péntek, január 15, 2021

A havi kiadásaidat a szponzoraid adják barterben. Étel, ital, sampon, autó, lakás…

Ugye, tudod azt, hogy a Minner egy blog? Bár több tartalmat teszek közzé, mint egy átlagos blog, így inkább magazin jellegű, de én Mándó Milán, mint Minner, influencer is vagyok. És bizony az oldal egyik fő bevételi forrása a szponzoráció, reklám cikkek, posztok megjelenítése. Az ügyfeleim szeretnek meglepni saját termékekkel. Például 2015-ben voltam a Wella Professional külsős social marketingese (nem csak blogger vagyok), és annyi sampont és balzsamot kaptunk, hogy még mindig van belőle, ma pedig vagy több kilónyi szemes kávét kaptam a Kávégépszalon.hu-tól, ami több hónapra elég kávét jelent. Miközben készítettem az Instagramra a stories-ba a képet, eszembe jutott, hogy …

Vajon össze lehetne annyi szponzortól gyűjteni termékeket/szolgáltatásokat, hogy a költségeink a minimálisra csökkenjenek és szinte a mindennapjainkat ők fedezzék? 

Nem csigázlak, hogy a végén írom le a választ. Szóval igen, megvalósítható! Na de nézzük meg kicsit tüzetesen a dolgot, egyáltalán mi ez a dolog. Külön bekezdésekbe szedem azokat az információkat, ami kellhet, hogy átlássuk ezt a megoldást.

Blog, videóblog, véleményvezérek és a szponzoráció

Már bárki elindíthat egy blogot, vagy egy videó blogot (Youtube csatornát), és ha elég népszerű, akkor bizony a szponzorok, cégek megkeresik őt reklámajánlattal, hogy az ő termékeik is megjelenjenek az adott véleményvezér oldalán. Sokszor érdemes magának a véleményvezérnek is megkeresni a szponzorokat, az még jobb megoldás is, ha célzottan keres az ember. Na de mi az első, amikor egy szponzor és egy blogger/vlogger között szóba kerül a szponzoráció? Naná, hogy a barter megoldás, vagyis az, hogy terméket adnak, és cserébe jelenjen meg a reklámjuk az adott influencernél.

véleményvezér = influencer

Kit is nevezünk annak? Valójában, ha már van néhány ezer követője Facebookon, Instagramon, Youtube-on, vagy pár ezer napi olvasója a blogján, akkor már véleményvezérnek is tekinthető valaki. Erről részletesebben egy ingyenes videóanyagban tudhatsz meg többet: Így használd az influencer marketinget

Mellékállás mellett maga a Kánaán

Azon gondolkodtam, milyen státuszú és témájú véleményvezérnek lenne ez jó megoldás, amit fent felvázoltam. Rájöttem! Sokan munka mellett kezdtek tartalomkészítésbe, így pont jó megoldás lehet arra is, hogy valaki a kiadásait még jobban csökkentse, vagyis amire pénzt kellene kiadni, azt a szponzorok adják, vagy legalább egy részét. Témában talán a lifestyle bloggereknek/vloggereknek lehet jó és olyanoknak, akik több témában is készítenek tartalmat. Így a munka mellett lehet annyi megtakarítást összeszedni, hogy valaki ezt főállásban csinálja és pénzt is kérjen érte, mert akkor már milliós bevétele is lehet (főleg akkor, ha ezen időszak alatt még nagyobbra nőtt a követőtábora).

Mennyi követő, olvasó, feliratkozó kell egy influencernek, hogy termékeket kapjon posztolásért cserébe? 

7-10 000 Facebook/Instagram és 5 000 Youtube követőnél már el lehet érni, hogy termékeket kapjon reklámért cserébe.

Milyen termékeket lehet “szerezni”? 

Egy biztos, a mindennapi élethez szükséges, főleg FMCG (magyarul: Gyorsan Forgó Fogyasztási Cikkek) termékeket könnyű szerezni, mert a legtöbb cég szívesen ad ilyet szponzorációért cserébe. Például joghurt, fogkrém, ital, tészták, chipsek… A többi már kicsit melósabb lesz, de nem lesz lehetetlen szerezni:

  • mobilt
  • laptopot
  • étterembe ebédet, vacsorát
  • szállást egy hotelben
  • kávét (ahogy én is fent)
  • autót (ehhez mondjuk nagyobb követőtábor kell kb. 20 000) alkalmanként,
  • kiállításokra/expókra/koncertekre jegy
  • ruhát, cipőt, táskát
  • bútorok…

Most akkor “ingyenélő” lesz az influencer?

Nem! Lehet, hogy néhány ember annak gondolja majd, de az kit érdekel. A legtöbb cég alapból először a barter megállapodást hozza fel. Egy pár hónapja volt egy sztori, hogy egy hotel tulajdonos kiakadt, hisztizett, mert a vlogger ingyen akart náluk megszállni és cserébe posztolna róla. Érdekes volt látni a kiakadását, pedig ha tudná, hogy ezt bizony a cégek okozták, mert általában először a bartert ajánlják fel és csak utána a pénzt. Tehát nem meglepő, hogy az influencer társadalom az ilyen dolgokra ráállt, és bizony pont a cégek a hibásak a barteres szponzorációk elterjedéséért.
Ez már egy jó dobbantó lehet ahhoz, hogy más bevételi forrásunk legyen. Egyéb ötletek: Milyen bevételei lehetnek egy bloggernek?

Mit kell tenned, hogy sikeres blogger/vlogger legyél?
1. opció: Rákeresel a weben, más hogy csinálja, próbálsz online tanulni (ez elég nehéz, és hosszú idő lesz). Vagy követed a Minnert, mert itt is sok hasonló posztot teszek közzé. Inspirációs cikkek a tartalom végén.  Kiindulásképpen már a belinkelt INGYENES videóanyag is segít neked: Így használd az influencer marketinget

2. opció: Olvasd el a Minner tartalmait:

3. opció: Jelentkezel a Minner bloggeroktatására:
Most már nem személyes oktatást tartok, hanem online kurzushoz csatlakozhatsz. Videókon keresztül tanítalak meg nemcsak a bloggerkedésre, hanem online marketingszakembert is faragok belőled.  Így a bevételi forrásaid nagyobbak lesznek, illetve egy sikeres bloggernek ehhez is kell érteni. Miután megvetted, már tanulhatsz is.   Jelentkezz most! Bloggerképzés/szabadúszóképzés 

Fotó: Mike Mozart/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Január 15-én lesz 20 éve, hogy elindult az online enciklopédia. Már több mint 55 millió szócikk található rajta, havonta 22 milliárdos nézettséget tud felmutatni. A Wikipédia adományokból tartja fenn magát, nincsenek rajta reklámok, bár a márkák is jelen vannak rajta.

MinnerInstant

A napokban nagyon népszerű lett a 444.hu egyik tartalma, ami a kiégésről szó. Igazán átfogó anyag lett, csak ajánlani tudom:

Fiatal felnőttek, akiknél a kiégés az alapállapot – 444.hu

És itt vannak erről a Minner anyagai is:

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

MinnerInstant

Alig 6 napja posztoltam arról, hogy Livermore egykori tanai szerint 30 000-ről 40 000-ig lazán el tud száguldani, mert lendületben van a bitcoin. És valóban. Érdemes elolvasni Jesse Livermore tanairól szóló könyvet, a címe: Egy spekuláns feljegyzései


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek