Összegyűjtöttem minden fontos statisztikát, ami rá fog venni arra, hogy foglalkozz a vállalkozásodban az értékelések gyűjtésével, megjelenítésével. Már a címben olyan adat van, ami miatt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. De miért is olvassák az emberek a véleményeket? Mielőtt belemerülnénk a statisztikákba ezt jó lenne tudni! Na jó! Azért még egy statisztika, hogy meghozzam a kedvedet: 4,7-es átlagos értékelésnél több terméket vesznek az emberek, mint 4,9-es átlagnál. Vágjunk bele!
A cikk minden vállalkozásnak hasznos lehet, webáruházaknak pedig egyenesen kötelező! Vannak benne olyan statisztikák, amik rámutatnak, aktívan kell foglalkozni vele, sőt még a negatív értékelés is hoz pénzt!
Miért olvasnak véleményeket az emberek?
Első gondolatod az lehet, hogy kíváncsiak arra, hogy másik a vásárlás után mit is tapasztaltak a termékkel / szolgáltatással kapcsolatban. Ez is benne van, de legfőképpen azért nézik, olvassák:
- hogy megtudják mi a legjobb és legrosszabb dolog, ami történhet velük a vásárlás után
- beleláthatunk kik használják és miért, és mire (persze ez függ a véleményt írótól is, azért valljuk be, a legtöbben nem tudnak értékelést írni)
- megkönnyíti, segíti a vásárlói döntést – A reklám, promóció abban segíti maximum a vásárlót, hogy tudja létezik ilyen opció is. A vélemények viszont segítik a döntésben, főleg azért is, mert nem a cég írja, hanem egy fogyasztó.
- Fontos: Megtudják azt, amit a cég nem ír le a weboldalán, promóciós anyagaiban. Tudod valami olyasmi ez, hogy választ kapnak arra a kérdésre, hogy: Mi olyan nagy ebben? (erről a kérdésről bővebben itt)
A legtöbb esetben több mindent megtudnak a véleményekből, mint a promóciókból.
Több cégnél is miután bevezettük azt, hogy naponta jöjjön legalább egy értékelésük a weboldalukra, vagy Facebookra, vagy Google-ba 20%-kal növelte legalább a forgalmat. Ez saját belsős, Minner mérés, de ez nem is lehet számodra meglepő az alábbi statisztikákat olvasva:

Statisztikák a vélemények, értékelések értékesítésekre gyakorolt hatásáról:
- A vásárlók 95% elolvassa a véleményeket, mielőtt döntést hoz. (Spiegel Research Center – 2017)
- 72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést (Testimonial Engine )
- Az értékelések megjelenítése 270%-kal növeli a konverziós rátát (Spiegel Research Center, 2017)
- Azok a vállalkozások, akik legalább minden 4. véleményre válaszoltak 35%-kal több bevételt értek el. (Womply – 2019)
- Kellenek a negatív értékelések is! Azok a vállalkozások akiknél a negatív értékelések száma 15-20% között van (az összes értékelést nézve), 13%-kal több bevételt szereznek, mint akiknél csak 5-10%. Tudod látni akarják az emberek, hogy mi a legjobb és mi a legrosszabb dolog, ami történhet velük. (Womply – 2019)
- 2 termék (vagy webáruház) közül arra esik a nagyobb választás, ahol több az értékelések száma (darab). (Psychological Science – 2017)
- Az emberek 53%-a elvárja, hogy egy héten belül válaszoljanak az értékelésére (Review Trackers – 2018)
- 10-ből 7 vásárló megváltoztatta a véleményét (értsd például pozitívabb lett) miután elolvasta a cég válaszát az értékelésére. (Bazaarvoice via Marketing Charts – 2013)
- A vásárlók 82%-a keresi a negatív véleményeket (tudod, megtudja mi a legrosszabb, amit történhet). Ettől még nem jelenti azt, hogy nem vásárol, hiszen fent láthattad, akinél kicsivel több a negatív vélemény többet keres. (Power Reviews , 2017
- Az emberek 4-szer több időt töltenek a negatív értékelések olvasásával, mint a pozitívval és ez 67%-ban befolyásolja a vásárlásukat, vagyis a végső döntést. ( Spiegel Research Center, 2017)
- A 4–4,7 átlagos értékelés hozza a legtöbb árbevételt, ahogy megyünk az 5 fölé csökken a forgalom. Érts 4,7-es átlagos értékelésnél több terméket vesznek, mint 4,9-nél. Spiegel Research Center– 2017)
- A vélemények 80%-a email-ből érkezik (onnan kattint a vélemény írására), az emberek 68%-a elhagyja a weboldalt, ha ott kérik meg az értékelés megadására, írására. Power Reviews – 2017 és BrightLocal – 2017.
- 40%-a a vásárlóknak csak a 2 héten belüli véleményeket tartja relevánsnak, és csak 18% az, akik 1 éves véleményeket is számba vesznek a döntésükkor. – (BrightLocal – 2017)
Tehát ez nem kérdés! Kell lennie értékelési résznek a weboldaladon, promóciós anyagaidban és ezt használd is fel. Én például most megyek és kiposztolok egy képernyőfotót egy ilyen olvasói véleményről közösségi oldalon.
További cikkek:
- 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek
- 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
- Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
Fotó: Envato License
Forrás: Trustpilot,