Egyre híresebbek a fogyasztókat célzó BNPL (Buy now, Pay later) szolgáltatók, viszont a recesszió árnyékában sokat vesztettek értékeltségükből. Az olyan B2C szereplőket, mint a Klarna vagy az Affirm ráadásul fenyegeti a nagy cégek belépése is, pl. Apple és Revolut. Akik viszont továbbra is jól tartják magukat, sőt, sikeresebbek, mint valaha, azok a vállalatokat célzók.
A BNPL szolgáltatók új típusa vállalatoknak kínál gyors, rugalmas és teljesen digitális fizetési megoldásokat, kamatok nélkül. A várásolj most, fizess később olyan, mint egy ingyenes forgóeszköz hitel, amivel a cégek a rendszeresen felmerülő és operatív költségeiket tudják kisebb részletekre elosztani.
A B2B szektor előnye, a sokkal nagyobb kosárérték, és hogy a cégek nem impulzusvásárlásra költik a hitelt. A fogyasztói szektor ráadásul komoly szabályozásokra számít a következő években, hogy védjék az embereket az új fajta eladósodástól.
A várakozások szerint a következő pár évben az USA+EU piacon a BNPL tranzakciók forgalma elérheti a 200 milliárd dollárt.
Ez érdekes volt! Olvasnék még!
- Buy now pay later az új adósságcsapda?
- Instant: Revoluton is elrajtolt a “Vásárolj most, fizess később”
- Saját “vásárolj most, fizess később” megoldás az IOS16-ban: jön az Apple Pay Later
Forrás: cnbc.com
Fotó: Canva