A tökéletes termékleírás receptje, hogy ne ezen bukj vásárlókat (szolgáltatóknak is!)

Webshop indításkor, üzemeltetéskor annyi mindenre kell odafigyelni, annyi területet lehet optimalizálni: jók-e az ajánlatok, van-e cross sell, upsell, fut-e elég hirdetés, lecseréltük-e mostanában a slidert a főoldalon… A sok lehetséges finomhangolás mellett van egy olyan terület is, amivel minden vásárló találkozik, mégis sok webáruháznak alapvető hiányossága. Te sem vennél meg jó szívvel egy olyan terméket, aminek üres a csomagolása, akkor miért várod, hogy egy-két soros, semmitmondó termékleírás alapján rendeljenek az ügyfeleid?

A termékoldalak, termékleírások minőségén akár már ma javíthatsz, és nemcsak igényesebb lesz a webshopod, de pénzben mérheted a munkád eredményét. A jó termékoldalhoz nem kell profi szövegírónak lenned, ebben a cikkben összeszedtünk (szinte) mindent, ami a termékleírásaid kipofozásához szükséges.

Miért kell foglalkoznod a termékoldalakkal?

Ha egy üzletben a vásárlónak problémája akad, akkor – jobb esetben – fordulhat az eladóhoz a kérdéseivel. A webáruházban erre általában nincs lehetősége. A termékoldalra eljutó potenciális ügyfél már erős érdeklődő, és keresi a megoldást a problémájára, talán sejti, hogy a terméked lehet az… ugyanakkor nem akar rosszul dönteni (főleg ha drága termékről beszélünk), tele van kétségekkel.

#kutatás: A Nielsen Norman Group felmérése szerint a sikertelen vásárlások 20%-a a termékleírásokban szereplő releváns információk hiányára vezethető vissza.

A termékoldal és a termékleírás a legjobb lehetőséged, hogy megnyugtasd, megválaszold a termékkel kapcsolatos kérdéseit, és a vásárlás irányába tereld az érdeklődőt. Most gondolhatod, hogy de a te portékád magáért beszél – de ne feledd, azért mert te mindent tudsz a saját árudról, a vásárló élete nem a te vállalkozásod körül forog. Ahogy a landing oldal egy ajánlatról akar meggyőzni, addig a termékoldal egy terméket értékesít helyetted, a nap 24 órájában.

Várjunk, én szolgáltató vagyok, nem terméket árulok! Nos lehet, de a szolgáltatásaidat azért el kell adnod valahogy. A különböző szolgáltatások és csomagajánlatok tartalmát be kell mutatnod valahogy. Technikailag ezek lehet, hogy aloldalak lesznek a honlapodon, nem pedig termékoldalak, de a felépítésben, szövegírásban, tartalomban ugyanúgy segíteni fog neked ez a cikk.

#példa: A Bottled Imagination nevű kreatív ügynökség a szolgáltatásait termékesítette, és a honlapján is webshop formában lehet ezek között válogatni, rendelni. Egyrészt rendhagyó a formátum, érdekes (és egyszerű) így az érdeklődőknek megismerkedni a „termékekkel”. Másrészt ez azt mutatja hogy a szolgáltatásokat sztenderdizálták, gyártósorosították, ami hatékonyabb, gyorsabb működést jelent a cégnek mint a minden megrendelőre személyre szabott árajánlat és szolgáltatás.

Forrás: Bottled Imagination

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Kapcsolódó tartalmak

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Kapcsolódó cikkek