Újra megosztani ugyanazt a dolgot, más formában? Nem is gondolnád, mennyire megéri. A tartalom elkészítése egy dolog, de nem sokra mész vele, ha nem olvassa, nézi senki. A disztribúcióról sem szabad megfeledkezni. Tartalommutációval nemcsak a saját dolgodat könnyíted meg, de a cégedről, termékedről szóló információt is hatékonyabban tudod terjeszteni. Motiválni fognak a példák a cikkben, ráadásul felgyorsítja a módszer a Facebook, Instagram, TikTok ötletelést, posztolást!
Hogyan fogyasztunk tartalmakat, információkat?
Majd 10 év alatt több mint 4000 cikket, tartalmat készítettem, sőt ügyfeleimnek rengeteg marketing üzenetét készítettem el. Ez idő alatt több mint 10 000 Facebook posztot tettem fel csak a Minner FB oldalára. Mindeközben megismertem, hogy az emberek miként fogyasztanak tartalmakat vagy éppen olvasnak landing (promóciós) oldalakat, és persze mennyi információ marad meg bennük. Ez a terület már régóta érdekel, hiszen maximalizálni szeretném az emberek információbefogadását, legyen az egy cikk, videó, vagy éppen egy promóciós oldal.
A tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek nagy többsége elég felületesen fogyaszt tartalmat. Végigtekeri a cikket a kiemelt címsorokat olvasva, belepörget a videóba, felgyorsítja a podcastet… és a többi, ahelyett hogy módszeresen, csak arra az egy dologra figyelve, szóról szóra befogadná az információt.
Mit jelent ez neked vállalkozóként? Valószínűleg a te fogyasztóid is hasonlóan viselkednek, amikor a te blogcikked, hirdetésed, social posztod olvassák. Erre egyrészt készülnöd kell és ennek megfelelően formázni a szövegeket (látod ebben a cikkben is rövidek a bekezdések, vannak kiemelések, címsorok). Másrészt, ez azt jelenti, hogy
egy információt többször, többféleképpen, és több csatornán kell átadnod a leendő vásárlóidnak.
Ez jó! Ez könnyebbség neked. Azt jelenti, hogy egyszeri munkából, például egy cikkből, videóból tudsz készíteni több social posztot, infografikát, hirdetést. Neked könnyebb, a célcsoportodnak pedig az ismétlés hatására jobban átjön az üzenet. (Ne aggódj, nem fogsz beakadt lemeznek tűnni, a tartalmak egy része el sem jut az emberekhez a közösségi oldalak algoritmusának köszönhetően, ami eljut arra pedig felületesen figyelnek.)
Nézzük egy példán keresztül, hogyan tudod ezt megtenni!
A cikk további részében
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó tartalmak
- Kreativitás parancsra?! Így ötletelj, brainstormingolj vállalkozóként egyedül és a csapatoddal
- Szándékosan béna design a kiút a reklámzajból?
- Így érdemes marketinget tervezni! 5 ökölszabály, amiket több milliárd forint marketingköltségen tanultunk meg
- Mit csináljon az új LifeTilt vezetés, hogy visszakapaszkodjon a csúcsra?
Fotó: Kaleidico/Unsplash