Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez nem is összehasonlító cikk. A Digitális Ninja kategória a Shoptet webáruház platformmal bővül. Essünk is neki!
+információ: Webáruház indítás előtt állsz? Webáruház indítás csekklista ebben a képzésünkben: Webáruház indítás lépésről lépésre online kurzus
Próbaáruház indítása – Bérelhető webshoprendszer
A Shoptet számomra ismeretlen név volt Magyarországon, de valójában Közép-Európa legnagyobb ilyen szolgáltatója. Csehországban és Szlovákiában dominál igazán, több, mint 32.000 webáruházat szolgálnak ki a régióban. Maga a cég 2009-ben jött létre, de nálunk 2021 őszén rajtoltak. A shoptet.hu-ra navigálva egy letisztult, adatokkal, képekkel és CTA-kkal jól operáló oldal fogad, nagy „Kipróbálom” gombbal, ami azonnal szemet szúr.
Az e-mail címünk megadása után nem csak simán regisztáltunk, de igazából kész is a webáruházunk.
Árak és funkciók
Weboldal: https://www.shoptet.hu/
A Shoprenterhez hasonlóan itt is tesztáruházat kapunk az induláshoz, ami egy szuper funkció. Ahelyett, hogy egy üres felületen kellene navigálnunk, egy szinte kész boltunk van, amit csak „testre kell szabni”, átírni a dolgokat, átdesignolni, amit akarunk és már indulhatunk is. Ez a fajta próbaverzió és szerkesztés 30 napig áll rendelkezésre, majd dönthetünk a különböző előfizetések közül mivel megyünk tovább. Nem kell megijedni, van ingyenes is, bár ez csak pár termékes webshopoknak játszik. Bár nincs összehasonlítási alapom, nekem első blikkre szimpatikus az árazás. Aki komoly webshopot szeretne, annak havi 10 ezer forint nem okozhat gondot, de egy induló vállalkozásnak is bele kell férnie a havi 5 ezerbe. A Netflix+HBO előfizetés többe kerül ennél.
Az első két csomagból azért hiányoznak egészen fontos lehetőségek, például az értékelések, raktárkészlet kezelés, kuponok, kedvezmények már csak a Business csomagban vannak. Ami viszont szuper, hogy az ingyenes csomagban is van Barion+SimplePay, minden, ami a könyveléshez kell és a 4 féle csomagküldő szolgáltatás is elérhető.
Ez viszont tök jó ötlet! A próba webáruházban fel tudsz húzni mindent és a végén a rendszer figyelmeztet milyen fizetős funkcióid vannak aktiválva, így tudsz majd dönteni mi az, amiért inkább csomagot növelsz vagy mi az, amit kikapcsolsz.
A webáruház admin felülete
Belépve az admin felületünkre aktiválódik a súgó, amit máskor reflexből kinyomnék, de most hagyom mesélni. Egyrészt a Shoptet oldalán a támogatás menüpont alatti tudástár és az áruházban lévő varázsló is remekül végigvisz a beállításokon és fontosabb lépéseken. Sokaknak jól jön egy kezdőbarát felület.
Ez a lista nagyon jól végigvezet a fontosabb lépéseken. Elsőként az alapbeállítások menüpontba visz minket a rendszer. Itt megadhatjuk a céges adatokat, elérhetőségeket, adószámot, ÁFA kulcsokat, közösségi média oldakat. Aránylag gyorsan végigkattintgatható, nem is tennék be külön képet róla. A következő rész már jóval látványosabb.
A webáruházunk megjelenése
Elsőként sablonok közül választhatunk, különféle alapszínekkel. Nem mindegyikkel működik minden funkció, de összesen 11 sablon elérhető. A webáruház után a megrendelést megerősítő emailhez is választhatunk formát. Egyszeri vásárlással egyébként vannak még nagyon jó elérhető sablonok, aki nem akar ingyenes megjelenést ezekből is válogathat. (A jó wordpress template is pénzbe kerül.)
