Nem fogok kertelni, vagy nyújtani a rétest. A megoldás az, hogy egy tanulmány szerint a sikeres cégvezetők a napi munkavégzésük során 2,5 órán át a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak. De talán ez nem is meglepő, hiszen egy ilyen gyorsan változó piaci környezetben (amiben most vagyunk) nem állandó az, amivel foglalkozunk. Na, de mi ez a 2-2,5 óra? Hogyan lehet beszuszakolni a napi rutinunkba?
Tudom mi jár a fejedben! De hogyan és mit kellene stratégiázni? Azért ez nem olyan, minthogy lefőzzünk egy kávét, sőt hogy éppen kiszolgálunk egy ügyfelet. Utóbbiaknál az a könnyebbség, hogy tudjuk mit kell csinálni. Míg egy cégstratéga tervezésnél kevésbé, és hát nincs is úgy bent a napunkban.
Három fontos kutatást hozok a témában:
A kutatásokból is látszik, hogy első körben azoknak a vállalkozóknak, cégvezetőknek érdemes ilyen tervezéssel, stratégiázással foglalkozni, akik növekedést szeretnének elérni a vállalkozásukban, vagy nagy változás van a piacukon (növekedés az új munkatárs felvétele is). Azaz a legtöbb esetben mondjuk egy fodrásznak, étterem tulajdonosnak nem kell, de mondjuk egy webfejlesztéssel foglalkozó cégnek lehetséges, vagy mondjuk egy webshop tulajdonosnak. Tehát olyan területen, ahol valóban lehetséges skálázódnia a cégnek (értsd: növekedni, szintet lépni).
És persze induló vállalkozások esetében indulás előtt, vagy már működő vállalkozások 1-4 évében azért kellhet ilyen terv, hiszen ennyi idő kell, míg növekedési fázisban van egy cég (legyen akár egy fodrászszalon, hiszen kezdő még, vagy egy IT cég).

#kutatás: A The Alternative Board kutatása hasonló eredményre jutott, mint a korábbi hasonló felmérések, hogy a cégvezetők
- munkaidejük 68%-ában operatív tevékenységet végeznek (napi rutin feladatok, delegálás…)
- 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása.
#kutatás: Egy 2010-es kutatásban (bár régi, de tapasztalataink alapján még mindig megállja a helyét) 11 046 vállalkozást vizsgálva kiderült, hogy 30%-kal gyorsabban nőttek azok a cégek, akik aktívan foglalkoztak a vállalkozásuk jövőjükkel, akik frissítették üzleti tervüket.
#kutatás: A Small Business Economics-ban megjelent kutatási eredmények alapján, azok a cégek, akiknek volt terve, továbbá ebben meghatározott KPI mutatói (kulcs hatékonysági mutatók, teljesítménymutatók), azok a cégek 271%-kal nagyobb arányban zártak be projekteket. Ez jó! Tudni kell elengedni, tudni kell elemezni. Terv nélkül pedig nehezen vesszük észre, mikor is kell lépnünk.
Oldjuk meg, hogy 2 óra alatt félévnyi üzleti stratégia időd meglegyen – Vedd fel a Minnert
A személyes tanácsadást úgy terveztem, hogy annak során egy alkalommal letudhatod a nagy részét a 32%-nak: a személyes üzleti konzultáción együtt ellenőrizzük, jó irányba halad-e a vállalkozásod, és feltérképezzük, milyen új, kiaknázatlan lehetőségek állnak még előtted. Ez azért lesz így, mert bevontad a Minnert is.
Hiányzik a cégedben egy olyan szakértő, akivel közösen tudnál gondolkodni? Aki már sok céget látott belülről, sok marketing kampányt, sok üzleti problémát? Megtaláltad!
A Minner úgy nézné át a cégedet, mintha a sajátja lenne. Üzleti kihívásaidat magunkénak érezzük, sokkal jobban, mint bármilyen alkalmazottat a cégnél. És eközben tudjuk milyen üzleti döntéseket meghozni, a te érdekeidet nézzük.
Egyetlen egy tanácsadással fél évre készítünk tervet, ami két dolgot jelent, rövid távon is már eredményt fogsz látni, de közben hosszú távú döntéseket is hozol.
Ez a Minner tanácsadás szolgáltatása. Már 881 cégvezető, vállalkozás „vett fel” minket. A felkészülési időszakban megismerjük a céged, üzleti problémáid, sőt lehetőségeidet, és már úgy indul a tanácsadás, hogy konkrét üzleti megoldásokról fogunk beszélgetni.
A 881 cég azért is jött hozzánk, mert folyamatosan képben vagyunk az üzleti trendekkel, kihívásokkal, heti szintén jönnek hozzánk vállalkozások így a piac aktuális helyzetére is fel vagyunk készülve, tudunk reagálni. És persze azért is, mert a Minner tartalmak készítése közben rengeteg trenddel, üzleti lehetőséggel találkozunk.
