A marketing-, tartalommutáció, avagy hogyan terjeszd az üzeneteidet

Újra megosztani ugyanazt a dolgot? Először nem is gondolnánk, hogy megéri, vagy érdemes. Pedig a marketing üzeneted, a cégedről, termékedről szóló információ hatékonyságát tudod növelni azzal, ha okosan tartalom, vagy információ mutációt csinálsz. Könnyű és motiváló téma ez, és milyen hatásos! Na lássuk!

Hogyan fogyasztunk tartalmakat, információkat?

5 év alatt több mint 3000 cikket, tartalmat készítettem, sőt ügyfeleimnek rengeteg marketing üzenetét készítettem el. Ez idő alatt több mint 10 000 Facebook posztot tettem fel csak a Minner FB oldalára. És ezen idő alatt megismertem, hogy az emberek miként fogyasztanak tartalmakat vagy éppen olvasnak landing (promóciós) oldalakat, és persze mennyi információ marad meg bennük.

Ez a terület már régóta érdekel, hiszen maximalizálni szeretném az emberek információbefogadását, legyen az egy cikk, videó, vagy éppen egy promóciós oldal.

Tartalommutációs példa

Így nézik az emberek a te weboldaladat is vagy éppen a promóciós oldaladat, blogbejegyzésedet

A legújabb 2020-as üzleti ötleteknél ismét a tartalommutációt alkalmaztam, amin te is meg fogsz lepődni.

  • December 9-én megosztottam a teljes tartalmat. Ez első körben 13 000 emberhez ért el. (30 000 követő van)
  • Utána a stratégia az volt, hogy minél többször, vagyis naponta egy-egy új posztot tegyek ki, képpel ellátva és a szövegben a linkkel.
  • Az első ilyen tartalommutációs poszt például egy korábban már a Minneren megjelent statisztika összekapcsolása a 2020-as egyik ötlettel. Látható, elért 8142 embert és 197 kattintott a 2020-as ötletekre is.
  • A második poszt picit kevesebb embert ért el, ennek oka valószínűleg a maci nem volt a legelőnyösebb választás. Az adományozós, társadalmi vállalkozások egyébként sem az a populáris irány.
  • A 3. ilyen mutációs posztom meglepett, mivel azt posztoltam ki, ami listát már a többség láthatott, ha átkattintott a cikkre, itt már 2700-an voltak akik olvasták a cikket, és eddig általában eljutottak. 10 000 emberhez ért el a poszt és 254 kattintás volt belőle.
  • A 4. poszt ismét a cikk egyik részére hivatkozott, sőt az ott leírtakból emeltem ki a szöveget. És látod még csak 3 napja ment ki a poszt, de igazából így is több ezer emberhez ért el és újabb olvasókat hozott, vagy éppen régieket vonzott vissza.
  • Ugye itt értünk el arra a pontra, amikor úgy gondoltam itt már lehet picit sok, ezért az 5. posztban csak áttételesen hivatkoztam a 2020-as ötletekre, egy hozzájuk kapcsolódó cikket osztottam meg. Valójában ez lehet az is, hogy a régebbi tartalomnak a mutációja, újrafelhasználása.
  • Aztán jött a 6. poszt, folytatjuk a tartalommutációt. Természetesen közben voltak már posztok is.
  • Amin meglepődtem, hogy a 7. ilyen sok emberhez eljutott, de valószínűleg az első mondat az, ami megfogta őket.
  • Ahogy a 7., úgy a 8. poszt is kicsit elcsúsztatva jött már ki. De amit itt láss, hogy 8 poszt jött ki alig 10 nappal az első poszt után, és mind ahhoz kapcsolódik.
  • Összesen a mutációs posztok 60 431-szer ért el emberekhez, a követők száma 34 000, tehát sokan többször is találkoztak vele, és persze a követőkön kívül is elért még egy-két embert. Ennek eredménye, hogy organikusan 8400-an olvasták már a 2020-as vállalkozási ötleteket. Gondolj bele, hogy 34 000 követőből ez milyen jó arány, igaz nem mindenki innen jött.

Mi a konklúzió ebből?

  • A tartalommutáció azért is jó, mert mindenkit más információ győz meg. Egyszerre egy poszttal, információval nem tudok átadni mindent, jó újra más formában, röviden megosztani.
  • Volt olyan eset, hogy a megosztás után jöttem rá, hogy még mivel lehet kibővíteni a tartalmat.
  • A többszöri más formában való megosztás segítette az emberek tartalomfogyasztását, mivel nem minden pillanatban értek rá olvasni, és ez eszükbe juttathatta.
  • Az emberek többsége 1/3-át olvassa el adott weboldalnak, addig jut el, vagy ha görget is lejjebb felületesen olvashat. Ennek több oka is lehet, csak rákukkantott mi az, sietett, nem érdekelte annyira a téma, éppen nem fogta meg semmi. De lehet éppen lejjebb volt egy releváns információ, csak oda nem görgetett már le, vagy éppen azt a mondatot nem olvasta el. Az újramegosztás visszahozhatta és újból már könnyebben olvasta a szöveget, fogadta be az információkat.
  • Más környezetben, vagy éppen jobb hangulatban kapta el a felhasználót a poszt, így lehetséges, hogy jobban odatapadt az információkra (így van ez promóciós oldalnál is), és ahogy egy korábbi kutatásos cikkben írtam, néha újra elolvasva egy anyagot új megközelítéssel találkozhatunk, új gondolatok támadhatnak.

Másik példa – Többször is posztoltam, de mindig népszerű

Van egy sales cikk (értsd benne eladok, reklámozok valamit), amit már többször megosztottam és mindig átlagosan ugyanannyi embert ér el. Ez az eredeti cikk, az első megosztás.

Nézd csak mennyi embert ért el! És akkor nézd meg alatta!

Az elmúlt időszakban többször is megosztottam ugyanezt a tartalmat. Az eléréseket látod sárgával, mellette pedig a kattintások számát.

10 információ kell – de az minőségi információátadásnak kell lennie és jó az ismétlés

Tudod korábban már írtam róla, hogy átlagosan 10 információ kell ahhoz, hogy valaki dönteni tudjon a vásárlás mellett (vagy éppen ellene). Nos ezt a 10 információt minél többször, értelemszerűen kis adagokban tudod csak eljuttatni az emberekhez.

Na és akkor merre tovább? Neked hogyan lesz tartalmad?

Fotó: Kaleidico / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek