A Facebook csoport marketing azért hatékony, mert a közösségi oldal is támogatja

Téged is biztosan bosszant, hogy az organikus (ingyenes) elérésed alacsony. A posztjaid többsége a követők alig 5-10%-ához ér el, 10%-nál már összeteszed a két kezed. Persze azt is fel lehet tornászni kb. 20-30%-ra, de a csoport marketing még ennél is jobb eredményeket hozhat számodra. Főleg azért is, mert a cél mindig az, hogy a végén konverzió legyen. Egyrészt rákényszerít, hogy ne told túl a marketinget, a reklámot, másrészt a Facebook nem véletlen többször jeleníti meg a csoportok posztjait.

Facebook csoport marketing melletti érvek

Nem mindenki tudja kihasználni a csoport marketinget, sőt ezzel még óvatosabban kell bánni, mert itt még inkább elveszi a csoport minőségét és hatékonyságát a túlzott reklám. Nehéz belátni (látsz majd saját példát lejjebb), hogy a vásárlók önként és dalolva is megtalálják mit is tudnak vásárolni, és magasan kvalifikált vásárlókat kapunk így.

A saját csoport üzemeltetés mellett érv, hogy a Facebook úgy detektálta, hogy a csoportok az egyik olyan tényező, ami miatt a felhasználók nem hagyják ott a közösségi oldalt. Továbbá sokkal több komment és interakció keletkezik, mert egy adott érdeklődés köré sokkal jobban összehozza az embereket, szemben az ismerősök vagy a cégek posztjaival.

Miért olyan magas az interakció a csoportokban?A fogyasztók két dolog miatt aktívak:

  • Mert adott téma köré épül áltlában egy-egy csoport, és mivel érdeklődési körébe beletartozik, ezért sokkal jobban magáénak érzi.
  • Róla szól, érzi azt, hogy a kommentje, posztja érdekli a csoporttagokat. A Facebook oldalakon is azok a posztok mennek a legjobban, amiben érzik az emberek, hogy róluk szól az adott tartalom, vagy őszinte érdeklődést éreznek.

Facebook csoport marketing – saját csoport

Fontos leszögezni, hogy itt saját csoportról beszélünk és nem arról, hogy más FB csoportokban gerillázunk, spamelünk kommentjeinkkel, posztjainkkal.

Erre egyik legjobb példa a Decathlon csoportja. A Sportoljma.hu kampányukhoz készítettek egy zárt FB csoportot, ahol már van 4000 tag, és aktívak, sőt a Decathlon jól meg tudja tartani az egyensúlyt a reklámposztok és a tagok posztjai között. És pont most néztem ismét meg a csoportot és mit látok, megújult a Sportoljma oldal és aktívan posztolnak is róla, persze úgy, hogy a tagok posztjai közötti optimális egyensúlyt megtartják.!!! Juhhú, tudod az újdonság ereje!

A Decathlon Facebook marketingjét 10/9,5 pontra értékeltem idén, amivel ő lett az első helyen a toplistámon, a legjobb hazai közösségi média kommunikációt most ő csinálja. Nem véletlenül kapott 9,5-et, mert a FB csoportja is aktív, és a reklám / poszt arányt megfelelően alacsonyan tartja.

Csoportmarketing példa a Minner alapján

Nos 1,5 éve építem gőzerővel a Minner Extra Facebook csoportot. Tudod, a 2018. év eleji drasztikus Facebook algoritmus változások után lépéseket kellett tennem, hogy folytatni tudjam a hatékony Facebook marketinget. A mögötte lévő stratégia az, hogy

  • a Minner közösséget építsem, erősítsem – a tagok egymást segítsék, és persze én is őket. .
  • Cikkekre időnként vigyek át látogatókat,
  • és havi 1-2-szer belefér reklám is. De mint egy egészséges kapitalista (nem rég kaptam ezt a jelzőt), természetesen ez a profitmaximalizálás egyik eszköze. És óriási érték van benne, hogy nem gyilkolom halálra a csoportot reklámmal. Egy érdekes összefüggést is felfedeztem ezzel kapcsolatban. Erről lent még írok.
  • Az eléréseket mérem, és a csoporttagok vásárlásait, aktivitását, hatását a Minner oldalra nézve és persze a konverziókra.
  • A csoportban a posztokat megfelelően moderálom, csak jóváhagyás után kerülhet ki. Ha több poszt várakozik azt időben elosztva hagyom jóvá, hogy megfelelő ütemben kapják a tagos a posztokat. Még egy posztbeküldő sem panaszkodott emiatt.
  • Egy kis érdekesség, hogy sokszor úgy kell megütnöm a kezem, fegyelmeznem magam:

“Milán, nehogy be tedd azt a reklámot a csoportba!”

