A Decathlon Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

A következő kiszemelt a Decathlon sportáruház a Facebook marketing elemzések cikksorozatban. Majdnem 10/10 pontot kapott az értékelésemnél, szóval érdemes lesz tüzetesen neked is átnézned, mit posztolnak és miért! Tényleg le a kalappal a marketingeseik előtt, nincs erőltetett marketing, van közösségépítés.

Egyébként mi ez? Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.

Decathlon egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése

Röviden:

  • Az oldal: https://www.facebook.com/pg/decathlonmagyarorszag/
  • Vizsgált időszak 2019. április 14. és május 14. közötti időszak
  • Facebook követők száma: 199 000 követő
  • Aktív a Facebook oldala?: Aktív 
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen  most a Tekerjük körbe Magyarországot esemény
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Közepes
  • Akciók sűrűsége: Nem zavaró 
  • Facebook hirdetések: Pont elég mennyiségű, + pont a webshopos termék listákhoz
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Weboldalra, webshopra, vagy például a blogra.
  • ChatbotNincs
  • Pontszám: 10/9,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.) Csak azért nem 10/10, mert nincs chatbotjuk.

Organikus Facebook posztok / kampányok

  • Nagyon tetszik a közösségi oldaluk, mert átjön az az üzenet, hogy:

Együtt sportolunk veled

  • Ez így azt is jelenti, hogy az offline marketinget összekapcsolja az online-nal.
  • Látni a posztokból azt, hogy érzi a cég a vevőit, és közösséget épít. És ezt a vevők is észreveszik.
  • Plusz pont arra, hogy van több Facebook csoportja is az oldalnak, ahol nagyon aktívak a csoporttagok. (A sportoljma.hu kezdeményezésük pedig igazi tartalommarketing és közösségépítő csemege számomra).

  • Jelenleg egy rögzített poszt is látható, ahol a vitorlázási szokásaikról kérdezi a vevőit a cég. Nyereményért cserébe kéri a kitöltést. A kérdések nagyon szuperek, egyébként remélem nem csak belső használatra kérdezi ezeket a cég, hanem közleményként elküldi a médiaoldalaknak is. És persze infografikát is készít az adatokból. Ezt érdemes elküldeni az újságíróknak. Erről szóló cikkem: Ma megkeresne az Index, vagy a HVG, hogy írna a cégedről. Mi lenne a cikkedben?

Hirdetések

Amit ki szeretnék emelni, hogy látszik, maximalizálják a remarketing adta lehetőségeket. 310 hirdetésük fut jelenleg. Ami elsőre soknak tűnhet, de látszik, hogy a termékeiket hirdetik, még hozzá egészen biztosan dinamikus hirdetésekről van szó, tehát össze van kötve a webshop a Facebook Ads-szel. Remarketingről könnyen érthetően itt olvashatsz: Facebook remarketing használata úgy, hogy ne veszíts el senkit

Aztán másik plusz pont, hogy nem a termékekre helyezi a hangsúlyt a folyamatos hirdetésekben, hanem mire? Hát az eseményekre, programokra:

10/9,5 pont

Csak pozitívan tudok nyilatkozni, megfelelő az egyensúly a reklámposztok és a hasznos tartalom között. Van csoportmarketing, előtérbe a fogyasztót helyezi, a posztok róluk szólnak. A fél pont mínusz egyedül azért van, mert nincs chatbotjuk. A cég közösségi oldala ad egy lökést a márkaépítésüknek is (események, csoportok, közösségépítés).

Gratulálok a Decathlon marketingeseinek! Csak így tovább! 

Még akarok ilyen elemzést!

Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:

Fotó: Decathlon Facebook

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!