A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: Így csináld! Biobubi sztori [podcast]

Dátum

Megosztás

100 látogatójukból 14 vásárol a weboldalon. Már ez az információ annyira sokkoló, hogy biztosan érdekel téged is, hogy ez az alig 1 éves vállalkozás hogyan is csinálja. Bérgyártásban készíttetik a sajátmárkás biomosószerüket, flakoncserével védik a környezetet. Már most igazi lovebrand lett a Biobubi. És az alapító mindössze 24 éves. Hallgasd meg a sztoriját, mert te is sokat inspirálódhatsz belőle, és sokat is tanulhatunk a sikeréből. Háromfai Balázzsal beszélgettem, a Biobubi alapítójával, aki már az országos hálózat kialakításán dolgozik a már aktív partnereivel, de közben természetesen online adják el a sajátmárkás mosószert. Balázs már volt a Minnernél, a 19. podcastban beszélt az akkor még indulás előtt álló tisztítószer vállalkozásáról. Most pedig itt vagyunk 1,5 évvel az indulás után.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül is meghallgathatod.

A podcast vázlata, leirata

Kép a már új dizájnnal felvértezett mosószerről:

Mondanám, hogy ezt 1000%-ban meg kell hallgatnod, de ha éppen nem érsz rá, akkor itt egy kis ízelítő a podcastból:

Balázs 2019-ben vágott bele úgy a vállalkozásba, hogy az autókozmetikai vállalkozásból befolyó profitot egy új tisztítószerbizniszbe teszi. Először a név Semmiszemét volt, sőt főleg tisztítószereket értékesítettek, természetesen online. A gyártást kiszervezték egy bérgyártónak (ahogy azt egyébként teszik más cégek is). Elővásárlókat gyűjtöttek úgy, hogy megkérdezték a fogyasztókat a környezettudatos tisztítószerekkel kapcsolatban. 2019 őszén járunk, szeptember környékén.

Aztán rájöttek, hogy ez emberek nem akarnak annyit takarítani

főleg nem annyit nem, amennyiből fenntartható egy ilyen kezdő vállalkozás, olyan kis volumen (értsd rendelési mennyiség) mellett. Aztán kiderült, hogy mosni viszont mosnak, pont annyit, amennyiből már sikeres vállalkozást lehet építeni.

Így lett meg a Biobubi termékük, aminél szintén alkalmazták a mosószereknél is már bevált flakoncserés rendszert, vagyis a semmiszemét, környezettudatos gyakorlatot. Ezzel a termékkel 2020 februárjában indultak.

A fogyasztók annyira érdeklődnek a termékeik iránt, és úgy megtalálták a célcsoportot, hogy már a kezdeti időszakban 10%-os konverziót értek el. Ez a mai nap már 14%-ot tesz ki, tehát a weboldalukon 100 látogatóból 14 vásárol. Ennek jó része persze visszatérő vásárló, de hát pont ez az, ami egy vállalkozást igazán működőképessé tesz.

Először csak Érden és környékén szállítottak ki, majd elkezdtek terjeszkedni, és most már az ország több pontján vannak franchise partnereik. Az elmúlt 1 évben dizájnváltás is történt, hogy a márka igazán versenyképes legyen, sőt a Semmiszemét nevet teljesen elhagyták és maradt a Biobubi.

Közben egy befektető is beszállt. De az alapító, vagyis Balázs részesedése még így is 70%-os a Biobubiban.

Minden adatot vezetnek, a rendelésektől elkezdve a benzinfogyasztást is (terv, hogy áttérnek elektromos autókra). Ehhez egy CRM rendszert, illetve már egy vállalatirányítási rendszer szintű digitális megoldást használnak. Élőben látják azt, hogy mennyi is a profit, hogyan állnak pénzügyileg.

A marketinget már kiszervezték egy ügynökségnek, akiknek egészen biztosan könnyű dolguk van egy ilyen terméknél.

Franchise partnerek jelentkezését a balazs@biobubi.hu -ra várja Balázs, Minneresek előnyben!

Na, de ez csak a vázlat, hallgasd meg az egész beszélgetést!

Bérgyártás, Biobubi előző anyag itt:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!