A Pöttyös, vagyis a Túró rudi Facebook marketingjének elemzése

Érdekes látni a nagyobb márkák marketingjét, hogy mennyiben különböznek egy KKV-tól. Persze az nem jelenti azt, hogy jó is, amit alkalmaznak. Egyik szembetűnő dolog, ahogy már több korábbi példánál is volt, hogy a közösségi média posztoknál főleg képekben kommunikálnak és nem navigálják át az embereket weboldalra. Hm, fura! Pedig óriási lehetőségük lenne erre, de a remarketing adta lehetőséget nem használják ki. Nézzük a Túró Rudi Facebook marketingjét!

Persze a Pöttyösnél is láthatjuk, hogy a termékeit boltokban (disztribúció) vehetik meg, valószínűleg feleslegesnek tartják, hogy átnavigálják a felhasználókat a weboldalra. Igaz, egy-egy kampányt megérne, sokkal hatékonyabban tudnák csinálni a marketingjüket. Na, de nézzük!

A Túró rudi Facebook oldalának egy hónapos elemzése

Röviden:

  • Az oldal: https://www.facebook.com/turorudi/
  • Vizsgált időszak 2019. május
  • Facebook követők száma: 1 millió követő
  • Aktív a Facebook oldala?: Közepesen aktív, heti 2 poszt
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – általában egy-egy konkrét termék köré csinálnak kampányt, sok az új termékbevezető kampányuk.
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Közepes
  • Akciók sűrűsége: Nincs
  • Facebook hirdetések: kevés, 1-2 hirdetés, igaz 1 millió követőnél már nem nagyon kell. A remarketingben azért még gondolkodnék és hirdetnék olyanokra, akiket már 3-5 hónapja nem értem el.
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: nincs, maradnak a Facebookon
  • Chatbot: nincs
  • Pontszám: 10/6,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)

Organikus Facebook posztok / kampányok

Vannak követő aktivizáló posztjaik, emellett pedig mindig egy-egy terméket kiemelnek. Egyébként rengeteg új termékkel rukkolnak elő folyamatosan. Új íz, vagy termék. Most a Kakaós tej volt fókuszban, persze nem sok poszttal, de így is érezhető volt a kampány. Ez a videójuk nagyon jó! Amit megfognak még posztokban, az ünnepnapok, jeles napok: anyák napja, érettségi, húsvét. Ezek amolyan standard posztok, mellette a kampányok és havonta egy-két közönség aktivizáló poszt, kérdés, szavazás, vagy nyereményjáték.

Fizetett hirdetések

Van 1 millió követője, így nincs rászorulva a hirdetésre. Egy hirdetésük fut most is, ami pont a kampányukhoz kapcsolódik.

10/6,5

Lehetne több poszt, ott a sok követő! Valószínűleg a weboldalt azért nem linkelik, mert tényleg ott van az az 1 millió követőjük, és mindig lesz, akit egy-egy poszttal elérnek. Engem is elérnek, időnként, pedig nem vagyok aktív követőjük. Valószínűleg a kritikus tömeget elérték. Nehéz dolgom volt most, mert valójában annyi követőjük van, hogy tényleg nem kell megerőltetniük magukat. Itt talán, amiben még gondolkodhatnának, az a felhasználók által generált tartalom valamilyen formában, itt a nagy követő tábor, ki kellene használni még jobban.

Hasonló elemzések: 

Fotó: Túró Rudi Facebook

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!