A fizetős webáruház klubbok, hűségprogramok titka

A hazai webáruházak a bőrükön érzik az ecommerce versenyt, hiszen meg kell küzdeniük a hazai és nemzetközi konkurenciával is, továbbá még ott az egyre növekedő futár és logisztikai költségek, vagy például a Google Shopping miatti árverseny. Kell valami még, hogy a sokkal kiszámíthatóbb legyen a webáruházunk működése, sokkal több maradjon a zsebünkben. Az egyik ilyen megoldás a fizetős hűségprogramok alkalmazása

(Ez a cikk nem csak webáruház tulajdonosoknak lehet érdekes, könnyű adaptálni más területre is!)

Fizetős hűségprogramok üzleti modell – Mi ez?

Az általános megoldás az, hogy egy fix éves díj ellenében belépnek a tagok a hűségprogramba, amiért cserébe ők (a vásárlók):

  • extra kedvezményeket kapnak,
  • csak nekik szóló ajánlatokat, termékeket,
  • az új termékeket először ők vehetik meg,
  • ingyenes kiszállítást kapnak (vagy kedvezményes. pl. alacsony kosárlimit),
  • … és még sorolhatnám, ötletelj rajta (de egészen biztosan lesz erről cikk a Minneren).

A titok még csak most fog jönni, de először még kell néhány információ, hogy még átfogóbb képet kapj erről.

A tapasztalat az, hogy ezek a VIP vásárlók általában többszörösét költik el a webshopban, mint egy átlagos vásárló (2-4-szeresét/év -és akkor még a customer lifetime value-val nem is számoltunk, úgy már 20-30-szoros lehet). Egy korábbi cikkben hoztam példaként az Amazon.com-ot, aki az Amazon Prime megoldással jó mintát ad nekünk és legitimálja ezt az üzleti modellt. De példaként hoztam még egy könyváruházat is. Továbbá van statisztika a VIP klubtagsághoz, és példa is, az előfizetéses webáruház modellekről szóló cikkben, a McKinsey tanácsadócég mérte fel ezt a piacot.

A titok, amivel elérik, hogy rengetegen csatlakoznak az ilyen hűségprogramokhoz, hogy a Glamour napokhoz hasonlóan szerveznek a klubtagoknak egy-egy kedvezményes napot vagy időszakot (pl. 2 nap). De csak a tagoknak. Így az embereknek kedvük van csatlakozni, és mint tudod 2-4-szer többet költenek/év, mint egy átlagos vásárló. Általában ez a nap valamikor holtszezonra esik, például február vagy július, vagy éppen szezon előtt, hogy learassák a babérokat. És persze, ha akkor csatlakoznak, mikor is jár le nekik a hűségprogram? Hát amikor jövő ugyanakkor lesz! Érted?!
A tagság egy átlagos webáruház esetében valahol éves 7-10 000 Ft körülire érdemes itthon belőni. Egy gyors matekot csinálj majd rá egy Excel-ben vagy üres lapon. Hogy mi van, ha 2, mi van akkor, ha 4-szer többet költenek, sőt valójában a customer lifetime value valahol 20-30-szoros lehet (ehhez még keresek kutatást, gyere vissza később).

Továbbiak ebben a cikkben: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció

Illetve itt a többi anyag webáruház témában (új cikkek is bekerülnek): 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Fontos! A klubok nem két “B”, sajnos sok helyen így van, én is jobban szeretném úgy írni, hiszen úgy ismeritek fel.

Fotó: Envato License

Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!