Aldi, MediaMarkt így használják a humort a posztjaikban

Dátum

Megosztás

Brit tudósok megállapították, hogy a jó viccek nevetést okoznak. Komolyra fordítva a szót, a humor és a nevetés életünk egyik legalapvetőbb eleme, amely nagyban hozzájárul a testi és lelki egészségünkhöz. Szeretünk boldognak lenni, vidám állapotban lenni. És tudod mit csinálnak a boldog emberek? Vásárolnak! Használjuk ki ezt, persze okosan!

Mutatunk pár konkrét példát, hogyan használják a nagyobb márkák a humort a kommunikációjukban: hirdetéseikben, PR-jukban, valamint Facebook posztjaikban.

Spotify

Forrás: TheDrum.com

A zenei streaming-szolgáltató többször is alkalmazza a data-driven marketinget, tehát a milliónyi felhasználói adatból, viselkedésből kreálnak vicces kampányokat, mint ahogy a képeken is láthatod. Ezeken nem csak hogy nevetnek azok, akik látják a hirdetést, de sok esetben azonosulni is tudnak vele, ezáltal személyesebb lesz az üzenet és jobban emlékeznek rá később is.

Forrás: Pinterest.com

„Kedves személy, aki 42-szer játszotta le a „Sorry” c. számot Valentin-napon. Mit csináltál?”

KFC

A KFC is humorizált 2018-ban, de nem jókedvvel. Ellátási-lánc problémával küszködött, az egész világon csirkehiánnyal állt szemben a gyorsétteremhálózat. A PR-katasztrófát minden idők egyik legjobb bocsánatkéréssé sikerült varázsolniuk, az alábbi üzenettel:

„Fck, we’re sorry” – Forrás: AdWeek

Media Markt

A magyar Media Markt több éve építi a humorra a közösségi média jelenlétét. Már 2017-ben is cikkeztünk róla a Minneren, és ezt azóta is sikeresen alkalmazzák. A posztjaik 80 százalékában található valamilyen humor, szóvicc vagy helyzetkomikum. És ők még eggyel beljebb is mennek, mert a kommentekre is érdekes és vicces választ adnak, ráadásul az esetek többségében terméklinket is csatolnak a hozzászólásban.

Forrás: MediaMarkt Magyarország Facebook
Forrás: MediaMarkt Magyarország Facebook

Egyébként kis érdekesség: A Media Markt 2018 szeptemberében online YouTube sorozatot indított, ami végül nem hozta a kellő sikert. A videókat csak úgy tudod megnézni, ha beütöd a YouTube keresőjébe, hogy “Akcióhősök Media Markt”.

ALDI

Forrás: Aldi Magyarország Facebook

Az Aldi a MediaMarkt-hoz hasonlóan szintén gyakran használ szóvicceket. Gyakran mindennapi fogyasztási cikkek közötti fiktív párbeszéddel tudják lezsibbasztani a Facebook közösségét:

Forrás: Aldi Magyarország Facebook

Akármennyire is fárasztóak ezek a poénok, a reakciókból látható, hogy igen nagy táborhoz eljuthat így egy-egy posztjuk. Fontos viszont megemlíteni azt is, hogy a ténylegesen fontos információk (például az ünnepi nyitva tartás vagy termékvisszahívás) közlésénél a viccelődést kerülik, tehát nem támaszkodnak kizárólag a viccekre, nem csak humorból áll a kommunikációjuk.

Hazai példa – Manna

Milán 20 percen keresztül keresett olyan magyar márkát, amelynek a feed-jében fellelhető bármilyen humoros poszt a fentieket kivéve, míg végül rátalált a Manna egyik augusztusi posztjára:

Forrás: Manna Facebook

A humormarketing előnyei és hátrányai

A Forbes.com összegyűjtötte, milyen pozitívumai és negatívumai lehetnek, ha humort alkalmazol a marketingedben. 

Hogyan profitálhatsz a humorral? 

  • Megragadja a figyelmet. Humorral gyakran lehet kitűnni a zajból, mivel sok esetben sokkal eredetibb, mint bármilyen hirdetés.
  • Az emberek szeretik terjeszteni a vicceket, és jó kedvre deríteni a számukra fontos embereket. Ha humoros kampányt készítesz, nagy eséllyel több emberhez eljut majd a híred, mivel a követőid szívesebben osztják meg rokonaikkal, ismerőseikkel a posztodat.
  • A vicces márkákat emberközelibbnek és megbízhatóbbnak tartják, mint a nagyon komoly márkákat.
  • A humoros posztokra, hirdetésekre sokkal jobban emlékeznek az emberek, és akár később is eszükbe juthat.  

Viszont

  • A nem megfelelő vicc alkalmazása a nem megfelelő időben árthat a márkádnak, ugyanis amatőrnek és szakszerűtlennek tűnsz majd. 
  • Ha direkt csak azért használsz humort és vicceket, hogy az üzeneted nagyobb közönséghez elérjen, nem leszel feltétlenül vicces a közönség számára, ellenben unszimpátiát válthatsz ki.
  • A humor elolcsósíthatja az ötleteidet vagy az üzenetedet, így ha az el is jut sok emberhez, lehetséges, hogy nem fogják komolyan venni, hiszen “az csak egy vicc”. 
  • A humorral óvatosan kell bánni a márkád képviselőjeként, hiszen rengeteg vicc – ha nem is szándékosan -, de sértő lehet egyesek számára.

Így használd a humormarketinget a közösségi média posztjaidban

  • Érdemes követni a “nagyok” példáját, tehát nem kell mindig viccesnek lenni! Ha a humor egyáltalán nem jellemző a márkádra, abban az esetben a túlzott humorizálás akár visszásan is elsülhet. Vagy legyen kifejezetten 1-2 hónap, amikor kampányszerűen használod a humort, de az is jó, ha 10-ből 1-2 posztod tartalmaz valamilyen vicces elemet. A Manna-nál kb. 50 poszt után találtunk rá a fenti képre.
  • Készíts mémkampányt! A mémekkel lehet talán a leginkább reagálni az aktuális történésekre, eseményekre. A mémekről írtunk részletesebben is, ide kattintva olvashatod el a cikket.  
  • Ha csak egy pillanatra is felmerül benned, hogy a közölni kívánt humoros poszt egyeseket sérthet vagy megbánthat, abban az esetben próbáld meg úgy átfogalmazni, hogy abban ne legyen semmilyen kivetnivaló! A viccek egyik hátránya, hogy fordítva is elsülhetnek, ami rád terelheti a média figyelmét és negatív színben tüntetheti fel a márkádat. 
  • Kerüld a politikai viccelődést! Az aktuálpolitikai helyzetről nagyon sokan beszélnek nap mint nap, de nem érdemes a nagyobb elérés érdekében ezekből viccet faragni, mivel olyan bélyeget süthetnek a márkádra, amit nem feltétlenül szeretnél. Ha törekszel arra, hogy politikailag független maradj, jobb az ilyen jellegű vicceket, politikusok cselekedeteit, magánéletét érintő poénokat mellőzni.
  • Végül, de nem utolsó sorban:

A következő cikkek még várják, hogy elolvasd őket, és persze használd a bennük lévő információkat!

Borítókép: Envato License

Gyimesi Károly
Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...