A céged növekedéséhez kell az új termék! Nielsen kutatás

Dátum

Megosztás

Az eddigi cikkek is motiválhattak abban, hogy foglalkozz a termékfejlesztéssel a cégedben, hát még a legfrissebb hazai Nielsen kutatás! A Dávid és Góliát harcban a kisvállalkozások sokkal jobb mutatókat tudnak felmutatni a nagy márkákkal szemben. A sajátmárkás (privat label) termékek piaca egyre jobban növekszik és a kicsik is könnyedén érvényesülni tudnak (értsd a cég saját márkával lép a piacra, a terméken a saját márkajelzése szerepel). Nézd csak ezt az ábrát!

Forrás: Nielsen/2019

Az elmúlt 4 év adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb márkák) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá, szemben egy nagy márkánál, ahol csak 5% ez a szám. Ez azt jelenti, hogy ha nagyobbat akarsz növekedni, kell új termék!

Annyira motiválóak a számok, és látod pont ráérzett a Minner erre, hogy szeptember óta kiemelten foglalkozunk ezzel a piaccal, hiszen akár bérgyártással is lehet saját márkánk! (Jó helyen vagy!) És ha tágabban nézzük, akkor a termékfejlesztésre is egy pozitív megerősítés, hogy bármilyen méretű is a vállalkozásunk, foglalkozni kell vele! Jó lehet induló vállalkozásnál is, de még inkább webáruház vagy kereskedő cég esetében.

A Nielsen piackutató cég is alátámasztja, hogy érdemes ezzel foglalkozni!

Miben jók a kis márkák, kisebb vállalkozások?

A Nielsen azt tapasztalta, hogy az általános hiedelemmel ellentétben a kis márkáknál a gyorsaság nem szerepel a prioritás lista élén. A kutatási idő és a helyes irány beállítása viszont annál inkább.

Ne felejtsd el elolvasni a belinkelt cikkeket a tartalom végén, esettanulmányok, példák!

A következő négy dologban gondolkodnak másképp a kis márkák a nagy márkákkal összevetve:

  • Kevésbé értenek egyet abban, hogy a legfontosabb elsőnek lenni a piacon
  • Jobban egyetértenek abban, hogy az időráfordítás elengedhetetlen a sikerhez
  • Kevésbé értenek egyet abban, hogy a termék innovációkról való döntéseknél a megérzések segítenek
  • Nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a tervezésre szánt időnek

A kisebb cégek általában kevesebb saját termékkel vannak a piacon, így nem fér bele egy kudarc, sokat veszíthetnek, ha nem jön be, a termékük nem megfelelő. A piackutató úgy látja, hogy elsőnek lenni nem mindig kifizetődő (ez motiváljon), viszont helyesen/megfontoltan dönteni annál inkább. A nagy márkák a gyors piacra dobással sokkal többet kockáztatnak, mint azt elsőre gondolnánk. Persze a fenti szám inkább motiváló, mivel a vállalkozásban ez a kudarc egyébként is benne lehet.

Korábban a Nielsen és más kutatócégek szerint is pont abban az időszakban vagyunk, amikor több 100%-ot nő a sajátmárkás termékek piaca (neked is lehet saját terméked!). 2018-ban például 100%-os növekedést mértek, ennyivel bővült a termék kínálat és ebben a kicsik is benne vannak!

Egy saját terméknél már a viszonteladókon keresztüli értékesítés is nagy volumenben történik (disztribúció), így a termék sikertelensége a partneri kapcsolatokat is veszélyeztetheti, ezért is koncentrálnak jobban a kisvállalkozások.

A Nielsen összeszedett néhány tippet a saját termék bevezetéshez:

  • Fókuszálj arra, hogy gyors és egyben okos is legyél
  • A legerősebb innovációkat helyezd prioritásba – Ismerős? A Google innovációs modellje is így működik. Itt írtam róla, feltétlenül olvasd el!
  • Megérteni, hogy az egyes döntések, hogyan befolyásolják a bevételt
  • Találj ki egy megkapó kereskedői történetet, amivel láthatóvá válsz
  • Kísérletezz és ötletelj kis változókkal, kis mintákon

Sajátmárkás termékekkel kapcsolatos cikkek: #bérgyártás #sajátmárka #gyártás #import #viszonteladók

Forrás: Nielsen/Termékmix
Fotó: LARQUnsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...