A céged növekedéséhez kell az új termék! Nielsen kutatás

Az eddigi cikkek is motiválhattak abban, hogy foglalkozz a termékfejlesztéssel a cégedben, hát még a legfrissebb hazai Nielsen kutatás! A Dávid és Góliát harcban a kisvállalkozások sokkal jobb mutatókat tudnak felmutatni a nagy márkákkal szemben. A sajátmárkás (privat label) termékek piaca egyre jobban növekszik és a kicsik is könnyedén érvényesülni tudnak (értsd a cég saját márkával lép a piacra, a terméken a saját márkajelzése szerepel). Nézd csak ezt az ábrát!

Forrás: Nielsen/2019

Az elmúlt 4 év adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb márkák) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá, szemben egy nagy márkánál, ahol csak 5% ez a szám. Ez azt jelenti, hogyha nagyobbat akarsz növekedni kell új termék!

Annyira motiválóak a számok, és látod pont ráérzett a Minner erre, hogy szeptember óta kiemelten foglalkozunk ezzel a piaccal, hiszen akár bérgyártással is lehet sajátmárkánk! (Jó helyen vagy!) És ha tágabban nézzük, akkor a termékfejlesztésre is egy pozitív megerősítés, hogy bármilyen méretű is a vállalkozásunk foglalkozni kell vele! Jó lehet induló vállalkozásnál is, de még inkább webáruház, vagy kereskedő cég esetében.

A Nielsen piackutató cég is alátámasztja, hogy érdemes ezzel foglalkozni!

Miben jók a kis márkák, kisebb vállalkozások?

A Nielsen azt tapasztalta, hogy az általános hiedelemmel ellentétben a kis márkáknál a gyorsaság nem szerepel a prioritáslista élén. A kutatási idő és a helyes irány beállítása viszont annál inkább.

Ne felejtsd el elolvasni a belinkelt cikkeket a tartalom végén, esettanulmányok, példák!

A következő négy dologban gondolkodnak másképp a kis márkák a nagy márkákkal összevetve:

  • Kevésbé értenek egyet abban, hogy a legfontosabb elsőnek lenni a piacon
  • Jobban egyetértenek abban, hogy az időráfordítás elengedhetetlen a sikerhez
  • Kevésbé értenek egyet abban, hogy a termékinnovációkról való döntéseknél a megérzések segítenek
  • Nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a tervezésre szánt időnek

A kisebb cégek általában kevesebb saját termékkel vannak a piacon, így nem fér bele egy kudarc, sokat veszíthetnek, ha nem jön be, a termékük nem megfelelő. A piackutató úgy látja, hogy elsőnek lenni nem mindig kifizetődő (ez motiváljon), viszont helyesen/megfontoltan dönteni annál inkább. A nagy márkák a gyors piacra dobással sokkal többet kockáztatnak, mint azt elsőre gondolnánk. Persze a fenti szám inkább motiváló, mivel a vállalkozásban ez a kudarc egyébként is benne lehet.

Korábban a Nielsen és más kutatócégek szerint is pont abban az időszakban vagyunk, amikor több 100%-ot nő a sajátmárkás termékek piaca (neked is lehet saját terméked!). 2018-ban például 100%-os növekedést mértek, ennyivel bővült a termékkínálat, és ebben a kicsik is benne vannak!

Egy saját terméknél már a viszonteladókon keresztüli értékesítés is nagy volumenben történik (disztribúció), így a termék sikertelensége a partneri kapcsolatokat is veszélyeztetheti, ezért is koncentrálnak jobban a kisvállalkozások.

A Nielsen összeszedett néhány tippet a saját termék bevezetéshez:

  • Fókuszálj arra, hogy gyors és egyben okos is legyél
  • A legerősebb innovációkat helyezd prioritásba – Ismerős? A Google innovációs modellje is így működik. Itt írtam róla, feltétlenül olvasd el!
  • Megérteni, hogy az egyes döntések, hogyan befolyásolják a bevételt
  • Találj ki egy megkapó kereskedői történetet, amivel láthatóvá válik a polcokon és online
  • Kísérletezz és ötleteljen kis változókkal, kis mintákon

Sajátmárkás termékekkel kapcsolatos cikkek: #bérgyártás #sajátmárka #gyártás #import #viszonteladók

Forrás: Nielsen/Termékmix
Fotó: LARQUnsplash

Miskolc / Pécs / Debrecen / Szeged / Győr / Budapest - üzleti tanácsadás

Találkozzunk a te városodban! A Minner a következő 2 hónapban a fenti városokban tart üzleti tanácsadói órákat! Használd ki! Részleteket!