KezdőlapE-kereskedelemA Cápák között Primadonna projektet a Shoprenter szakértői is átnézték

A Cápák között Primadonna projektet a Shoprenter szakértői is átnézték

-

Egy korábbi cikkünkben már írtunk róla, hogy hol is tartanak a Cápák között 4. évadban bemutatkozó Primadonna Chocolate csapata. Kis gyorstalpaló ehhez: a műsor hatására a forgalmuk nőtt, a webshopjuk aktív, és van egy fizikai boltjuk Nagykanizsán. A Shoprenter bérelt webshop rendszert választották az online értékesítésükhöz. A cég szakemberei átnézték, hogy mostani fázisban a webshop hogyan működhetne jobban, mit kell fejleszteni. Vessük is bele magunkat! 

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Itt tudsz rápillantani a weboldalukra: https://primadonnachocolate.com

A csapat az alábbi szakértői instrukciók alapján fejleszti most a webáruházat (a változás a következő hetekben látható).

Webshop megjelenés

A navigációt, menüpontokat rendbe kell hozni a fejlécben. Jelenleg csak a címlapról érhető el a teljes termék lista, nem kezelnek kategóriákat. Azok számára, akik termékoldalra érkeznek, nem egyértelmű, hol a többi termék. 

A javaslata a szakértőnek az, hogy foglalkozzanak többet a felhasználói útvonalakkal. Például érdemes lenne a menübe + Főoldal menüpontot beletenni. 

A termékeket jó lenne kategóriába rendezni. Kategóriákat hozzanak létre azért is, mert plusz szöveget tudnak a kategória oldalakra is tenni, ami segíti majd a keresőoptimalizálást is. Egy szintű, tervezett és szövegesen felépített kategória oldalakra van szükségük. Ne csak egy kategória legyen.

Amíg nincs értékelés (lásd lejjebb), addig a termékoldalról érdemes levenni a nincs értékelés részt. 

A keresőt én magam hiányoltam a webáruházból. 

A cél tehát az átláthatóság. 

Ebben a fázisban is már érdemes lenne a Hotjar nevű hőtérképes megoldás. Ezzel fel tudják térképezni azt, hogy a weboldalon meddig görgetnek le a felhasználók, mire kattintanak. Sőt olyat is tud, hogy felveszi a látogatók mozgását, és azt vissza lehet mozizni, hogy mit csinál. Látjuk azt, hogy mire kattintanak a felhasználók, merre viszik az egeret, vagy éppen hol akadnak el a vásárlás során.

A cikk végén láthatod a hőtérképes analitikát a Primadonna webshopjáról. 

Termékleírások

Ahogy mi is írtuk az előző cikkben, a termékleírások mennyisége minimális. Több képet kellene használniunk, az összetevőkről bővebben írni, és magáról a termékről. Továbbá érdemes lenne több piktogramot is használniuk a leírásoknál (vegán, laktózmentes…). 

Javaslata a szakértőnek, hogy mutassák meg a webshopot ismerősöknek is, hogy ők mit hiányolnak a webshopról, vagy mit kérdeznének a termékről. 

A másik kérdés még, itt ennél az egyedi csokoládéknál, hogy mekkora a mérete az adott terméknek, sőt kiegészítőnek (pl. kalapács a csokiszívnél). Továbbá egy listát, vagy képet arról, hogy akkor ténylegesen mi kerül a dobozba. 

A vélemények, értékelések még hiányoznak a weboldalról. A vevőkörük megvan, sőt helyi üzletként is tudnak kérni (akár személyesen). A megoldás erre az, hogy kérjenek, sokat, amikor csak lehet. Mi a Minnernél már korábban lemértük, hogy napi 1 vélemény / értékelés 20%-kal tudja növelni a forgalmunkat (már 15 nap után). A szakértő instrukciókat – amit néhány hete kaptak – , úgy látszik megfogadták, már több értékelés látható az oldalon. Egy kis cég ezzel tud igazán kiemelkedni a nagy konkurenciák, nagy üzletláncok árnyéka mögül.

