A kockák paradicsoma: Product Hunt, ahonnan a legforróbb startupok indulnak

Dátum

Megosztás

Egy emaillel kezdődött, mára a techvilág egyik legfontosabb oldala lett, bemutatjuk a Product Hunt működését, egy oldalt amit a hazai tech vállalkozóknak is érdemes ismerniük. A világ tele van tehetséges fejlesztőkkel és vállalkozókkal, az internet különösen sok és szerteágazó termék ötletnek adhat táptalajt, ennek a két jelenségnek a remek lenyomata a Product Hunt.

Ha például változtatni szeretnénk azon, hogy egy órányi Netflix annyi károsanyag kibocsátást okoz, mintha négyszer megkerülnénk a Földet kocsival, vagy esetleg iszlám hívőknek szeretnénk releváns TV tartalom szolgáltatást a Ramadan idejére, netán egy új képszerkesztőt fejlesztünk iOS-ra, akkor ez egy remek eszköz, hogy bemutatkozzunk a világnak. Óriási marketing értékkel bír az oldal.

A Product Hunt első ránézésre egy listázó oldal, amin egymástól teljesen különböző ikonokkal ellátott, rövid termékleírások sorakoznak. Valójában több ennél, hiszen a felhasználók szavazataikkal értékelhetik az egyes projekteket, digitális termékeket a jól áttekinthető, fórumszerű és ízléses struktúra remek környezet minden startuppernek, digitális megoldásnak, cégnek.

Az egyik legfurcsább, hogy ilyen oldal itthon nincs. Erre is lesz a a végén ötlet!

Az egyes projektek önálló bemutatkozó panelt vagy saját aloldalt is kapnak, ezeken bővebben is beszélhetnek magukról, illetve „upvote”, vagyis egy szavazat segítségével feljebb tornászhatjuk őket a projekt rengeteg listáján.

Erre példa a hazai popup-os startup az Optimonk. Akik sok vásárlót, felhasználót tudtak innen szerezni. Profiloldaluk itt van.

Cikkünk születésekor az egyik jól pörgő projekt a „Corona and Chill” volt, egy csoportos chat alkalmazás, amivel a karantén unalmát csaphatjuk agyon. Ha különösen ki vagyunk éhezve jobbnál jobb termék ötletekre, akkor egy napi hírlevélre is feliratkozhatunk, sőt heti Podcast is várja az érdeklődőket.

A dinamikusan növekvő platformon már több mint 25 ezer alkotó, vagyis fiatal vállalkozó mutatja be ötleteit és alkotásait. Igazi marketing csatorna egy digitális terméknek is. Közösségi oldalként is funkcionál, a felhasználók saját adatlapot is kapnak, ezeken bemutatkozhatnak, beszélhetnek a projektjeikről, láthatjuk, hogy mely projekteket támogatták szavazataikkal.

A folyamatos fejlődés jegyében itt még nincs vége, álláshirdetések is várják a globális startup közösség tagjait. Sok jó ötlethez sok munkatárs kell, tucatnyi fejlesztő, marketinges, és egyéb szakember kerestetik folyamatosan.

Az alkotókat ráadásul kérdőív modulok, landing page megoldások és felhőszolgáltatások is várják. Nem karitatív célú azonban a rendszer, havi tagságot vásárolhatunk, ennek keretében a vállalkozásunk beindításához szükséges, diszkont árú eszközök tucatjaihoz férhetünk hozzá.

Havi 60 dollár jelenleg az előfizetés, ezért cserében összesen több mint 100 000 dollárnyi megtakarítási lehetőséghez férünk hozzá. Természetesen a koncentrált közösségben rejlő hirdetési lehetőségeket is kihasználják az üzemeltetők, az oldal legkülönbözőbb pontjaira helyezhetjük el hirdetéseinket.

Akik pedig igazán mélyre szeretnének merülni a startupok világában, azok a Product Hunt időgép funkciójának segítségével még azt is láthatják, hogy például hat és fél hónappal ezelőtt mik volt az oldalon a legtöbb szavazatot elnyert projektek.

Remek eszköz, amit itthonról akár használni is érdemes, meg is jelenhetünk rajta, ha indulásra készen állunk, szemlézni pedig mindig megéri, hiszen remek lenyomata annak is, hogy merre tart aktuálisan a startup világ, és az online vállalkozások.

Ötlet – Kell ilyen itthonra is!?

Hazai piacon nincs még ún. alternetíva kereső. Mintha lenne egy lista, hogy létezik a Wolt, Netpincér…. Erről írt Milán ebben a cikkben: Mielőtt megvennél egy szoftvert, applikációt, online megoldást, itt nézd meg az alternatíváit!

Fotó: Pixabay

Györfi András
Györfi András
Újságíró, vállalkozó, a Kriptopénz ABC című, a HVG Könyvek gondozásában megjelent kriptopénz, blokklánc témájú ismeretterjesztő kötet szakmai szerkesztője, társszerzője, olyan nagy sikerű webes vállalkozások alapítója, mint a Ducitárs.hu, vagy a SkypeSuli.hu.