A title/címsor mostantól máshogy jelenhet meg a Google találati listán!

Dátum

Megosztás

A múlt héten (aug. 25-én) a Google bejelentette, hogy a Google találati oldalakon a címeket/title-t megváltoztathatja, tehát nem biztos, hogy az a meta cím fog megjelenni, amit beállítottál az adott oldalhoz. (Ugye a meta leírás esetén ez már régebb óta így van, azt eléggé változtatni is szokta a Google a találati oldalakon…)

A Google azt közölte, hogy jelenleg a találatok több mint 80%-ánál továbbra is a megadott meta cím jelenik meg, valamint ez a rangsorolást nem befolyásolja.

Ahol változott, ott a tapasztalatok szerint az adott oldal H1 (=címsor 1 = fejléc 1 = heading 1) címsorát teszi be meta címnek, vagy, ha az oldalon nem is a H1 tag-be van beállítva a cím, de nagyobb betűméretű, kitűnik az oldalon, akkor azt állítja be a Google:

(A piros színű rész az oldalhoz beállított meta cím. A ‘fogorvos Budapest’ keresésre végül más címsor jelenik meg, de itt például értem is a Google-t, hogy miért változtatott, nem olyan jól lett megírva az a meta cím az oldalhoz…)

Vannak visszajelzések arról is, hogy teljesen más címsort jelenít meg, az oldalon található szavakból összerakva valami alig értelmezhetőt, de a Google már közölte, hogy tud erről a hibáról, és javítani fogja (update: a Google közben javított rengeteg hibát a találati oldalakon).

A Google közlése szerint akkor változtatja meg a title-t a találati listán egy oldalnál, ha:

  • a meta cím túl hosszú,
  • tele van rakva kulcsszavakkal, tehát kulcsszóhalmozás van benne,
(a piros szöveg az oldalhoz beállított meta cím – ehelyett a Google az oldalon található H1-be beállított szöveget jelenti meg)
  • a meta címben valamilyen általános szöveg van, mint például a főoldalaknál a ‘Kezdőlap’ megnevezés, vagy mindig ugyanazt a sablon, általános meta címet generálja le az oldal,
  • semmilyen meta cím nincs beállítva.

A Moz szintén elvégzett már egy nagyobb vizsgálatot 10 ezer kulcsszóra keresve, több tízezer title-t megvizsgálva, és a fentiek mellett a következőket találták, amelyek a magyar találati listákon is megfigyelhetőek:

  • A márkanevek megjelenhetnek a címeknél a végén. Nem lehet tudni, hogy milyen szignálokból veszi ezt ki a Google, ezért nem is mindenhol jeleníti meg. A gond ezzel az, hogy ha túl hosszú a márkanév, akkor a megfelelő meta cím már nem fér ki, és ezért teljesen mást tesz ki a Google…
(ez most egy külföldi példa, de látható, hogy a piros színű, az oldalhoz beállított meta címhez képest mi is jelenik meg a Google találati oldalán)
  • A meta cím végén beállított márkanév a cím elejére kerül, de ez megtörténhet fordítva is:
(a pirosan látható szöveg a megadott meta cím az oldalnál)
  • Ahogy a Google írta, hogy ha túl hosszú a meta cím, akkor változtat, de ez akkor is előfordulhat, ha túl rövid meta cím van megadva.

Jöttek visszajelzések olyan oldalakról is, ahol a fenti dolgokat figyelembe véve megfelelő meta címek voltak beállítva, a Google mégis “átírta” valami másra, emiatt nagyobb oldalaknál voltak súlyosabb organikus forgalom esések is, hiszen a meta címnek fontos befolyása van az átkattintási arányra…

Egyelőre még a tapasztalatszerzés folyik, a Google egyébként tesztelte ezt, és szerintük a felhasználók jobban szerették az átírt meta címeket, a Google által megadott címeket a találati oldalakon…

A Google célja továbbá, hogy a találati listákon olyan címek jelenjenek meg, amik tényleg relevánsak, vizuálisan láthatja a címet a kereső az oldalon a kattintás után (ezért szedi ki egyelőre a címet, H1-et), és ne egy HTML kódban egyedileg megadott címsor jelenjen meg, ami lehet, hogy nem releváns teljesen az adott oldal tartalmához.

Mit lehet ez ellen tenni?

A Google felé közvetlenül jelenleg nem lehet fordulni. Olyan információt már megosztottak, hogy majd lesz egy opció a Search Console-ban, ahol be lehet küldeni eseteket, de ez is korlátozott lesz.

Elsőnek is vizsgáld meg a Search Console fiókban, hogy van-e visszaesés az organikus forgalomban és az átkattintási arányban a legfontosabb keresési kifejezéseknél. De vedd figyelembe azt is, hogy a helyezések nem változtak-e közben, nincs-e valami trend az adott kulcsszó keresésénél, és a csökkenés aug. 23. után történt-e, tehát biztosan ez a változás okozza-e az esést.

Ezután, ahol látsz csökkenést, ott nyisd meg a Google-t, keress rá a kulcsszóra, és nézd meg, hogy mi jelenik meg: az a meta cím, amit megadtál az oldalnál? Ennek a gyorsabb megtekintéséhez lejjebb, a következő fejezetben mutatom a trükköt.

Ha nem látsz változást (persze lehet, hogy ehhez egy hét nem elég, főleg ha nem érkezik olyan sok kattintás), akkor inkább ne nyúlj az adott oldal meta címéhez.

Ha mindenképp szeretnél változtatni, akkor a meta címen finomíts. Tartsd be a karakterlimitet, a cím ne legyen hosszabb 55 karakternél (a szóközök is beleszámítanak).

Ne zsúfold tele kulcsszavakkal a meta címet, és tartsd szem előtt, amit a Google okokként megadott a változtatásoknál.

Továbbra is fontos az egyedi meta címek beállítása, ettől a változtatástól függetlenül is.

Hogyan tudod megnézni a Google találati listán azt, hogy az oldalakhoz beállított meta címek megegyeznek-e a címsorokkal?

Ehhez elsőnek menj erre az oldalra (Chrome böngészőben mutatom): https://gist.github.com/fedegomez/7b4601e2cc9491e004189e9a23dd35b1

Itt másold ki a kódot:

Majd menj a könyvjelzősávra, az üres részre, azon jobb klikk, majd Beillesztés:

Ezután ez megjelenik egy könyvjelzőként:

Menj a Google oldalára, keress rá valamire, majd amikor betölt a találati lista, kattints rá az előzőleg elmentett könyvjelzőre, és meg fog jelenni minden cím alatt az a meta cím, amit az oldalhoz beállítottak. Ha piros, akkor eltér, ha zöld, akkor ugyanaz jelenik meg a Google találati listán is.

Martincsek Zsolt
Martincsek Zsolthttps://seofreelancer.hu/
2015 óta foglalkozom SEO-val, milliárd feletti árbevételű piacvezető webshopnál kezdtem, majd 2 évig egy magánklinikánál dolgoztam, mint online marketing vezető. 2017 óta dolgozom teljes állásban egyéni vállalkozóként és segítem ügyfeleimet SEO-ban. Online marketing minden területére ráláttam, de a keresőoptimalizálás maradt meg nagy kedvencnek. Folyamatosan kell fejlődni, mindig lehet újat tanulni és a Google sem hagy pihenni. :) Sokféle stratégiát lehet kialakítani és a hosszú munka után jó látni és élvezni a pozitív eredményeket.