Kinyitjuk Pandora szelencéjét! Idén is folytatjuk a Facebook elemzés cikksorozatot. Tavaly több kisebb-nagyobb márka Facebook jelenlétét vizsgáltuk és a visszajelzéseitek alapján ez sok segítséget adott a saját marketingetekben is. És most nézzük a Pandora márkát, akik ékszereket értékesítenek és igazán jól kommunikálnak. Majd figyeld a szóhasználatukat!
Egyébként mi ez? Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.
A Pandora Facebook jelenlétének elemzése
Röviden:
- Az oldal: Pandora – https://www.facebook.com/PandoraHun/
- Vizsgált időszak: 2019 november-december és egy csipet január
- Facebook követők száma: 15 millió fő, nemzetközi oldal, a magyar számokat külön nem látjuk
- Aktív a Facebook oldala?: közepesen aktív – heti 2 poszt
- Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen
- Közönség aktivizálása, bevonása: Alacsony – nincsenek olyan posztok, amikkel bevonnák, megmozgatnák őket, (pl. komment)
- Akciók / sales sűrűsége: Nem zavaró, de hiányoznak a plusz könnyed posztok, olyanok amik nem a termékről szólnak
- Facebook hirdetések: Nagyon kevés, éppen nem is fut (Igaz a decemberi időszakot meghúzták)
- Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: A Pandora oldalára, van CTA (call to action)
- Chatbot: Nincs
- Pontszám: 10/7 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)
Nehéz hazai piacon jó közösségi média kampányokat találni, ami számodra motiváló is lehet, mert ki tudsz tűnni egy jó marketinggel!
Organikus, vagyis ingyenes elérés, Facebook hírfolyam posztok:
Tudtad, hogy részben a divatiparból származik az, hogy érdemes időszakos kampányokat csinálni? Tudod a kollekciókat mindig szezononként adják ki, ezzel is ösztönözve a fogyasztókat a vásárlása. Évente legalább egy, de általában több kollekciót is piacra dobnak és erre fűznek fel kampányt. Ez bevonzza a régi vásárlókat is, és persze újakat is.
A karácsonyi hajrá előtt hozták be új kollekciójukat az Égbolt kollekciót. Láthatóan a FB posztjaik nagy része csak erről szólt ezen időszak alatt, erre kampányoltak:
Volt a posztoknál a Call to action, vagyis a felhívás és a megfelelő átnavigálás az oldalra (link). Korábbi Facebook elemzésekből látszott, hogy több cég is ezt elfelejti. Ha már posztolsz legyen terelési célja is!
Kis kitekintés és folytatjuk!
Kampányolj!
Neked is érdemes kampányokat indítani! És most nem arra értem, hogy a hirdetési fiókodban elindítasz egy hirdetési kampányt, hanem arra, hogy egy adott termékre, témára kampányolsz kb. 2-3 hónapon keresztül (de akár hosszabb idő is lehet). Facebook posztok, hírlevél, akár plakát, szórólap, Google és FB hirdetés… Erről a Marketing kampány készítés minikurzusban van bővebben szó. 5900 Ft-ért azonnal használható tudást kapsz (ár-érték arányban kimagasló ez a képzés!). Illetve még ebben a cikkben olvashatsz erről: Most ez a legnagyobb probléma, ami okozza a vevők elmaradását, a gyengébb értékesítést
Fedezd fel, alkoss, kombinálj, gyűjtsd – felhívások a Pandora posztokban
Külön kiemelném, hogy már korábbi posztjaikban ügyesen használják azokat a szavakat, amik igazán kifejezik a Pandora márkát. A Pandora ékszerek sajátossága, hogy egymással könnyen kombinálhatóak, egyedivé tehetőek. +1 amivel felteszik az i-re a pontot, hogy mindig a vevőről, E/2-ben kommunikálnak és a szövegezésből is érzed, hogy tényleg rólad szól.
10/7 pont
A kommunikációjuk nagyon profi, az előző blokkban bemutatott szavak használatával igazán jól megfogják a célcsoportot és építik a márkájukat. A posztok végén található linkek megfelelően átnavigálják a felhasználókat a weboldalra. Lehetne több divattal kapcsolatos poszt, illetve több olyan, ami nem konkrétan a termékről szól. Az ékszer piacon egyébként is érdemes ruhákkal kombinált képeket feltenni, hiszen a teljes outfit -hez (megjelenéshez) az is hozzátartozik. Ahogy ezt például a cipőboltok már felfedezték. Érdemes a vevői rutinokból kiindulni, hol is használják a terméket és az már jó téma ötletet tud adni posztokhoz. Például mikor viselik általában az emberek a Pandora ékszereket? Munkahely, étterem, színház, hétvégi baráti összejövetel…?
Ide kattintva eléred a többi elemzés, néhányat pedig ide belinkelek:
- Tavalyi győztes (10/9,5): A Decathlon Facebook marketingjének elemzése
- Jobb Facebook marketinget szeretnél? Facebook marketing képzés (online) a MinnerAkadámián! Kattints ide!
- A Borháló Facebook marketingjének elemzése
- A Triumph Facebook marketingjének elemzése
- Laptopszaki Facebook marketingjének elemzése