A Pöttyös, vagyis a Túró rudi Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

Érdekes látni a nagyobb márkák marketingjét, hogy mennyiben különböznek egy KKV-tól. Persze az nem jelenti azt, hogy jó is, amit alkalmaznak. Egyik szembetűnő dolog, ahogy már több korábbi példánál is volt, hogy a közösségi média posztoknál főleg képekben kommunikálnak és nem navigálják át az embereket weboldalra. Hm, fura! Pedig óriási lehetőségük lenne erre, de a remarketing adta lehetőséget nem használják ki. Nézzük a Túró Rudi Facebook marketingjét!

Persze a Pöttyösnél is láthatjuk, hogy a termékeit boltokban (disztribúció) vehetik meg, valószínűleg feleslegesnek tartják, hogy átnavigálják a felhasználókat a weboldalra. Igaz, egy-egy kampányt megérne, sokkal hatékonyabban tudnák csinálni a marketingjüket. Na, de nézzük!

A Túró rudi Facebook oldalának egy hónapos elemzése

Röviden:

  • Az oldal: https://www.facebook.com/turorudi/
  • Vizsgált időszak 2019. május
  • Facebook követők száma: 1 millió követő
  • Aktív a Facebook oldala?: Közepesen aktív, heti 2 poszt
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – általában egy-egy konkrét termék köré csinálnak kampányt, sok az új termékbevezető kampányuk.
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Közepes
  • Akciók sűrűsége: Nincs
  • Facebook hirdetések: kevés, 1-2 hirdetés, igaz 1 millió követőnél már nem nagyon kell. A remarketingben azért még gondolkodnék és hirdetnék olyanokra, akiket már 3-5 hónapja nem értem el.
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: nincs, maradnak a Facebookon
  • Chatbot: nincs
  • Pontszám: 10/6,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)

Organikus Facebook posztok / kampányok

Vannak követő aktivizáló posztjaik, emellett pedig mindig egy-egy terméket kiemelnek. Egyébként rengeteg új termékkel rukkolnak elő folyamatosan. Új íz, vagy termék. Most a Kakaós tej volt fókuszban, persze nem sok poszttal, de így is érezhető volt a kampány. Ez a videójuk nagyon jó! Amit megfognak még posztokban, az ünnepnapok, jeles napok: anyák napja, érettségi, húsvét. Ezek amolyan standard posztok, mellette a kampányok és havonta egy-két közönség aktivizáló poszt, kérdés, szavazás, vagy nyereményjáték.

Fizetett hirdetések

Van 1 millió követője, így nincs rászorulva a hirdetésre. Egy hirdetésük fut most is, ami pont a kampányukhoz kapcsolódik.

10/6,5

Lehetne több poszt, ott a sok követő! Valószínűleg a weboldalt azért nem linkelik, mert tényleg ott van az az 1 millió követőjük, és mindig lesz, akit egy-egy poszttal elérnek. Engem is elérnek, időnként, pedig nem vagyok aktív követőjük. Valószínűleg a kritikus tömeget elérték. Nehéz dolgom volt most, mert valójában annyi követőjük van, hogy tényleg nem kell megerőltetniük magukat. Itt talán, amiben még gondolkodhatnának, az a felhasználók által generált tartalom valamilyen formában, itt a nagy követő tábor, ki kellene használni még jobban.

Hasonló elemzések: 

Fotó: Túró Rudi Facebook

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...