A ChatGPT rászabadul az INTERNETRE – Hírszemle podcast

Dátum

Megosztás

A Google „10 kék link” üzleti működésébe belekavart a ChatGPT, vagyis az OpenAI. A keresőóriásnál most aztán futkoshatnak az emberek, mert alapjaiban kell újragondolni a keresőt. Hol lesznek a hirdetések? Az Oatly elejébe megy a támadásoknak, saját utálói blogon közlik a céggel kapcsolatos botrányokat. Vajon jó ötlet, vagy csak felhívják a figyelmet a kritikusaikra? Eközben a rövid videós tartalmak meghódították a közösségi médiákat, követőszerzésre is jó megoldás ráfeküdni a Reelsre, YouTube Shortsra – aki kimarad, lemarad! A vállalkozók és cégvezetők rengeteget dolgoznak, de egy kutatás szerint akár heti 21 óra is eltelhet felesleges melóval. Ideje megtanulni hatékonyan delegálni. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter és Mándó Milán.

A podcast hanganyaga, videó linkjei

Spotify-on itt érhető el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

A podcast hírei, témái, időbélyegei:

0:00 – Új ChatGPT funkció a Samsung botrány miatt
3:46 – Itt az új webre kötött ChatGPT
11:27 – Így kezeld a negatív PR-t? fckoatly.com
20:05 – Kipróbáltuk helyetted: Reels és YouTube shorts követőszerzés
32:14 – Ti kérdeztétek: Etikus AI generálta portréfotót használni?
36:59 – Heti statisztika: 72 órát dolgozik egy cégvezető, abból 21 felesleges

A podcast tartalma

ChatGPT új funkciója az adatok védelmében

Új fejlesztést kapott a ChatGPT: a felhasználók már kikapcsolhatják, hogy a beszélgetési előzményeket képzési adatként használja fel az OpenAI. Ha kikapcsoljuk az előzmények mentését, akkor azok nem jelennek meg a bal oldali sávban, nem tudjuk mi sem visszanézni őket, viszont így az OpenAI se használja fel az adatokat a nyelvi modell fejlesztésére.

Emellett a ChatGPT új vállalati csomagot is bejelentett, amelyben alapbeállítás lett, hogy a beküldött adatokat nem használja fel tanulásra a nyelvi modell.

Forrás: Portfolio

A ChatGPT új verziója már hozzáfér az internethez

A ChatGPT idén tavasszal a GPT4 kiadásával már óriásit lépett előre. Sokkal kifinomultabb válaszokat ad, és nem utolsó sorban előfizetőket is tudott ráterelni, így bevétele is van már. A GPT4 és korábbi verziók 2021 szeptemberéig tartalmaztak információkat, addig az új, webre kötött változat már képes valós időben adatokat gyűjteni az internetről, ez pedig jelentősen kibővíti a funkcionalitását. Az új verzió képes webes összefoglalókat készíteni, külön kigyűjteni a tartalomból a linkeket.

A Bing szintén megkapja ezeket a frissítéseket, még ha korlátozva is. A Google-nek is lépnie kell. Ami igazán jó kérdés, hogy mi lesz a keresőkkel, ha már csak egy találatot adnak majd?

Forrás: Raketa.hu

Így kezeld a céget érő támadásokat – FckOatly.com példa

Saját utálói blogot hozott létre az Oatly márka, ahol összegyűjtötték és bemutatták az eddigi botrányaikat, amik miatt támadták őket vagy bojkottálták a márkát. Például, hogy bepereltek egy kisvállalkozást amiért hasonló nevet használt, hogy a zabtej előállítási maradékát sertéstelepeknek adták el, vagy hogy a kínai állam is a befektetőik között van.

A döntéseiket, mint a nagy tőkebefektetés elfogadását, vagy a szerzői jogi perüket meg tudják magyarázni az oldalon, illetve el tudják oszlatni a termékeiket körülvevő félreértéseket (például a TikTokon terjengő rémhíreket, hogy mérgező a gyártás során használt repceolaj). Mindezt nem nagyvállalati, PR-os hangnemben hanem közérthetően és humorosan, a blogposztok alá bevágva képernyőfotók az Oatlyhoz érkező mérges, fröcsögő kommentekről és a közösségi média menedzsereinek türelmes válaszairól.

Jó megoldás, vagy inkább csak szem előtt tartja a negatív PR-t? Hallgasd meg, mit gondoltunk erről a podcast adásban!

Forrás: The Drum

Ti kérdeztétek: etikus-e AI generálta portréfotót használni?

A Minner Extra Facebook csoportban érkezett poszt azzal a kérdéssel, vajon LinkedIn profilon, önéletrajzon megállja-e a helyét a pl. Try it on AI megoldással készült „portréfotók”. Hallgasd meg a véleményünket a podcast adásban!

Heti stat: hetente 21 órát feleslegesen dolgoznak a cégvezetők

A Harvard Business Review-ban még korábban megjelent egy tanulmány, hogy a cégvezetők átlagosan 72 órát dolgoznak. A Gallup és a Wells Fargo közös kutatása alapján a vállalkozók 57%-a 6 napot dolgozik, 20%-uk pedig 7-et egy héten. Egy másik kutatásban azt vizsgálták, hogy biztosan kell-e ennyit dolgozniuk? Például a legtöbb cégvezető 6-7 órát tölt alacsony értékű üzleti tevékenységgel, például adminisztráció, amit delegálva sokkal jobban megtérülne. Heti 3-4 órát olyan e-mailekkel foglalkoznak, amelyek alacsony prioritásúak, vagy nem is nekik kellene vele foglalkozniuk. Heti 3-4 óra valamiféle mentális szünet, ami görgetés a közösségi médiákban, Youtube videó megnézése.

Összességében 21,8 elvesztegetett órát találtak a szakemberek.

Forrás: Inc.com

Kurzus ajánló: Felszabadult vezető: útmutató a delegáláshoz

Korábbi adások

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.