A használtpiac megállíthatatlan – Londoni taxisok az Uberen – A randi appok halála – Könyvajánló

Dátum

Megosztás

A randi appok népszerűsége csökken, a Z generáció inkább személyesen ismerkedik.Eközben az Uberre regisztrálhatnak a taxisok Londonban. Mit szólnak ehhez a taxis szervezetek?Az Amazonon fellendült a használtcikk-piac, Európában már 1,3 milliárd dollárt is meghaladta a bevétel. Hazai terepen pedig 1 év alatt több, mint 2 milliárdos forgalmat bonyolított a Rejoy. Folytatjuk a könyvajánló sorozatunkat, ahol ezen a héten Az egyszerűség elve című könyvet mutatjuk be. A könyv egy önismereti olvasmány, amely ugyan nehezen indul be, de utána önti ránk az önfejlesztési információkat. Szakmai szemléletben és a személyes fejlődés terén is hasznos könyv.

A mikrofonok mögött: Mándó Milán, Nyiri Donát, Sólyom Eszter.

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

A heti híreink és témáink:
0:00 – Intro
3:33 – A randizás újra offline lesz?
17:52 – Londonban összeáll az Uber és taxi
24:21 – Az Amazon is beszállt a használtpiacba
37:00 – Üzleti könyvajánló – Az egyszerűség elve

A randi appoknak leáldozott. Mi jöhet ez után?

Érdekes fejlemény a társkeresés világában, hogy a randi alkamazások népszerűsége csökken. Ezt követi a nagy piaci szereplők részvényárfolyama is, ami 5 éves mélyponton és nem látszik sok javulás. A randialkalmazások eközben előfizetéses modellekkel szeretnének pénzt csinálni, aminek a másik oldala, hogy még több felhasználót veszítenek. Na de nem is a pénz miatt hagyják ott sokan ezeket a platformokat, hanem úgy tűnik kiábrándultunk az online társkeresésből, legalábbis ebben a formában.

A Z generációs egyetemisták körében egy felmérés szerint 79% már nem próbálkozik ilyen randiappokkal, hanem a személyes ismerkedést részesíti előnyben.

Mindeközben reneszánszát élik a régimódi társkereső szolgáltatások, mint a profi matchmakerek vagyis kerítők megbízása és az itthon rapidrandi néven meghonosodott speed dating. Emellett egyre többen találnak párt maguknak nem erre a célra szánt appokban, mint pl a duolingo és nagyon népszerűek a különböző niche randioldalak, ahol már adott a közös hobbi, vagy épp LGBTQ és nem hagyományos kapcsolatot keresők tudnak párt/párokat találni.

Két dolgot emel ki Donát ezzel kapcsolatban:

  1. A hagyományos, offline társkeresés reneszánsza egybevág azokkal a híreinkkel, miszerint a retro most divat lett mindenfelé. Nem csak a társkeresésben, hanem általánosságban kezdünk kiábrándulni a digitális világból és egyre többen keresik az offline, analóg megoldásokat. Igaz ez a fényképezésre, bakelitektre és most már a randizásra is.
  2. A nem randizásra szánt appok kapcsán muszáj megemlíteni, hogy ez veszélyes trend is, ugyanis sokaknak tönkre tudja tenni a felhasználói élményt. Pl. biztos sokan nem akarnak Duolingon ilyen üznetet kapni. Egy felmérés szerint a női Linkedin felhasználók 91%-a kapott már romantikus vagy illetlen megkeresést a platformon.

Ne menjünk el az üzleti oldal mellett sem. Sok ideig a társkeresés jó online niche volt és sokan próbáltak belevágni. Ezek szerint érdemesebb újszerű, offline élményekben gondolkodni. 

Források: Minner, Minner, TheHustle

Uber és londoni taxik kollab

New York sárga taxijai után a legikonikusabbak talán London fekete taxijai – és hamarosan már az Uber alkalmazásában is megrendelhetjük őket.

A cég bejelentette, hogy a londoni taxisok beregisztrálhatnak és meghirdethetik a szolgáltatásukat az Uberen keresztül. A szolgáltatás 2024 elején indul, de néhány londoni taxis már el is kezdte a regisztrációt. A cég szerint mind a kb 15 000 londoni taxisofőrnek lehetősége lesz utasokat szerezni az Uber közvetítésével. A közelmúltban New York-i, párizsi, római, és Los Angeles-i taxitársaságokkal is hasonló ügyleteket kötött a cég, hogy az alkalmazásba belistázza a sofőrjeiket.

