Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási pont is lehet, ahogy láthatjátok majd az igazán kézzelfogható példákból. Ez egyébként nem csak webshopoknak lesz érdekes.
Apple – Facebook vita. Egyszerűen a mérést, vevők követését megnehezítik és megdrágítják ezek az új korlátozások, ami nagy érvágás az e-kereskedelmi piaci szereplőknek. Miért? Mert a sikeres webshopok forintra pontosan kiszámolják a megtérüléseket, most viszont zavar került a gépezetbe. Sokan keresnek most alternatívát. Egyik ilyen megoldás az affiliate marketing.
Mi az az affiliate marketing / partner program?
A termékünket / szolgáltatásunkat valaki ajánlja, reklámozza a saját közösségi média csatornáján, weboldalán és az eladások után jutalékot kap, vagy megfelelő érdeklődőnként X forintot kap (lehet kattintás alapú is, de azt nem tartjuk affiliate-nek). Akik ajánlják a termékünket, ők csatlakoznak a mi partner programunkhoz, vagy egy közvetítőn keresztül kapcsolódunk össze.
Az ilyen rendszerek alapja a sikerdíj, ami miatt a vállalkozások nyitottak az ilyen vevőszerzésre, érdeklődők gyűjtésére. Hiszen csak akkor kell fizetniük, ha érkezik vásárló. Rájuk hirdetőként szoktak hivatkozni a szolgáltatók, összekötő cégek (vagyis hirdetőnek hívják).
Aki reklámozza, ajánlja a terméket, neki szintén előnyös üzlet, mert a sikerdíjat sok esetben a cégek olyan magasra teszik, hogy igazán kecsegtető őket reklámozni. Őket a rendszerekben kiadóknak szokták hívni.
Persze ehhez kell megfelelő stratégia, mármint a jutalékot adó cég részéről, hogy miként tudja az abból befolyó vásárlókat újra vásárlásra rávenni. Lényegében az első vásárlás alkalmával sokszor annyi jutalékot kifizetnek, ami már óriási árkedvezmény, és első vásárlásként inkább befektetés lesz.
A cég / reklámozó oldaláról nézve:
- Vagy saját partner programot indítunk, aminek velejárója, hogy magunknak kell felhajtani az affiliate partnereket, és mögé tenni az elszámolási rendszert.
- Vagy olyan hálózathoz csatlakozunk, mint az dognet, vagy tradetracker, akik bevonzzák a másik oldalt is. Ennél előny, hogy ők foglalkoznak a partneri oldallal és az elszámolással is, hátrány, hogy akár a konkurenciánk is ott lehet.
Általában 30 napos időablakot használnak, vagyis a fogyasztó 30 napon belüli vásárlása után jár a jutalék. Ami jogos is, hiszen azonnal senki nem vásárol, így lesz fair a rendszer.
Miért pont a webshopokról írtál a cikk elején?
Igazából egyre elterjedtebb lesz több területen is, de a webshopok tudják igazán jól kiaknázni. Hazai piacon is hozhat bevételt, de egyébként, ami még izgalmas lehet, hogy ezzel még a nemzetközi terjeszkedést is megkönnyíthetjük.
A másik talán a mérhetőség, egy webshop esetében a konverziót sokkal könnyebb mérni, a közvetítő cégek az ő mérésükre vannak felkészülve.
Na és hol van a kutya elásva? Mi a nehéz benne?
Még reklámozó, webshop csak-csak akad. A másik oldalt nehéz felépíteni és megfelelő partnereket találni, vagyis azokat, akik jutalék fejében reklámozzák a termékünket, szolgáltatásunkat. Megfelelő követőbázissal, látogatottsággal kell rendelkeznie az adott influencernek, platformnak, hogy abból neki is megfelelő bevétele legyen.
A legsikeresebbek egyébként a forgalomgenerálásban a média oldalak és talán még az influencerek, és most már egyre jobban jönnek fel az olyan piacterek, mint amit mi is üzemeltetünk az ire.hu-n keresztül. Mi kifejezetten azért választottunk egy affiliate közvetítő platformot, hogy ne nekünk kelljen foglalkozni a technikai háttérrel, elszámolással, méréssel, ügyfelekkel való tárgyalással, hanem mindent intéz a közvetítő. Persze mi is közvetítünk webshopokat oda, sőt, egy partnerrel ha kezet rázunk és nincs fent az oldalon, akkor oda irányítjuk.
