A kis termékmennyiséggel rendelkező webshopok labdába sem rúgnak, a nagyok pedig óriási árversenybe kell, hogy belemenjenek. A hazai e-kereskedelem óriási változáson fog keresztül menni a Google Shopping magyarországi (Shopping Ads) megjelenésével, erősödésével. És ez még semmi!
Az alábbi cikket olvasva egészen biztosan arra fogsz gondolni majd, hogy: jó-jó, óriási a verseny és igazad van Milán, a webáruházamba kell a transzformáció, üzleti modell átalakítás, hogy versenyben maradjak.
Így néz ki a Google Shopping hirdetés
Ha például van szöveges hirdetés, akkor jobb oldalra teszi a találatokat (desktop-on).
Ha nincs szöveges, akkor felülre.
Fontos információk a Google Shoppingról
- Google Ads-ből tudjuk kezelni a hirdetéseket, de szükségünk lesz Google Merchant Center regisztrációra is, mert ott tudjuk a termékeket feltölteni, a weboldalunk feedjéről küldeni az adatokat.
- Főképpen ár alapján rangsorol, tehát az olcsóbb árú terméknek nagyobb az esélye, hogy a felhasználó elé kerüljön.
- Minden keresésnél szinte változó eredményt ad ki (próbáld ki).
- Új fülön nyitja meg a kattintás után a termékoldalt!
- A legjobban a több termékes webshopoknak éri meg csatlakozni (értsd legalább 100 termék, de jó ha annál több).
- Itt engedélyezi a márka nevek használatát (Google szöveges hirdetésnél csak akkor, ha megvan hozzá a jogunk, papírunk).
- A szöveges hirdetéseket is megjeleníti (ha van arra a kulcsszóra). Nézd csak meg honnan kezdődik az organikus találatok – piros vonal (nem hirdetett linkek)! Ez bizony az a rész, ami már csak akkor látszik, ha görget az ember!
- Szigorúak a hirdetésekkel kapcsolatban:
- Itt vannak, hogy mit nem lehet hirdetni, tartsd be, mert akár végeleges tiltást is kaphatsz!
- Algoritmus ellenőrzi, hogy a termék van-e csak a fotón és mondjuk nem található-e rajta a te logód vagy bármi megkülönböztetés.
- USA és európai statisztikák pozitív számokat mutatnak a shopping használatáról:
- A Google Shopping hirdetést használó webshopok látogatottságának több mint a 70%-át ez adja.
- Átlagosan 30%-kal magasabb konverziót mérnek.
- A kereskedelmi Google hirdetések 76%-át már Shopping Ads teszi ki (maradék a szöveges), sőt a hozzánk közel eső Egyesült Királyságban ez a szám 82%!!! Érzed akkor már, miért lesz rossz, hogy az ÁR a legfőbb rendezési, megjelenítési faktor!? Forrás: Smartinsights
- Tudod jelezni a keresőnek, hogy éppen magas prioritású kampányod van.
- Az ár-összehasonlító oldalak találatai (vagyis hirdetései) is megjelennek
Olcsóbbat.hu, Árukereső, Árgép is a Google Shoppingban
Az EU pénzzel is büntette a Google-t, sőt kötelezte, hogy engedje be a rendszerébe az ár-összehasonlító oldalakat a Shopping hirdetésekbe. Mondván kihasználva a monopol helyzetét piacokat tesz, illetve tenne tönkre. Az ár-összehasonlító oldalak igazából komolyabb és több feltétel szerint hasonlítják a termékeket és több mindent meg is jelenítenek, de érezhető volt az USA-ban, hogy a Shopping Ads elviszi a forgalom jó részét. Nos, így ezek az oldalak szerződést köthetnek a Google-lal és olcsóbban hirdetnek valamennyivel, mint a webáruház tulajdonosok, hogy maradjon haszon náluk is. Az ár-összehasonlító oldalak hirdetéseiről is egyből a te weboldaladra fognak menni a felhasználók és velük kell elszámolnod a kattintási költségeket. Erről bővebben itt olvashatsz: Google Shopping hirdetéseid az ár-összehasonlító oldalak közreműködésével
Mi várható most?
Amikor írom a cikket, akkor kezd még csak belelendülni a piac a shopping használatába Magyarországon. A decemberi, karácsonyi időszak viszont pont jó lesz arra, hogy aki most lépett be, nagy eredményeket, óriási konverziós számokat tud majd felmutatni. Aztán szépen lassan nálunk sem tud majd úgy működni egy nagyobb webshop, hogy ne használna Google Shopping hirdetést, meg fog látszani a forgalmában, ha nem teszi.
Felértékelődik az, hogy a webáruházaknak meglegyen a visszatérő vevő stratégiájuk, mivel óriási árversenybe kényszerülnek rengeteg termékkategóriában. Változni fog a webshopok kiszállítási politikája, kiszállítási árak, kosárértékek! Még jobban figyelned kell a konkurenciát!
Mindenképpen javaslom, hogy próbáld ki a Google Shoppingot! Teszteld le!
Ismét egy érv amellett, hogy a webáruházaknak új üzleti modellt kell keresniük, amivel kiszámíthatóbb, stabilabb bevételre tesznek szert és nem függnek más piaci szereplőtől. Te mit tegyél most? Irány ide: A webáruház transzformációról, sajátmárkás termékekről, új webshop üzleti modellekről itt olvashatsz: 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
Forrás: Smartinsights