A Google első oldalára pályázol? Ezek a kérdések merülhetnek fel benned

Dátum

Megosztás

A keresőoptimalizálás segítségével a weboldalad oda kerülhet az emberek szeme elé, ha abban a témában keresnek, amivel te foglalkozol. És egy szint után élvezheted az „ingyen” látogatók özönét. Amikor 0-ról indulunk el a kereső megbűvölésében, látva a hozzá kapcsolódó idő – és pénzráfordítást sok-sok kérdés merül fel bennünk. Ezeket a kérdéseket válaszoljuk, elporlasztjuk a bizonytalanságodat, vagy éppen mérlegelni tudod, kell-e ez neked.

Már nehéz az első helyekre kerülni?

A Google folyamatosan pásztázza a webet, és a rangsort is változtatja. Emiatt lehetséges az, hogy előrébb kerüljünk, persze az is lehetséges, hogy letaszíthatnak az első helyekről, ami igazán hozza a kattintásokat. A Google azt figyeli, hogy a fogyasztó megtalálja-e, amit keres, és ha úgy látja, hogy nálad jobban megtalálja, akkor előrébb hoz. És ugye meg fogja találni? Naná, nálad a legjobban! A pandémia egy kicsit felforgatta az emberek szokásait, sőt vállalkozások is itt-ott változtattak, vagy akár meg is szüntettek részlegeket, így sok helyen érezhető változás a helyezésekben.

Tapintani lehet a lehetőséget a levegőben!

Ezért is olvasod most ezt a Minneren. A több mint 7 év alatt kialakítottuk azokat a módszereket, amivel a lehető legjobban megtaláljuk, mibe érdemes időt és pénzt feccölnünk, illetve azokat a tényezőket, amivel mérlegelni tudjuk beleillik-e a hazai környezetbe. Igen, mi is alkalmazzuk, amit leírunk, amiről beszélünk!

Mennyit érnek az első helyek?

Az online világban a legmagasabb konverziót a Google keresőből érkező látogatókból tudjuk elérni. Átlagosan 2,9%, vagyis 100 látogatóból 2,9 konverziót eredményez (vásárlás, hírlevél feliratkozás, űrlap kitöltés…). 

Miért ilyen óriási a szám, miért itt a legnagyobb? Mert magas problématudattal, vagy konkrét igénnyel indítanak keresést a fogyasztók. Mondhatni tűpontosan eljutunk azokhoz, akiknek mi kellünk. És sikerül érdeklődőket szereznünk (akár vásárlási konverzió révén, akár űrlap kitöltése révén, vagy egyéb céllal).

A konverziót érdemes vizsgálni úgy is, hogy milyen csatornáról jön. A konverziónál láthatod is, hogy sokban függ a mértéke attól, hogy mennyire magas fokú a felhasználó szándéka. Lásd a fizetett Google hirdetése (Ads) 2,9%-kal szerepel, a legmagasabb (de ez a következő 1-2 évben változni fog és lejjebb csúszik. Míg a social 1%-on áll (Facebook hirdetés), amelynek oka, hogy ott aztán mindennel is találkozik a fogyasztó (olyannal is, ami éppen nem érdekli). Ettől még mindegyikre érdemes hangsúlyt fektetned, de láthatóan Google marketing meg tudja emelni a konverziódat már most! (Forrás: Episerver

A képen az Organic Search a Google. Átlagosan 100 látogatóból 2,8 vásárlást jelent a %-os érték.

A Google keresőből származó konverzió most még jobban elhúz, miután az Apple és más rendszerek is a követési lehetőségeket megnyirbálják.

Az egyes keresések esetében a kattintások 50%-át az első három helyen lévő link viszi el. A maradék 50%-on osztoznak az utána lévők. Ez iparáganként változhat, de hasonló számokat mutatnak.

Az alábbi ábrán a SmartInsights felmérését látod. A függőleges tengely a CTR, a kattintási ráta (%-os érték), a vízszintes tengelyen a Google pozíciót mutatja (első hely, második hely…), a színek pedig, hogy a kulcsszó, amit beírtak, mennyi szóból áll (words). Továbbá külön jelöli a keresőbe írt szavak számát (word).

