján vannak franchise partnereik. Az elmúlt 1 évben dizájnváltás is történt, hogy a márka igazán versenyképes legyen, sőt a Semmiszemét nevet teljesen elhagyták és maradt a Biobubi.

Közben egy befektető is beszállt. De az alapító, vagyis Balázs részesedése még így is 70%-os a Biobubiban.

Minden adatot vezetnek, a rendelésektől elkezdve a benzinfogyasztást is (terv, hogy áttérnek elektromos autókra). Ehhez egy CRM rendszert, illetve már egy vállalatirányítási rendszer szintű digitális megoldást használnak. Élőben látják azt, hogy mennyi is a profit, hogyan állnak pénzügyileg.

A marketinget már kiszervezték egy ügynökségnek, akiknek egészen biztosan könnyű dolguk van egy ilyen terméknél.

Franchise partnerek jelentkezését a balazs@biobubi.hu -ra várja Balázs, Minneresek előnyben!

Na, de ez csak a vázlat, hallgasd meg az egész beszélgetést!

Bérgyártás, Biobubi előző anyag itt:

Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Két és fél éves vitát zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), miután elfogadta az eMAG ajánlatát: 200 millió forintos bírságot szabott ki a cég 2018-as Black Friday-akcióját követően indult versenyfelügyeleti vizsgálatban, továbbá nagyságrendileg 4 milliárd forint összegű jóvátételről állapodott meg az üzemeltetőkkel.

Bruttó 3 ezer forint értékű kupont bocsát ki minden olyan ügyfele számára, aki az előző 12 hónapban az eMAG.hu-n bármilyen értékben vásárolt.

4 milliárd jóvátétel = fejleszti az eMag Marketplacet, bár ők úgy írták segítik a hazai KKV szektort. Van is min javítania, mert a hazai piacon megvalósított piactere nem a legfelhasználóbarátabb: Mit érnek a hazai piacterek? Kereskedők, vásárlók szemszögéből? Pl. eMAG Marketplace

Forrás: Index

MinnerInstant

Nemrég kiadott a NAV egy tájékoztatót a KATA tájékoztatási kötelezettséggel kapcsolatban. Vannak extrém esetek benne, és újabb bürokráciai probléma.

“A KATÁS EGYÉNI VÁLLALKOZÓNAK A SZÁMLA KIÁLLÍTÁSAKOR ÍRÁSBAN TÁJÉKOZTATNIA KELL A KIFIZETŐT ARRÓL, HOGY A KATA ALANYA. AZ NEM ELÉG, HA A KATÁS VÁLLALKOZÁS FELTÜNTETI AZ ÁLTALA KIÁLLÍTOTT SZÁMLÁN, HOGY KISADÓZÓ.”

NAV tájékoztató erről

Na, de a MKOE alelnöke Ruszin Zsolt megpedzegette ezt a témát. Hoz néhány példát:

  • A liftszerelőnek például már megrendeléskor kell tájékoztatót adnia, hogy KATA-s.
  •  Az MKOE álláspontja szerint egy e-mail, az SMS is írásos tájékoztatás.
  • A tisztítószert katás boltban beszerző számára viszont írásos tájékoztatás a szerződés létrejöttével egy időpontban kiállított a számla is, mert az ilyen ügylet azonnali adásvétel, itt nem válik el időben a megrendelés és a teljesítés.
  • A webáruház a honlapján kimeríti az “írásban tájékoztat” fogalmát, ha a megrendelési folyamat közben valamelyik képernyőn (nem pedig az ÁSZF-ben) szerepelteti, hogy kisadózó. Ehhez nem kell semmiféle “külön nyilatkozat”.
  • A NAV részéről már korábban elismerték, hogy a számla is írásos tájékoztatás.
MinnerInstant

Rákeresel a VR Gym szóra és azonnal ledöbbensz milyen játékos, kondis, fitness megoldások vannak, mindezt VR szemüvegre.

Játékosítás,
challenge,
pontgyűjtés,
motiváció…

Például az újabb Oculus-okhoz már számítógép sem kell, okosmobillal működik. És rengeteg megoldást hozzá lehet kapcsolni. A fitness egyébként is jó terület, Magyarországon élen jár az elhízásban.

A fenti kép a Blackbox-vr.com -ról van. De érdemes rákeresni a VR Gym, VR Fitness szavakra, és azonnal eléd tárul a piac. Látható, hogy sokszor hozzákapcsolnak különböző eszközöket, kondigépeket. Ami azért jó üzlet szempontjából, mert az ügyfél csak nem szerzi be magának otthon az összes elemet. Tehát üzletet lehet rá építeni.

Azért is figyeltem fel rá, mert úgy látom igazán izgalmas előfizetéses rendszert lehet ráépíteni, ahogy azt a Peloton cég tette a szobabiciklikkel. Erről itt olvashatsz: Így kell eladni 400 000 db szobabiciklit 5 év alatt! Webáruház transzformáció

De ez még semmi! Találtam már rá magyar megoldást is! Érdemes keresni még, mert például ezzel komplett üzletet lehet nyitni: https://maniafitness.hu/holofit/

Valamilyen más ötletet keresel?

Irány a Minner 2021-es vállalkozási ötletek! Kattints ide!

MinnerInstant

Az iOS 14.5 frissítés óta a felhasználóknak lehetőségük van tiltani, hogy kövessék őket az alkalmazások. A MacRumors a Flurry adatelemző cég által közzétett adatok alapján azt írja, a felhasználók elsöprő többsége, nagyjából 96 százaléka döntött úgy, hogy az alkalmazások nem követhetik őket nyomon. 

Már a Facebook követést is tiltják. Itt látszik: Apple vs Facebook újabb felvonás

Forrás: HVG

MinnerInstant

Friss! Már a Facebook-on is tudja tiltani a követést az iPhone (iOS) felhasználó. A FB megelőzi ezt, tájékoztat mielőtt feljön az iOS kérés. Nos a következő napokban már igazán látni fogjuk a negatív hatását. Mégha 20-40% között is mozog az iPhone használók száma a weboldaladon, akkor is azért csak nem akarjuk elveszíteni azt a 20-40%-ot. Sajnos gyengébbek lesznek a remarketing hirdetések, kevesebb statisztikai adatot kapunk. De a felhasználóknak is érdekes lesz, mert lehetséges, hogy sok irreleváns reklámot kap majd.

Foglalkoztunk a témával, sőt arról is beszélgettünk, hogy miként lehet megmenteni az eredményeinket. Erre tovább: Facebook iOS 14 tippek, átmeneti megoldások a kampányaidhoz [podcast]

MinnerInstant

Tudod mint anno a WordArt, csak modernebb és igényesebb. De mondhatni egy kicsit visszatértek az ilyen színátmenetek használata a digitális megjelenésekben. Nagyobb márkák is használják, olyan nagyok is, mint az Apple.

Néhány példa:

Minneres példa, mi is használjuk szövegeknél is, de más objektumoknál is.

Egy cikkben gyűjtöttük össze a 2021-es webdizájn trendeket, amik meghatározzák a következő éveket, és látni most egy kisebb trendfordulót. Továbbiak erről itt: Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár másik


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek