A NetPincér Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

Egy új cikksorozatba vágok bele a Minneren. Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.

NetPincér egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése

Röviden:

  • Vizsgált időszak 2019. április hónap
  • Facebook követők száma: 79 000 fő
  • Aktív a Facebook oldala?: Igen, átlagosan napi 2 poszt
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – A tematikus heti kampányok. pl. szendvics hét, pizza hét
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Átlagos
  • Akciók sűrűsége: Nem zavaró 
  • Facebook hirdetések: Túl sok párhuzamosan futó – Jelenleg 61 futó hirdetésük van
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: weboldalra történik, több esetben azonnal kér belépést, feljön a login rész. Nem mindig jó ötlet ez
  • Chatbot: Nincs
  • Pontszám: 10/6,5 pont (összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)

Organikus Facebook posztok / kampányok

Ami azonnal szemet szúrt, azok a tematikus hetek. Erre jól lehet felépíteni egy kampányt, és a marketingesnek is megkönnyíti a kommunikációt. Nem beszélve a vevői oldalról, könnyű a befogadóképesség. Ilyen az alábbi képen található pizzahét (ha nem tölt be a poszt, akkor kattints ide), amihez utána tartozott még egyéb Facebook poszt is. Általában az adott ételhez kapcsolódó olyan galériás szavazás, ami valójában eredményt nem mutat, átnavigálja a felhasználót a NetPincér oldalára. A tematikus hét a fizetett hirdetésekben is szerepel.

További meglátások az organikus posztokhoz:

  • Vannak nagyon jó töltelék posztok, ezek közül például a humoros tartalmak. A mennyiségük pont elég.
  • Osztottak meg blogbejegyzéseket is: https://blog.netpincer.hu/miert-mozzarella-mert-tokeletes/
    Talán itt lehetne kicsit aktivizálni a követőket, ebből lehetne több is.
    Kiegészítve a tematikus hét tartalmát, ezzel is jobban fókuszálni a követőket.
  • A tematikus hét, kampány ötlete nagyon tetszik. Valójában olyan, mintha adott héten csak egy „termékre” kampányolnának. Ebben organikusan több is lehetne, amihez nem is kell nagyobb marketing tevékenység.

Fizetett hirdetések elemzése

Túl sok párhuzamos hirdetés fut, amit meg kellene vizsgálni jobban, mert valószínűleg nagyon sokszor egymásra is licitálnak.
Pozitívum, hogy egy ilyen országos cégnek jó ötlet vidéki városokra külön kampányt készíteni:

A hirdetéseknél észrevettem, hogy a headline-t, vagyis a címet mindig ugyanarra írják, és a poszt felett változik csak a szöveg. Érdemes kihasználni, hogy ösztönösen a poszt headline-ját nézik az emberek, ami a kép alatti sávban található. Tehát oda kellenek a jobb hirdetés szövegek. Erre érdemes fókuszálni is, mert jelenleg (felértékelődött jobban ennek a jelentősége) a jó hirdetés, reklámszövegekkel lehet kitűnni, és jobb ROI-val rendelkező hirdetéseket feladni.

Chatbot? Amint meglepődtem, hogy nincsen chatbotja még a Netpincérnek. Pedig nagyon jól tudná navigálni a felhasználókat, nem is beszélve a célzott időszakos kampányokról. Be tudná állítani, hogy pl. 2 hetente küldjön üzenetet mindenkinek, vagy például, akik pizzát rendeltek, az után érdeklődtek… Chatbotról, chatbot marketingről szóló cikkeket itt találsz a Minneren. 

Éhes is lettem 🙂 https://www.netpincer.hu/

Még akarok ilyet!

Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!