A sikeres cégvezetők napi 2 órán át csak ezzel foglalkoznak [kutatás]

Dátum

Megosztás

Nem fogok kertelni, vagy nyújtani a rétest. A megoldás az, hogy egy tanulmány szerint a sikeres cégvezetők a napi munkavégzésük során 2,5 órán át a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak. De talán ez nem is meglepő, hiszen egy ilyen gyorsan változó piaci környezetben (amiben most vagyunk) nem állandó az, amivel foglalkozunk. Na, de mi ez a 2-2,5 óra? Hogyan lehet beszuszakolni a napi rutinunkba?

Tudom mi jár a fejedben! De hogyan és mit kellene stratégiázni? Azért ez nem olyan, minthogy lefőzzünk egy kávét, sőt hogy éppen kiszolgálunk egy ügyfelet. Utóbbiaknál az a könnyebbség, hogy tudjuk mit kell csinálni. Míg egy cégstratéga tervezésnél kevésbé, és hát nincs is úgy bent a napunkban.

Három fontos kutatást hozok a témában:

A kutatásokból is látszik, hogy első körben azoknak a vállalkozóknak, cégvezetőknek érdemes ilyen tervezéssel, stratégiázással foglalkozni, akik növekedést szeretnének elérni a vállalkozásukban, vagy nagy változás van a piacukon (növekedés az új munkatárs felvétele is). Azaz a legtöbb esetben mondjuk egy fodrásznak, étterem tulajdonosnak nem kell, de mondjuk egy webfejlesztéssel foglalkozó cégnek lehetséges, vagy mondjuk egy webshop tulajdonosnak. Tehát olyan területen, ahol valóban lehetséges skálázódnia a cégnek (értsd: növekedni, szintet lépni). 

És persze induló vállalkozások esetében indulás előtt, vagy már működő vállalkozások 1-4 évében azért kellhet ilyen terv, hiszen ennyi idő kell, míg növekedési fázisban van egy cég (legyen akár egy fodrászszalon, hiszen kezdő még, vagy egy IT cég). 

#kutatás: A The Alternative Board kutatása hasonló eredményre jutott, mint a korábbi hasonló felmérések, hogy a cégvezetők

  • munkaidejük 68%-ában operatív tevékenységet végeznek (napi rutin feladatok, delegálás…)
  • 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása.

#kutatás: Egy 2010-es kutatásban (bár régi, de tapasztalataink alapján még mindig megállja a helyét) 11 046 vállalkozást vizsgálva kiderült, hogy 30%-kal gyorsabban nőttek azok a cégek, akik aktívan foglalkoztak a vállalkozásuk jövőjükkel, akik frissítették üzleti tervüket.

#kutatás:Small Business Economics-ban megjelent kutatási eredmények alapján, azok a cégek, akiknek volt terve, továbbá ebben meghatározott KPI mutatói (kulcs hatékonysági mutatók, teljesítménymutatók), azok a cégek 271%-kal nagyobb arányban zártak be projekteket. Ez jó! Tudni kell elengedni, tudni kell elemezni. Terv nélkül pedig nehezen vesszük észre, mikor is kell lépnünk.

Beszéld át velünk, a Minnerrel!

Rövidítsd le a következő hónapok cégstratégia tervezését azzal, hogy a Minner szakértői kezei közé kerülsz! A Minner konzultációs napon 4 szakértő (köztük én, Milán) és további vállalkozók körében fejleszted a vállalkozásodat. Beszéld át velünk a vállalkozásodat, behozunk új nézőpontokat és láthatod azt is, hogy mások hogy csinálják. Kattints ide a részletekért!

A megoldás: A hogyant mutatjuk

Tudjuk, hogy éppen olyan fázisban lehet a vállalkozásod, amikor minden perc számít, és szeretnéd kiszolgálni az ügyfeleket is, de tudod azt is, hogy kellene belevinni egy kis tudatosságot. És bár foglalkozol valamennyit a cégstratégával, de azt te is tudod, hogy jobb lenne ezt tervezettebben csinálni.

A Minner konzultációs napon berúgjuk a céged stratégia tervezési motorját:

  • kezdünk a fő problémával / igénnyel (pl. növekedés) – természetesen megoldás fókuszt követünk,
  • majd átnyálazzuk a marketingedet (buyer persona frissítés, marketing üzenetek, marketingcsatornák…),
  • majd ezután következik az üzleti matek, ahol átszámoljuk valóban jó-e az árazásod, vagy hol lehetne bevezetni valami új dolgot (árakban, ajánlatban),
  • következnek a KPI-k, teljesítménymutatók, amelyeket valóban jó átbeszélni (látva a korábbi konzultációs napokat),
  • átbeszéljük, hogy milyen digitális megoldásokban gondolkodhatsz, ezekről mit kell tudni,
  • a szervezetfejlesztésről, csapatépítésről is beszélünk.
  • Természetesen a konzultációs nap előtt felkészülünk a cégedből, ki kell töltened egy rövid űrlapot.
  • Több hónapra kapsz ezzel üzleti lendületet, mivel megoldás fókuszú a Minner konzultációs nap (ahogy láthatod lent az értékelésben, továbbiak a linkken).

10 az 1 -ben megoldásnak is mondhatjuk, mert a szakértőkkel irányított cégtervezésben lesz részed, és a fenti napi 2 órát szinte egy nap alatt letudod (még további napok a Minner részéről a felkészülés, és utánkövetés).

Gyere el a Minner konzultációs napra, ahol rajtad kívül még további vállalkozók, cégvezetők is részt vesznek. Ez a csoportos mastermind szerű, ám szakértőkkel irányított üzleti program. Kattints ide!

További értékelések és részletek a Minner konzultációs nap oldalon.

Forrás:
thealternativeboard.com / 2016 
Brinckmann, J., Grichnik, D., & Kapsa, D. (2010). Should entrepreneurs plan or just storm the castle? 
Liao, J., & Gartner, W. B. (2006). The effects of pre-venture plan timing and perceived environmental uncertainty on the persistence of emerging firms. Small Business Economics, 27(1), 23-40. doi: 10.1007/s11187-006-0020-0
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...