A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A lehetőségeidet játjuk körbe és persze ötletekkel is készültünk ebben a Minner live-ban (felvétel). Van szöveges leírás is. Szeretném, hogy ebben a Youtube gyorstalpalóban kapj annyi inspirációt, útmutató, hogy tudd mihez nyúlj, merre indulj el!
Ha a videó nem tölt be, akkor kattints ide!
Youtube, mint közösségi média oldal – Youtube marketing
Eddig úgy gondolhattál a Youtube-ra, mint videós platform, videó megosztó oldal. Bár közösségi média oldalak közé soroltuk, de a scroll-ozásra épülő piacra még nem tudott betörni. Eddig! A rövid videókkal, vagyis a Shorts -okkal már belekerültek jobban ebbe a kategóriába is. Ez használjuk most ki, ez adja azt a lehetőséget, hogy most igazán megéri időt és erőforrást helyezni a Youtube marketingre.
Na, de ne menjünk ennyire előre!
Alap Youtube stratégia – még rövid videók nélküli
#példa: Syrius hegesztőgépeket, kiegészítőket értékesítő cég, illetve gyártócég fontos marketing csatornaként használta az elmúlt években a Youtube-ot. Ebben a témában nem is gondolnád, hogy érdemes Youtube-ra menni. Pedig óriási eléréseket láthatunk a Syrius-nál.
A Youtube -ot azért is használják, mert a videókat a termékoldalaikba ágyazzák. Így növelve a konverziót.
Több száz videót töltöttek már fel, amelyek összesen már több mint 600 000 megtekintésnél járnak. A nézők, szakik szeretik, hogy szakik beszélnek a videóban, és nem marketinges „nyekenyókák” – egyik kommentelő írta, de számból vette ki a szót.
A Google-ben is a SEO-ban sokat jelentenek ezek a videók, és hogy ilyen rendszeresen rakják fel ezeket. Segített őket a márkaépítésben is, és jó példát adunk arra a kérdésre is, hogy Miért is pont őket választja az ügyfél, ahogy ezzel foglalkoztunk az attitűd cikkünkben (lásd itt). Itt a kommunikáció az, amiben azonnal különbözik a konkurenciától, és akinek tetszik ez a fajta kommunikáció, ő akkor is őket választja, ha hasonló termék máshol olcsóbban beszerezhető. Ehhez nem csak a termékekről kell szólnia a videóknak, vagy ha mégis el kell juttatni más üzenetet, itt például azt, hogy: „héé mi értünk hozzá, szakik adnak el szakiknak”.
Amit javítanék a helyükben:
- Elkezdeni Shorts videókat készíteni
- Jobb, megkapóbb videó címek és jobb videó borító képek (cover).
- Témasorozatokat indítani (lásd lejjebb).
Tudtad? A Syrius alapítóval készítettem interjút is? Itt éred el: Így lesz a hegesztő üzlet szexi. A Syrius magyar márka sztorija és tőkegyűjtő kampánya…
Az alap Youtube stratégiához hozzá tartozott eddig:
- Folyamatos videó feltöltés a Youtube-ra. Gyakran ismételt kérdések, interjúk, témák feldolgozása
- Videók beágyazása a weboldalba
- SEO szempontok szerinti videók készítése (kiadja a videót a Google találatokba)
- Hírlevélben küldés, akár üdvözlő sorozatban (új vásárló esetén), vagy sales folyamatban kiküldve.
- Rövid videók hirdetése Google Ads-ben, Youtube platformon. 15 és 30 másodperces videók.
Youtube marketing stratégia ÚJ, rövid videókkal hajtva
Ami nehéz volt már az elmúlt időszakban, hogy annyi tartalom volt a Youtube-on, hogy a követőszerzés (jól célozva) igazán nehéz volt. Ezt most a Shorts videók segítik. 10-20-szor is gyorsabban nő a követőszám konzekvens Shorts videók használatával.
- Minden, ami az alap stratégiában leírtunk feljebb.
- Ehhez hozzájönnek a rövid, Youtube Shorts videók. Heti 2 ilyen videóval már elindul a követőbázis növekedése is.
- Használj CTA-t a rövid videók végén. Vagyis felhívást, ahol tereled az embereket. Nekünk például most a márkanév generátor Shorts videónk (nagy márkák neveit AI-val legeneráltuk újra) hozzá a friss húst a marketing csatornánkba. Erős CTA-val.
- Kezdj el témasorozatokat csinálni Shorts videókra építve. 6-10 egybe függő témát feldolgozó, akár számozott videó, amely a témában egy hozzá kapcsolódó nagy videóhoz és vagy termékhez, szolgáltatáshoz kapcsolódik.
- Fordíts időt a nagyobb videók esetében arra, hogy igazán megkapó borítóképeket lássanak az emberek.
- Miről szóljanak a videók? Készítettünk egy poszt ötlet gyűjteményt magunknak, és ti is használhatjátok. Letölthető + videó is tartozik hozzá magyarázatokkal. Közösségi média poszt ötletek – Letölthető ötletek
Youtube vs Tiktok – elérésben, algoritmusban különbség
Míg Tiktok-on 48 óra alatt nagyrészt fixálódik a max nézőszám, vagy az, hogy ebből lesz-e viráiis tartalom, addig a Youtube algoritmus máshogy működik. A Youtube többször is neki fut a rövid videók terjesztésének, így nem ritka, hogy 1-2 hét után lő ki egy Youtube videód, és utána egyenletes növekedést tud felmutatni.