Ajánlás 2.0: A vevők egymást veszik rá a vásárlásra. 6+ példa a social proofra

Érezted már azt, hogy hiába profi a reklámod, reklámszöveged, mégsem jönnek a vevők, vagy nem elég nagy számban? Jó a weboldal, jó a Facebook hirdetés, kattintanak is nagy mennyiségben, jönnek a lájkok… de az eredmény nem a legjobb. Nem egyszer volt már olyan, hogy ehhez hasonló szituációval kerestek meg ügyfelek. Jó hír! Csak egy kicsi hiányzott már, hogy kinyissák a pénztárcát a vásárlók. Ez pedig annyira furcsa! Nem is gondolnád, hogy már legtöbb esetben a vevők el is döntötték a vásárlás tényét, de valami még hiányzott a végső döntéshez. Ez pedig a társadalmi visszaigazolás, visszacsatolás. Amikor is már majdnem minden információja megvan a felhasználónak, és már csak egy apró dolog hiányzik a vásárláshoz, akkor jönnek a kasszarobbantó social proof eszközök, mint például a vélemények, értékelések.

Mutatok azonnal olyat, amivel már te is biztosan találkoztál, méghozzá a Booking ajánlatoknál. Bekereteztem, egy hirdetésben mennyi olyan elem van, ami hatással van a fogyasztóra. Az értékelések két helyen is láthatók, továbbá az, hogy az elmúlt 24 órában más is foglalt (csak jó lehet), és hogy már csak 1 szabad szoba maradt (erőteljes sürgetés, mondván: „Hahó más is nyaral”, sőt már majdnem tele van a hotel amit nézel).

Persze ezzel óvatosan! A Gazdasági és Versenyhivatal figyel az ilyenekre. Csak valós adatot tüntethetünk fel, szóval csak akkor írhatjuk ki hogy utolsó darab, ha az tényleg az utolsó a raktárban. Vagy, ha valaki épp foglalt, épp rendelt, az is valós adat kell hogy legyen.

Mi az a social proof?

Sokszor ez az utolsó faktor a vásárlás esetén, és már ott lógnak a levegőben a vásárlók, de nem érzik azt a hatást, hogy akkor most nekik azonnal vásárolniuk kell. Majd kérdezd meg a marketingesed, hogy használtok-e a kampányokban social proof hirdetéseket, elemeket, mert ezek elengedhetetlenek a saleshez, a magas eladási számokhoz.

Először nézzünk néhány további példát, aztán foglalkozzunk a fogalommal:

Alap esetben egy akciónak, ajánlatnak a határideje az, amivel sürgetni tudjuk a vásárlót a döntésben, nehéz ráhangolni, motiválni őket a vásárlásra. Az akciózás, vagy a határidő is jó sürgető lehet, de van eggyel to szint, ez a social proof.

#példa: Most gondolj arra, hogy az Apple az új iPhone megjelenése előtt hirdet akciót, ad kedvezményt? Nem! Mégis megrohanják az emberek a boltot, sőt a vásárlóik egy része azonnal lecseréli az új készülékre a mobilját. Régebben rendszeresen nagy sor állt a boltjaik előtt, igaz akkor még nagyobb újításokat hozott az Apple. Most már több ideig megtartják a felhasználók az aktuális készülékeiket. A sorban állás látványa a fogyasztóknál ún. tömeghatást eredményez. Látjuk, hogy más is ott van, nekünk is kell, lerövidíti a vásárlási döntésnek az idejét.

A social proof magyarul társadalmi visszaigazolást, visszacsatolást jelent. A fogyasztókra pozitív hatással van az, hogyha látják, más is megvásárolta az adott terméket / szolgáltatást, hogy pozitívan nyilatkozik róla. A vásárlók bizalmát erősíti az adott termék vagy vállalkozás iránt, a vásárlási időt lerövidíti. Az emberek vásárlás előtt ösztönösen keresik az ilyen jeleket, információkat (pl. vélemények).

A cikk folytatódik további példákkal és az előfizetőink olyan tippeket instrukciókat kapnak, amelyeket már ma használni tudnak.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Merre tovább?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!

Kapcsolódó cikkek