Újra megosztani ugyanazt a dolgot? Először nem is gondolnánk, hogy megéri, vagy érdemes. Pedig a marketing üzeneted, a cégedről, termékedről szóló információ hatékonyságát tudod növelni azzal, ha okosan tartalom, vagy információ mutációt csinálsz. Könnyű és motiváló téma ez, és milyen hatásos! Na lássuk!
Hogyan fogyasztunk tartalmakat, információkat?
5 év alatt több mint 3000 cikket, tartalmat készítettem, sőt ügyfeleimnek rengeteg marketing üzenetét készítettem el. Ez idő alatt több mint 10 000 Facebook posztot tettem fel csak a Minner FB oldalára. És ezen idő alatt megismertem, hogy az emberek miként fogyasztanak tartalmakat vagy éppen olvasnak landing (promóciós) oldalakat, és persze mennyi információ marad meg bennük.
Ez a terület már régóta érdekel, hiszen maximalizálni szeretném az emberek információbefogadását, legyen az egy cikk, videó, vagy éppen egy promóciós oldal.
Tartalommutációs példa
Így nézik az emberek a te weboldaladat is vagy éppen a promóciós oldaladat, blogbejegyzésedet
A legújabb 2020-as üzleti ötleteknél ismét a tartalommutációt alkalmaztam, amin te is meg fogsz lepődni.
- December 9-én megosztottam a teljes tartalmat. Ez első körben 13 000 emberhez ért el. (30 000 követő van)
- Utána a stratégia az volt, hogy minél többször, vagyis naponta egy-egy új posztot tegyek ki, képpel ellátva és a szövegben a linkkel.
- Az első ilyen tartalommutációs poszt például egy korábban már a Minneren megjelent statisztika összekapcsolása a 2020-as egyik ötlettel. Látható, elért 8142 embert és 197 kattintott a 2020-as ötletekre is.
- A második poszt picit kevesebb embert ért el, ennek oka valószínűleg a maci nem volt a legelőnyösebb választás. Az adományozós, társadalmi vállalkozások egyébként sem az a populáris irány.
- A 3. ilyen mutációs posztom meglepett, mivel azt posztoltam ki, ami listát már a többség láthatott, ha átkattintott a cikkre, itt már 2700-an voltak akik olvasták a cikket, és eddig általában eljutottak. 10 000 emberhez ért el a poszt és 254 kattintás volt belőle.
- A 4. poszt ismét a cikk egyik részére hivatkozott, sőt az ott leírtakból emeltem ki a szöveget. És látod még csak 3 napja ment ki a poszt, de igazából így is több ezer emberhez ért el és újabb olvasókat hozott, vagy éppen régieket vonzott vissza.
- Ugye itt értünk el arra a pontra, amikor úgy gondoltam itt már lehet picit sok, ezért az 5. posztban csak áttételesen hivatkoztam a 2020-as ötletekre, egy hozzájuk kapcsolódó cikket osztottam meg. Valójában ez lehet az is, hogy a régebbi tartalomnak a mutációja, újrafelhasználása.
- Aztán jött a 6. poszt, folytatjuk a tartalommutációt. Természetesen közben voltak már posztok is.
- Amin meglepődtem, hogy a 7. ilyen sok emberhez eljutott, de valószínűleg az első mondat az, ami megfogta őket.
- Ahogy a 7., úgy a 8. poszt is kicsit elcsúsztatva jött már ki. De amit itt láss, hogy 8 poszt jött ki alig 10 nappal az első poszt után, és mind ahhoz kapcsolódik.
- Összesen a mutációs posztok 60 431-szer ért el emberekhez, a követők száma 34 000, tehát sokan többször is találkoztak vele, és persze a követőkön kívül is elért még egy-két embert. Ennek eredménye, hogy organikusan 8400-an olvasták már a 2020-as vállalkozási ötleteket. Gondolj bele, hogy 34 000 követőből ez milyen jó arány, igaz nem mindenki innen jött.
Mi a konklúzió ebből?
- A tartalommutáció azért is jó, mert mindenkit más információ győz meg. Egyszerre egy poszttal, információval nem tudok átadni mindent, jó újra más formában, röviden megosztani.
- Volt olyan eset, hogy a megosztás után jöttem rá, hogy még mivel lehet kibővíteni a tartalmat.
- A többszöri más formában való megosztás segítette az emberek tartalomfogyasztását, mivel nem minden pillanatban értek rá olvasni, és ez eszükbe juttathatta.
- Az emberek többsége 1/3-át olvassa el adott weboldalnak, addig jut el, vagy ha görget is lejjebb felületesen olvashat. Ennek több oka is lehet, csak rákukkantott mi az, sietett, nem érdekelte annyira a téma, éppen nem fogta meg semmi. De lehet éppen lejjebb volt egy releváns információ, csak oda nem görgetett már le, vagy éppen azt a mondatot nem olvasta el. Az újramegosztás visszahozhatta és újból már könnyebben olvasta a szöveget, fogadta be az információkat.
- Más környezetben, vagy éppen jobb hangulatban kapta el a felhasználót a poszt, így lehetséges, hogy jobban odatapadt az információkra (így van ez promóciós oldalnál is), és ahogy egy korábbi kutatásos cikkben írtam, néha újra elolvasva egy anyagot új megközelítéssel találkozhatunk, új gondolatok támadhatnak.
Másik példa – Többször is posztoltam, de mindig népszerű
Van egy sales cikk (értsd benne eladok, reklámozok valamit), amit már többször megosztottam és mindig átlagosan ugyanannyi embert ér el. Ez az eredeti cikk, az első megosztás.
Nézd csak mennyi embert ért el! És akkor nézd meg alatta!

Az elmúlt időszakban többször is megosztottam ugyanezt a tartalmat. Az eléréseket látod sárgával, mellette pedig a kattintások számát.


10 információ kell – de az minőségi információátadásnak kell lennie és jó az ismétlés
Tudod korábban már írtam róla, hogy átlagosan 10 információ kell ahhoz, hogy valaki dönteni tudjon a vásárlás mellett (vagy éppen ellene). Nos ezt a 10 információt minél többször, értelemszerűen kis adagokban tudod csak eljuttatni az emberekhez.
Na és akkor merre tovább? Neked hogyan lesz tartalmad?
- A legújabb ingyenes videóblogomban a reklámszövegre és tartalomkészítésre mutatok egy jó piackutatási és ötletkeresési módszert. Itt a 2. videó (regisztráció után).
- Itt szintén egy nagyon jó példa erre: Ha nem használsz remarketinget, pénzt hagysz az asztalon. Beállítási útmutató és példa