A következő nagy dobásom a marketingben: Nem a techcégek zsebét tömöm pénzzel

Dátum

Megosztás

Ez működik! Ráztam az öklöm, mikor megláttam, hogy van eredménye az elmúlt 1 hónap szívásának (dolgos napjainak). Elmúlt időszakban az motoszkált a fejemben, hogy: “A válságot lehetőségként is meg lehet fogni.” Na, de hogyan lehet ezt az én cégemben? Főleg azért motoszkált bennem, mert megfogni itt azt jelenti, hogy majdhogynem kasszát robbantani kell (vagy egy nagyobb sikert elérni). Ide a következő nagy dobásom kell!

Te is gondolkodsz valami hasonlóban? Annyira foglalkoztatott ez a téma, hogy készítettem egy 10 területből, ötletből álló listát, amivel ki lehet aknázni a válságot, vagy amiből lehet a te következő nagy dobásod: Válság idején ezt a 10 lehetőséget ki tudod aknázni vállalkozásként. Válság = lehetőség?!

A kiindulási pont: A felismerés

Úgy két hónapja éppen meredtem a marketing stratégiánk feledt, néztem a költségtervet, marketingcsatornákat. Ekkor jött a fenti gondolat, hogy vajon itt hol a lehetőség, amit még nem aknáztam ki és pont most lenne ideje, mert mindenki más onnan, abból visszavesz. Nos nem a költésre gondolok, hogy akkor most még több hirdetési büdzsét szánok a kampányokra. Persze az is lehetne, hiszen van még hová skálázni. Csak egy érdekes adat, azok akik a saját piacukat uralják itthon, ők Facebook marketingre NAPI (!!!) 100-150 000 forintot költenek.

Egyszer csak bevillant az, hogy fejleszteni kellene a CRM-et, vagyis ügyfélkezelő rendszeremet. Mi lenne ha időt és pénzt tennénk a vásárlás utáni marketingbe, ügyfélélmény növelésbe. Oké, ez első körben általánosnak hangzik, de nézd csak ezt a gondolatot.

Az értékesítés nem áll meg a szolgáltatás, termék eladásnál, épp ott kezdődik igazán.

Ezt a területet még nem aknáztuk ki. Korábban már használtunk után követést, de azt nem egy nagy rendszerbe fogva. Arra jöttem rá, hogy egy meghatározott havi marketingköltséget arra fordítjuk, hogy a meglévő vásárlókra építünk egy CRM, ügyfélszolgálati, ügyfélélmény kommunikációt, rendszert, akkor abból jól kell kijönnünk. Tehát nem a Facebookra költöm a reklámkeretet, hanem a rendszerbe, munkaidőre, CRM rendszerre, bérre. Az majd később derül ki, hogy ez mennyi erőforrást, időt, pénzt vesz el, de kb. havi 300-600 000 forint közötti összeg lesz. Erre kell majd megtérülést számolni.

A cégek többsége mégha használ is CRM-et nem jók a folyamatai, nem használja ki (alig 26%-a tudja igazán kiaknázni). Tehát ha tudatosan használom, akkor a kutatások alapján:

  • 8-10%-kal lerövidíti az eladási ciklust (előbb, gyorsabban lesz vevőd valaki – Nucleus Research). – Tapasztalat 1-1,5 hónap után: Ez valóban így van, már most látni, hogy előbb sikerül újravásárlás felé terelni ügyfeleinket, sőt az új érdeklődőkre bevezetett lead stratégiánk is már most hozza a jó eredményt.
  • 6-szor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő, értsd nagyobb megtérülés van a meglévő ügyfelekben, a rájuk költött forint többszörösen megtérül. – Ezt már korábban tapasztaltam, bár még nem számszerűsítettem, de értelemszerűen aki már ismer minket, őt nem kell meggyőzni, míg egy ismeretlennél többet kell beletenni. (Forrás: Marketing Metrics)

Teszt aztán padlógáz

Tudod, a Minnernél alkalmazzuk az ötlet-teszt-padlógáz formulát (lásd itt), ahogy azt a nagy cégek is csinálják.

1,5 hónnappal ezelőtt elkezdtük kicsiben tesztelni, hogy miként tudunk egy 3 hónapos ügyfélélmény-rendszert felépíteni. Milyen lépéseket kell beleépíteni, hogy miután megvetted nálunk a képzéseket ne érezd úgy, hogy csak egy adat vagy nálunk.

A másik, közben felmerülő irány a még első vásárlás előtt álló érdeklődőkre miként tudunk egy rendszert építeni.

Na, de mindent nem árulok el!

Miután megvolt a teszt és jöttek a kezdeti eredmények úgy 1,5 hét alatt 8 CRM rendszert teszteltünk. Egy sokrétűbb, több funkcióval rendelkező CRM kellett, mint amit a Minner rendszere eddig tudott. Megtaláltuk azt, ami legkönnyebben beszívja az adatainkat, ami jobban kézre áll a folyamatoknál. Nos még ezzel is álmodtam, mert miután megoldottam egy problémát, az újabbat szült, de én ezt intenzíven be akartam vezetni. Persze kompromisszumot mindig kell kötni, ez most is így volt. Szokni kell és még most is változtatunk kicsit a napi CRM rutinon. Úgy 3 hónap után alakul ki igazán a CRM használati rutin.

Már több mint 3,5 hete fut a CRM rendszerünk, mindent egy helyre összpontosítunk, mennek ki az e-mailek, beszélgetünk az ügyfeleinkkel, kérnek visszahívást, kapnak extra segítséget és a megkeresések, support jobban nyomon van követve, nem kallódhat el senki, egy üzenet sem. Már most látszik, hogy az ügyfél-elégedettséget növeltük. Ami pedig hozzájárul a forgalom növekedéséhez, ezt már most látjuk. Most már csak skálázni kell.

Konklúzió

Vállalkozóként egyszerre két fontos fronton is helyt kell állni. Egyik a napi feladatok, ügyfelek kiszolgálása, cégünk menedzselése, másik pedig keresni a következő nagy dobásunkat. Utóbbi jelentheti az innovációt is, ami kell ahhoz, hogy a következő időszakban jobban tudjuk skálázni a vállalkozásunkat (cégünk új szakaszba lépjen) vagy túléljünk egy nehezebb időszakot.

Neked mi a következő nagy dobásod? Min dolgozol éppen? Mibe fogtál bele?

Tiktok csatorna elindítása? Új termék piacra dobása? Új munkaerő felvétele? Vállalatirányítási rendszer bevezetése? Tökéletesíted a delegálást? Nincs ötleted? Útmutató kell? Irány a MinnerAkadémia! Útmutató a következő nagy dobásodhoz. Csak válaszd ki!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!