A legnagyobb biznisz, csináld meg a saját magad konkurenciáját – Példák a cikkben

Senki nem akar konkurencia harcot, igaz? Bár néha előnyös lehet, főleg, hogy a versenyszellem a cégeket innovációra serkenti. Ám a piacon így is lesz konkurenciád, szóval bátran el lehet gondolkodni abban, hogy ugyanazon a piacon két márkával, üzlettel is jelen legyél. Digitális világban találunk olyan iparágakat is, ahol a cégek ráálltak arra, hogy több különböző weboldalt, márkát építenek fel. A vevő szinte mindegy melyik cégükhöz megy. Miről beszélek? Mit lehet kihozni belőle?

Jöjjenek a példák

Randioldalak
Amikor megvizsgáltam hogy Megéri-e randioldalt üzemeltetni, akkor szembesültem vele, hogy valójában rengeteg randioldal egy-egy nagyobb cég kezében van. Valójában erről egy laikus felhasználó mit sem sejt. És az is lehet, hogy ugyanahhoz a cégcsoporthoz tartozó mindkét oldalra regisztrál is, illetve fizet is nekik.

Duna House és a Smart Ingatlan
De ugyanezt láttam a Duna House-nál is, akikhez tartozik a Smart Ingatlan. Jó ötlet? Igen, mert létrehoztak egy új piaci szereplőt. Ott új dolgokat jobban ki tudnak próbálni, mint a nagy cégüknél. Ahogy a Smart Ingatlan weboldalán is olvasható:

A SMART Ingatlan hálózatot a Duna House Cégcsoport tulajdonosai alapították, azzal a céllal, hogy a már bevált üzleti modellt felhasználva egy új, lendületes hálózathoz csatlakozás lehetőségét kínálhassák az ingatlanpiac iránt érdeklődő befektetők számára. Az együttműködések során hatékony ingatlanközvetítői rendszert hoztak létre, a SMART Ingatlan hálózat 2014-es indulása óta folyamatosan fejlődik, jelenleg 32 iroda csatlakozott – és ez a szám folyamatosan nő. Igaz 2019-es hír az, hogy a DH már főleg a központi cégre koncentrál.

Tárhelyszolgáltatók:

Erre az iparágra főleg jellemző az, hogy több domain / több brand egy nagy vállalkozás alá tartozik. Sokszor ez azért történt így, mert sok felvásárlás történt a piacon, de tudatos tervezés náluk is látható.

Louis Vuitton és a hozzá tartozó márkák
A luxus termékek piacán például a Louis Vuitton Moet Hennessy alá több nagy márka is tartozik. És amint láthatod, néhányat egymás konkurenciájának gondolnál, pedig bizony az egy nagy cég alá tartozik, vagyis a profit egy céghez megy. Erről ebben a cikkben írtam: Nem is gondolnád, hogy mennyi márka tartozik a Louis Vuitton márka alá
lvmh infografpic

Egyéb példák: Kisebb cégeket nem akarunk hozni példaként, mert ezzel akár lebuktatjuk őket, amit valószínűleg nem szeretnénk. Mi építeni és segíteni akarjuk a vállalkozásokat. Láttunk olyan bútorszektorban működő céget, aki 7 különböző webshopot üzemeltet, sőt egyik weboldaluk egyedi fejlesztésű, másik Shoprenter, másik Unas, sőt más-más tárhelyen. Érdekes, igaz nem mindenhol tartjuk etikusnak!

Csináld etikusan

A lenti ötletek miértek közül a legjobban arra lehetne alkalmazni ezt, hogy kísérletezz, hogy új pozícionálásokat próbálj ki az új márkáddal. Ez a téma érdekes, ezért is dolgoztuk fel, de szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy használd ezt jó célra! Soha ne téveszd meg a fogyasztókat. Egyébként az ilyen házon belüli konkurenciát még nem vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal, de csak idő kérdése!

Miért lehet jó tehát az, ha egyszerre két vagy több brandet is viszel ugyanazon a piacon?

  • Tudom, mire gondolsz! Egyet is nehéz menedzselni, és sikerre vinni, hát még többet. Ez akkor lehet jó, ha már az egyik szépen működik, és utána bővülsz tovább, vagy a randi oldalaknál megfigyelhetőek voltak a felvásárlások, amivel összejött az, hogy több oldal is egy cég alá tartozik.
  • Használd arra, hogy kísérletezel! Így egyszerre több helyen is tudsz új innovatív megoldásokat tesztelni. Más üzleti modellt bevezetni, marketinget. A Duna House és a Smart Ingatlan megoldása például azért tetszik, mert használják a nagy cég know-how-ját, tapasztalatát, de közben tudnak új dolgokat is tesztelni az új brandjük esetében. Ami logikus is, hiszen így az új dolgok kipróbálásának kockázata csökken.
    Érdemes akár üzleti modellben is tesztelgetni, mikor valamire nehézkes átváltani, nagy rombolással járna. Ilyen például az előfizetéses rendszerre való váltás, vagy fizetős hűségprogram indítás. Sokszor azért nem tudunk bevezetni valamit, mert kötnek a szerződések, megállapodások, na ilyenkor jön jól egy B vállalkozás.
  • Réspiac – újrapozícionálás: Több esetben is megfigyelhető, hogy ilyen megoldásoknál inkább egy-egy réspiacra koncentrálnak. Az adott szektoron belül a régi brandnél nem akarják újrapozícionálni a céget, vagy csak egy adott réspiacot kiszolgálni, helyette létrehoznak egy újat, és ott tényleg csak adott réspiacra koncentrálnak. Ezzel így nem kockáztatják a már befutott márka piacát, sem pozícióját. Vagy éppen bővíteni akarják ilyen módon a palettájukat.

Ehhez kapcsolódó cikk: 

Fotó: abhijitbossottophotography/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek