A Kärcher Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

Az utóbbi néhány hónapban újabb nagy változást láthatunk a Facebookon. Az elérések is csökkentek, a felhasználók is kicsit máshogy használják a FB-ot, és cégek is mintha éreznék a változást. Korábbi Facebook marketing elemzés cikksorozatunkat újult erővel folytatjuk. A Kärcher hazai Facebook jelenlétét vizsgáltuk. A cél, hogy a bemutatott információmorzsákból te is fel tudj szedni néhányat és azt beépíteni a marketingedbe.

A Kärcher Facebook megjelenése

Röviden:

  • Az oldal: https://www.facebook.com/KarcherHungaria
  • Vizsgált időszak: 2021. szeptember
  • Facebook követők száma: 1,6 millió követő – nemzetközi fiók, nem látjuk külön a magyar számokat
  • Aktív a Facebook oldala?: aktív – 2 naponta posztolnak
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Talán – picit lehetne összefüggőbb is.
  • Közönség aktivizálása, bevonásaKözepes – Láthatóan ahhoz képest, hogy nincs hirdetése az oldalnak, aktívan kommentelnek az emberek. Látszik, hogy szeretik a márkát.
  • Akciók / sales sűrűsége: Nem zavaró
  • Facebook hirdetések: Nincs hirdetés, vagyis 1-2 van, de az így nem mérvadó
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: A legtöbb posztnál van link, ami a weboldalra mutat (call to action)
  • ChatbotVan – és milyen szuper
  • Pontszám: 10/8 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)

Organikus Facebook posztok

A legtöbb posztjuk célja a forgalomterelés a webshopra, termékekre. Ezt fűszerezik meg azzal, hogy szezonális képi világot, szövegeket alkalmaznak. A hazai követőszámot nem látjuk, de egészen biztosan 30-80 000 között lehet, látva a lájkszámokat az egyes posztoknál. Erre a szeptember 24-i posztra 140 lájk érkezett. Ez szép szám ahhoz képest, hogy nem hirdetik.

*Organikus = a Facebook feedben megjelenő tartalmak, amik ingyen jutnak el a követőkhöz

Sokszor használnak videót. Még ha csak olyat is, hogy néhány képből kreáltak videót. Ezek közül szinte mindegyik valamilyen edukációs célt szolgál. Például, hogy környezetbarát a vízfelhasználása, vagy hogyan is kell használni az adott gépet.

A videót preferálja a Facebook, mert addig is ott fogyasztja a tartalmat a közösségi oldalon belül a felhasználó és nem máshol. Az algoritmus így a képeket, videókat előnyben részesíti.

Az ow.ly linkrövidítő használatából ítélve a Hootsuite nevű rendszert használják a közösségi média posztok időzítésére, posztolásra. A linkrövidítő lehetőséget ad még a kattintási statisztikák gyors áttekintésére. A posztok 90%-ánál van link, ami szükséges is, hiszen a cél, hogy áttereld az embereket a weboldaladra. Ez akkor lenne máshogy, ha például csak FB-on értékesítesz, akkor nem szükséges mindenhová linket tenni.

Az embereket nehéz megmozgatni, de úgy látom havonta legalább van 2 olyan poszt, amiben hasonló kérdést tesznek fel, és organikusan 20-50 komment érkezik. Ez elég jó szám.

Chatbot

Öröm volt látni, hogy a Karcher használ chatbotot, és nem is akármilyet. A chatbotba szinte egy menüt építettek. A felhasználónak lehetősége van az ügyfélszolgálat segítségét kérni, megkapja a friss Karcher híreket is, de ami igazán lázba hozott az a termékválasztó opció. Az egész chatbot, üzenetküldés így automatizált.

Ami viszont érdekes, hogy itt egy szuper chatbot és az FB oldalon nem tesznek ki róla posztokat és nem terelnek rá embereket.

Chatbotokkal kapcsolatos anyagaink:

Facebook hirdetések

Érdekes számomra az, hogy nincs fizetett hirdetésük. Kis időszakot vizsgáltam, így most be is írom emlékeztetőben, hogy figyeljem. Az is lehet, hogy kampányszerűen hirdetnek és most éppen csak 1 hirdetés fut.

Érdemes folyamatosan hirdetni főleg az új célcsoportra. Mindig legyen Facebookon legalább napi 500 Ft-tal is olyan hirdetésed, amiben olyan emberekre lősz, akik nem voltak még a weboldaladon, vagy a Facebook oldaladon. Mindig kell a „friss hús”, mert azokból lesz később a vásárló (2-6 hónapon belül).

Összegzés

10-ből 8 pontot kapott. A forgalomterelést megoldják azzal, hogy a posztokban ott van a link a weboldalra. Kérdésekkel ösztönzik az embereket, hogy aktívak legyenek. Bár felfedezhető némi kampány összefüggés, azért itt még van mit kiaknázni. A chatbotjuk nagyon jó, könnyű használni és látszik, hogy eredményes lehet, mert nagyon alaposan kidolgozott. De ha már ilyen chatbotod van, posztold is ki, navigáld rá az embereket.

Ez tetszett? Merre tovább?

Amíg elkészülünk a legfrissebb Facebook elemzésekkel, ezeket ajánlom:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...