Tudod milyen nehéz megállni? Amikor tudod, hogy a MinnerAkadémia vásárlóinak 80%-a innen, itt van? Aztán felfigyeltem egy mintára. Egy nagyon érdekes dologra, amit felírtam magamnak mint hipotézis már több mint egy fél éve: Minél többen posztolnak a csoportban a tagok, annál több vásárlás történik aznap a MinnerAkadémián, annál több egyéb megkeresésem van más szolgáltatásaimra és a látogatószám is korrelál vele. Le kell írnom úgy éreztem, hogy motiváljalak titeket, hogy ezzel is foglalkozzatok, a csoport marketinggel. Na ez kicsit nyugtatta kapitalista énemet, hogy nem kell telepakolni reklámmal és tartsam magamat a stratégiához, hogy a csoport bár kicsit hosszabban, de egy könnyebb marketinget eredményez. Ahogy a Minneren is rácsapok a kezemre, hogy: Mándó! Ne tegyél már be reklámot a cikk végére… majd később…. – úgy a csoportban is egyre jobban meg tudtam állni.

Nehezebb volt mérni és bebizonyítani, hogy a hipotézis megállja a helyét. Egyáltalán tényleg érdemes-e összefüggést nézni, vagy tényleges korreláció van-e közötte. Hiszen a vásárlók néha lehet pont reklámból jöttek be, értelemszerűen nem a csoportból kattintottak, hiszen ritkán linkelek be oktatásokat. Sokszor összevetettem poszt aktivitással a vásárlót, csoportban. Ezekből kiderült, hogy tag, továbbá lájkolt az utóbbi 1 hétben, kommentet írt, vagy posztot tett be. Az összefüggés tehát kimutatható mai napig. Amikor napi 3-nál több poszt van a csoportban, annyiszor csipog a Barion, hogy legszívesebben magamra tetováltatnám a logót. A cikk megírását megelőző napon például 5 poszt ment ki és 2 várakozott jóváhagyásra. és bizony tegnap szintén az átlagos napi forgalom többszöröse volt a MinnerAkadémián.

Csináltam további teszteke is. Egyébként is volt olyan challengem, hogy nem költöttem Facebookon, sem Google-ban (többször is 30 napos időtartamban), hogy megnézzem az organikus vásárlások számát, így könnyű volt azokban a hónapban még jobban megfigyelni a tendenciát. És igen, úgy a hirdetések nélkül is szintén kimutatható volt ez az összefüggés.

Szóval posztoljatok a Minner Extra csoportban! Ettől még persze van moderáció, mert tiszta csoportot akarok, hisz pont az növeli később a vásárlásokat, mert minőségi posztok vannak benne. Szóval nem engedek be minden posztot! Például nemrég ismét volt Revolut poszt, nem örültem neki, amikor már milliószor volt róla szó. És miközben leírtam ezt, jött egy vásárló! Kell egy kis idő, míg ráérez az embere, de ahogy a Decathlonnál, úgy nálam is 4000 tag van már, ami számottevő havi bevételt hoz.

Megtanulnád? Csoportmarketinget indítanál?

Tudtam, hogy jól akarod csinálni! A Facebook marketing oktatásra felkértem Scherzer Marcell Facebook marketingest, tudod nem oktathatok mindent. Az utóbbi időben bevontam őt is a csoportom marketingjébe, hogy a legjobb képzést tudjuk közösen összerakni, már régóta dolgozunk együtt és olyan kampányokat szeret ő is csinálni, amiben óvatosan kezeljük a salest. Kattints ide a kurzusra és egy azonnal használható útmutatót kapsz a hatékony csoportmarketinghez!

Fotó: Envato License

Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!