A legnagyobb biznisz, csináld meg a saját magad konkurenciáját – Példák a cikkben

Senki nem akar konkurenciaharcot, igaz? Bár néha előnyös lehet, főleg, hogy a versenyszellem a cégeket innovációra serkenti. Ám a piacon így is lesz konkurenciád, szóval bátran el lehet gondolkodni abban, hogy ugyanazon  a piacon két márkával, üzlettel is jelen legyél. Miről beszélek? Mit lehet kihozni belőle?

Jöjjenek a példák

Randioldalak
Amikor pár hónapja megvizsgáltam, hogy Megéri-e randioldalt üzemeltetni, akkor szembesültem vele, hogy valójában rengeteg randioldal egy-egy nagyobb cég kezében van. Valójában erről egy laikus felhasználó mit sem sejt. És az is lehet, hogy ugyanahhoz a cégcsoporthoz tartozó mindkét oldalra regisztrál is, illetve fizet is nekik.

Duna House és a Smart Ingatlan
De ugyanezt láttam a Duna House-nál is, akikhez tartozik a Smart Ingatlan. Jó ötlet? Igen, mert létrehoztak egy új piaci szereplőt. Ott új dolgokat jobban ki tudnak próbálni, mint a nagy cégüknél. Ahogy a Smart Ingatlan weboldalán is olvasható:

A SMART Ingatlan hálózatot a Duna House Cégcsoport tulajdonosai alapították, azzal a céllal, hogy a már bevált üzleti modellt felhasználva egy új, lendületes hálózathoz csatlakozás lehetőségét kínálhassák az ingatlanpiac iránt érdeklődő befektetők számára.  Az együttműködések során hatékony ingatlanközvetítői rendszert hoztak létre, a SMART Ingatlan hálózat 2014-es indulása óta folyamatosan fejlődik, jelenleg 36 iroda csatlakozott – és ez a szám folyamatosan nő.

Louis Vuitton és a hozzá tartozó márkák
A luxus termékek piacán például a Louis Vuitton Moet Hennessy alá több nagy márka is tartozik.  És amint láthatod, néhányat egymás konkurenciájának gondolnál, pedig bizony az egy nagy cég alá tartozik, vagyis a profit egy céghez megy. Erről ebben a cikkben írtam: Nem is gondolnád, hogy mennyi márka tartozik a Louis Vuitton márka alá
lvmh infografpic

Miért lehet jó tehát az, ha egyszerre két vagy több brandet is viszel?

  • Tudom, mire gondolsz! Egyet is nehéz menedzselni, és sikerre vinni, hát még többet. Ez akkor lehet jó, ha már az egyik szépen működik, és utána bővülsz tovább, vagy a randi oldalaknál megfigyelhetőek voltak a felvásárlások, amivel összejött az, hogy több oldal is egy cég alá tartozik.
  • Használd arra, hogy kísérletezel! Így egyszerre több helyen is tudsz új innovatív megoldásokat tesztelni. Más üzleti modellt bevezetni, marketinget. A Duna House és a Smart Ingatlan megoldása például azért tetszik, mert használják a nagy cég know-how-ját, tapasztalatát, de közben tudnak új dolgokat is tesztelni az új brandjük esetében.
  • Réspiac: Több esetben is megfigyelhető, hogy ilyen megoldásoknál inkább egy-egy réspiacra koncentrálnak. Az adott szektoron belül a régi brandnél nem akarják újrapozicionálni a céget, vagy csak egy adott réspiacot kiszolgálni, helyette létrehoznak egy újat, és ott tényleg csak adott réspiacra koncentrálnak. Ezzel így nem kockáztatják a már befutott márka piacát, sem pozícióját. Vagy éppen bővíteni akarják ilyen módon a palettájukat.

Ehhez kapcsolódó cikk: 

Fotó: abhijitbossottophotography/Flickr

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!