A mai rendhagyó Hírszemlében már korábban feldolgozott hírek utóéletének jártunk utána. Megnéztük a szemöldökvonogatós McDonalds reklám második felvonását. A Shein elleni pereskedés újabb felvonásába egy másik fast fashion óriás, a H&M is beszáll. Az RTL-nek bejött a streaming, megpróbáltuk megbecsülni, mi lehet a helyzet a TV2-nél. Anno beszámoltunk róla, hogy a Shopify-nál egy tollvonással eltörölték a felesleges meetingeket – most megnéztük, mire jutottak ezzel. Végül, elkeserítő (a Metának legalábbis) számok a Twitter-gyilkosként aposztrofált Threads háza tájáról. A mikrofonok mögött Nyiri Donát, Sólyom Eszter és Mándó Milán.
A podcast elérhetősége
A podcast adást meghallgathatod Spotify-on, Apple Podcasten, megnézheted YouTube-on, vagy az alábbi lejátszók egyikén:
A heti híreink és témáink:
0:00 – Intro. Mi követjük a híreket!
2:38 – McDonald’s szemöldökemelős reklám 2. rész
6:49 – H&M is perli a Sheint
12:21 – Stream meccs – RTL – TV2 10-1
18:33 – Eltörölt meetingek részeredmények
24:43 – Mégsem Twitter-gyilkos a Threads
McDonald’s Raise your Arches kampány 2.
Idén januárban rajtolt el a McDonald’s Raise You Arches nevű kampánya. A reklám érdekessége az volt, hogy a cég történelmében először és úgy ámblokk éttermekre nem jellemző módon, egyetlen falat étel sem kapott helyett a videóban. Sőt, ami azt illeti maga a McDonald’s sem. Egy csapat irodai dolgozót láttunk, akik szavak nélkül, egy egyszerű szemöldökfelhúzással lekommunikálják egymás között, hogy irány a Meki ebédelni.
Az új kreatívban hasonló dolog történik, csak egy piros lámpánál feltorlódott kocsisort láthatunk. Ugyanúgy, mint az előző reklámban a brand színekkel kezdünk, majd jön is a mostanra ismert szemöldökemelgetés ugyanarra a zenére.
Donát szerint rá lehet unni a poénra: „Az első reklám nagyon tetszett, mert nem volt sales-es, nem a hagyományos ‘jajj de finom az új kajánk’ tartalom volt, hanem valami új. Ez a második reklám továbbra is szórakoztató, de nem üt akkorát. Az első reklámnál még vicces volt minden új szereplő az irodában, ahogy szemöldököt húzogat, most viszont a reklám felénél egyszerűen untam. Tudtam, hogy még 4-5 ember egymásra néz és a végén elindulnak a mekibe. Ugyanakkor tök jó a nyári szezonra a témaválasztás, a dugóban állás átérezhető és az irodai ebéd után egy újabb tipikus „meki helyzet”, szóval mint reklám továbbra is jól működik. Lehet csak én vagyok egyre válogatósabb a reklámokkal?”
Itt beszéltünk róla korábban: Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38
Forrás: Creative Review
A H&M is beperelte a Sheint
Független művészek után a svéd fast fashion óriás is beperelte az egyre inkább a fejére növő kínai óriást, mert szerintük több dizájnjukat is lekoppintották. A H&M anyavállata a hongkongi legfelsőbb bíróságon perelte be a Sheint szerzőijog- és védjegysértésre hivatkozva, kártérítést és tiltó végzést követelve. Az ügy 2021 júliusára nyúlik vissza, írja a Bloomberg News. Egy júniusi tárgyaláson több tucat termékfotót mutatott be a H&M bizonyítékként, a fürdőruhától a pulcsiig, azzal vádolva a Sheint hogy lemásolta ezeket a darabokat.
Nem véletlen, hogy a H&M is beleállt a kínai ruhaóriásba, hiszen az egyre inkább szorongatja a piacon. Az idén tőzsdei bevezetésre készülő Shein forgalmi várakozásai szerint az ultraolcsó termékek eladásával 2025-re több mint duplájára növelnék forgalmukat: a 2022-es 22,7 milliárd dollárról 58,5 milliárdra. Ha ez sikerülne, azzal a Shein bevételei meghaladnák a Zara és a H&M együttes forgalmát.
Itt beszéltünk róla korábban: A SHEIN egy bűnszervezet? – Itt az X.com – Egytermékes dropshipping ötletek – Hírszemle
Forrás: Forbes.hu
RTL vs TV2 streaming 1:0
Még áprilisban hoztunk egy döbbenetes számot, hogy havi 500 millió forintot talált az RTL az RTL+ streaming szolgáltatásával. Azóta a felhasználók száma tovább nőtt, 285 ezernél járnak 2023 első félévében. Az RTL csoport globális előfizetői száma a streaming piacon 6 millió, ezt szeretnék 10 millióra növelni. 600 millió eurót költenek streaming tartalmakra. Nos ezzel nehezen versenyzik majd a TV2, akinél az európai mérethatékonyság nem játszik szerepet a jövedelmezőségben.
Adatot pont annyira találtunk a TV2 előfizetőkről, mint egyébként azt itthon megszoktunk. A Similarweb adatai alapján tudunk becsülni. Ez alapján a havi 500 Ft-ba kerülő előfizetésre 100-150 000-en fizethettek elő, szemben az RTL+ 2000 forintos szolgáltatásával. Ami még összehasonlításban érdekes, hogy bő 40%-kal kevesebb ideig maradnak a TV2 streaming felületén az emberek. Persze a havi 50 millió forint forgalom sem rossz pénz, de ennek tízszeresét keresi az RTL, mert 4-szer többet kér és dupla annyian is nézhetik, és valószínűleg a lemorzsolódás is kisebb.
Itt beszéltünk róla korábban: Havi 500 millió csak magyar streamingből? Az RTL megcsinálta – #Hírszemle 45
Forrás: Kreatív, DigitalHungary
Shopify betiltott meetingjei
2023-at a hatékonyságnövelés évének jelölte meg a Shopify és ezzel nagyszabású meeting-írtásba kezdtek januárban. Lett meetingmentes szerda, töröltek minden felesleges Slack csatornát és száműztek minden 3 vagy több fős megbeszélést, hogy megnézzék mi az ami tényleg hasznos volt és mi az ami felesleges. A programtól nagyfokú hatékonyságnövelést vártak, főleg, hogy az átlag dolgozójuk heti 18 órát töltött meetingeken. Összesen kb. 12.000 órányi megbeszélés, közel 36 évnyi meeting törlődött a naptárakból, na de mi lett az eredmény?
Talán nem lep meg senkit, hogy a terv bevált. A Shopify elmondása alapján közel harmadával csökkent végül a meetingeket töltött idő, összesen 322.000 órát fognak 2023-ban megtakarítani, ha minden a tervek szerint halad tovább. És a legjobb: 25%-al több projekt készül el a meetingek megnyesése óta.
Itt beszéltünk róla korábban: Saját márkás influenszer termékek, Fizetésemelés helyett munkahelyváltás
Forrás: Fast Company
Hogy megy a Threads?
Kicsit több, mint egy hónap telt el azóta, hogy a Facebookot és Instagramot is birtokló Meta elindította az Instagramhoz kötött Twitter-klónt (ma már X-klónt), a Threads-t.
Bár az első napokban nagy jövőt jósoltak a szöveges appnak, ami az Instagram kapcsolati hálóira alapozva, kevesebb mint egy hét alatt 100 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhetett, az applikáció napi felhasználóinak száma augusztusra drasztikusan lecsökkent.
A Similarweb elemzőcég adatai alapján a Threads napi aktív felhasználói száma 49 millió körül mozgott mindössze két nappal az indulás után, augusztus 1-jére ez a szám alig több mint 9,6 millióra csökkent. Míg az alkalmazással töltött idő az összes elérhető piacon július 6-án érte el a csúcsot (napi 14 perc), ez az idő augusztus 1-jére mindössze 2,3 perc volt.
A Guardian egyik véleménycikke egészen határozottan fogalmaz: a szerző szerint a Threads „lapos, unalmas […], olyan mézesmázos, hogy visszasírom tőle a Twitter trolljait.”
Itt beszéltünk róla korábban: Vállalkozási ötlet elemző AI – Újratölthető dezodor a magyar siker? – Jön az új…
Korábbi hírszemlék
- Miért nincs minden étteremben QR kódos étlap? AutoWallis befektetési potenciál. Hírszemle – 2023. 08. 14.
- Minner kreatív marketing – Üzleti fiaskó Miskolctapolcán – Milliárdos Barbie – 2023. 08. 07.
- Ennyi volt, pénzbe kerül az AI – Duolingo HIBBANT marketing – Tupperware az új GameStop – Hírszemle – 2023.08.07.
- Ezek a világ legértékesebb márkái – Megéri Európában árulni – Itt a digitális smink – Hírszemle 2023. 08. 03.
- Nyilvános TikTok hirdetések – Az AI épp munkahelyeket teremt – A Tesla furcsa bevétele – Hírszemle – 2023. 07. 31.