Adj el 10 terméket veszteséggel, vagy kis profittal, hogy utána milliókat kaszálj!

Webáruház indítás első lépése

Kezdd el kicsiben, érd be kis profittal, de még veszteséggel is érdemes lehet elindítanod tesztelésképpen a webáruházadat, vagy termékértékesítésedet. Vagy eleve azért, hogy  megtudd azt, hogy nincs szüksége az embereknek arra termékre, vagy te magad nem tudod eladni és igazából megkíméled magad a nagyobb kudarctól. Gondolkodtál már termék értékesítésben, esetleg webshopban, vagy abban, hogy behozol egy terméket, vagy sajátot készítesz és azt értékesíted? Na akkor mutatok egy módszert, amit érdemes követned!

Amikor üzleti tervet készítesz, és mondjuk egy átlagos tanácsadóval beszélgettek, akkor ő nem fogja elmondani neked a következőt: Teszteld le a piacodat, akár még veszteséggel is, adj el néhány terméket úgy, hogy szinte te is piaci áron szerzed meg. Mert lehet bármilyen jó az üzleti terved, pénzügyi terved bizony a piacon dől el, hogy sikeres leszel-e, mennyi a költséged, kiadásod és mekkora piacot tudsz lefogni. Azt végképp nem fogják tanácsolni neked, hogy adj el veszteséggel, vagy kis profittal. Miért? Mert a legtöbben nem látják át, hogy így lehet azt, hogy  most pár darabnál kockáztatsz egy kis összeget, de ezzel biztosítod be jobban a későbbi profitodat.

Már ténylegesen elindulsz!!!

Arról nem is beszélve, hogy ez megkönnyíti majd a pénzügyi terved, vagy a cashflow terved elkészítését.

Szóval az alábbi helyzetben vagy:

  • kinéztél egy terméket Aliexpressen, Alibaba-n,
  • vagy máshol, valamilyen gyártónál, akár hazainál is,
  • vagy saját készítésű értékesítésében gondolkodsz,
  • de nem akarsz nagyot kockáztatni.

Mondok néhány példát, így könnyű lesz megértened mire gondolok:

  • Borwebshopot akarsz és piaci áron megveszed a bort, majd eladod (mondjuk ehhez kell majd engedély, de nem kockáztatsz nagy készletet).
  • Aliexpressen berendelsz 10 terméket, megpróbálod eladni bárhol. Mondjuk itt egyébként is van már profitod, hát még akkor ha majd Alibabaról rendeled, tudod ott nagyobb tételben lehet.
  • Például akarsz saját márkás tabletet vagy akár órát, vagy igazából bármit. Ami egyébként tényleg lehetséges. Először rendelsz néhány már legyártott kínait, kutatva olyan Aliexpressz értékesítőnél aki fenn van Amazonon is, és tud saját márkásat is gyártani. Legalább látod a minőségét… Pl. Most azonnal tudnék rendelni Minner logós tabletet, vagy bármilyen IT kütyüt, vagy igazából bármit.
    Először eladod azt a pár darabot, aztán jöhet a saját márka.
  • Tudod pl. leírod Jófogáson, vagy Facebookon, hogy véletlenül többet rendeltem, 1 helyett 10-et, így 9-et eladok X ft-ért.

Bármelyiket nézzük akkor lesz igazán nagy profitod már, amikor nagy mennyiségben tudod értékesíteni őket. Ez eddig tiszta is, ez a törvényszerűséggel te is egyetértesz.

Amivel tehát a legjobban jársz az, hogy:

  • Készítesz egy promóciós oldalt a termékednek, egy egyoldalas oldalt, amit akár lehet WordPressel, vagy Wixxel is.
  • Vagy csak egyszerűen eladod Facebookon, akár már létrehozol rá egy oldalt is, vagy Marketplace-en, vagy Jófogáson
  • Eladsz 10-20 darabot úgy, hogy bár profitod alig lesz, de már kezded felmérni a piacodat, van-e igény, el tudod-e adni. Nem akarok tippeket adni, de ha ügyes vagy még nem is számít üzletszerű tevékenységnek az elején (ha érted mire gondolok).
  • Már itt tesztelsz például marketing szövegeket, hirdetés szövegeket, legalább el kezdesz vele foglalkozni és nem csak tologatod, hogy: “Jajj de jó lenne elindítani egy ilyet…”

És mi jön ezután? Hát elindítod nagy mennyiségben, már tudod mire számítasz, és be mersz kockáztatni nagyobb mennyiséget, amin már tisztességes profitod lesz. Az alábbi cikkek pedig segítenek a folytatásban, mintha folytatódna ez a cikk, csak több tartalomban.

Webáruház, webshop és kapcsolódó cikkek itt: 

 

Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Képezd magad most! Otthonról! Online! Kattints ide!