Az F1 Academy új szponzora a Charlotte Tilbury sminkmárka lett. A cég jól döntött azzal, hogy az F1-et követő nőket célozza meg – akik a 40%-át teszik ki a teljes nézőszámnak? Az Apple 1,8 milliárd eurós gigabírságot kapott az EU-tól, mert szerződésben tiltja a partnereit az olcsóbb fizetési alternatívák kommunikálásában. 21%-a a hirdetéseknek spam oldalakon jelenik meg. Láttad már a te hirdetésed ilyen weboldalon? Nem vagy egyedül.
A mikrofonok mögött Mándó Milán, Sólyom Eszter és Nyiri Donát.
Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:
Heti híreink és témáink:
0:00 – Intro
3:22 – Sminkmárka lett az F1 Academy szponzora
13:07 – Megbüntették az Applet. Túl magas a jutalék?
20:43 – Spam weboldalakon jelenik meg a hirdetésed?
Sminkmárka lett az F1 Academy szponzora
A Charlotte Tilbury brit sminkmárka az új hivatalos szponzora az F1 Academy-nek, ami a Forma-1 által alapított, kizárólag nők részvételével zajló junior versenysorozat.
Az F1 Academy 2023-ban indult el, a célja az utánpótlás nevelés, illetve kimondottan a fiatal női tehetségek támogatása, hogy a magasabb kategóriák elérhetővé váljanak a női sportolók számára is. Az F1 Academyben 16-25 év közötti női versenyzők mérhetik össze magukat. A Forma-1 ügyvezetője szerint a projekt azért jött létre, mert bíznak benne, hogy egy nap ezáltal koedukált lesz az F1 (kitiltva nincsenek, de eddig csak 2 nő szerepelt az F1-ben versenykörülmények között 1950 óta).
A Charlotte Tilbury-vel való szponzorációs deal több szempontból is mérföldkő: ők az első szépségipari márka, és az első nő alapította márka a Formula-1 szponzorai között. Ráadásul ez a deal a márka első globális sportszponzorációja. Nemcsak a márka által designolt autót kap az egyik támogatott versenyző, de a Charlotte Tilbury a saját globális csatornáit fogja arra használni, hogy az F1 Academy misszióját és versenyzőit bemutassa. Mindkét fél azt reméli, hogy ezzel az együttműködéssel még több figyelmet tudnak irányítani a motorsportra.
A kapcsolódás randomnak tűnik, de üzleti szempontból lehet, hogy megállja a helyét. A Forma-1 rajongóinak globálisan 40%-a nő, a Charlotte Tilbury és az F1 Academy célcsoportja között nagy átfedés lehet. Az F1 Academy egy új projekt, még el kell híresztelniük, hogy egyáltalán létezik, a női versenyzőknek ki kell építeni azt a fajta celeb státuszt mint ami a sztár sportolóknak van. A sminkmárka pedig ezzel meg tudja magát különböztetni. Mit gondoltok, mennyire lesz hatékony ez a márkakollaboráció?
Forrás: Womenshealthmag, Charlottetilbury
Megbüntették az Applet. Túl magas a jutalék?
Az Applenek nem egy céggel volt már csörtéje a hirherdt Apple adó miatt. Így nevezik az almás ökoszisztémán átfutó vásárlásokból levont 30%-os jutalékot, amit a cég egyoldalúan vet ki minden létező tranzakcióra. Most viszont végre emberére akadt a cég, ugyanis a Spotify által még évekkel ezelőtt indított pert most elvesztették.
Az EU most először büntette meg az Applet és egyből gigabírságot szabott ki rá, ami 1.8 milliárd EUR. A versenyjogi bírság alapja, hogy egy trösztellenes pert indított a Spotify, tehát az volt a vád, hogy az Apple visszaél a hatalmas fölényével és tisztességtelen feltételeket teremt a piacon. Hollandiában egyébként már elbukott egy hasonló pert, amit társkereső alkalmazások indítottak ellene.
A döntés alapja nem is maga az adó volt, hanem hogy az Apple szerződésben tiltja, hogy egy cég vagy app tájékoztassa a felhasználókat az olcsóbb fizetési alternatívákról. Ezt olvasva valóban jogos a kérdés: Mikortól használja ki az Apple a helyzetét, hogy lehúzza a cégeket és a fogyasztókat?
Donát még hozzátette, hogy az Apple tényleg megkerülhetetlen. A globális okostelefon piac 20%-a az övék és ugye aránytalanul nagy a részesedésük a magas jövedelmű országokban. USA piacon ez 55%. Tehát mégis milyen startup mondhatja hogy mi az Apple-nek nem fizetjük ki ezt a pénzt? Egyszerűen nincs életképes üzleti modell sok helyen az Apple nélkül. Így viszont teljesen irreális a 30%, főleg úgy, hogy nem mondhatod az ügyfeleidnek „hé, nyisd meg laptopon böngészőből és olcsóbban is előfizethetsz”. Ez szerintem is tisztességtelen piaci magatartás. Maga a 30% jutalék mértéke, hogy túl sok-e már érdekesebb kérdés.
Forrás: TheVerge
Spam weboldalon jelenik meg a hirdetésed?
Az Adalytics kutatása rávilágít arra, hogy több mint éves 10 millió dollárnyi pénzt égetnek el a nagy márkák olyan weboldalakon, ahol gyenge minőségű cikkek vannak, sőt csak hirdetés arbitrázsra jöttek létre.
A display hirdetést értékesítő, közvetítő oldalakra a nagy márkák, ügynökségek is úgy hagyatkoznak, hogy biztosan védik őket az ilyen 0 tartalommal rendelkező oldalak megjelenésétől.
A legszomorúbb az egész kutatásban, hogy a még a Google is érintett. Tehát a Display hirdetéseket, amikor megveszed olyan oldalaktól, mint a Google, vagy a Taboola, akkor ők ezeket olyan weboldalakon jelenítik meg, ami becsatlakozott a rendszerükbe és ezért kapnak pénzt.
A képen is látható weboldalhoz hasonló rengeteg van, szinte csak hirdetés van az oldalon. Ez sem a fogyasztónak, sem a cégnek nem jó.
Egy 2023-as kutatás alapján a hirdetések 21%-a ilyen oldalakon jelenik meg!
Korábbi hírszemléink:
- 400 000 YouTube feliratkozó = 3 millió forint havonta? A Tízes Lista sztori. Temu, mint social media platform? – 2024.03.14.
- Sütit kaptak bónuszként? A munkamánia olyan, mint a szerencsejáték-függőség. Nem kell ma már diploma? – 2024.03.08.
- Kamuesküvő NAV módra – 2100 forint a légitársaságok profitja – Megfigyeli a munkahelyi chatet az AI? – 2024.03.01.
- Zuckerberget eltiltanák a küzdősportoktól – Csendes kilépők borzolják a HR-esek kedélyét – Startuphiány van – 2024.02.23.