Ebből látszik, hogy az első 3 hely tényleg sok kattintást elvisz, de az is körvonalazódik, hogy a több szavas kulcsszavak esetében kicsit jobb az eloszlás, és több jut az egyes helyeken lévőkre. Ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy a Google gyakran segít és kiegészíti, hogy mire is akarunk rákeresni, és sokan ezekre rákattintanak, ami egyből akár 3-4 szó is lehet. Aztán látszik, hogy a 8-10 helyen már alig 2-5%-os kattintási arányok vannak.

Ebben a cikkben néhány magyar elemzést is láthatsz: Ennyien kattintanak az első 10 linkre a Google találati oldalán. Mennyi látogatód lehetne “ingyen”?!

Na, de akkor nem is biztos az az első hely?

Az első pontból következik, hogy bizony, ha oda is kerülsz, az nem garancia, hogy ott is maradsz. Akik elöl vannak, képesek picit elkényelmesedni. Pedig elérni nehezebb, mint megtartani. Ahhoz, hogy az első helyed megmaradjon aktívan kell majd foglalkoznod a weboldaladdal, de ez egyébként is előfeltétele annak, hogy igazán hatása legyen a digitális jelenlétednek a pénztárcádra. És ez folyamatosan meg is maradjon.

Mennyi idő után hoz eredményt?

Én is annak örülnék, hogyha már tegnapra hozna. Ez egy hosszú folyamat, tehát legalább 2-3 hónap, míg látod az első eredményeket, és 6-8 hónap kell, míg elkezd hízni a pénztárcád. Próbáltam a pesszimista változatot leírni. Tudod, mi motivál? Hogy a legtöbb cég türelmetlen, ezért buknak el a keresőoptimalizáláson.

Itt tehát a magas belépési küszöb az a kitartás és idő.

Engem kifejezetten motivál, és látom, pont emiatt lehet eredményt elérni.

Facebook organikus vs Google organikus

Mikor ezeket a sorokat írom eszembe jutott az, hogy mennyire megnehezíti most az Apple a dolgunkat a marketingben, nehezebben tudjuk kihasználni a remarketing adta lehetőségeket (iOS 14 korlátozások), így sokkal jobban felértékelődik az ilyen marketing csatornák.

A Google keresőből származó látogatóözönt össze szoktuk hasonlítani a Facebook követőszerzés által generált poszt organikus eléréssel is. Utóbbinál a FB-on folyamatos jelenlét kell, sok képet, szöveget legyártani. A Google esetében ugyanennyi idő – pénz ráfordítással tapasztalataink alapján több látogatóra lehet szert tenni.

Megtérül nekem a 38 990 forintos képzés, útmutató díja?

Ez a MinnerAkadémia keresőoptimalizálás képzéséhez kapcsolódó kérdés. Ha csak megveszed és nem teszel semmit, akkor biztos nem. Ami nagyobb pénzbe kerül neked, az az időd, amit rá kell szánnod. Hiszen az útmutató 11 órányi videoanyagot tartalmaz, plusz a letölthető fájlok. 

A jó hír, hogy nem kell mindent azonnal megcsinálni, megnézni. Viszont számold ki csak, hogy a 38 900 Ft mennyi hirdetési eredményt hozna a Google Ads-ben! A képzés anyagait a Minner.hu-n is alkalmazzák, átfogó anyag lett, és ilyen áron rengeteg órányi kutatómunkát spórolhatsz meg vele.

Nem értek annyira a digitalizációhoz. Így is menni fog?

Lehetséges, hogy lesz olyan pontja a MinnerAkadémia keresőoptimalizálás útmutatónak, amihez kell majd külső segítség. A tananyag 90%-ában viszont segítenek neked a képernyővideók, letölthető fájlok. És ott még a lehetőség, hogy kérdezz is a szakértőtől Martincsek Zsolttól.

Keresőoptimalizálásra fel!

Statisztika forrás: Episerver, SmartInsights
Fotó: Photo by Luis Villasmil on Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!