A Decathlon Facebook marketingjének elemzése

A következő kiszemelt a Decathlon sportáruház a Facebook marketing elemzések cikksorozatban. Majdnem 10/10 pontot kapott az értékelésemnél, szóval érdemes lesz tüzetesen neked is átnézned, mit posztolnak és miért! Tényleg le a kalappal a marketingeseik előtt, nincs erőltetett marketing, van közösségépítés.

Egyébként mi ez? Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.

Decathlon egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése

Röviden:

  • Az oldal: https://www.facebook.com/pg/decathlonmagyarorszag/
  • Vizsgált időszak 2019. április 14. és május 14. közötti időszak
  • Facebook követők száma: 199 000 követő
  • Aktív a Facebook oldala?: Aktív 
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen  most a Tekerjük körbe Magyarországot esemény
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Közepes
  • Akciók sűrűsége: Nem zavaró 
  • Facebook hirdetések: Pont elég mennyiségű, + pont a webshopos termék listákhoz
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Weboldalra, webshopra, vagy például a blogra.
  • ChatbotNincs
  • Pontszám: 10/9,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.) Csak azért nem 10/10, mert nincs chatbotjuk.

Organikus Facebook posztok / kampányok

  • Nagyon tetszik a közösségi oldaluk, mert átjön az az üzenet, hogy:

Együtt sportolunk veled

  • Ez így azt is jelenti, hogy az offline marketinget összekapcsolja az online-nal.
  • Látni a posztokból azt, hogy érzi a cég a vevőit, és közösséget épít. És ezt a vevők is észreveszik.
  • Plusz pont arra, hogy van több Facebook csoportja is az oldalnak, ahol nagyon aktívak a csoporttagok. (A sportoljma.hu kezdeményezésük pedig igazi tartalommarketing és közösségépítő csemege számomra).

  • Jelenleg egy rögzített poszt is látható, ahol a vitorlázási szokásaikról kérdezi a vevőit a cég. Nyereményért cserébe kéri a kitöltést. A kérdések nagyon szuperek, egyébként remélem nem csak belső használatra kérdezi ezeket a cég, hanem közleményként elküldi a médiaoldalaknak is. És persze infografikát is készít az adatokból. Ezt érdemes elküldeni az újságíróknak. Erről szóló cikkem: Ma megkeresne az Index, vagy a HVG, hogy írna a cégedről. Mi lenne a cikkedben?

Hirdetések

Amit ki szeretnék emelni, hogy látszik, maximalizálják a remarketing adta lehetőségeket. 310 hirdetésük fut jelenleg. Ami elsőre soknak tűnhet, de látszik, hogy a termékeiket hirdetik, még hozzá egészen biztosan dinamikus hirdetésekről van szó, tehát össze van kötve a webshop a Facebook Ads-szel. Remarketingről könnyen érthetően itt olvashatsz: Facebook remarketing használata úgy, hogy ne veszíts el senkit

Aztán másik plusz pont, hogy nem a termékekre helyezi a hangsúlyt a folyamatos hirdetésekben, hanem mire? Hát az eseményekre, programokra:

10/9,5 pont

Csak pozitívan tudok nyilatkozni, megfelelő az egyensúly a reklámposztok és a hasznos tartalom között. Van csoportmarketing, előtérbe a fogyasztót helyezi, a posztok róluk szólnak. A fél pont mínusz egyedül azért van, mert nincs chatbotjuk. A cég közösségi oldala ad egy lökést a márkaépítésüknek is (események, csoportok, közösségépítés).

Gratulálok a Decathlon marketingeseinek! Csak így tovább! 

Még akarok ilyen elemzést!

Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:

Fotó: Decathlon Facebook

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!