Egy korábbi cikkünkben már írtunk róla, hogy hol is tartanak a Cápák között 4. évadban bemutatkozó Primadonna Chocolate csapata. Kis gyorstalpaló ehhez: a műsor hatására a forgalmuk nőtt, a webshopjuk aktív, és van egy fizikai boltjuk Nagykanizsán. A Shoprenter bérelt webshop rendszert választották az online értékesítésükhöz. A cég szakemberei átnézték, hogy mostani fázisban a webshop hogyan működhetne jobban, mit kell fejleszteni. Vessük is bele magunkat!
Itt tudsz rápillantani a weboldalukra: https://primadonnachocolate.com
A csapat az alábbi szakértői instrukciók alapján fejleszti most a webáruházat (a változás a következő hetekben látható).
Webshop megjelenés
A navigációt, menüpontokat rendbe kell hozni a fejlécben. Jelenleg csak a címlapról érhető el a teljes termék lista, nem kezelnek kategóriákat. Azok számára, akik termékoldalra érkeznek, nem egyértelmű, hol a többi termék.
A javaslata a szakértőnek az, hogy foglalkozzanak többet a felhasználói útvonalakkal. Például érdemes lenne a menübe + Főoldal menüpontot beletenni.
A termékeket jó lenne kategóriába rendezni. Kategóriákat hozzanak létre azért is, mert plusz szöveget tudnak a kategória oldalakra is tenni, ami segíti majd a keresőoptimalizálást is. Egy szintű, tervezett és szövegesen felépített kategória oldalakra van szükségük. Ne csak egy kategória legyen.
Amíg nincs értékelés (lásd lejjebb), addig a termékoldalról érdemes levenni a nincs értékelés részt.
A keresőt én magam hiányoltam a webáruházból.
A cél tehát az átláthatóság.
Ebben a fázisban is már érdemes lenne a Hotjar nevű hőtérképes megoldás. Ezzel fel tudják térképezni azt, hogy a weboldalon meddig görgetnek le a felhasználók, mire kattintanak. Sőt olyat is tud, hogy felveszi a látogatók mozgását, és azt vissza lehet mozizni, hogy mit csinál. Látjuk azt, hogy mire kattintanak a felhasználók, merre viszik az egeret, vagy éppen hol akadnak el a vásárlás során.
A cikk végén láthatod a hőtérképes analitikát a Primadonna webshopjáról.
Termékleírások
Ahogy mi is írtuk az előző cikkben, a termékleírások mennyisége minimális. Több képet kellene használniunk, az összetevőkről bővebben írni, és magáról a termékről. Továbbá érdemes lenne több piktogramot is használniuk a leírásoknál (vegán, laktózmentes…).
Javaslata a szakértőnek, hogy mutassák meg a webshopot ismerősöknek is, hogy ők mit hiányolnak a webshopról, vagy mit kérdeznének a termékről.
A másik kérdés még, itt ennél az egyedi csokoládéknál, hogy mekkora a mérete az adott terméknek, sőt kiegészítőnek (pl. kalapács a csokiszívnél). Továbbá egy listát, vagy képet arról, hogy akkor ténylegesen mi kerül a dobozba.
A vélemények, értékelések még hiányoznak a weboldalról. A vevőkörük megvan, sőt helyi üzletként is tudnak kérni (akár személyesen). A megoldás erre az, hogy kérjenek, sokat, amikor csak lehet. Mi a Minnernél már korábban lemértük, hogy napi 1 vélemény / értékelés 20%-kal tudja növelni a forgalmunkat (már 15 nap után). A szakértő instrukciókat – amit néhány hete kaptak – , úgy látszik megfogadták, már több értékelés látható az oldalon. Egy kis cég ezzel tud igazán kiemelkedni a nagy konkurenciák, nagy üzletláncok árnyéka mögül.
