A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt [kutatás]

Dátum

Megosztás

Összegyűjtöttem minden fontos statisztikát, ami rá fog venni arra, hogy foglalkozz a vállalkozásodban az értékelések gyűjtésével, megjelenítésével. Már a címben olyan adat van, ami miatt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. De miért is olvassák az emberek a véleményeket? Mielőtt belemerülnénk a statisztikákba ezt jó lenne tudni! Na jó! Azért még egy statisztika, hogy meghozzam a kedvedet: 4,7-es átlagos értékelésnél több terméket vesznek az emberek, mint 4,9-es átlagnál. Vágjunk bele!

A cikk minden vállalkozásnak hasznos lehet, webáruházaknak pedig egyenesen kötelező! Vannak benne olyan statisztikák, amik rámutatnak, aktívan kell foglalkozni vele, sőt még a negatív értékelés is hoz pénzt!

Miért olvasnak véleményeket az emberek?

Első gondolatod az lehet, hogy kíváncsiak arra, hogy másik a vásárlás után mit is tapasztaltak a termékkel / szolgáltatással kapcsolatban. Ez is benne van, de legfőképpen azért nézik, olvassák:

  • hogy megtudják mi a legjobb és legrosszabb dolog, ami történhet velük a vásárlás után
  • beleláthatunk kik használják és miért, és mire (persze ez függ a véleményt írótól is, azért valljuk be, a legtöbben nem tudnak értékelést írni)
  • megkönnyíti, segíti a vásárlói döntést – A reklám, promóció abban segíti maximum a vásárlót, hogy tudja létezik ilyen opció is. A vélemények viszont segítik a döntésben, főleg azért is, mert nem a cég írja, hanem egy fogyasztó.
  • Fontos: Megtudják azt, amit a cég nem ír le a weboldalán, promóciós anyagaiban. Tudod valami olyasmi ez, hogy választ kapnak arra a kérdésre, hogy: Mi olyan nagy ebben? (erről a kérdésről bővebben itt)
    A legtöbb esetben több mindent megtudnak a véleményekből, mint a promóciókból.

Több cégnél is miután bevezettük azt, hogy naponta jöjjön legalább egy értékelésük a weboldalukra, vagy Facebookra, vagy Google-ba 20%-kal növelte legalább a forgalmat. Ez saját belsős, Minner mérés, de ez nem is lehet számodra meglepő az alábbi statisztikákat olvasva:

Statisztikák a vélemények, értékelések értékesítésekre gyakorolt hatásáról:

  • A vásárlók 95% elolvassa a véleményeket, mielőtt döntést hoz. (Spiegel Research Center – 2017) 
  • 72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést (Testimonial Engine )
  • Az értékelések megjelenítése 270%-kal növeli a konverziós rátát (Spiegel Research Center, 2017)
  • Azok a vállalkozások, akik legalább minden 4. véleményre válaszoltak 35%-kal több bevételt értek el. (Womply – 2019)
  • Kellenek a negatív értékelések is! Azok a vállalkozások akiknél a negatív értékelések száma 15-20% között van (az összes értékelést nézve), 13%-kal több bevételt szereznek, mint akiknél csak 5-10%. Tudod látni akarják az emberek, hogy mi a legjobb és mi a legrosszabb dolog, ami történhet velük. (Womply – 2019)
  • 2 termék (vagy webáruház) közül arra esik a nagyobb választás, ahol több az értékelések száma (darab). (Psychological Science – 2017)
  • Az emberek 53%-a elvárja, hogy egy héten belül válaszoljanak az értékelésére (Review Trackers – 2018)
  • 10-ből 7 vásárló megváltoztatta a véleményét (értsd például pozitívabb lett) miután elolvasta a cég válaszát az értékelésére. (Bazaarvoice via Marketing Charts – 2013)
  • A vásárlók 82%-a keresi a negatív véleményeket (tudod, megtudja mi a legrosszabb, amit történhet). Ettől még nem jelenti azt, hogy nem vásárol, hiszen fent láthattad, akinél kicsivel több a negatív vélemény többet keres. (Power Reviews , 2017
  • Az emberek 4-szer több időt töltenek a negatív értékelések olvasásával, mint a pozitívval és ez 67%-ban befolyásolja a vásárlásukat, vagyis a végső döntést. ( Spiegel Research Center, 2017)
  • A 4–4,7 átlagos értékelés hozza a legtöbb árbevételt, ahogy megyünk az 5 fölé csökken a forgalom. Érts 4,7-es átlagos értékelésnél több terméket vesznek, mint 4,9-nél. Spiegel Research Center– 2017)
  • A vélemények 80%-a email-ből érkezik (onnan kattint a vélemény írására), az emberek 68%-a elhagyja a weboldalt, ha ott kérik meg az értékelés megadására, írására. Power Reviews – 2017 és BrightLocal – 2017.
  • 40%-a a vásárlóknak csak a 2 héten belüli véleményeket tartja relevánsnak, és csak 18% az, akik 1 éves véleményeket is számba vesznek a döntésükkor.  – (BrightLocal – 2017)

Tehát ez nem kérdés! Kell lennie értékelési résznek a weboldaladon, promóciós anyagaidban és ezt használd is fel. Én például most megyek és kiposztolok egy képernyőfotót egy ilyen olvasói véleményről közösségi oldalon.

További cikkek:

Fotó: Envato License
Forrás: Trustpilot,

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...