Beszéld át velünk, a Minnerrel! Gyere el hozzánk tanácsadásra!
Mit élhetsz át, mire gondolhatsz?
Nincs kivel megbeszélned a vállalkozásodat? Ezek járhatnak most a fejedben!
Munkatársakkal egyértelműen nem akarsz minden későbbi részletet, gondolatot megosztani a vállalkozásoddal kapcsolatban. Hazavinni se akarod mindig a munkát, a barátok nem mindenbe tudnak belelátni. Na de akkor kivel is beszéld meg? És biztosan eredményt hoz?
Egy tanácsadóval?
Lássuk, mi fogalmazódhat meg benned.
És mi van, ha jó az ötletem, gondolatom és ellopja, elmondja másnak…?
Ez a Minnernél így néz ki: Nálunk a megbeszélésen elhangzottak nagyobb biztonságban vannak, mintha egy papnak gyónnád meg. Ahogy a tanácsadásnál is írom, titoktartás van a konzultáción. Sőt, ha nagyon hasonló projekttel jön valaki, én el is utasítom. Millió ötlet, megoldás van a Minner tarsolyában, így nem a tiéd lesz az, ami felkerülne. Na meg a hitelesség megtartása miatt sem lenne értelme megosztani. Nem volt rá még példa, hogy egy konzultációról vett ötlet felkerüljön a Minner.hu-ra.
A tanácsadó nem ismeri a területemet, nem tud érdemben hozzászólni.
Ez a Minnernél így néz ki: 872+ konzultáció alatt megedzettetek, mondhatni már mindent láttam, nehéz lenne meglepni. Még ha nagyon niche piacon mozogsz is, komolyan veszem a felkészülési időt. A tanácsadói óra előtt beszélünk, kérek összefoglalót a cégről, projektről, tervekről, hogy felkészülhessek a területből.
Kedvenc példám, amikor egy csavarkereskedő keresett meg. Kidolgoztam neki egy megoldást, új üzleti modellt (egyeztettünk milyen irányokba szeretne elmozdulni). Amikor részletesen átbeszéltük, akkor csapott a fejéhez, hogy ezt pont csinálja egy konkurenciája. Én ekkor örültem, mert akkor a piac validálta az ötletemet, és wow, kitaláltam egy dolgot, ami már működik (rosszul seo-zták).
Ha mégis úgy alakul, akkor pedig szólok, hogy nem tudok segíteni. Én sem szeretem a felesleges köröket. Politikai párt alapításban nem tudok segíteni, de például acélgyár építését sem velem fogod elkezdeni. (Eddig egy esetben volt ilyen – hiszen legtöbbször tudjátok milyen dolgokkal érdemes megkeresnetek.)
Nem volt értelme felkeresni a tanácsadót, elvész a befektetett pénz?
Ez a Minnernél így néz ki: Biztos vagyok abban, hogy amikor megkeresel engem, akkor változtatni, fejlődni akarsz, vagy valami problémával szembesülsz. Igaz?
Mivel kétirányú a kommunikáció, ott vagy / vagytok velem szemben, ezért folyamatosan tudjuk úgy alakítani a konzultációt, hogy érdemi irányba tereljük, és rátaláljunk arra, hogy mi a következő lépés, lépések azzal kapcsolatban, amivel megkerestél.
A tanácsadó jókat mond, de nem tudom implementálni a cégemben. Rám akar erőltetni valamit, amit én annyira nem akarok.
Ez a Minnernél így néz ki: A konzultáció közben megkérdezlek, hogy az adott irány jó-e, mit gondolsz róla. Hiszen feleslegesen én sem akarom rossz irányba terelni a dolgot, főleg úgy, hogy azt meg sem akarod csinálni. De azt is tudnod kell, hogy pont azért keresel fel, mert fejlődni, változtatni akarsz. A legrosszabb az, amikor látom, hogy rájön a vállalkozó, cégvezető, projektvezető, hogy: „Ezzel melózni kell”.
Pedig ez egyértelmű, hiszen minden változás munkával jár. Akkor keress meg, ha tudod is vállalni, hogy teszel a vállalkozásod sikeréért!
Nincs még vállalkozásom, érdemes felkeresni?
Ez a Minnernél így néz ki: A 500+ üzleti konzultációból 106 teljesen kezdő vállalkozó volt. Még inkább igaz rátok, hogy nincs kivel megbeszélni a vállalkozás indítását, sőt annak létjogosultságát. Segítek mérlegelni akár több ötlet közül is, kiválasztani a jó irányt, és megtervezzük azt is, hogy milyen lépéseken kell keresztül menned ahhoz, hogy az ötletet sikerre tudd vinni.
