A vállalkozó nem dolgozik? A generációs marketing hazugság. Nincs is recesszió? – Hírszemle

Dátum

Megosztás

Nincs is recesszió? Vagy nem olyan nagy, mint mondják? Erről beszélt a Ryanar vezére, a brit jegyeladások kapcsán. Azért ez nem ilyen egyszerű! És ha már nagy márkák, hozunk a podcastben példát a generációs marketingre, méghozzá arról, hogy a Pepsi hogyan rontotta ezt el, és miért is nehéz „fiataloknak” reklámot készíteni. Érdekes átalakulás zajlik a Netflixnél, nem csak a reklámok miatt, az alapító hátrébb lépett, lemondott. Olvasói történetek blokkban a vállalkozói magányról lesz szó, és hogy van, amikor még a családja sem támogatja a vállalkozót. Mit lehet tenni ilyenkor? A „Húú, ez jó ötlet” rovatban pedig weboldal menü újratervezésre foglak rávenni titeket. A mikrofonok mögött: Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.

A podcast elérhetőségei + videó

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A heti híreink és témáink:
0:00 – Intro és Kalandkönyv bemutató
7:01 – A generációs marketing hazugság – Pepsi példa
17:36 – Lemondott a Netflix CEO-ja + vége a jelszómegosztásnak
24:13 – A Ryanair foglalások rekord szinteken. Hol a recesszió?
31:10 – Olvasói történetek: A kezdő vállalkozó nem dolgozik?
45:35 – Heti statisztika: Az online tanulók 96%-a nem fejezi be az anyagot
52:37 – Ez jó ötlet, csináljuk meg! Weboldal menü újratervezés

Eleve hibás elképzelés a generációs marketing? – Pepsi példa

A Pepsi egy új itallal, a Starry nevű citrusos üdítőjével szeretné megszólítani a Z generációt. Egy historikus elemzés viszont rámutat, hogy ez nem jó ötlet és hogy el kellene már engedni ezt a generációs marketinget. A célcsoortodat nem tudod egy korcsoportként definiálni. A legtöbb ilyen kampány végül erőltetett lesz és a túl tág közönség miatt senkihez sem szól.

A Pepsi példája már évtizedek óta jó erre. Utoljára akkor volt igazán sikeres kampányuk, amikor elkezdték az ízteszteket. Majd jött a Pepsi Generation szlogen és mindig az aktuális fiatalokat célozták. A Starry kapcsán olyanokat mondtak, mint bright és optimistic, mivel ezek elterjedt jelzők a Z generáció kapcsán. 3 Google találattal lejebb már pesszimisták és a semleges színeket kedvelik. Ez jól mutatja mennyire nem lehet ilyen bullshit 1 szavas jelzőkkel leírni egy egész generációt. Sok márka próbálta már az aktuális 12-25 éves korosztályt megszólítani, de a legtöbb ilyen termék eltűnt a süllyesztőben. (A Coca-Cola is bukott már ezzel hatalmasat.)

Forrás: fastcompany.com

Lemondott Reed Hastings a Netflix alapító CEO-ja

Többször beszéltünk utódlásról a vállalkozásokban, ennek egy kiváló példája az a múlt heti hír, hogy lemondott a Netflix egyik alapítója, Reed Hastings a CEO posztjáról. Hastings 1997-ben alapította társával együtt a Netflixet, azóta 3 nagy változáson is ő vezette át a céget. Az ő vezetése alatt váltott a cég a dvd postázástól a videó streamingre, kezdtek el eredeti tartalmat gyártani, és indította el a Netflix az olcsóbb, reklámokkal támogatott előfizetését. Vezérigazgatói posztjáról lemondva Hastings executive chairmanként marad a cégnél. A Netflix vezetését 2 társ CEO veszi át: Greg Peters, az eddigi COO, és Ted Sarandos, aki 2020 óta már társ-CEO volt Hastings mellett. Az alapító elmondta, évek óta készülnek az átállásra:”Az igazgatótanácsunk évek óta tárgyal az utódlás tervezéséről. Ennek a folyamatnak a részeként 2020 júliusában Tedet társ-vezérigazgatóvá léptettük elő velem, Greget pedig operatív igazgatóvá. Az elmúlt 2 és fél évben egyre inkább nekik delegáltam a Netflix menedzsmentjét.”

