A GVH nem is büntet | Mit tegyél ha támadnak a trollok? – Hírszemle

Dátum

Megosztás

A GVH megbüntette a Wish online piacteret, csakhogy az ügyet megint elrendezték egy kupon osztással. Büntetés ez egyáltalán vagy inkább egy marketing kampány? Eladósorba kerül a jófogás.hu, a használtautó.hu és az autónavigátor.hu magazin. A tulajdonos lát potenciált a piacokban, de szűkíti a portfóliót, nem viszi tovább a magyar oldalait. Csinálnál olyan reklámot, amiben a konkurenciádnak szólsz be? A Miller Lite sör reklámját épp visszavonták az USA-ban, mert vízhez hasonlította versenytársát. Lehet így jól reklámozni vagy érdemes kerülni a harcot? És ha már harc, a Minnernek lett egy trollja. Hogy érdemes kezelni egy ilyen helyzetet? A heti statisztikánk a vasárnapi szorongásról szól. Megbeszéljük érdmes-e ezzel foglalkoznod vezetőként és hogy vállalkozóként fenyeget-e minket ilyesmi. Végül pedig egy érdekes téma a Minner közösségből: Engedélyhez, végzettséghez kellene kötni a vállalkozást? Szerintünk nem jó ötlet, több szempontból is elmeséljük, miért. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát, Mándó Milán.

A hírszemle hanganyaga, videója

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszókon kereszül:

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Intro
  • 0:29 – A Wish GVH büntetése nem is büntetés?
  • 6:39 – Eladósorba kerül a Jófogás
  • 15:35 – Betiltották a Miller Lite reklámját, mert a konkurenciát támadta
  • 22:09 – Ez jó ötlet, csináljuk: Trollok kezelése
  • 36:00 – Heti statisztika: Vasárnapi szorongás
  • 44:21 – Ti kérdeztétek: Vállalkozni csak engedéllyel?

Wish GVH büntetés, ami nem is büntetés?

2021 nyarától vizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal az amerikai alapítású Wish platformot az ár- és kedvezményfeltüntetési gyakorlata miatt. A hatóság gyanúja szerint a piactéren áruló kereskedők bizonyos árai valótlanok lehettek, egyes termékeket irreálisan nagy kedvezménnyel és hamis állításokkal hirdettek, a fogyasztókat pedig visszaszámláló óra sürgette egyes „azonnali ajánlatok” elfogadására.

 A Wish elfogadta a jogsértést és a vállalások keretében a 1500 Ft-os jóvátételt (kreditjóváírást) kap minden magyar felhasználó, aki az azonnali ajánlatra kattintva vásárolt a platformon 2021-ben. A jóvátétel mintegy 100-150 ezer fogyasztót érint, vagyis 150-225 millió forint értékben történik jóváírás.

Korábban a romániai hátterű eMAG 2021 májusában a megtévesztő akciózás miatt indult vizsgálatot szintén hasonló konstrukcióval zárta. Egy négymilliárd forint értékű jóvátételi csomagot ajánlott fel a vásárlóknak, emellett 200 millió forint bírságot is kiróttak rá. De nem volt utána sem makulátlan a cég, 50 millió forintos bírságot kapott.

Most akkor lényegében a platformon belül költhet még a vásárló. Ez a Wish-nek jó, nem?

Forrás: hwsw.hu

Eladósorba kerül a Jófogás

Az Adevinta 2022-es beszámolójából kiderül, hogy a nemzetközi cégcsoport szűkíteni tervezi portfólióját, eladja a magyarországi üzletrészeit. Adásvétel tárgya lett így a Jófogás és a Használtautó.hu apróhirdetés oldalak, továbbá az Autónavigátor.hu online autós magazin, hozta le a Forbes.

A globális óriás egyébként nem zárt rossz évet, a forgalmuk 8, a nyereségük pedig 7 százalékkal emelkedett. Ezzel szemben a magyar leányvállalata, az Adevinta Classified Media Hungary 2021-ben 4,3 milliárd forintra növelte árbevételét, a jövedelmezősége ugyanakkor jelentős csapást kapott: 39 milliós adózás utáni veszteséget termeltek, pedig az előző három évben nyereségesek voltak. A cégcsoport csak a magyar üzletrésztől szabadul meg, az új tulajdonos egyelőre ismeretlen. Van kiaknázatlan potenciál a magyar piacban, de a cég nem feltétlenül magát látja annak a szereplőnek aki ezt a potenciált hosszú távon kibontakoztatja.

