A NetPincér Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

Egy új cikksorozatba vágok bele a Minneren. Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.

NetPincér egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése

Röviden:

  • Vizsgált időszak 2019. április hónap
  • Facebook követők száma: 79 000 fő
  • Aktív a Facebook oldala?: Igen, átlagosan napi 2 poszt
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – A tematikus heti kampányok. pl. szendvics hét, pizza hét
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Átlagos
  • Akciók sűrűsége: Nem zavaró 
  • Facebook hirdetések: Túl sok párhuzamosan futó – Jelenleg 61 futó hirdetésük van
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: weboldalra történik, több esetben azonnal kér belépést, feljön a login rész. Nem mindig jó ötlet ez
  • Chatbot: Nincs
  • Pontszám: 10/6,5 pont (összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)

Organikus Facebook posztok / kampányok

Ami azonnal szemet szúrt, azok a tematikus hetek. Erre jól lehet felépíteni egy kampányt, és a marketingesnek is megkönnyíti a kommunikációt. Nem beszélve a vevői oldalról, könnyű a befogadóképesség. Ilyen az alábbi képen található pizzahét (ha nem tölt be a poszt, akkor kattints ide), amihez utána tartozott még egyéb Facebook poszt is. Általában az adott ételhez kapcsolódó olyan galériás szavazás, ami valójában eredményt nem mutat, átnavigálja a felhasználót a NetPincér oldalára. A tematikus hét a fizetett hirdetésekben is szerepel.

További meglátások az organikus posztokhoz:

  • Vannak nagyon jó töltelék posztok, ezek közül például a humoros tartalmak. A mennyiségük pont elég.
  • Osztottak meg blogbejegyzéseket is: https://blog.netpincer.hu/miert-mozzarella-mert-tokeletes/
    Talán itt lehetne kicsit aktivizálni a követőket, ebből lehetne több is.
    Kiegészítve a tematikus hét tartalmát, ezzel is jobban fókuszálni a követőket.
  • A tematikus hét, kampány ötlete nagyon tetszik. Valójában olyan, mintha adott héten csak egy „termékre” kampányolnának. Ebben organikusan több is lehetne, amihez nem is kell nagyobb marketing tevékenység.

Fizetett hirdetések elemzése

Túl sok párhuzamos hirdetés fut, amit meg kellene vizsgálni jobban, mert valószínűleg nagyon sokszor egymásra is licitálnak.
Pozitívum, hogy egy ilyen országos cégnek jó ötlet vidéki városokra külön kampányt készíteni:

A hirdetéseknél észrevettem, hogy a headline-t, vagyis a címet mindig ugyanarra írják, és a poszt felett változik csak a szöveg. Érdemes kihasználni, hogy ösztönösen a poszt headline-ját nézik az emberek, ami a kép alatti sávban található. Tehát oda kellenek a jobb hirdetés szövegek. Erre érdemes fókuszálni is, mert jelenleg (felértékelődött jobban ennek a jelentősége) a jó hirdetés, reklámszövegekkel lehet kitűnni, és jobb ROI-val rendelkező hirdetéseket feladni.

Chatbot? Amint meglepődtem, hogy nincsen chatbotja még a Netpincérnek. Pedig nagyon jól tudná navigálni a felhasználókat, nem is beszélve a célzott időszakos kampányokról. Be tudná állítani, hogy pl. 2 hetente küldjön üzenetet mindenkinek, vagy például, akik pizzát rendeltek, az után érdeklődtek… Chatbotról, chatbot marketingről szóló cikkeket itt találsz a Minneren. 

Éhes is lettem 🙂 https://www.netpincer.hu/

Még akarok ilyet!

Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

Kombucha, Hard Seltzer, kraftsör trendek. Melyikbe éri meg belevágni?

2019 óta kisüzemi, kézműves sörfőzdék arzenálja robbant be a piacra. Több boltban külön szekciót kaptak azok a sörkülönlegességek, amelyek kinézetükkel, ízvilágukkal tűntek ki a...

Fizess azért, hogy felmondjanak!

Még az évezred elején a Zappos nevű online ruha- és cipőkereskedő cég kitalálta, hogy egy bónuszt ajánl fel azoknak, akik felmondanak a betanítási időszak...

Keress mellékest! Képzések, amikkel munka mellett kezdhetsz vállalkozni

Álmodozol a vállalkozásról, de túl nagy ugrásnak tűnik a kényelmes állásodat otthagyni a bizonytalanságért? A megoldás, ha a munkaidőn kívül, először mellékállásban, egyéni vállalkozóként...

7 mítosz a franchise-ról: cáfolva!

Amikor meghalljuk a franchise szót akaratlanul is eszünkbe jutnak a nagy gyorséttermi hálózatok, az óriás üzletláncok, azaz a mai modern franchise. Róluk általában tudjuk,...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...