Tehát a te egyik ütőkártyád is a vélemények

A cégeknek / esküvők szolgáltatásokat (menüpont, abból szolgáltatás oldal) tele kellene pakolniuk referenciákkal, akár a fejlécben mint lenyíló menü. Plusz mind a két aloldalon kevés a szöveg. Fel kellene tölteni a szolgáltatásokhoz tartozó gyakori kérdésekkel.

Fizetés, pénztár – Extra bevétel

Pénztár oldalon ki kellene szedni a kupon mezőt, hogyha nem használnak kupont. Ez megzavarhatja a felhasználót, sőt elkezd kuponkereső üzemmódba kapcsolni (persze lehet csak kis %-a, de ha nincs éppen kupon, kapcsoljuk ki ezt a modult)..

Extra bevétel: Kosár oldalon kiegészítő, kosárérték növelő termékeket kellene ajánlaniuk. Véletlenül sem alternatívát a kosárban lévő termékre. Valamilyen apró termék, amire kap egy visszautasíthatatlan ajánlatot. 

Utóbbi valóban jó ajánlat, mi a MinnerAkadémián is használjuk ezt, és 20% forgalmat tudtunk növelni csak ezzel.

Marketing

Ahogy fogyalmaztak a vállalkozók: A termék jó, a csokoládé finom, a termékek ötletesek. De valami félrecsúszik, nem jön annyi eredménye, amire számítanak. És úgy érzik, hogy valami rajtuk, tudásukon kívül nem jó, akadályozza őket. 

Úgy érezték, hogy a Facebook marketingjük nem működik, le is állították a hirdetéseket. A Shoprenter szakértői jelezték (amit látni is kívülről is), hogy a Facebook marketing pixel nincs az oldalban. Ez is az oka, hogy nem érzik megtérülőnek a közösségi médiát, pedig közben a termékük abszolút social media kompatibilis. Be kell ezt is állítani tehát és tudatosabb Facebook jelenlétet tervezni, akár kampányokkal. Főleg ezen a piacon, ahol sok szezon van. Az Instagramot hiányolták a szakértők, sőt a weboldalra is érdemes lenne beágyazni egy Instakép galériát is.

A vállalkozók nem ismerik napi szinten a weboldalon a látogatók számát, csak a nagyságrendeket, de napi szinten nincsenek tisztában. Ezen mindenképpen javítani kell, hiszen aki online vállalkozást épít, annak napi szinten tisztában kell lennie ezzel a számokkal. 

A vélemények gyűjtéséről feljebb már írtunk, ez is hozzákapcsolódik a marketinghez.

A pontos célcsoport meghatározáson is még kell dolgozniuk, azért is, hogy magában a kommunikációban könnyebb legyen a dolguk (weboldal, Facebook, hirdetések), vagyis márkaépítéssel is foglalkozniuk kell.

A Primadonna csapata sok feladatok kapott a Shoprenter szakértőitől. Én is kíváncsi leszek, hogy mennyivel növelik majd meg a vásárlók számát, a konverziót. 

Merre tovább? 

A Hotjar hőtérképe a webshop főoldaláról

Arról nincs információnk, hogy mennyi látogatásból származnak az adatok. Minél forróbb a szín, annál többen jártak a weboldal azon részén. Piros 100% – szürke 0%. Az alábbi képen az látszik, hogy a látogatók alig 50%-a jut el az ajánlatukhoz, termékeikhez a főoldalon. Sőt az összes terméket alig 30% látja.


Van egy cikkünk ezzel kapcsolatban, ahol erről több információt is kapsz: Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg, mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata

Üzleti képzések - Tudásrészvény

Fektess a tudásba a MinnerAkadémia üzleti képzésein keresztül! Azonnal használható tudást adunk a kezedbe videókon és letölthető útmutatókon keresztül. Megnézed és használod. És így lesz a tudásból profit.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek