A következő kiszemelt a marketing elemzésben a Nescafé. Izgalmas hónapja volt áprilisban a kávés cégnek, mert megújult 3in1-es kávéval állt elő (új íz, új csomagolás). És az emberek reakciói az új kávéra eléggé érdekesek (sok negatív), de valójában hasonlóságot mutatnak, mint más cégek esetében, amikor valami nagy változás volt náluk (pl. Coca-Cola íz változtatása, vagy akár a Facebook redizájn). Na lássuk is!
Egyébként mi ez? Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.
Nescafé egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése
Röviden:
- Az oldal: https://www.facebook.com/Nescafe.HU/
- Vizsgált időszak 2019. április hónap
- Facebook követők száma: 37 millió fő – ez egy nemzetközi márkaoldal, ahol az egyes országok követői külön nem látszanak
- Aktív a Facebook oldala?: Közepesen, heti 2 poszt
- Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – Bevezető kampánynak is hívhatjuk, megújult a 3in1-ben kávéjuk, ennek kampányát láthattuk.
- Közönség aktivizálása, bevonása: Magas
- Akciók sűrűsége: Nem zavaró
- Facebook hirdetések: Pont elég – a 3in1 kampányhoz kapcsolódó reklámfilm fut
- Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Nincs, nem történik, maradnak a FB oldalon. Persze, ez egy nagy márka, de egy promóciós oldalra átnavigálhatóak lennének az emberek.
- Chatbot: Nincs
- Pontszám: 10/5,5 pont (összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)
Organikus Facebook posztok / kampányok
Új termék, vagyis újragondolt termék bevezetése volt az áprilisi kampányuk. Megváltoztatták az eredeti 3in1-es receptet, megújult a csomagolás is. Az emberek ilyenkor heves tiltakozásba esnek, és mivel új íz, lehet rosszabbnak is érzik a régi megszokottnál. Egyébként ilyenkor mindig mosolygok, mert értelemszerűen úgy dobták piacra az új terméket, hogy előtte volt tesztelve, voltak kóstoltatások. Mégis több kommentet olvasni arról, hogy nem ízlik nekik. Volt dolga a moderátornak.
Anno a Coca-Cola-nál volt ilyen eset, amikor kiderült, hogy az embereknek jobban ízlik a Pepsi, akkor változtattak a recepten, még tüntetés is volt és vissza kellett vezetni a régi ízt.
A kampány! Tudod, új termék bevezetésének ünnepnek kell lennie egy cég életében. Adja magát az, hogy erre kampányolj. Abszolút jól indították április 2-án a kampányt, amivel még csak sejthető volt, hogy valami változás lesz.
Ezután folytatódott a kampány, volt nyeremény játék is, illetve 1-2 poszt az új termékhez kapcsolódóan. A kampány maga jó ötlet volt, de elbírt volna még vagy 5-10 posztot.
Néhány felháborodott fogyasztó kommentje:
Organikus posztokban még lett volna hely, akár a kampány részeként, akár külön más témában. Valljuk be, a kávé a mindennapi rutinunk része, szóval adja magát rengeteg poszt:
- reggel
- munkába menet
- munkahelyen
- könyv, könyv olvasás
- baráti beszélgetés
Hogy csak néhányat említsek, ezek köré mind-mind ki lehet találni posztokat. Tudod a termékednél mindig meg kell vizsgálni, hogy mikor, mi közben (milyen tevékenység), mi előtt, mi után használják termékedet. És ahhoz kapcsolódóan gyártsd tartalmat. Itt hiányolom.
Fizetett hirdetések elemzése
Nagyon jó a videós hirdetésük, minőségi. Egy baj van ezekkel a videókkal, hogy ez nem TV, hanem online; ahol hamar kiégnek ezek a videós kampányok. Kiégés azt jelenti, hogy miután megnéztük, már nem mozgat minket, újra nem fog meg, sőt lehet még zavaró is. Tehát kellenek a poszt reklámok, de ahogy fent említettem, hiányzik az, hogy átnavigálják valahová a felhasználókat.
10/5,5 pont
A kampány ötlete jó volt, sőt a reakciók a negatív kommentekre szintén ötcsillagos, de elbírt volna még több posztot is. A kávé pedig egy hálás termék. Sajnos nem tudok erre több pontot adni. Na és most megyek, megkóstolom az új 3in1-et!
Még akarok ilyet!
Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:
- Chatbot marketingmatek. Mennyit hoz egy chatbot? Esettanulmány
- 27 poszt példa, amik vonzották a lájkokat, kommenteket na és a vásárlókat is
- Jobb Facebook marketinget szeretnél? Facebook marketing képzés (online) a MinnerAkadámián! Kattints ide!
Fotó: Nescafé/Facebook