Ami már érdekesebb rész, de mindjárt szekresztünk is, az az oldal elemek menüpont a sablonok mellett. Egy csomó elemet kiválaszthatunk, amik a bal (néhány sablonnál bal+jobb), illetve alsó sávban jelennek majd meg az oldalakon. A lényeg viszont itt indul:
Háttérszín, téma színek, betűtípusok. Itt kezdhetjük el igazán a brandre szabni az oldalunkat. Majd jöhetnek a szövegek, bannerek, logó feltöltés, menü elemek, stb. Hozzáadhatunk impresszumot, tájékoztatókat, ÁSZF-et, csinálhatunk kérdőívet, süti elfogadó menüt.
Termékek felvitele
Ez most engem pont nem értint, de egyébként lehet meglévő webáruházat költöztetni. CSV, XML, XLS fájlból a Shoptet importálja a meglévő terméklistánkat. Új termékekkel viszont a kategóriákhoz vezet minket a rendszer. Ezeket pár perc alatt be lehet állítani (feltéve, hogy tudjuk miat akarunk), majd a próbaáruházban lévő termékek szerkesztése jön. Ennek a sablon áruházas módszernek a szépsége, hogy rengeteg mező ki van töltve előre, így nem kell a 0-ról kitalálni hova mit írjunk, melyik mezőnév mit jelent, mert a platform megmutatja. A kezdéshez elég mindent átírni, nem kell új dolgokat hozzáadni és nekünk kitalálni mi-hova megy.
Az adott terméken belül aztán szerkeszthető a rövid és részletes leírás, a képek, címkék (pl. akciós, újdonság, stb.), garancia, de adhatunk be 360 fokos képet is. Ha az alapok megvannak adhatunk hozzá termékenként külön feltételekkel kedvezményt, termékvariációkat, eltérő árakat, bekerülési árat és haszonkulcsot (ha így akarunk árazni), elérhető mennyiséget, kapcsolódó termékeket, szállítási módokat. Az én kezdő webshopos szememnek szó szerint mindent, amire csak szükség lehet.
Egyéb lehetőségek tárháza
A webshop kinézete és a termékek felvitele után a gerinc elkészült, a lépésenkénti varázslóban az utolsó simítások jönnek. Ahhoz, hogy funkcionálisan rajtolhassunk a szállítási módok, a fizetési módok, a számlázás és a NAV-os összekötés következik. Újdonság, hogy a Shoptetet egyből a Billingoval is összeköthetjük, de a Számlázz.hu is itt van az összekötések menüpont alatt. Fizetési szolgáltatókkal, futárszolgálatokkal is pár kattintás alatt elintézhetjük az összekötést, majd kedvünkre böngészhetünk még az alkalmazások között.
A Shoptet tud blogcikkeket kitenni a főoldalra, vihetünk fel több felhasználót, összeköthetjük üzletünket a Mailchimp hírlevél rendszerével. Ez utóbbi kicsit fáj Mailerlite-osként, reméljük majd ezt is integrálják.
Vannak opciók nemzetközi kereskedelemhez, de nagykerek számára is használható a Shoptet. Az alkalmazással adhatunk meg ügyféllistákat, külön kedvezményeket és árakat. Egy összeollózott képen szemléltetem mi minden van még itt. A marketing alpont is nagyon fontos, ha már fut az áruház és nekiállnánk SEO-zni, illetve a statisztikákból is minden információt összeszed nekünk a rendszer, amire csak szükség lehet tulajként.
Összefoglalás
Nem akartam tovább húzni a cikket, mert rengeteg opció van még, amikről sok-sok oldalt lehetne írni. A Shoptet kezdőként biztosan minden igényt kielégít, de szerintem haladó és működő webshopok számára is tudja, amit tudni kell. A platform egyszerű, letisztult, nekem súgó nélkül is könnyűnek tűnik a setupolása, de persze a logikusan végigvezetett lépésekkel még egyszerűbb minden. Az árazás nagyon, de tényleg nagyon barátságos, ha pedig tovább bővül az integrációk listája egyre jobban megéri majd minden beletett forint. Próbáld ki! Weboldal: shoptet.hu
Kapcsolódó cikkek, tartalmak:
- Webáruház indításban gondolkodsz? Webáruház indítás lépésről lépésre online kurzus
- Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek
- Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg, mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata
- Így indítunk webshopot programozói tudás nélkül – Shoprenter
Források:
DigitalHungary
Shoptet