Ezért jó választás a dognet.hu -hoz hasonló rendszer. Mi nem kapunk pénzt, hogy reklámozzuk őket, használjuk másik oldalon és jó is, ha sok webshop csatlakozik hozzá, nekünk is később annál több választék lesz.
Példa affiliate marketing bevételi forrásra 1.
Jankó Ádám a Cosori Magyarországtól a Minner csoportba a következőt posztolta (alul a kép), amikor megkérdeztük, hogy mi segített neki a legjobban, akkor ezt a cikket jelölte meg. Ádámék egy kereskedő társaságot üzemeltetnek, több márkának a termékeit is értékesítik hazai és nemzetközi piactereken és saját shopokon keresztül is.
- A Cosori forrólevegő sütő márkával csatlakoztak a dognet.hu -hoz, miután olvasták a Minneren a cikket.
- Tudni kell, hogy 2022 áprilisban indult el az értékesítsük erre a termékre. eMag piactéren, saját webshopban és karácsonyi időszakban már MediaMarktban is. Ügyesek! Lesz majd róluk cikk.
- 10% forgalmat hozott nekik a dognet.hu affiliate rendszer. Ezt egyébként én is láttam. Másik oldalon üzemeltetek egy affiliate piacteret, és dognet mindig küldte a top webshopokat a rendszeren belül és mindig ott volt a dobogó környékén a Cosori.
Példák affiliate marketing bevételi forrásra 2. – A másik oldal, ahol megjelenik a terméked
Van egy saját Minner projekt, üzleti esettanulmány, amelyben egy valós vállalkozást húzunk fel éppen. Ez az oldal affiliate modellre épül, vagyis mi kapjuk a jutalékot akkor, ha sikerül vásárlót átnavigálni a partner webshopokhoz. Mondhatni a képlet másik oldalán vagyunk. Ez az ire.hu, amelynek esettanulmányát be is linkelem ide, egy ajándék / dekor / hobbi piactér. Már most látszik, hogy a tőlünk átnavigált látogatók (nem Minner olvasók) közül tartani tudjuk az 1,3-1,5%-os konverziót (kattintásokra számolva). Ami már-már elég jó bevételt hoz nekünk és a partner webshopoknak is. Mi az dognet hálózathoz csatlakoztunk, ami segíti az elszámolást és ott elég jó partnereket is találtunk.
A mérést is le tudtuk tesztelni és azt kell mondjam a rendszer fair mindkét oldalon. Tehát a webshopos is valóban teljesítményarányosan fizet, csak vásárlások után, és a lehető legjobban hozzátársítja a rendszer a vásárlásokat az affiliate partnerhez. Itt persze meg kell mondjam nem minden vásárlást tesz a partnerhez, de ezt bele lehet kalkulálni mindkét oldalról, főleg webshopnál csapódik le plusz forgalomként. Számításaim szerint 20-25%-kal több forgalom jön partnertől, mint amit ki kell fizetni.
Példák affiliate marketing bevételi forrásra 3.
Másik példa, egy webshop, ami már több éve alkalmazza az affiliate marketinget: A 4home webáruház ennyi forgalmat generált az elmúlt években affiliate programmal.
Na! Ezért nyomjuk a piacteret, az esettanulmányunkat! Az dognet affiliate közvetítő platform a 4home webshopnak ilyen forgalmat és konverziót generált az elmúlt években (számunkra is motiváló, hát még egy webshop esetében).
– Webshop (4home) szempontjából jó marketing csatorna. Több millió euró forgalom évente. Sőt már a forgalmuk negyede innen származik.
– Az dognet partnerei 8%-ot-kapnak a forgalomból (pl. amilyenek mi is vagyunk a piactérrel).
A 4home esetében láthatjuk, hogy ahogy az e-kereskedelemben megszokhattuk, októbertől indul igazán a sztori, és a karácsonyi időszak a legerősebb.
- Webshopoknak: Itt a teljes 4home esettanulmány (képhez tartozó): CASE STUDY: Terjeszkedés a régióban affiliate marketing segítségével – dognet weboldalán
- Affilate üzlet létrehozóknak és webshopoknak is: Az ire.hu üzleti esettanulmány részei egy oldalon: Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány – Minneren
Fotó: Envato License