A következő kiszemelt a Decathlon sportáruház a Facebook marketing elemzések cikksorozatban. Majdnem 10/10 pontot kapott az értékelésemnél, szóval érdemes lesz tüzetesen neked is átnézned, mit posztolnak és miért! Tényleg le a kalappal a marketingeseik előtt, nincs erőltetett marketing, van közösségépítés.
Egyébként mi ez? Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.
Decathlon egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése
Röviden:
- Az oldal: https://www.facebook.com/pg/decathlonmagyarorszag/
- Vizsgált időszak 2019. április 14. és május 14. közötti időszak
- Facebook követők száma: 199 000 követő
- Aktív a Facebook oldala?: Aktív
- Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – most a Tekerjük körbe Magyarországot esemény
- Közönség aktivizálása, bevonása: Közepes
- Akciók sűrűsége: Nem zavaró
- Facebook hirdetések: Pont elég mennyiségű, + pont a webshopos termék listákhoz
- Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Weboldalra, webshopra, vagy például a blogra.
- Chatbot: Nincs
- Pontszám: 10/9,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.) Csak azért nem 10/10, mert nincs chatbotjuk.
Organikus Facebook posztok / kampányok
- Nagyon tetszik a közösségi oldaluk, mert átjön az az üzenet, hogy:
Együtt sportolunk veled
- Ez így azt is jelenti, hogy az offline marketinget összekapcsolja az online-nal.
- Látni a posztokból azt, hogy érzi a cég a vevőit, és közösséget épít. És ezt a vevők is észreveszik.
- Plusz pont arra, hogy van több Facebook csoportja is az oldalnak, ahol nagyon aktívak a csoporttagok. (A sportoljma.hu kezdeményezésük pedig igazi tartalommarketing és közösségépítő csemege számomra).
- Jelenleg egy rögzített poszt is látható, ahol a vitorlázási szokásaikról kérdezi a vevőit a cég. Nyereményért cserébe kéri a kitöltést. A kérdések nagyon szuperek, egyébként remélem nem csak belső használatra kérdezi ezeket a cég, hanem közleményként elküldi a médiaoldalaknak is. És persze infografikát is készít az adatokból. Ezt érdemes elküldeni az újságíróknak. Erről szóló cikkem: Ma megkeresne az Index, vagy a HVG, hogy írna a cégedről. Mi lenne a cikkedben?
Hirdetések
Amit ki szeretnék emelni, hogy látszik, maximalizálják a remarketing adta lehetőségeket. 310 hirdetésük fut jelenleg. Ami elsőre soknak tűnhet, de látszik, hogy a termékeiket hirdetik, még hozzá egészen biztosan dinamikus hirdetésekről van szó, tehát össze van kötve a webshop a Facebook Ads-szel. Remarketingről könnyen érthetően itt olvashatsz: Facebook remarketing használata úgy, hogy ne veszíts el senkit
Aztán másik plusz pont, hogy nem a termékekre helyezi a hangsúlyt a folyamatos hirdetésekben, hanem mire? Hát az eseményekre, programokra:
10/9,5 pont
Csak pozitívan tudok nyilatkozni, megfelelő az egyensúly a reklámposztok és a hasznos tartalom között. Van csoportmarketing, előtérbe a fogyasztót helyezi, a posztok róluk szólnak. A fél pont mínusz egyedül azért van, mert nincs chatbotjuk. A cég közösségi oldala ad egy lökést a márkaépítésüknek is (események, csoportok, közösségépítés).
Gratulálok a Decathlon marketingeseinek! Csak így tovább!
Még akarok ilyen elemzést!
- A NetPincér Facebook marketingjének elemzése
- A Nescafé Facebook marketingjének elemzése
- Laptopszaki Facebook marketingjének elemzése
- A Pöttyös, vagyis a Túró rudi Facebook marketingjének elemzése
- A Szentkirályi Facebook marketingjének elemzése
- A Triumph Facebook marketingjének elemzése
Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:
- Chatbot marketingmatek. Mennyit hoz egy chatbot? Esettanulmány
- 27 poszt példa, amik vonzották a lájkokat, kommenteket na és a vásárlókat is
- Jobb Facebook marketinget szeretnél? Facebook marketing képzés (online) a MinnerAkadámián! Kattints ide!
Fotó: Decathlon Facebook