Az eddigi cikkek is motiválhattak abban, hogy foglalkozz a termékfejlesztéssel a cégedben, hát még a legfrissebb hazai Nielsen kutatás! A Dávid és Góliát harcban a kisvállalkozások sokkal jobb mutatókat tudnak felmutatni a nagy márkákkal szemben. A sajátmárkás (privat label) termékek piaca egyre jobban növekszik és a kicsik is könnyedén érvényesülni tudnak (értsd a cég saját márkával lép a piacra, a terméken a saját márkajelzése szerepel). Nézd csak ezt az ábrát!
Az elmúlt 4 év adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb márkák) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá, szemben egy nagy márkánál, ahol csak 5% ez a szám. Ez azt jelenti, hogy ha nagyobbat akarsz növekedni, kell új termék!
Annyira motiválóak a számok, és látod pont ráérzett a Minner erre, hogy szeptember óta kiemelten foglalkozunk ezzel a piaccal, hiszen akár bérgyártással is lehet saját márkánk! (Jó helyen vagy!) És ha tágabban nézzük, akkor a termékfejlesztésre is egy pozitív megerősítés, hogy bármilyen méretű is a vállalkozásunk, foglalkozni kell vele! Jó lehet induló vállalkozásnál is, de még inkább webáruház vagy kereskedő cég esetében.
A Nielsen piackutató cég is alátámasztja, hogy érdemes ezzel foglalkozni!
Miben jók a kis márkák, kisebb vállalkozások?
A Nielsen azt tapasztalta, hogy az általános hiedelemmel ellentétben a kis márkáknál a gyorsaság nem szerepel a prioritás lista élén. A kutatási idő és a helyes irány beállítása viszont annál inkább.
Ne felejtsd el elolvasni a belinkelt cikkeket a tartalom végén, esettanulmányok, példák!
A következő négy dologban gondolkodnak másképp a kis márkák a nagy márkákkal összevetve:
- Kevésbé értenek egyet abban, hogy a legfontosabb elsőnek lenni a piacon
- Jobban egyetértenek abban, hogy az időráfordítás elengedhetetlen a sikerhez
- Kevésbé értenek egyet abban, hogy a termék innovációkról való döntéseknél a megérzések segítenek
- Nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a tervezésre szánt időnek
A kisebb cégek általában kevesebb saját termékkel vannak a piacon, így nem fér bele egy kudarc, sokat veszíthetnek, ha nem jön be, a termékük nem megfelelő. A piackutató úgy látja, hogy elsőnek lenni nem mindig kifizetődő (ez motiváljon), viszont helyesen/megfontoltan dönteni annál inkább. A nagy márkák a gyors piacra dobással sokkal többet kockáztatnak, mint azt elsőre gondolnánk. Persze a fenti szám inkább motiváló, mivel a vállalkozásban ez a kudarc egyébként is benne lehet.
Korábban a Nielsen és más kutatócégek szerint is pont abban az időszakban vagyunk, amikor több 100%-ot nő a sajátmárkás termékek piaca (neked is lehet saját terméked!). 2018-ban például 100%-os növekedést mértek, ennyivel bővült a termék kínálat és ebben a kicsik is benne vannak!
Egy saját terméknél már a viszonteladókon keresztüli értékesítés is nagy volumenben történik (disztribúció), így a termék sikertelensége a partneri kapcsolatokat is veszélyeztetheti, ezért is koncentrálnak jobban a kisvállalkozások.
A Nielsen összeszedett néhány tippet a saját termék bevezetéshez:
- Fókuszálj arra, hogy gyors és egyben okos is legyél
- A legerősebb innovációkat helyezd prioritásba – Ismerős? A Google innovációs modellje is így működik. Itt írtam róla, feltétlenül olvasd el!
- Megérteni, hogy az egyes döntések, hogyan befolyásolják a bevételt
- Találj ki egy megkapó kereskedői történetet, amivel láthatóvá válsz
- Kísérletezz és ötletelj kis változókkal, kis mintákon
Sajátmárkás termékekkel kapcsolatos cikkek: #bérgyártás #sajátmárka #gyártás #import #viszonteladók
- A webshopoknál indul a sajátmárkás trend – Webáruház transzformáció
- A webshopoknál indul a sajátmárkás trend – Webáruház transzformáció
- Bérgyártás: Úgy is lehet sajátmárkás terméked, hogy más gyártja.
- A MediaMarkt sajátmárkás termékekkel szerez nagyobb profitot
- Podcast erről: A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]