A Minner személyes üzleti konzultáció
2 órás üzleti tanácsadás:
Ezt azoknak ajánlom, akik átfogóbban szeretnék átbeszélni a vállalkozásukat, több területről is szó lenne. Itt jobban tudok foglalkozni azzal is, hogy üzleti szemléletben fejlesszelek a 2 órás személyes megbeszélés alatt (Több mint 1 óra itt az ajánlatban fixen el van különítve felkészülésre – lásd alul). Az érintett problémákra, kérdéseidre több megoldáson is dolgozunk, hogy igazán körbe járjuk az üzleti lehetőségeidet, és megfelelő döntéseket tudj hozni.
Lesz min dolgozni a következő félévben, bizony annyi mindennel távozol, hogy legalább 6 hónap mire mindent beépítesz a cégbe.
Erről részletesebben:
Egyedülálló üzleti tanácsadáson vehetsz részt, ha engem, Mándó Milánt választasz.
Mit takar a tanácsadás? Mit kell tudni róla?
- Időtartam:
- Felkészülési idő: Előzetesen kérünk tőled információkat, felkészülünk abból, amivel megkerestél, a vállalkozásodból, a piacodból, előre dolgozunk a megbeszélésre.
- 2 óra a személyes tanácsadás időtartama, amikor is átbeszéljük a kérdéseket, stratégiai lépéseket, és persze ötleteket. Tehát a fenti díjért cserébe kapsz a Minnerből több mint 2 órát, amikor a te cégeddel, a problémáddal foglalkozzunk, foglalkozom.
- Felkészülés: Úgy fogunk már találkozni, hogy én felkészültem a témádban. Alámerültem a piacodnak, és természetesen a kérdéseidnek.
- Garancia: A cél, hogy segítsek a vállalkozásodban. Ha úgy látod ez nem történt meg, akkor kérd vissza a pénzt – természetesen én vissza is adom!
- Személyesen vagy online is lehetséges megtartani a konzultációt.
- Azt is mondhatjuk, hogy: Személyre szóló „cikket írok” neked a vállalkozásodról, amit csak te olvashatsz el. Benne javaslatokkal, piacismerettel, kreatív megoldásokkal, amelyek természetesen profitot is hoznak. Természetesen ezt a konzultáció formájában, élőben átbeszélve, de lesz írásos anyag is róla.
Minél előbb jelentkezel, annál előbb tudjuk elkezdeni a közös munkát!
A következő lépések:
- Foglald le a helyed
- Miután megtetted hívlak és időpontot egyeztetünk
A konzultáción elhangzott megbeszélés szigorúan bizalmas. Soha egyetlen egy információ sem szivárgott még ki onnan. Erre nagyon figyelünk: óvunk téged, az ötletedet, a piacodat, és a vállalkozásodat is.
A tanácsadás díja: 93 700 Ft + áfa – Többszörös megtérüléssel dolgozunk
Elmúlt években több mint 800 fő, cég, cégvezető volt nálunk tanácsadáson. Minden percben arra törekszünk, hogy az ittléted megtérüljön. Idén még tovább fejlesztettük a tanácsadás menetét, hogy emeljük a hatékonyságát és természetesen a megtérülését.
Mivel a fenti összeg nem kevés, így természetesen bátran keress és egyeztessünk róla. +36703684026 számon elérsz, vagy a hello@minner.hu -ra írj e-mailt.
Üzleti modell tanácsadó vagyok, plusz marketinges.
Az alábbi dolgokban tudok segíteni:
- Üzleti modelled átalakítása, kitalálása – termékek, szolgáltatások meghatározása, kitalálása, ezek összekapcsolása. A cél, hogy még nagyobb bevételed és profitod legyen.
- Célcsoport meghatározása, kommunikációs terv
- Marketing terv, kommunikáció, online marketing ötletek, tippek, ezen belül főleg Facebook marketing és a céged marketingjét alapjaiban tudom megváltoztatni.
- Értek a webfejlesztéshez (PHP, WordPress,) és webes projektmenedzsmenthez, így tanácsot tudok adni, hogy online vállalkozás esetén merre indulj el, mikor, hogyan, mit fejlessz és természetesen, hogy ehhez kire van szükséged.
- Segítek a vállalkozásod elindításában, vagy újragondolásában.
Vélemények, visszajelzések a Minner tanácsadásról:



Foglald le a helyed! Kattints ide!
Minél előbb jelentkezel, annál előbb tudjuk elkezdeni a közös munkát! Jelentkezés!
Forrás:
thealternativeboard.com / 2016
Brinckmann, J., Grichnik, D., & Kapsa, D. (2010). Should entrepreneurs plan or just storm the castle?
Liao, J., & Gartner, W. B. (2006). The effects of pre-venture plan timing and perceived environmental uncertainty on the persistence of emerging firms. Small Business Economics, 27(1), 23-40. doi: 10.1007/s11187-006-0020-0
Fotó: Envato License