Forrás: forbes.hu

Betiltották a Miller Lite reklámját, mert a konkurenciát támadta

A Molson Coors, az amerikai Miller márka tulajdonosa futtatott tavaly egy reklámot, amiben egy biciklis hosszú tekerés után kinyit egy „Extremely light beer” feliratos dobozt és magára önti, mint amikor a sportolók vízzel locsolják magukat. A reklám lényege, hogy a light sörök olyanok, mint a víz, de a Miller új söre tényleg sörízű. A versenytárs Anheuser Busch tiltakozott a spot ellen, mert a biciklisnél lévő doboz színe megegyezik a híres Bud Light brand kékjével. Az amerikai reklámügynökség egyetértett ezzel és leállította a kampányt.

Rengeteg olyan reklámot láttunk már, ahol az adott márka a versenytársat „húzza le”, egyéb mosóporok, egyéb öblítők, sokszor felismerhető az egyéb márka színe egyébként, de még sosem volt ebből baj. Ha belegondolunk a Pepsi 100 éve futó íztesztje is ezen alapul, mindenki tudja, hogy a Coca-Cola a másik tesztalany. A Microsoft és az Apple is kemény reklámharcot nyomtak régen. Hol a határ, mikortól számít egy reklám a másik lehúzásának? Versenytársként hogy érdemes erre reagálni? Erről beszélgetünk a podcastben.

Forrás: entrepreneur.com

Húú ez jó ötlet: Így kezeld trollokat

Van egy kis trollunk. Több profilt is létrehoz és kommentel, belénk köt, ahol csak tud. Még az egyik űrlapunkat is kitöltötte, amiben megkérdőjelezi a Minner létjogosultságát úgy 9 év után. Egyébként azt az űrlapot éppen több tucat vállalkozó töltötte ki, hogy miben segítette őket a Minner. A másik kommentje az volt, hogy kevés ez a 2000 követő, mert ezt lazán összehozza egy 13 éves srác 1 hét alatt gameplay csatornával. Nem tudom ez hogy jön ide, mikor ez egy üzleti szegmens. Többet kellene olvasnia a Minnert, hiszen ez a buyer persona, célcsoport kérdés.

Az elmúlt években persze sokan próbáltak lehozni az életről. Kedvencem amikor valaki odakommentelte, hogy „tipikus Minner bullshit”, erre volt reakció a bullshit nyereményjáték a podcastben, ahol is kiderült az emberek megtalálják ahol valóban bullshiteltünk.

De ez semmi ahhoz képest, amit leírt egy csoport tagunk. Az egyik ismerőse mesélte, hogy valóságos macska egér harcot vív egy trollal, aki hamis adatokkal rendelget FoxPostra. Mondanom sem kell mennyire költséges ez a webáruház esetében.

Heti stat: A dolgozók 75%-a szenved vasárnapi szorongástól

A LinkedIn 2000 fő bevonásával készített egy felmérést, ami szerint a munkavállalók 75%-a tapasztal a kezdődő munkahét előtti szorongást, amit angolul Sunday scaries-nek neveznek. A hétfő utálása persze nem új jelenség, de a Linkedin adatai szerint a vasárnapi rosszkedv és szorongás mértéke növekvő tendenciát mutat. A Sunday scariestől szenvedők 74%-a szerint a jelenlegi gazdasági bizonytalanság miatt felerősödtek az érzéseik; 37%-uknak rosszabbodott a szorongása, mert minden eddiginél leterheltebb a munkahelyén; 31% pedig a potenciális recessziótól való félelmét okolja. Megnézzük, vállalkozóként érdemes-e ezzel foglalkoznod.

Forrás: fastcompany.com

Olvasói poszt: Vállalkozni csak vizsgával, engedéllyel

Volt egy érdekes posztunk pár héttel ezelőtt a Minner Extra csoportban. Felmerült, hogy túl sok vállalkozó teljesen fogalmatlanul áll neki a cégvezetésnek, sok esetben a könyvelők vezetik a cégeket és a felelőtlen vállalkozók ugyanúgy életeket tehetnek tönkre, mint egy jogosítvány nélküli sofőr. A podcastben beszélünk az ötlet létjogosultságáról, mert a felszín alatt valamennyi azért van neki, viszont nem megyünk el a túlzó és valótlan gondolatok mellett sem. A könyvelők például épp ellenkezőleg, nem vezetnek céget más helyett, a jogosítványos példa pedig önmaga cáfolata, sokan azzal sem tudnak vezetni. Te mit gondolsz erről? Írd meg Youtube kommentben.

Előző hírszemlék

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.