A marketing-, tartalommutáció, avagy hogyan terjeszd az üzeneteidet

Dátum

Megosztás

Újra megosztani ugyanazt a dolgot? Először nem is gondolnánk, hogy megéri, vagy érdemes. Pedig a marketing üzeneted, a cégedről, termékedről szóló információ hatékonyságát tudod növelni azzal, ha okosan tartalom, vagy információ mutációt csinálsz. Könnyű és motiváló téma ez, és milyen hatásos! Na lássuk!

Hogyan fogyasztunk tartalmakat, információkat?

5 év alatt több mint 3000 cikket, tartalmat készítettem, sőt ügyfeleimnek rengeteg marketing üzenetét készítettem el. Ez idő alatt több mint 10 000 Facebook posztot tettem fel csak a Minner FB oldalára. És ezen idő alatt megismertem, hogy az emberek miként fogyasztanak tartalmakat vagy éppen olvasnak landing (promóciós) oldalakat, és persze mennyi információ marad meg bennük.

Ez a terület már régóta érdekel, hiszen maximalizálni szeretném az emberek információbefogadását, legyen az egy cikk, videó, vagy éppen egy promóciós oldal.

Tartalommutációs példa

Így nézik az emberek a te weboldaladat is vagy éppen a promóciós oldaladat, blogbejegyzésedet

A legújabb 2020-as üzleti ötleteknél ismét a tartalommutációt alkalmaztam, amin te is meg fogsz lepődni.

  • December 9-én megosztottam a teljes tartalmat. Ez első körben 13 000 emberhez ért el. (30 000 követő van)
  • Utána a stratégia az volt, hogy minél többször, vagyis naponta egy-egy új posztot tegyek ki, képpel ellátva és a szövegben a linkkel.
  • Az első ilyen tartalommutációs poszt például egy korábban már a Minneren megjelent statisztika összekapcsolása a 2020-as egyik ötlettel. Látható, elért 8142 embert és 197 kattintott a 2020-as ötletekre is.
  • A második poszt picit kevesebb embert ért el, ennek oka valószínűleg a maci nem volt a legelőnyösebb választás. Az adományozós, társadalmi vállalkozások egyébként sem az a populáris irány.
  • A 3. ilyen mutációs posztom meglepett, mivel azt posztoltam ki, ami listát már a többség láthatott, ha átkattintott a cikkre, itt már 2700-an voltak akik olvasták a cikket, és eddig általában eljutottak. 10 000 emberhez ért el a poszt és 254 kattintás volt belőle.
  • A 4. poszt ismét a cikk egyik részére hivatkozott, sőt az ott leírtakból emeltem ki a szöveget. És látod még csak 3 napja ment ki a poszt, de igazából így is több ezer emberhez ért el és újabb olvasókat hozott, vagy éppen régieket vonzott vissza.
  • Ugye itt értünk el arra a pontra, amikor úgy gondoltam itt már lehet picit sok, ezért az 5. posztban csak áttételesen hivatkoztam a 2020-as ötletekre, egy hozzájuk kapcsolódó cikket osztottam meg. Valójában ez lehet az is, hogy a régebbi tartalomnak a mutációja, újrafelhasználása.
  • Aztán jött a 6. poszt, folytatjuk a tartalommutációt. Természetesen közben voltak már posztok is.
  • Amin meglepődtem, hogy a 7. ilyen sok emberhez eljutott, de valószínűleg az első mondat az, ami megfogta őket.
  • Ahogy a 7., úgy a 8. poszt is kicsit elcsúsztatva jött már ki. De amit itt láss, hogy 8 poszt jött ki alig 10 nappal az első poszt után, és mind ahhoz kapcsolódik.
  • Összesen a mutációs posztok 60 431-szer ért el emberekhez, a követők száma 34 000, tehát sokan többször is találkoztak vele, és persze a követőkön kívül is elért még egy-két embert. Ennek eredménye, hogy organikusan 8400-an olvasták már a 2020-as vállalkozási ötleteket. Gondolj bele, hogy 34 000 követőből ez milyen jó arány, igaz nem mindenki innen jött.

Mi a konklúzió ebből?

  • A tartalommutáció azért is jó, mert mindenkit más információ győz meg. Egyszerre egy poszttal, információval nem tudok átadni mindent, jó újra más formában, röviden megosztani.
  • Volt olyan eset, hogy a megosztás után jöttem rá, hogy még mivel lehet kibővíteni a tartalmat.
  • A többszöri más formában való megosztás segítette az emberek tartalomfogyasztását, mivel nem minden pillanatban értek rá olvasni, és ez eszükbe juttathatta.
  • Az emberek többsége 1/3-át olvassa el adott weboldalnak, addig jut el, vagy ha görget is lejjebb felületesen olvashat. Ennek több oka is lehet, csak rákukkantott mi az, sietett, nem érdekelte annyira a téma, éppen nem fogta meg semmi. De lehet éppen lejjebb volt egy releváns információ, csak oda nem görgetett már le, vagy éppen azt a mondatot nem olvasta el. Az újramegosztás visszahozhatta és újból már könnyebben olvasta a szöveget, fogadta be az információkat.
  • Más környezetben, vagy éppen jobb hangulatban kapta el a felhasználót a poszt, így lehetséges, hogy jobban odatapadt az információkra (így van ez promóciós oldalnál is), és ahogy egy korábbi kutatásos cikkben írtam, néha újra elolvasva egy anyagot új megközelítéssel találkozhatunk, új gondolatok támadhatnak.

Másik példa – Többször is posztoltam, de mindig népszerű

Van egy sales cikk (értsd benne eladok, reklámozok valamit), amit már többször megosztottam és mindig átlagosan ugyanannyi embert ér el. Ez az eredeti cikk, az első megosztás.

Nézd csak mennyi embert ért el! És akkor nézd meg alatta!

Az elmúlt időszakban többször is megosztottam ugyanezt a tartalmat. Az eléréseket látod sárgával, mellette pedig a kattintások számát.

10 információ kell – de az minőségi információátadásnak kell lennie és jó az ismétlés

Tudod korábban már írtam róla, hogy átlagosan 10 információ kell ahhoz, hogy valaki dönteni tudjon a vásárlás mellett (vagy éppen ellene). Nos ezt a 10 információt minél többször, értelemszerűen kis adagokban tudod csak eljuttatni az emberekhez.

Na és akkor merre tovább? Neked hogyan lesz tartalmad?

Fotó: Kaleidico / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...