Érdekes látni a nagyobb márkák marketingjét, hogy mennyiben különböznek egy KKV-tól. Persze az nem jelenti azt, hogy jó is, amit alkalmaznak. Egyik szembetűnő dolog, ahogy már több korábbi példánál is volt, hogy a közösségi média posztoknál főleg képekben kommunikálnak és nem navigálják át az embereket weboldalra. Hm, fura! Pedig óriási lehetőségük lenne erre, de a remarketing adta lehetőséget nem használják ki. Nézzük a Túró Rudi Facebook marketingjét!
Persze a Pöttyösnél is láthatjuk, hogy a termékeit boltokban (disztribúció) vehetik meg, valószínűleg feleslegesnek tartják, hogy átnavigálják a felhasználókat a weboldalra. Igaz, egy-egy kampányt megérne, sokkal hatékonyabban tudnák csinálni a marketingjüket. Na, de nézzük!
A Túró rudi Facebook oldalának egy hónapos elemzése
Röviden:
- Az oldal: https://www.facebook.com/turorudi/
- Vizsgált időszak 2019. május
- Facebook követők száma: 1 millió követő
- Aktív a Facebook oldala?: Közepesen aktív, heti 2 poszt
- Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – általában egy-egy konkrét termék köré csinálnak kampányt, sok az új termékbevezető kampányuk.
- Közönség aktivizálása, bevonása: Közepes
- Akciók sűrűsége: Nincs
- Facebook hirdetések: kevés, 1-2 hirdetés, igaz 1 millió követőnél már nem nagyon kell. A remarketingben azért még gondolkodnék és hirdetnék olyanokra, akiket már 3-5 hónapja nem értem el.
- Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: nincs, maradnak a Facebookon
- Chatbot: nincs
- Pontszám: 10/6,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)
Organikus Facebook posztok / kampányok
Vannak követő aktivizáló posztjaik, emellett pedig mindig egy-egy terméket kiemelnek. Egyébként rengeteg új termékkel rukkolnak elő folyamatosan. Új íz, vagy termék. Most a Kakaós tej volt fókuszban, persze nem sok poszttal, de így is érezhető volt a kampány. Ez a videójuk nagyon jó! Amit megfognak még posztokban, az ünnepnapok, jeles napok: anyák napja, érettségi, húsvét. Ezek amolyan standard posztok, mellette a kampányok és havonta egy-két közönség aktivizáló poszt, kérdés, szavazás, vagy nyereményjáték.
Fizetett hirdetések
Van 1 millió követője, így nincs rászorulva a hirdetésre. Egy hirdetésük fut most is, ami pont a kampányukhoz kapcsolódik.
10/6,5
Lehetne több poszt, ott a sok követő! Valószínűleg a weboldalt azért nem linkelik, mert tényleg ott van az az 1 millió követőjük, és mindig lesz, akit egy-egy poszttal elérnek. Engem is elérnek, időnként, pedig nem vagyok aktív követőjük. Valószínűleg a kritikus tömeget elérték. Nehéz dolgom volt most, mert valójában annyi követőjük van, hogy tényleg nem kell megerőltetniük magukat. Itt talán, amiben még gondolkodhatnának, az a felhasználók által generált tartalom valamilyen formában, itt a nagy követő tábor, ki kellene használni még jobban.
Hasonló elemzések:
- A Szentkirályi Facebook marketingjének elemzése
- A NetPincér Facebook marketingjének elemzése
- A Nescafé Facebook marketingjének elemzése
- A Decathlon Facebook marketingjének elemzése
Fotó: Túró Rudi Facebook