A célcsoportod fájdalompontja hozza el a profitodat. Problémából haszon

Már ősidők óta abból élnek a vállalkozások, hogy valamilyen problémát megoldanak. Sokszor hallhatod te is a marketingesektől, hogy tudd meg a vevő fájdalompontját és használd fel, például a marketingedben vagy akár a termékfejlesztésben is (pl. új termék). Láttál már gyógyszer reklámot? Egészen biztosan! Kimondják a problémádat? Igen! Émelyeg a gyomrod? Akadozik a vizelet… ugye? Már itt az elején jegyezd meg a fő üzenetet! Mondd ki a vevőid problémáját, nem elég tudni, használd is fel! Tudod mennyit hoz ez?

Amikor piackutatást csinálunk, akkor ez az egyik fő dolog, amit érdemes kideríteni, mármint a vevők problémáit (adott célcsoport). És valójában a cél egyébként is megérteni a vevőket. Számszerűsítve ez is hozzájárul, hogy azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni (éves), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal nagyobb. (kutatás és forrás itt)

Aki legjobban megérti a vevőit, annak a zsebében lesz a több profit

A vevő fájdalompontja(i): Minden olyan negatív dolog, ami körbeveszi az adott szükségletet, igényt vagy terméket, szolgáltatást (az egész ágazatot nézve), annak igénybevételét vagy körülményét.

A probléma: Általában egy olyan dolog, amire megoldás lehet egy adott termék vagy szolgáltatás. Vagy teljesen megszünteti a problémát, vagy csökkenti.

Minden egyéb negatív dolog, ami érintheti: a célcsoportodat általában a negatív dolgok jobban foglalkoztatják, lehetséges, hogy a termékedhez közvetlenül nem kacsolódó dologról van szó, de mivel foglalkoztatja a vevődet, ezért neked is foglalkozni kell vele.

Hol tudod ezeket használni? Mire jó, ha tudod?

Kezdjük ezzel, mert ez fog motiválni abban, hogy foglalkozz vele! Képzeld el a szituációt, hogy te egy boltban vagy és személyesen is szoktál beszélgetni a törzsvendégeiddel! Vajon miről fogtok legtöbbet az általános témákon kívül (pl. időjárás)? Naná, hogy a vevő panaszkodik. Nem azért, mert ilyenek a vevők, hanem mert sokkal jobban szeretünk a negatív dolgokról beszélni, mint a pozitívról (utóbbit rövidebben éljük meg). Az élő beszélgetések ezért konvertálnak sokkalj jobban, nemcsak azért mert személyes, hanem mert a vevő úgy érzi megérted őt (pedig csak ő beszél). Ezt kell online-ba átültetnünk!

Biztosan már hallottad te is marketingesektől, hogy: fogd meg a vevőd problémáját, fájdalompontját és használd fel a marketingedben. Ez azt jelenti, hogy a promóciós oldalaidon (landing oldal), termékleírásaidban, a Facebook posztjaidban, reklámszövegeidben érdemes felhasználni a célcsoportod problémáit, fájdalompontjait, vagy azt, ami zavarja őket.

Miért? A vevőid sokkal jobban rezonálnak majd a hirdetéseidre, mivel úgy érzik majd, ez nekik szól. Elkapod a figyelmüket, sőt úgy érzik megérted őket és máris sokkal jobban befogadóbbak a további szövegekkel vagy éppen a termékeddel kapcsolatban.

Tévhit, hogy úgy is tudják mi zavarja őket, miért mondjuk, írjuk le újra! Épp az fogja majd meg őket, hogy látják. Ezt a Minneren és az ügyfelekkel már milliószor kihasználtuk.

Erről részletesen: Az ingyenes MinnerAkadémia tudásanyag második részében részletesen bemutatom hogyan keresheted meg a célcsoportod fájó pontjait és ezt hogyan használhatod fel. Itt éred el a videóanyagot.

Hogyan derítheted ki a fájdalompontokat?

Piackutatás!

  • Van egy dolog, amit kevesen csinálnak meg, pedig az hozná a legtöbb pénzt. Leülni a vevőkkel és beszélgetni. Már a 30-50. vevőd után alig változik a minta, 100 vevővel való beszélgetés, interjú pedig egyenesen a pénztárcád vastagodásához vezető út első lépése.
  • Persze nem mindig tudsz vevőkkel beszélgetni, vagy éppen még nincs elég vevőd. Ilyenkor érdemes:
    • online piackutatást végezni Gyakorikérdések oldalakon
    • Facebook csoportokban
    • fórumokon
      Ezeket ne gondold túl! Csak böngéssz, keress és amikor látsz valami fontosat, vagy amire sokan írtak, válaszoltak… azt írd fel és kezdj el foglalkozni vele.
  • Kérdőívezés – persze nem úgy, hogy rákérdezel mi a problémája, ennél kicsit trükkösebbnek kell lenned, de ez már egy következő cikk témája lesz. Addig is, további információ az ingyenes vlog 2. videójában (Benne a címében, hogy probléma). Itt éred el a videóanyagot.

Fotó: Envato

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!