A Hajdú-Bihar megyei weboldalmustra cikkben már kiemeltük, hogy mennyire előremutató a digitális, webes megjelenése a KITE Zrt-nek. Míg a kisvállalkozásoknak az életben maradás miatt kell a digitalizációhoz nyúlniuk, addig a több milliárd forgalmú, több száz főt foglalkoztató cégek általában legyintenek az olyan dolgokra, mint a weboldal, vagy a Facebook marketing. Ennek egyik kivétele a KITE, amely nem véletlenül Hajdú-Bihar megye top 100 vállalkozása közül az első helyen áll (forgalom alapján). Több mint valószínű, hogy ezzel is mutatni akarja a cég, hogyha valaki az iparágukban (mezőgazdaság) innovációra gondol, akkor egyből ők jussanak eszükbe. Na de mit és hogyan csinálnak?
Egyébként mi is ez? Az ilyen elemzésekben megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, de mindezt marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben, Facebook marketing stratégiádban.
Hajdú-Bihar megyéből már a Nádudvari élelmiszer Facebook marketingjét elemeztük, ők 10 pontból 5-öt kaptak. A többi cég Facebook elemzését itt találod.
A KITE Zrt. Facebook marketingjének elemzése
Röviden:
- Az oldal: KITE Zrt – https://www.facebook.com/KITE.ZRT
- Vizsgált időszak: 2020. július-augusztus
- Facebook követők száma: 14 000 követő
- Aktív a Facebook oldala?: aktív – napi 1 poszt
- Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen
- Közönség aktivizálása, bevonása: Közepes – Lájkok vannak, de láthatóan a kommentek elmaradnak. Ennek oka, hogy inkább információt osztanak meg, mint kérdést tesznek fel, vagy érzelmekre hatnának.
- Akciók / sales sűrűsége: Nem zavaró
- Facebook hirdetések: Nincs hirdetés
- Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: A legtöbb posztnál van link, ami a weboldalra mutat (call to action)
- Chatbot: Nincs
- Pontszám: 10/8 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)
Organikus* Facebook posztok
Ahogyan az előbb is említettem, a Kite Zrt posztok többségénél információ átadás van, a cél nem a lájkok gyűjtése, közönség bevonása, hanem a tájékoztatás, edukáció. Ennek egyik legjobb eszközét is választották, hogy blogbejegyzéseket, mezőgazdasági híreket, vagy tudástár információkat osztanak meg a Facebook oldalukon. Mindezt úgy, hogy a weboldalukon is van blog oldal, igaz ők híreknek hívják.
*Organikus = a Facebook feedben megjelenő tartalmak, amik ingyen jutnak el a követőkhöz

A blog, vagy a Facebookon megosztott rövid tartalom, hír, információt azért használjuk a marketingben, mert aki adott dologban benne van, az értelemszerűen szereti azokat a tartalmakat fogyasztani, és így meg tudjuk szerezni a figyelmét. Ennek hatására a későbbi olyan posztok, amikben van sales is, nagyobb eséllyel jelenik meg az emberek előtt, sőt jobban befogadják azt.
Tipp: Azért érdemes blogként hívni, mert a Google is jobban szereti, vagyis pozitív hatással van a keresőoptimalizálásunkra. Ha a weboldal menübe is betesszük és Blog nevet adunk a gombnak, akkor még inkább élvezhetjük a pozitív hatását (értsd: több Google látogatóra számíthatunk).
+pont, hogy aktívan változtatja a Facebook oldalának borítóképét, amire rendre több száz lájkot kap. És, hogy számítanak-e ezek a lájkok? A válasz igen, egy korábbi cikkben (+hanganyagban) erről már beszéltünk (itt éred el), befolyásolja a többi poszt elérését, továbbá az emberekben azt az érzést kelti, hogy itt bizony valami történik, ez trendi… (bővebben a cikkben).

Mennyire számít a digitális jelenlét?
Az alábbi ábrán látod, hogy havonta több mint 70 000-szer keresik fel az emberek a Kite weboldalát, és ott eszméletlen sok időt töltenek! A Similarweb adatait használjuk, bár csak megközelítő adat, de a tendenciákat jól mutatja, vagyis a Kite Zrt-nél a több tízezres stabil látogatottságot. Az átlagos 7 perces látogatási idő óriási, és a közel 7 oldal megnézése szintén magas szám. Ehhez kell a sok tartalom, hír. És a Facebookból jövő látogatók száma még alacsony is, képzeld a látogatók fele direkt keresi fel a kite.hu oldalt (értsd: beírja a böngészőbe az oldalt)!

Facebook hirdetések
Most nem látunk fizetett Facebook hirdetést (FB hirdetéstár alapján látjuk – TIPP: Nézd meg a konkurenciádat). De mentségükre legyen szólva, hogy Google Ads hirdetést alkalmaznak. A blogbejegyzéseket, és tudástár információkat érdemes lenne hirdetniük. Ezek mivel nem sales anyagok, így az emberek jobban kattintanak is rájuk. Átlagosan 6-12 Ft közötti kattintási költséggel. A látogatottság így megnő a blogbejegyzéseken, híreken, ami pozitív hatással lesz a keresőoptimalizálásra is.
10/8
Ezen a piacon, és ekkora hazai gyökerű vállalkozásoknál ritkán látunk ilyen minőségi digitális tevékenységet. Külön kiemelném az aktív, átlagosan naponta 1 posztmennyiséget, továbbá a blogbejegyzések, tudástár információk terjesztését. Utóbbi nagyon jó ötlet, ha még hirdetni is fogják, ez a pontszám máris félpontot ugrik.
Ez izgalmas volt! Van még ilyen?
- Hajdú-Bihar megyei weboldalmustra: Megyei weboldalmustra: Hajdú-Bihar megye top cégeinek online megjelenése
- Nádudvari élelmiszer Facebook marketingjének elemzése
- Laptopszaki Facebook marketingjének elemzése
- Számítanak a Facebook lájkok a marketingben? Érdemes ma követőket gyűjteni? [podcast]
- Facebook marketing online tudásanyag a MinnerAkadámián
Fotó: Kite Zrt/Facebook