A Rába óriási lehetőség előtt áll. A weboldalát kellene fejlesztenie. Kell-e egy ilyen nagy cégnek weboldal?

Sokszor hallani a nagy cégektől, hogy miért is kellene weboldal, vagy miért is fejlesszék tovább, hiszen a forgalom nem onnan jön. Szegény marketingest még le is hurrogják, már amennyiben van. A PR-osok pedig a fejüket fogják, hogy hiába intézik el a jó média megjelenést, nincs jó weboldal, ahová küldhetnék az embereket. Miért is foglalkozzanak vele? Aztán sorra látjuk, hogy megdőlni látszik az a mítosz, hogy egy ilyen nagy kaliberű cégnek nem kell weboldal. Fordítsuk meg a dolgot és ne hibaként, hanem lehetőségként tekintsünk a kicsit régebbi weboldalakra. A cikkben azt kutatjuk, hogy vajon a hasonló piacon lévő cégeknek milyen a digitális lábnyomuk.

Mi ez az egész? Már több mint egy éve tartunk úgynevezett weboldalmustrát. Keressük az olyan cégeket, akik nagyok a saját iparágukban, de valahogy elmaradozott a digitális jelenlétük. Összefüggést találtunk az innovációképesség, a digitalizáció használata és a weboldal megjelenése között. És olyan jelenségre lettünk figyelmesek, hogy a Minneren való szereplés után rövid időn belül fejlődésnek indult a weboldaluk, új dizájnt, sokkal használhatóbb megjelenést kaptak. Látható változások következnek be a jobb digitális jelenlét után a cégek életében. Például a Videoton miután lecserélte weboldalát több mint 10 perc fölé emelkedett az átlagos oldalon eltöltött idő, ami óriási bármilyen más szektort nézve is! Látszik, hogy igényelték a látogatók a jól használható, tartalmas weboldalt. Volt is min változtatni!
Pozitív példaként tudjuk hozni a Kite Zrt-t akik már korábban ráléptek a digitalizáció útjára. Nem is akármilyen sikerrel! Havonta több mint 70 000-en látogatják a weboldalukat, ami meglepő lehet sokaknak.

Korábbi weboldalmustra cikkeink:

A Rába weboldalán van mit csiszolni – Egyben nagy lehetőség is a cégnek

Először nézzük a jelenlegi digitális jelenlétet, aztán hasonlítsuk össze pályatársait nemzetközi szinten.

Jelenleg ilyen a Rába weboldala (2020. 09. 22) – ősidők óta nem nyúltak hozzá, csak a szövegek frissültek):

Mobilon így néz ki:

Amit látunk a weboldalon és egyéb adatok:

  • Rába Nyrt. – tőzsdén szereplő cég, ezért is vagyunk morcosak, hogy digitalizációban le van maradva. Legtöbb esetben ilyenkor már sejtjük, hogy egyéb digitális tevékenysége is még ráncfelvarrásra szorulhat az adott cégnek, vagy nem aknázzák ki az automatizáció, vállalatirányítási rendszer és egyéb digitális lehetőségekben rejlő lehetőségeket.
  • weboldal címe: http://raba.hu/
  • Nincs SSL tanúsítvány. Ez azért fontos, mert már most a böngészők nem biztonságosként jeleníti meg. Sok nagyvállalatnál már be sem jönnek az ilyen weboldalak, mert tiltják, továbbá hamarosan a Google is és a böngészők is korlátozásokat vezetnek be a nem biztonságos weboldalakra.
  • Mobil nézetben látszik igazán, hogy nem egy modern weboldalról van szó. Nem mobilbarát weboldal, nagyítani kell, nem használható könnyen.
  • Elavult webdizájn.
  • 2019-ben 49 milliárd forint forgalmat ért el a cég, 571 millió forint nyereség mellett. Idei számok sajnos a vírus miatt nagyot estek. Mindenhol hallani, hogy a cégek a digitalizációjukat fejlesztették ebben az első időszakban, ez a Rábánál még elmaradt, de még nem késő!

A célunk az, hogy segítsük a cégeket és adjunk egy löketet a digitalizációjukhoz. Az ilyen tartalmakkal nem veszítenek ügyfelet, sőt tapasztalat, hogy a megújulás után nyernek igazán az egészen! Következetesen beszámolunk a változtatásokról!

Már néhány százezer forintból profibb weboldala lehetne.
Láthattuk például a Keviép Kft mindössze 20 nap alatt frissítette weboldalát a cikkünk megjelenését követően. Ami nem véletlen, hiszen már gyorsan be lehet üzemelni egy weboldalt, léteznek sablonok, könnyen egyedivé tehetők még úgy is, hogy kész webdizájnból dolgozunk. De a Borháló is rövid időn belül egy profibb e-kereskedelmi oldallá fejlesztette weboldalát, mutatva ezzel a franchise partnereknek, hogy igen, érdemes náluk lenni. Görgess lejjebb, a cikk végén mutatunk is rá példát!

Mit érnek el a hasonló iparágban működő cégek? Milyen a digitális megjelenésük?

Nézzük most azokat a cégeket, akik konkurenciái a Rábának, vagy hasonló iparágban működnek.

Ha ránézünk a régióban a bolgár Balkancar ZARYA weboldalára, akik hasonló szektorban vannak, mint a Rába, akkor kicsit megkönnyebbülhetünk. Ennek a tőzsdén lévő cégnek sincs tökéletes digitális megjelenése. Mobilon szétcsúszik, nem biztonságos (SSL hiánya), régóta nem volt frissítve. Nem meglepő, hogy veszteséges cégről beszélünk, úsznak az adósságban.
http://www.balkancarzarya.com/

A Haldex nevű svéd cégnek már modernebb weboldala van, mobilon is profin betölt. A cég weboldalát havonta 70 000-100 000 -szer látogatják! Ami érdekes, hogy sokan keresőből találják meg (60%), a látogatók 40%-a pedig direktben keresi fel az oldalt. Magas a kínai és amerikai látogatók száma, de 3%-a a weboldal látogatóinak magyar! (Forrás: Similarweb)
https://www.haldex.com/

A DITAŞ török vállalat szintén ebben az iparágból van. Hozzák a minimumot, amit lehet. Érdekes volt látni, hogy a török cég árbevétele nem zuhant be olyan drasztikusan a koronavírus korlátozások idején. Sőt az elmúlt 4 évben óriási növekedésben volt a cég, nem véletlen a fent említett cégek közül ennek a cégnek az árfolyama lőtt ki igazán, 4 év alatt 7,5-szeresére nőtt egy részvény ára. Sajnos látogatottsági adataink a cégről nincsenek.

https://www.ditas.com.tr/

Webdizájn ötlet a Raba.hu -nak

Láthatóan több cég is WordPress rendszert használ (erre épül a weboldaluk), így mi is erre épülő dizájnokat néztünk. A Themeforest.net oldalon keresünk weboldal sablont, amit utána könnyedén be lehet üzemelni, magyarosítani, feltölteni tartalommal. Rákeresünk angolul egy, a tevékenységre jellemző szóra angolul. Itt a factory szót választottuk. A live preview-ban meg lehet nézni élőben, hogyan nézne ki a weboldal. Már az első találatnál megállhattunk, volt olyan, ami megfelelhet és mindössze 20 000 forint + kell egy webes, aki összerakja, beállítja (+az ő munkadíja). Néhány kép a dizájnból (persze könnyű átszínezni Rába színekre):

Ki fejlessze a weboldalt? Mi mennyibe kerül? Erről ebben az anyagban írtunk, kattints ide: Útmutató weboldal létrehozásához, weboldal készítéshez

Mobil first – Miért jövünk mindig azzal, hogy mobilon jó-e?

Tapasztalatunk szerint a mobilnézetből már következtetni lehet egy cég digitális jelenlétének elavultságára. Azt már nem kell bizonygatnunk, hogy kell weboldal. Nos a következő lépés, hogy mobilon is jó legyen, mivel a látogatók többsége már mobilról internetezik. Ezt látod az alábbi ábrán is. Még a korlátozások idején volt megfigyelhető (2020 március-május), hogy zuhanni kezdett a mobilról internetezők aránya (érhetően otthon voltak, asztali gépet használtak), ám azóta kúszik vissza. A látogatók felét elveszítjük, ha nem optimalizálunk mobilra!

Hogy áll a közösségi médiával?

Ez egy rövid blokk lesz, mert jelenléte 0. Pedig példát vehetne a Kite Zrt-ről, akik igazán jó marketinget alkalmaznak.
De van itt azért valami! Az emberek, a közösség megoldja ezt saját maga, a Rába önszerveződő Facebook csoportjában 4400 tag van és naponta tesznek fel új posztot a tagok.

“Kezdek ráérezni a digitalizációra! Mutass még ilyen tartalmat!”

Az alábbi tartalmakat ajánlom neked:

Fotó: Mitchell Luo / Unsplash

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!