Tehát a te egyik ütőkártyád is a vélemények
A cégeknek / esküvők szolgáltatásokat (menüpont, abból szolgáltatás oldal) tele kellene pakolniuk referenciákkal, akár a fejlécben mint lenyíló menü. Plusz mind a két aloldalon kevés a szöveg. Fel kellene tölteni a szolgáltatásokhoz tartozó gyakori kérdésekkel.
Fizetés, pénztár – Extra bevétel
Pénztár oldalon ki kellene szedni a kupon mezőt, hogyha nem használnak kupont. Ez megzavarhatja a felhasználót, sőt elkezd kuponkereső üzemmódba kapcsolni (persze lehet csak kis %-a, de ha nincs éppen kupon, kapcsoljuk ki ezt a modult)..
Extra bevétel: Kosár oldalon kiegészítő, kosárérték növelő termékeket kellene ajánlaniuk. Véletlenül sem alternatívát a kosárban lévő termékre. Valamilyen apró termék, amire kap egy visszautasíthatatlan ajánlatot.
Utóbbi valóban jó ajánlat, mi a MinnerAkadémián is használjuk ezt, és 20% forgalmat tudtunk növelni csak ezzel.
Marketing
Ahogy fogyalmaztak a vállalkozók: A termék jó, a csokoládé finom, a termékek ötletesek. De valami félrecsúszik, nem jön annyi eredménye, amire számítanak. És úgy érzik, hogy valami rajtuk, tudásukon kívül nem jó, akadályozza őket.
Úgy érezték, hogy a Facebook marketingjük nem működik, le is állították a hirdetéseket. A Shoprenter szakértői jelezték (amit látni is kívülről is), hogy a Facebook marketing pixel nincs az oldalban. Ez is az oka, hogy nem érzik megtérülőnek a közösségi médiát, pedig közben a termékük abszolút social media kompatibilis. Be kell ezt is állítani tehát és tudatosabb Facebook jelenlétet tervezni, akár kampányokkal. Főleg ezen a piacon, ahol sok szezon van. Az Instagramot hiányolták a szakértők, sőt a weboldalra is érdemes lenne beágyazni egy Instakép galériát is.
A vállalkozók nem ismerik napi szinten a weboldalon a látogatók számát, csak a nagyságrendeket, de napi szinten nincsenek tisztában. Ezen mindenképpen javítani kell, hiszen aki online vállalkozást épít, annak napi szinten tisztában kell lennie ezzel a számokkal.
A vélemények gyűjtéséről feljebb már írtunk, ez is hozzákapcsolódik a marketinghez.
A pontos célcsoport meghatározáson is még kell dolgozniuk, azért is, hogy magában a kommunikációban könnyebb legyen a dolguk (weboldal, Facebook, hirdetések), vagyis márkaépítéssel is foglalkozniuk kell.
A Primadonna csapata sok feladatok kapott a Shoprenter szakértőitől. Én is kíváncsi leszek, hogy mennyivel növelik majd meg a vásárlók számát, a konverziót.
Merre tovább?
- Március 28-án a Shoprenter szakértőivel közösen én is átbeszéltem a projektet, lesz néhány kérdésem. A Minner FB-ján is láthatod majd a videót.
- Csekkold a Primadonna webshopját: https://primadonnachocolate.com
- Olvasd el az előző cikket róluk: A Primadonna Chocolate a Cápák Között műsor után felpörgette az online eladásait
- További webshop tanácsokért nézd meg a Shoprenter blogját is!
A Hotjar hőtérképe a webshop főoldaláról
Arról nincs információnk, hogy mennyi látogatásból származnak az adatok. Minél forróbb a szín, annál többen jártak a weboldal azon részén. Piros 100% – szürke 0%. Az alábbi képen az látszik, hogy a látogatók alig 50%-a jut el az ajánlatukhoz, termékeikhez a főoldalon. Sőt az összes terméket alig 30% látja.
Van egy cikkünk ezzel kapcsolatban, ahol erről több információt is kapsz: Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg, mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata