blank

A Decathlon Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

A következő kiszemelt a Decathlon sportáruház a Facebook marketing elemzések cikksorozatban. Majdnem 10/10 pontot kapott az értékelésemnél, szóval érdemes lesz tüzetesen neked is átnézned, mit posztolnak és miért! Tényleg le a kalappal a marketingeseik előtt, nincs erőltetett marketing, van közösségépítés.

Egyébként mi ez? Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.

Decathlon egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése

Röviden:

  • Az oldal: https://www.facebook.com/pg/decathlonmagyarorszag/
  • Vizsgált időszak 2019. április 14. és május 14. közötti időszak
  • Facebook követők száma: 199 000 követő
  • Aktív a Facebook oldala?: Aktív
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok):Igen most a Tekerjük körbe Magyarországot esemény
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Közepes
  • Akciók sűrűsége: Nem zavaró
  • Facebook hirdetések: Pont elég mennyiségű, + pont a webshopos termék listákhoz
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Weboldalra, webshopra, vagy például a blogra.
  • ChatbotNincs
  • Pontszám: 10/9,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.) Csak azért nem 10/10, mert nincs chatbotjuk.

Organikus Facebook posztok / kampányok

  • Nagyon tetszik a közösségi oldaluk, mert átjön az az üzenet, hogy:

Együtt sportolunk veled

  • Ez így azt is jelenti, hogy az offline marketinget összekapcsolja az online-nal.
  • Látni a posztokból azt, hogy érzi a cég a vevőit, és közösséget épít. És ezt a vevők is észreveszik.
  • Plusz pont arra, hogy van több Facebook csoportja is az oldalnak, ahol nagyon aktívak a csoporttagok. (A sportoljma.hu kezdeményezésük pedig igazi tartalommarketing és közösségépítő csemege számomra).

blank

  • Jelenleg egy rögzített poszt is látható, ahol a vitorlázási szokásaikról kérdezi a vevőit a cég. Nyereményért cserébe kéri a kitöltést. A kérdések nagyon szuperek, egyébként remélem nem csak belső használatra kérdezi ezeket a cég, hanem közleményként elküldi a médiaoldalaknak is. És persze infografikát is készít az adatokból. Ezt érdemes elküldeni az újságíróknak. Erről szóló cikkem: Ma megkeresne az Index, vagy a HVG, hogy írna a cégedről. Mi lenne a cikkedben?

Hirdetések

Amit ki szeretnék emelni, hogy látszik, maximalizálják a remarketing adta lehetőségeket. 310 hirdetésük fut jelenleg. Ami elsőre soknak tűnhet, de látszik, hogy a termékeiket hirdetik, még hozzá egészen biztosan dinamikus hirdetésekről van szó, tehát össze van kötve a webshop a Facebook Ads-szel. Remarketingről könnyen érthetően itt olvashatsz: Facebook remarketing használata úgy, hogy ne veszíts el senkit

blank

Aztán másik plusz pont, hogy nem a termékekre helyezi a hangsúlyt a folyamatos hirdetésekben, hanem mire? Hát az eseményekre, programokra:

blank

10/9,5 pont

Csak pozitívan tudok nyilatkozni, megfelelő az egyensúly a reklámposztok és a hasznos tartalom között. Van csoportmarketing, előtérbe a fogyasztót helyezi, a posztok róluk szólnak. A fél pont mínusz egyedül azért van, mert nincs chatbotjuk. A cég közösségi oldala ad egy lökést a márkaépítésüknek is (események, csoportok, közösségépítés).

Gratulálok a Decathlon marketingeseinek! Csak így tovább!

Még akarok ilyen elemzést!

Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:

Fotó: Decathlon Facebook

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Butul a ChatGPT – Az AirBnB marketing platform? – Vége az AI trendnek – Hírszemle

Hanyatlóban az AI mánia? A Hírszemle mai adásában sorra vesszük a mesterséges intelligencia trendet érintő újdonságokat. Például, hogy hiába vezette be az AI-t a...

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...