A hazai webáruházak a bőrükön érzik az ecommerce versenyt, hiszen meg kell küzdeniük a hazai és nemzetközi konkurenciával is, továbbá még ott vannak az egyre növekvő futár és logisztikai költségek, vagy például a Google Shopping miatti árverseny. Kell valami még, hogy sokkal kiszámíthatóbb legyen a webáruházunk működése, sokkal több maradjon a zsebünkben. Az egyik ilyen megoldás a fizetős hűségprogramok alkalmazása.
(Ez a cikk nem csak webáruház tulajdonosoknak lehet érdekes, könnyű adaptálni más területre is!)
Fizetős hűségprogramok üzleti modell – Mi ez?
Az általános megoldás az, hogy egy fix éves díj ellenében belépnek a tagok a hűségprogramba, amiért cserébe ők (a vásárlók):
- extra kedvezményeket kapnak,
- csak nekik szóló ajánlatokat, termékeket,
- az új termékeket először ők vehetik meg,
- ingyenes kiszállítást kapnak (vagy kedvezményes, pl. alacsony kosárlimit),
- … és még sorolhatnám, ötletelj rajta (de egészen biztosan lesz erről cikk a Minneren).
A titok még csak most fog jönni, de először még kell néhány információ, hogy még átfogóbb képet kapj erről.
A tapasztalat az, hogy ezek a VIP vásárlók általában többszörösét költik el a webshopban, mint egy átlagos vásárló (2-4-szeresét/év -és akkor még a customer lifetime value-val nem is számoltunk, úgy már 20-30-szoros lehet). Egy korábbi cikkben hoztam példaként az Amazon.com-ot, aki az Amazon Prime megoldással jó mintát ad nekünk és legitimálja ezt az üzleti modellt. De példaként hoztam még egy könyváruházat is. Továbbá van statisztika a VIP klubtagsághoz, és példa is az előfizetéses webáruház modellekről szóló cikkben, a McKinsey tanácsadó cég mérte fel ezt a piacot.
A titok, amivel elérik, hogy rengetegen csatlakoznak az ilyen hűségprogramokhoz, hogy a Glamour napokhoz hasonlóan szerveznek a klubtagoknak egy-egy kedvezményes napot vagy időszakot (pl. 2 nap). De csak a tagoknak. Így az embereknek kedvük van csatlakozni, és mint tudod 2-4-szer többet költenek/év, mint egy átlagos vásárló. Általában ez a nap valamikor holtszezonra esik, például február vagy július, vagy éppen szezon előtt, hogy learassák a babérokat. És persze, ha akkor csatlakoznak, mikor is jár le nekik a hűségprogram? Hát amikor jövő ugyanakkor lesz! Érted?!
A tagságot egy átlagos webáruház esetében valahol éves 7-10 000 Ft körülire érdemes itthon belőni. Egy gyors matekot csinálj majd rá egy Excel-ben vagy üres lapon. Hogy mi van, ha 2, mi van akkor, ha 4-szer többet költenek, sőt valójában a customer lifetime value valahol 20-30-szoros lehet (ehhez még keresek kutatást, gyere vissza később).
Továbbiak ebben a cikkben: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
Illetve itt a többi anyag webáruház témában (új cikkek is bekerülnek): 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
Fontos! A klubok nem két b-vel írandó, sajnos sok helyen így van, én is jobban szeretném úgy írni, hiszen úgy ismeritek fel.
Fotó: Envato License