Forrás: inc.com

A Ryanair nem lát nagyobb recesszió az Egyesült Királyságban

Talán itthon mi érezzük legjobban a recessziót, részben az inflációs nyomás miatt. És kikerekedhet a szemünk, amikor meghalljuk, hogy a Ryanair vezére azt mondja, hogy ők nem tapasztalnak ilyesmit. Miért mondhatta ezt? A januári foglalásokban éppen rekordot döntött a cég. Persze nem ilyen egyszerű a képlet. Az egyik oka a cég szerint a rekord foglalásoknak, hogy a spanyol és portugál nyaralásokra a britek már most lefoglalják a repülőjegyet, mert úgy látja mindenki többet fog drágulni a jegy, mint szokott. Sőt egészen biztosan most, hogy a média ezt felkapja még tovább generálja a vásárlásokat.

Forrás: euronews.com

Ti kérdeztétek: A kezdő vállalkozó nem dolgozik?

Egy olvasónk kért segítséget e-mailben amit úgy gondoltuk, érdemes közösen átbeszélni. Röviden, a levélíró felmondott a klasszikus irodai munkahelyén. Felnőttként egyetemre jár, online tervez angolt tanítani, és kézműves vállalkozást szeretne elindítani, ami most még a hobbija. A kérdése nem is annyira gyakorlati, inkább hozzáállás-beli, és más kezdő, leendő vállalkozók is átérezhetik. Idézzük:

„Ami most foglalkoztat, és ami lehoz az életről az a család -valahol érthető- aggodalma: hogy Anya most nem dolgozik. A párom maximálisan támogat, de ő egyedül. A 8 éves gyerekem is kérdezgeti, hogy anya, Te most akkor nem dolgozol? És bizony elgondolkodom ilyenkor, hogy azokon a napokon amikor tanulok, kísérletezek, megtervezek egy logót, vagy írok magamról egy bemutatkozást, vagy elmegyek profi fotót készíttetni magamról, órákat töltök azzal, hogy megkeresem a megfelelő képkeretet, lefotózom a kavicsképeket (a fotózás csínját-bínját is meg kellett tanulni..), létrehozom a fb oldalt, esetlenkedek a wp weboldallal (még ehhez sem értek, de majd most), DE még ezek nem kerülnek a nagyközönség elé, minden csak készülőben van, beleértve engem is, miközben pénzt még nem hoz, hogy megéri-e ez az egész? Hol van a határ ahol az ember vagy elengedi – legalábbis egy időre – az álmát? Vagy segítséget kér? Hogy mennyire káros a magamfajtáknak az az üzenet, hogy a munka = ahol van egy főnök és bejársz és fizetést kapsz és szabira mész meg táppénzre , minden más felelőtlenség és önzés…”

Beszélgessünk erről!

Heti statisztika: Az online tanulók 96%-a sosem fejezi be a megvett kurzust

Egy 110 millió online tanulót vizsgáló kutatás arra az eredményre jutott, hogy a kurzusokat vásárlók 52%-a sosem kezdi el a tanulást, 96% pedig abbahagyja 5 éven belül. Igaz ez nyelvtanulásra, üzleti képzésekre és mindenféle témakörre. Az adatok mellett megnéztünk pár okot is, amik leginkább „kibukáshoz” vezetnek. Röviden pár példa a podcastből:

  • A legtöbben tantermi oktatásban tanulunk meg tanulni és nem tudunk mit kezdeni a túlzott szabadsággal. A túlzott flexibilitás bár kényelmes, igazából hátráltat minket.
  • Az online kurzusok sokszor nem tudják fenntartani a motivációt. Mivel nincs ellenőrzés és hétről hétre célok, így elveszítjük az érdeklődést.
  • Téves elvárások az eredmények terén. Sokan úgy gondolják, hogy egy képzés megvásárlásával elérik a kívánt célt és könnyen letudták a problémát.
  • Amit tanulnunk kell nem az, ami érdekel minket. Ez főleg üzleti témában van jelen. Tudjuk, hogy az adott témakörben vannak hiányosságaink ezért belevágunk, de valójában nem akarjuk azt tanulni.

Forrás: elearningindustry.com

Hú ez jó ötlet, csináljuk: Weboldal menü átalakítás, új struktúra + biolink

Mi lenne, ha kivennénk a kapcsolat menüpontot a menüdből? És beletennél a menübe egy top termékek részt, vagy esetleg mást, például azt, amire éppen kampányolsz? Persze ez csak azoknak lehet jó, akik aktívan reklámoznak is, akiknek napi minimum 100 látogató betéved a weboldalára. De van másik ötletem is! Például mi a Minnernél csinálunk kezdő és haladó vállalkozó menüpontot is. Éppen most gondolkodok, egy új vagyok menüpont létrehozásán. Lehet azt is, hogy Régi motoros vagyok menüpont. A social média felületeken elterjedtek a bio linkek (bio site), ami egy menü struktúrát ad az emberek elé. Ilyen például a linktree, de persze ezt magunk is létrehozhatjuk.

Bővebben beszélünk erről a podcastben.

Előző hírszemlék:

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.