blank

A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: Így csináld! Biobubi sztori [podcast]

Dátum

Megosztás

100 látogatójukból 14 vásárol a weboldalon. Már ez az információ annyira sokkoló, hogy biztosan érdekel téged is, hogy ez az alig 1 éves vállalkozás hogyan is csinálja. Bérgyártásban készíttetik a sajátmárkás biomosószerüket, flakoncserével védik a környezetet. Már most igazi lovebrand lett a Biobubi. És az alapító mindössze 24 éves. Hallgasd meg a sztoriját, mert te is sokat inspirálódhatsz belőle, és sokat is tanulhatunk a sikeréből. Háromfai Balázzsal beszélgettem, a Biobubi alapítójával, aki már az országos hálózat kialakításán dolgozik a már aktív partnereivel, de közben természetesen online adják el a sajátmárkás mosószert. Balázs már volt a Minnernél, a 19. podcastban beszélt az akkor még indulás előtt álló tisztítószer vállalkozásáról. Most pedig itt vagyunk 1,5 évvel az indulás után.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül is meghallgathatod.

A podcast vázlata, leirata

Kép a már új dizájnnal felvértezett mosószerről:

blank

Mondanám, hogy ezt 1000%-ban meg kell hallgatnod, de ha éppen nem érsz rá, akkor itt egy kis ízelítő a podcastból:

Balázs 2019-ben vágott bele úgy a vállalkozásba, hogy az autókozmetikai vállalkozásból befolyó profitot egy új tisztítószerbizniszbe teszi. Először a név Semmiszemét volt, sőt főleg tisztítószereket értékesítettek, természetesen online. A gyártást kiszervezték egy bérgyártónak(ahogy azt egyébként teszik más cégek is). Elővásárlókat gyűjtöttek úgy, hogy megkérdezték a fogyasztókat a környezettudatos tisztítószerekkel kapcsolatban. 2019 őszén járunk, szeptember környékén.

Aztán rájöttek, hogy ez emberek nem akarnak annyit takarítani

főleg nem annyit nem, amennyiből fenntartható egy ilyen kezdő vállalkozás, olyan kis volumen (értsd rendelési mennyiség) mellett. Aztán kiderült, hogy mosni viszont mosnak, pont annyit, amennyiből már sikeres vállalkozást lehet építeni.

Így lett meg a Biobubitermékük, aminél szintén alkalmazták a mosószereknél is már bevált flakoncserés rendszert, vagyis a semmiszemét, környezettudatos gyakorlatot. Ezzel a termékkel 2020 februárjában indultak.

A fogyasztók annyira érdeklődnek a termékeik iránt, és úgy megtalálták a célcsoportot, hogy már a kezdeti időszakban 10%-os konverziót értek el. Ez a mai nap már 14%-ot tesz ki, tehát a weboldalukon 100 látogatóból 14 vásárol. Ennek jó része persze visszatérő vásárló, de hát pont ez az, ami egy vállalkozást igazán működőképessé tesz.

Először csak Érden és környékén szállítottak ki, majd elkezdtek terjeszkedni, és most már az ország több pontján vannak franchise partnereik. Az elmúlt 1 évben dizájnváltás is történt, hogy a márka igazán versenyképes legyen, sőt a Semmiszemét nevet teljesen elhagyták és maradt a Biobubi.

Közben egy befektető is beszállt. De az alapító, vagyis Balázs részesedése még így is 70%-os a Biobubiban.

Minden adatot vezetnek, a rendelésektől elkezdve a benzinfogyasztást is (terv, hogy áttérnek elektromos autókra). Ehhez egy CRM rendszert, illetve már egy vállalatirányítási rendszer szintű digitális megoldást használnak. Élőben látják azt, hogy mennyi is a profit, hogyan állnak pénzügyileg.

A marketinget már kiszervezték egy ügynökségnek, akiknek egészen biztosan könnyű dolguk van egy ilyen terméknél.

Franchise partnerek jelentkezését a balazs@biobubi.hu -ra várja Balázs, Minneresek előnyben!

Na, de ez csak a vázlat, hallgasd meg az egész beszélgetést!

Bérgyártás, Biobubi előző anyag itt:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...