Ez nemcsak szimbolikus győzelem az Uber számára, hanem segíthet a taxitulajdonosok bizalmának kiépítésében is, akik még mindig óvakodnak az Ubertől.

Persze, nem mindenki boldog: a közel 10 000 sofőrt képviselő londoni taxisofőrök egyesülete, az LTDA szóvivője szerint őket nem kérdezte meg az Uber az egyoldalú bejelentés előtt. Jól dokumentált az Uber rossz teljesítménye az ügyfelek kiszolgálása és a munkajogok terén, ezért nem számítanak rá, hogy a sofőrök tömegesen csatlakoznának a lehetőséghez.

Forrás: TheVerge

Az Amazon és a használt cikk kereskedelem.

Az Európai Amazonon a főként felújított műszaki cikkek – jelentős részt okostelefonok – eladási forgalma már az őszre meghaladta az 1,3 milliárd dollárt az amerikai cég európai működése területén. John Boumphrey, az Amazon brit országigazgatója számolt be újságíróknak, megemlítve, hogy egyedül a brit piacon tavaly több mint négymillió használt vagy felújított terméket értékesítettek kedvezményesen, s az idén ezt garantáltan túlszárnyalják. Az idei első három negyedévben már 15 százalékos pluszban járnak az egy évvel korábbi azonos időszak adatához képest a brit Amazonnál. 

Hogy ez mennyire jó piac itthon is, azt a Rejoy felújított mobiltelefonokat értékesítő cég friss adatai mutatják. A cég ma kiadott sajtóközleménye szerint a tavaly őszi nyitást követő egy évben mintegy 14 ezer készüléket értékesített a felületen, illetve ötezret vásárolt fel az eladóktól, melyeket aztán az alapos vizsgálatot és a szükséges javításokat követően kihelyezett online értékesítési felületére. A Rejoy magyarországi jelenlétének első évében közel 2 milliárd forintos forgalmat bonyolított itthon (azaz egy használt készülék átlagos ára 142800 Ft volt), és mintegy 655 millió forintot fizetett ki azoknak a felhasználóknak, akik a piacterén adták el a már nem használt készülékeiket.

Forrás: Világgazdaság

Könyvajánló: Az egyszerűség elve

Ismét hoztunk egy könyvet, aminek lehetséges a címválasztása nem a legjobb, de pont azért készítjük ezt az ajánlót, hogy tudd mit tartasz a kezedben és mire jó. Az egyszerűség elve című könyvet dolgoztuk fel most a Minnernél. 

A könyvajánló sorozatban a Pallas Athéné könyvkiadóval egy együttműködésbe kezdtünk. Az általunk feldolgozott könyvekből ajánlunk itt a Minneren, a pallasathenekiado.hu pedig adott könyveknél Minner.hu szöveges ajánlás fog szerepelni.

A könyv nehezen indul be, én valahol az 55 oldal után érezzük, hogy na végre jön valami, de utána egyre jobban zúdul rá a hasznos információ. Ez a könyv egyértelműen egy önismereti és önfejlesztési könyv attitűdfejlesztéssel fűszerezve. 

Szakmai szemmel azért ajánlja Milán a könyvet, mert pont reagál az olyan aktualitásokra is, amikor is a digitalizáció teljesen megreformálja a mindennapjainkat, átalakítja a munkákat (elvesz, újakat ad). A könyv kiemeli a soft skillek fontosságát, vagyis a puha készségeket. Ezt az utóbbi időben már sok helyen hallhatjuk, de azt gondoljuk nem eléggé. 

Személyes fejlődés szempontjából sok olyan területtel foglalkozik a könyv, ami segíti az önfejlesztést. Egy iránytűt ad, hogy mihez is fogjuk hozzá, milyen területeken fejlesszük magunkat, hogy a mai világban megálljuk a helyünket. Ehhez eszközrendszert, megoldásokat is kapunk. Ahogy a Minner könyvajánlóban írta Milán inkább az 55. oldal után indul be a könyv valódi mondanivalója. 

A könyvet itt tudod beszerezni: Pallas Athéné

Korábbi hírszemlék:

Kiemelt kép: Canva

Tóth Levente
Tóth Levente
Tóth Levente vagyok, a Minner csapat negyedik tagja, tartalomgyártó. A tartalmak közül legszívesebben a technológiai újítások és az AI köt le, tőlem ezekről fogtok leginkább olvasni.