A körülötted lévő 5 ember átlaga vagy? Kutatás

Dátum

Megosztás

Van egy sokszor előkerülő gondolat, amit üzleti körökben mozgók előszeretettel posztolnak. Jim Rohn motivációs trénertől származik: „Annak az öt embernek vagy az átlaga, akivel a legtöbb időt töltöd ”
Valóban így van? Vagy ez is egy motivációs tréneri közhely? Szerencsére van, akik kutatták ezt a területet, vagyis a társasalmi befolyásolást.

Milyen könnyű is lenne! Azonnal milliárdosokkal körbe venni magunkat és már a gazdagság, a siker útjára léptünk. Egyrészt ebben az esetben te lennél az, aki erősen lehúzná az ő átlagukat, másrészt hamar kikopnál onnan, mert nem ugyanazokkal a problémákkal „küzdesz”, nem ugyanaz az érdeklődési körötök és legfőképpen a motivációtok. Tehát ide valami más kell!

Kutatás – Így hat ránk a környezetünk

Kiderült, hogy az 5 fős mintát jóval tágítanunk kell és több tucat ember van hatással a mindennapi életünkre. A társadalmi befolyásolás, mintázatok kialakulását először Nicholas Christakis és James Fowler kutatta (egészségügy – Framingham Heart Study adatokból ) több tízezer ember több évtizedes adataiból. Bár először furcsán nézhetsz, miért ezt hozom példának, de hamar rájössz, hogy ez könnyen ráhúzható az üzleti életre is. A kutatásból kiderült, hogy 57%-kal növekedett az elhízás esélye akkor, amikor valakinek a barátja elhízott volt. De ez még semmi! Ha a barátod barátja hízott el, akkor az nálad is 20%-kal növeli az elhízás esélyét. Lényege, hogy megváltozik az elhízáshoz való viszonyunk, sokkal elfogadóbbak leszünk ezzel kapcsolatban. Hasonlóan bebizonyították a dohányzásra való hajlam változását. Na menjünk egy kicsit pozitívabb téma felé! Ugyanez működik fordítva is, csak ott kicsit kisebbek a számok, tehát az egészségre, táplálkozásra, vagy éppen a sportolásra.

A boldogság, vagy elégedettség érzése. Szintén ők kutatták ennek a terjedését is. Kiderült, hogy a közel élő barátok, ismerősök boldoggá tesznek, vagyis hatással van rád az ő elégedettségük. 25%-kal növelik az esélyét, hogy te is elégedettebb legyél az életeddel. A család tagoknál alacsonyabb már ez a szám, a munkatársak pedig nem befolyásolják elégedettségi szintünket. De a legérdekesebb, hogy a barátod barátja elégedettsége 6%-kal növelheti a te elégedettségi szintedet! Ez nem azt jelenti, hogy nem kell csinálnod semmit, pont az a lényege, hogy pozitív változást indít el az emberben és annak lesz az eredménye.

A kutatók úgy találták, hogy a körülöttünk lévők nagyobb kollektív csoportja tud minket is befolyásolni, társadalmilag pozitív irányba húzni és nem csak a körülöttünk lévő 5 fő. Sőt azt is látni a kutatásból, hogy a barátok barátai is pozitív hatást tudnak elérni az egyén életében.

Szuper! És akkor most hogyan tovább?

Nem kell azonnal milliárdosok körében mozognod ahhoz, hogy sikeresebb legyél, vagy elégedettebb az életeddel. A kutatók azt figyelték meg, hogy maguk az aktív emberek, barátok húzzák fel a többieket. Ez egy folyamat. A legegyszerűbb az, ha szeretnél még gyorsabban fejlődni, akkor megtalálni azokat az aktív embereket, akik a saját területükön kiemelkedőek, eszméletlenül aktívak. Ahhoz, hogy tényleg hatással is legyenek rád a körülötted lévő emberek, barátok:

  • Aktívabban kell kapcsolódnod hozzájuk – értsd többször találkoztok
  • A kutatások szerint baráti viszonyban kell lenned, akkor az igazán hatásos. Bár azt is bebizonyították, hogy kis mértékben a barátok barátai is befolyásolnak minket.
  • De, ami a legfontosabb! Csak a tehetetlenség nem fog önmagában változást hozni. Ha nem teszel semmit, egy idő után kikerülsz abból a baráti körből.
  • Fontos, hogy a viselkedésünk, szokásaink, érdeklődési körünk nagyban befolyásolják kivel vesszük körbe magunkat. Ha be akarsz lépni egy körbe, akkor bizony változtatni kell mind a szokásaidon, mind az érdeklődési körödön. Nézd meg, ők mit csinálnak, de nem kell azonnal mindent változtatni! Ahogy írtam fent, ez egy folyamat.
  • A mastermind (mesterelme) klubok is bizonyították, hogy működik ez a fajta megközelítés. Sőt, ott sokat foglalkoznak vele (a minőségibb klubok), hogy azonos szinten lévők találkozzanak, akik hasonló problémákkal küzdenek, motivációval rendelkeznek.

Oszd meg ismerőseiddel ezt a cikket!

Ez is érdekelhet még (kutatások, statisztikák hasonló témákban):

Forrás: Quarz, Burkus David/Medium
Elhízásos kutatás forrása: Nicholas A. Christakis, MD, PhD, MPH, és James H. Fowler, Ph.D./New England Journal 2007
Boldogság kutatás forrása: Ugyanazok a kutatók – 2008/bmj.

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...