Nem fogok kertelni, vagy nyújtani a rétest. A megoldás az, hogy egy tanulmány szerint a sikeres cégvezetők a napi munkavégzésük során 2,5 órán át a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak. De talán ez nem is meglepő, hiszen egy ilyen gyorsan változó piaci környezetben (amiben most vagyunk) nem állandó az, amivel foglalkozunk. Na, de mi ez a 2-2,5 óra? Hogyan lehet beszuszakolni a napi rutinunkba?
Tudom mi jár a fejedben! De hogyan és mit kellene stratégiázni? Azért ez nem olyan, minthogy lefőzzünk egy kávét, sőt hogy éppen kiszolgálunk egy ügyfelet. Utóbbiaknál az a könnyebbség, hogy tudjuk mit kell csinálni. Míg egy cégstratéga tervezésnél kevésbé, és hát nincs is úgy bent a napunkban.
Három fontos kutatást hozok a témában:
A kutatásokból is látszik, hogy első körben azoknak a vállalkozóknak, cégvezetőknek érdemes ilyen tervezéssel, stratégiázással foglalkozni, akik növekedést szeretnének elérni a vállalkozásukban, vagy nagy változás van a piacukon (növekedés az új munkatárs felvétele is). Azaz a legtöbb esetben mondjuk egy fodrásznak, étterem tulajdonosnak nem kell, de mondjuk egy webfejlesztéssel foglalkozó cégnek lehetséges, vagy mondjuk egy webshop tulajdonosnak. Tehát olyan területen, ahol valóban lehetséges skálázódnia a cégnek (értsd: növekedni, szintet lépni).
És persze induló vállalkozások esetében indulás előtt, vagy már működő vállalkozások 1-4 évében azért kellhet ilyen terv, hiszen ennyi idő kell, míg növekedési fázisban van egy cég (legyen akár egy fodrászszalon, hiszen kezdő még, vagy egy IT cég).
#kutatás: A The Alternative Board kutatása hasonló eredményre jutott, mint a korábbi hasonló felmérések, hogy a cégvezetők
- munkaidejük 68%-ában operatív tevékenységet végeznek (napi rutin feladatok, delegálás…)
- 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása.
#kutatás: Egy 2010-es kutatásban (bár régi, de tapasztalataink alapján még mindig megállja a helyét) 11 046 vállalkozást vizsgálva kiderült, hogy 30%-kal gyorsabban nőttek azok a cégek, akik aktívan foglalkoztak a vállalkozásuk jövőjükkel, akik frissítették üzleti tervüket.
#kutatás: A Small Business Economics-ban megjelent kutatási eredmények alapján, azok a cégek, akiknek volt terve, továbbá ebben meghatározott KPI mutatói (kulcs hatékonysági mutatók, teljesítménymutatók), azok a cégek 271%-kal nagyobb arányban zártak be projekteket. Ez jó! Tudni kell elengedni, tudni kell elemezni. Terv nélkül pedig nehezen vesszük észre, mikor is kell lépnünk.
Beszéld át velünk, a Minnerrel!
Rövidítsd le a következő hónapok cégstratégia tervezését azzal, hogy a Minner szakértői kezei közé kerülsz! A Minner konzultációs napon 4 szakértő (köztük én, Milán) és további vállalkozók körében fejleszted a vállalkozásodat. Beszéld át velünk a vállalkozásodat, behozunk új nézőpontokat és láthatod azt is, hogy mások hogy csinálják. Kattints ide a részletekért!
A megoldás: A hogyant mutatjuk
Tudjuk, hogy éppen olyan fázisban lehet a vállalkozásod, amikor minden perc számít, és szeretnéd kiszolgálni az ügyfeleket is, de tudod azt is, hogy kellene belevinni egy kis tudatosságot. És bár foglalkozol valamennyit a cégstratégával, de azt te is tudod, hogy jobb lenne ezt tervezettebben csinálni.
A Minner konzultációs napon berúgjuk a céged stratégia tervezési motorját:
- kezdünk a fő problémával / igénnyel (pl. növekedés) – természetesen megoldás fókuszt követünk,
- majd átnyálazzuk a marketingedet (buyer persona frissítés, marketing üzenetek, marketingcsatornák…),
- majd ezután következik az üzleti matek, ahol átszámoljuk valóban jó-e az árazásod, vagy hol lehetne bevezetni valami új dolgot (árakban, ajánlatban),
- következnek a KPI-k, teljesítménymutatók, amelyeket valóban jó átbeszélni (látva a korábbi konzultációs napokat),
- átbeszéljük, hogy milyen digitális megoldásokban gondolkodhatsz, ezekről mit kell tudni,
- a szervezetfejlesztésről, csapatépítésről is beszélünk.
- Természetesen a konzultációs nap előtt felkészülünk a cégedből, ki kell töltened egy rövid űrlapot.
- Több hónapra kapsz ezzel üzleti lendületet, mivel megoldás fókuszú a Minner konzultációs nap (ahogy láthatod lent az értékelésben, továbbiak a linkken).
10 az 1 -ben megoldásnak is mondhatjuk, mert a szakértőkkel irányított cégtervezésben lesz részed, és a fenti napi 2 órát szinte egy nap alatt letudod (még további napok a Minner részéről a felkészülés, és utánkövetés).
Gyere el a Minner konzultációs napra, ahol rajtad kívül még további vállalkozók, cégvezetők is részt vesznek. Ez a csoportos mastermind szerű, ám szakértőkkel irányított üzleti program. Kattints ide!
További értékelések és részletek a Minner konzultációs nap oldalon.
Forrás:
thealternativeboard.com / 2016
Brinckmann, J., Grichnik, D., & Kapsa, D. (2010). Should entrepreneurs plan or just storm the castle?
Liao, J., & Gartner, W. B. (2006). The effects of pre-venture plan timing and perceived environmental uncertainty on the persistence of emerging firms. Small Business Economics, 27(1), 23-40. doi: 10.1007/s11187-006-0020-0
Fotó: Envato License